11.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Arranca l’operació repesca per a persones sense vacunar

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha previst administrar la setmana pròxima un total de 467.767 dosi de la vacuna contra la COVID 19.

 

La gran majoria -un total de 341.217 dosis-, es destinarà a la recaptació de persones pendents de ser inoculades perquè se’ls ha citat, però no han acudit per qualsevol motiu a la seua cita, a més d’aquelles persones que en el seu moment van especificar les setmanes que no estaven disponibles per a acudir a la seua cita de vacunació per estar de vacances, i persones que han actualitzat les seues dades amb posterioritat al dia que anaven a ser citats segons el seu grup d’edat.

 

La resta són segones dosis de població dels grups d’edat de 30 a 39 anys i de 20 a 29 anys (persones nascudes entre 1982 i 2001).

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha ressaltat que “estem intentant repescar a totes aquelles persones que no van acudir a la seua cita des de l’inici de la vacunació per qualsevol motiu. El que ens interessa en aquests moments és facilitar a aquestes persones al màxim la seua cita perquè puguen ser vacunades”

 

“D’altra banda, seran citats els qui amb responsabilitat i per estar de vacances, han emplenat el calendari per a vacunar-se en les pròximes setmanes, segons les preferències que van indicar i aquells que no tenien actualitzats les seues dades en el moment en què anaven a ser citats segons el seu grup d’edat”, ha destacat la titular de Sanitat.

 

“Volem que estiguen tots”, ha reiterat la Consellera, qui també ha recordat que “és molt important perquè és l’única esperança que tenim, perquè no hi ha un altre medicament, un altre fàrmac que no siga la vacuna, per a protegir la resta de ciutadans i, fonamentalment, a un mateix”.

 

Finalment, Ana Barceló, ha mostrat la seua satisfacció per haver superat ja la vacunació del 70% de la població diana de la Comunitat Valenciana amb pauta completa, que ha qualificat com “l’assoliment de tot un equip -de vacunació i de planificació- i sobretot de la responsabilitat de la ciutadania, que ha anat a vacunar-se”.

Últimes notícies

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.