26.3 C
València
Diumenge, 11 maig, 2025

Regne Unit inclou a Balears en la seua llista ‘verda’ de destins segurs per al turisme

Regne Unit ha anunciat este dijous que inclourà a les Illes Balears en la llista verda de països als quals el país permetrà viatjar sense haver de fer quarantena al retorn, segons ha informat el ministre de Transports.

- Advertisement -Telegram València Diari

L’Executiu del Regne Unit aplica un sistema de “semàforverd, ambre i vermell per a catalogar a cada país en virtut del nivell de contagis i vacunació contra el coronavirus.

En el “verd” (baix risc) hi ha pocs països, entre ells Israel i Islàndia, mentre que en “ambre” estan els països de la Unió Europea (UE), en tant que en “vermell” figuren els destins amb alta propagació de la COVID-19, com l’Índia o països de Sud-amèrica.

<

>
“Afegim a Malta, Madeira, Illes Balears i diversos territoris britànics d’ultramar i illes del Carib a la llista verda. Sis països, inclosos Tunísia i Haití han estat situats en la llista vermella”, ha assenyalat el ministre.

L’Executiu del Regne Unit aplica un sistema de “semàfor” –verd, ambre i vermell– per a catalogar a cada país en virtut del nivell de contagis i vacunació contra el coronavirus.

En el “verd” (baix risc) hi ha pocs països, entre ells Israel i Islàndia, mentre que en “ambre” està la gran majoria de països de la Unió Europea, en tant que en “vermell” figuren els destins amb alta propagació de la COVID-19, com l’Índia i Sud-amèrica.

Els passatgers que viatgin a països en “verd” no han de fer deu dies de quarantena al seu retorn al Regne Unit, però sí en el cas dels destins en “ambre”, mentre que els que tornen d’un territori en “vermell” estan obligats a fer l’aïllament en un hotel designat pel Govern.

A més, els passatgers estan forçats a presentar una prova de PCR negativa abans de tornar al Regne Unit, però també una vegada que siguin al país.

el Regne Unit té una incidència acumulada de 100 casos per cada 100.000 habitants en els últims set dies. Aquest dijous s’han detectat 16.703 nous casos i el 60,6% de la població ha rebut la segona dosi, mentre que el 82,9% de la població ha rebut almenys la primera. A Espanya, per part seva, la incidència a set dies se situa en 43.

“En vista del nostre existoso programa de vacunació, la nostra intenció és que més avançat l’estiu, les arribades de persones que estiguin totalment vacunades no hauran de fer quarantena quan viatgin des de països inclosos en la llista ambre”, ha assenyalat el Ministeri de Transport.

 

Últimes notícies

La sala VIP de l’aeroport de Manises estrena plats d’un cuiner amb estrela Michelin

El valencià José Manuel Miguel, del restaurant Beat de Calp, i l’empresa alacantina Esatur ja gestionen sales VIP a Barajas i altres tres aeròdroms

Màxim Huerta, primer firmant del manifest del Fòrum Jaume I per a commemorar els 750 anys de la seua mort

El Fòrum promourà la participació social i cultural a la Comunitat Valenciana amb actes i activitats fins a 2026

Un SAMU salva d’un ennuegament un bebé de 13 dies a Silla

Un familiar practica al menut una reanimació cardiopulmonar fins a l’arribada de l’equip mèdic

El trasllat de la Mare de Déu reunix milers de fidels a València

La imatge de la Mare de Déu ha sigut portada en 22 minuts des de la basílica fins a la catedral entre versos i elogis

Experts en meteorologia insten a millorar la planificació urbanística, la prevenció i l’alerta primerenca

Núñez sobre el dia de la DANA: “La responsabilitat de gestionar l’emergència, en este cas, és de la Generalitat”

Una escriptora valenciana relata la clandestinitat: ‘Un abortament: 8.000 pessetes’

Les tècniques rudimentàries d’interrupció de l’embaràs en la València del franquisme, per a les dones que no podien viatjar a l’estranger

La telefonia i les entitats financeres deslliguen la indignació ciutadana en les reclamacions a Consum

Els transports ocupen el tercer lloc de les queixes en la Memòria de Consum 2024 de la Generalitat

Alerta taronja a l’interior de València per tempestes amb pedra i groga a la resta de la Comunitat

La previsió d’Aemet anuncia tempestes i ruixats forts de vesprada a la Comunitat Valenciana