Arranca l’operació repesca per a persones sense vacunar

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha previst administrar la setmana pròxima un total de 467.767 dosi de la vacuna contra la COVID 19.

 

La gran majoria -un total de 341.217 dosis-, es destinarà a la recaptació de persones pendents de ser inoculades perquè se’ls ha citat, però no han acudit per qualsevol motiu a la seua cita, a més d’aquelles persones que en el seu moment van especificar les setmanes que no estaven disponibles per a acudir a la seua cita de vacunació per estar de vacances, i persones que han actualitzat les seues dades amb posterioritat al dia que anaven a ser citats segons el seu grup d’edat.

 

La resta són segones dosis de població dels grups d’edat de 30 a 39 anys i de 20 a 29 anys (persones nascudes entre 1982 i 2001).

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha ressaltat que “estem intentant repescar a totes aquelles persones que no van acudir a la seua cita des de l’inici de la vacunació per qualsevol motiu. El que ens interessa en aquests moments és facilitar a aquestes persones al màxim la seua cita perquè puguen ser vacunades”

 

“D’altra banda, seran citats els qui amb responsabilitat i per estar de vacances, han emplenat el calendari per a vacunar-se en les pròximes setmanes, segons les preferències que van indicar i aquells que no tenien actualitzats les seues dades en el moment en què anaven a ser citats segons el seu grup d’edat”, ha destacat la titular de Sanitat.

 

“Volem que estiguen tots”, ha reiterat la Consellera, qui també ha recordat que “és molt important perquè és l’única esperança que tenim, perquè no hi ha un altre medicament, un altre fàrmac que no siga la vacuna, per a protegir la resta de ciutadans i, fonamentalment, a un mateix”.

 

Finalment, Ana Barceló, ha mostrat la seua satisfacció per haver superat ja la vacunació del 70% de la població diana de la Comunitat Valenciana amb pauta completa, que ha qualificat com “l’assoliment de tot un equip -de vacunació i de planificació- i sobretot de la responsabilitat de la ciutadania, que ha anat a vacunar-se”.

Últimes notícies

El Consell només ha pagat el 60 % de les ajudes per la DANA, segons la Sindicatura

La Sindicatura de Comptes ha constatat que fins al febrer només s'ha abonat el 60 % de les ajudes per la DANA a la Comunitat Valenciana i alerta de possibles reintegraments per riscos d'incompliments en milers d'expedients.

Detenen a Alcoi una dona per explotar sexualment altres dones en un pis

Una dona de 34 anys ha sigut detinguda a Alcoi per gestionar un pis on explotava sexualment dones estrangeres, aprofitant la seua vulnerabilitat i situació irregular.

El CGPJ ajorna la decisió sobre les queixes contra la jutgessa de la DANA de València

La Comissió Permanent del CGPJ ha decidit ajornar la resolució sobre les tres queixes disciplinàries contra la jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA de València per a estudiar amb més detall la voluminosa documentació del cas. Les queixes provenen de la exconsellera Salomé Pradas, de l’ex secretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso i de l’advocat Rubén Gisbert.

Rafael Rubio nega ser ‘RR’ i reclama arxivar la seua imputació en el cas Azud

L’exsubdelegat del Govern i exregidor socialista Rafael Rubio ha sol·licitat al jutjat l’arxiu dels delictes de suborn i blanqueig que se li atribuïxen en el cas Azud, en considerar que els indicis són insuficients, especialment la suposada associació a les sigles ‘RR’.

Aemet activa avís taronja dimecres a València per fortes pluges i pedra gran

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís taronja a la província de València per ruixats intensos de fins a 40 l/m2 en una hora i pedra de fins a 4 centímetres, sobretot en l’interior i el prelitoral.

Tancat el transvasament Tajo-Segura per una greu rotura del canal a Liétor

La Confederación Hidrográfica del Tajo ha tancat el transvasament Tajo-Segura després de detectar-se una greu rotura del canal al terme de Liétor (Albacete), fet que obliga a buidar el tram afectat i avaluar-ne els danys.

Retirats 1.500 quilos de peixos morts del riu Magre i els treballs acabaran dijous

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha arreplegat uns 1.500 quilos de peixos morts al riu Magre, entre Montserrat, Montroi i Llombai, i preveu completar els treballs este dijous.

Els quatre equips valencians només han guanyat un partit i tres ja estan en descens

Villarreal, Elche i València ocupen els tres llocs de descens després de cinc jornades, en un inici històricament negatiu per al futbol de la Comunitat Valenciana, que només ha celebrat una victòria entre els seus quatre equips.