Regne Unit inclou a Balears en la seua llista ‘verda’ de destins segurs per al turisme

Regne Unit ha anunciat este dijous que inclourà a les Illes Balears en la llista verda de països als quals el país permetrà viatjar sense haver de fer quarantena al retorn, segons ha informat el ministre de Transports.

L’Executiu del Regne Unit aplica un sistema de «semàfor» verd, ambre i vermell per a catalogar a cada país en virtut del nivell de contagis i vacunació contra el coronavirus.

En el «verd» (baix risc) hi ha pocs països, entre ells Israel i Islàndia, mentre que en «ambre» estan els països de la Unió Europea (UE), en tant que en «vermell» figuren els destins amb alta propagació de la COVID-19, com l’Índia o països de Sud-amèrica.

<

>
«Afegim a Malta, Madeira, Illes Balears i diversos territoris britànics d’ultramar i illes del Carib a la llista verda. Sis països, inclosos Tunísia i Haití han estat situats en la llista vermella», ha assenyalat el ministre.

L’Executiu del Regne Unit aplica un sistema de «semàfor» –verd, ambre i vermell– per a catalogar a cada país en virtut del nivell de contagis i vacunació contra el coronavirus.

En el «verd» (baix risc) hi ha pocs països, entre ells Israel i Islàndia, mentre que en «ambre» està la gran majoria de països de la Unió Europea, en tant que en «vermell» figuren els destins amb alta propagació de la COVID-19, com l’Índia i Sud-amèrica.

Els passatgers que viatgin a països en «verd» no han de fer deu dies de quarantena al seu retorn al Regne Unit, però sí en el cas dels destins en «ambre», mentre que els que tornen d’un territori en «vermell» estan obligats a fer l’aïllament en un hotel designat pel Govern.

A més, els passatgers estan forçats a presentar una prova de PCR negativa abans de tornar al Regne Unit, però també una vegada que siguin al país.

el Regne Unit té una incidència acumulada de 100 casos per cada 100.000 habitants en els últims set dies. Aquest dijous s’han detectat 16.703 nous casos i el 60,6% de la població ha rebut la segona dosi, mentre que el 82,9% de la població ha rebut almenys la primera. A Espanya, per part seva, la incidència a set dies se situa en 43.

«En vista del nostre existoso programa de vacunació, la nostra intenció és que més avançat l’estiu, les arribades de persones que estiguin totalment vacunades no hauran de fer quarantena quan viatgin des de països inclosos en la llista ambre», ha assenyalat el Ministeri de Transport.

 

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.