Regne Unit inclou a Balears en la seua llista ‘verda’ de destins segurs per al turisme

Regne Unit ha anunciat este dijous que inclourà a les Illes Balears en la llista verda de països als quals el país permetrà viatjar sense haver de fer quarantena al retorn, segons ha informat el ministre de Transports.

L’Executiu del Regne Unit aplica un sistema de «semàfor» verd, ambre i vermell per a catalogar a cada país en virtut del nivell de contagis i vacunació contra el coronavirus.

En el «verd» (baix risc) hi ha pocs països, entre ells Israel i Islàndia, mentre que en «ambre» estan els països de la Unió Europea (UE), en tant que en «vermell» figuren els destins amb alta propagació de la COVID-19, com l’Índia o països de Sud-amèrica.

<

>
«Afegim a Malta, Madeira, Illes Balears i diversos territoris britànics d’ultramar i illes del Carib a la llista verda. Sis països, inclosos Tunísia i Haití han estat situats en la llista vermella», ha assenyalat el ministre.

L’Executiu del Regne Unit aplica un sistema de «semàfor» –verd, ambre i vermell– per a catalogar a cada país en virtut del nivell de contagis i vacunació contra el coronavirus.

En el «verd» (baix risc) hi ha pocs països, entre ells Israel i Islàndia, mentre que en «ambre» està la gran majoria de països de la Unió Europea, en tant que en «vermell» figuren els destins amb alta propagació de la COVID-19, com l’Índia i Sud-amèrica.

Els passatgers que viatgin a països en «verd» no han de fer deu dies de quarantena al seu retorn al Regne Unit, però sí en el cas dels destins en «ambre», mentre que els que tornen d’un territori en «vermell» estan obligats a fer l’aïllament en un hotel designat pel Govern.

A més, els passatgers estan forçats a presentar una prova de PCR negativa abans de tornar al Regne Unit, però també una vegada que siguin al país.

el Regne Unit té una incidència acumulada de 100 casos per cada 100.000 habitants en els últims set dies. Aquest dijous s’han detectat 16.703 nous casos i el 60,6% de la població ha rebut la segona dosi, mentre que el 82,9% de la població ha rebut almenys la primera. A Espanya, per part seva, la incidència a set dies se situa en 43.

«En vista del nostre existoso programa de vacunació, la nostra intenció és que més avançat l’estiu, les arribades de persones que estiguin totalment vacunades no hauran de fer quarantena quan viatgin des de països inclosos en la llista ambre», ha assenyalat el Ministeri de Transport.

 

Últimes notícies

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.