Regne Unit inclou a Balears en la seua llista ‘verda’ de destins segurs per al turisme

Regne Unit ha anunciat este dijous que inclourà a les Illes Balears en la llista verda de països als quals el país permetrà viatjar sense haver de fer quarantena al retorn, segons ha informat el ministre de Transports.

L’Executiu del Regne Unit aplica un sistema de «semàfor» verd, ambre i vermell per a catalogar a cada país en virtut del nivell de contagis i vacunació contra el coronavirus.

En el «verd» (baix risc) hi ha pocs països, entre ells Israel i Islàndia, mentre que en «ambre» estan els països de la Unió Europea (UE), en tant que en «vermell» figuren els destins amb alta propagació de la COVID-19, com l’Índia o països de Sud-amèrica.

<

>
«Afegim a Malta, Madeira, Illes Balears i diversos territoris britànics d’ultramar i illes del Carib a la llista verda. Sis països, inclosos Tunísia i Haití han estat situats en la llista vermella», ha assenyalat el ministre.

L’Executiu del Regne Unit aplica un sistema de «semàfor» –verd, ambre i vermell– per a catalogar a cada país en virtut del nivell de contagis i vacunació contra el coronavirus.

En el «verd» (baix risc) hi ha pocs països, entre ells Israel i Islàndia, mentre que en «ambre» està la gran majoria de països de la Unió Europea, en tant que en «vermell» figuren els destins amb alta propagació de la COVID-19, com l’Índia i Sud-amèrica.

Els passatgers que viatgin a països en «verd» no han de fer deu dies de quarantena al seu retorn al Regne Unit, però sí en el cas dels destins en «ambre», mentre que els que tornen d’un territori en «vermell» estan obligats a fer l’aïllament en un hotel designat pel Govern.

A més, els passatgers estan forçats a presentar una prova de PCR negativa abans de tornar al Regne Unit, però també una vegada que siguin al país.

el Regne Unit té una incidència acumulada de 100 casos per cada 100.000 habitants en els últims set dies. Aquest dijous s’han detectat 16.703 nous casos i el 60,6% de la població ha rebut la segona dosi, mentre que el 82,9% de la població ha rebut almenys la primera. A Espanya, per part seva, la incidència a set dies se situa en 43.

«En vista del nostre existoso programa de vacunació, la nostra intenció és que més avançat l’estiu, les arribades de persones que estiguin totalment vacunades no hauran de fer quarantena quan viatgin des de països inclosos en la llista ambre», ha assenyalat el Ministeri de Transport.

 

Últimes notícies

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.