Arranca l’operació repesca per a persones sense vacunar

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha previst administrar la setmana pròxima un total de 467.767 dosi de la vacuna contra la COVID 19.

 

La gran majoria -un total de 341.217 dosis-, es destinarà a la recaptació de persones pendents de ser inoculades perquè se’ls ha citat, però no han acudit per qualsevol motiu a la seua cita, a més d’aquelles persones que en el seu moment van especificar les setmanes que no estaven disponibles per a acudir a la seua cita de vacunació per estar de vacances, i persones que han actualitzat les seues dades amb posterioritat al dia que anaven a ser citats segons el seu grup d’edat.

 

La resta són segones dosis de població dels grups d’edat de 30 a 39 anys i de 20 a 29 anys (persones nascudes entre 1982 i 2001).

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha ressaltat que “estem intentant repescar a totes aquelles persones que no van acudir a la seua cita des de l’inici de la vacunació per qualsevol motiu. El que ens interessa en aquests moments és facilitar a aquestes persones al màxim la seua cita perquè puguen ser vacunades”

 

“D’altra banda, seran citats els qui amb responsabilitat i per estar de vacances, han emplenat el calendari per a vacunar-se en les pròximes setmanes, segons les preferències que van indicar i aquells que no tenien actualitzats les seues dades en el moment en què anaven a ser citats segons el seu grup d’edat”, ha destacat la titular de Sanitat.

 

“Volem que estiguen tots”, ha reiterat la Consellera, qui també ha recordat que “és molt important perquè és l’única esperança que tenim, perquè no hi ha un altre medicament, un altre fàrmac que no siga la vacuna, per a protegir la resta de ciutadans i, fonamentalment, a un mateix”.

 

Finalment, Ana Barceló, ha mostrat la seua satisfacció per haver superat ja la vacunació del 70% de la població diana de la Comunitat Valenciana amb pauta completa, que ha qualificat com “l’assoliment de tot un equip -de vacunació i de planificació- i sobretot de la responsabilitat de la ciutadania, que ha anat a vacunar-se”.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.