La Generalitat establix restriccions per a 31 municipis valencians en restauració, comerç i espais culturals

 

La Conselleria de Sanitat ha acordat establir mesures extraordinàries per a frenar la pandèmia en 31 municipis valencians en els que s’ha detectat una transmissió comunitària de coronavirus generalitzada i no controlada. Les restriccions incidixen en els aforaments d’enterraments, restauració, comerços, hotels, espais culturals i deportius.

 

Estes noves mesures es faran efectives a partir d’este divendres, quan es publicarà una nova resolució de la Conselleria de Sanitat Universal en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV). Estaran en vigor, en principi, durant 14 dies.

 

Municipis afectats

Les noves restriccions afecten, entre altres, a municipis en els que la situació de la pandèmia ja havia obligat a prendre mesures excepcionals. És el cas d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), d’Orihuela, en el Baix Segura (Alacant) i les seues pedanies, Guadassuar, en la Ribera (València) i Onda, la Plana Baixa (Castelló).

 

A demés d’eixos municipis, s’aplicaran les noves mesures, dins de la província de Castelló, en Morella, Nules i Vinaròs; en la província de València s’establiran en Algemesí; i en la província d’Alacant les restriccions afectaran a Crevillent, Elda, Ibi, Muro d’Alcoi, Petrer, el Pinós i els 18 municipis del departament de salut d’Orihuela.

 

Les mesures addicionals

Entre les mesures, que es detallaran en la resolució que la Conselleria publicarà este divendres, està la limitació d’un terç de l’aforament fins a 25 persones en enterraments i vetles celebrades en espais oberts i fins a 15 persones en tancats.

 

També es limita l’aforament a 30 persones en celebracions, el 50% en comerços que no estiguen en centres comercials i mercats ambulants i a un terç en les grans superfícies. L’aforament permés en zones comunes d’hotels i allotjaments serà d’un terç, del 50% en terrasses.

 

També estaran a mitat d’aforament les biblioteques, els museus, sales d’exposicions, les visites i altres activitats a monuments i altres espais culturals, els cinemes, teatres, auditoris, circs amb carpa i espais similars i establiments destinats a actes culturals i espectacles a l’aire lliure. En els recintes a on se celebren espectacles i actes, el públic haurà d’estar assegut.

 

Respecte a l’activitat deportiva no professional ni federada, en les instal·lacions interiors l’aforament serà d’un terç. Les activitats grupals deportives es restringixen a sis persones i no es permet l’ús de vestuaris ni de dutxes. Les competicions i actes se celebraran sense públic.

Últimes notícies

Cinc dotacions de bombers continuen treballant en l’incendi de la planta de reciclatge d’Aielo de Malferit

Cinc dotacions del Consorcio de Bomberos de Valencia continuen treballant en l’extinció d’un incendi declarat dissabte en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit, amb recomanacions de protecció a la població per fum intens.

València redueix un 13 % el trànsit a les vies principals durant el mes de juny

Les principals vies de València han registrat en juny un 13 % menys de trànsit que en 2025, amb 77.200 vehicles menys entrant a la ciutat i descensos respecte a 2023 i 2019.

Carlos Espí gaudix d’una primera setmana de pretemporada intensa i amb victòria del Llevant

El davanter Carlos Espí ha tancat la primera setmana de pretemporada del Llevant amb bones sensacions, molta faena i un gol en el triomf per 2-1 contra el Leganés a Buñol.

El PSPV acusa Catalá de paralitzar la reconstrucció de les pedanies afectades per la dana

El PSPV ha reclamat a l'alcaldessa María José Catalá que recupere el diàleg amb el CLER València i el veïnat i accelere les obres de reconstrucció de les pedanies afectades per la dana abans de la tardor.

València tramita 5.465 llicències per a noves vivendes en només tres anys

L’Ajuntament de València ha concedit 5.465 llicències per a vivendes de nova planta en tres anys, un 58 % més que abans, i quasi quintuplica les autoritzades en el mateix període de 2023.

Aemet activa avís groc per fins a 38 °C a l’interior sud de València dilluns de vesprada

Aemet ha activat per a dilluns un avís groc a l’interior de València per temperatures de fins a 38 graus entre les 13 i les 21 hores.

Els avals de l’IVF per a comprar vivenda en la Comunitat es doblen fins als 60 milions

L’IVF ha ampliat fins als 60 milions d’euros el programa de garanties per a la compra de la primera vivenda en la Comunitat Valenciana després d’esgotar en sis mesos els 30 milions inicials.

Metrovalencia guanya més de huit milions de viatges en juny i consolida la recuperació

Metrovalencia ha registrat en juny 8.152.077 desplaçaments, un 8,12 % més que en 2025, quan part de la xarxa estava tallada per la DANA. En conjunt, FGV ha sumat més de 10 milions de viatges entre Metrovalencia i TRAM d’Alacant.