La Generalitat establix restriccions per a 31 municipis valencians en restauració, comerç i espais culturals

 

La Conselleria de Sanitat ha acordat establir mesures extraordinàries per a frenar la pandèmia en 31 municipis valencians en els que s’ha detectat una transmissió comunitària de coronavirus generalitzada i no controlada. Les restriccions incidixen en els aforaments d’enterraments, restauració, comerços, hotels, espais culturals i deportius.

 

Estes noves mesures es faran efectives a partir d’este divendres, quan es publicarà una nova resolució de la Conselleria de Sanitat Universal en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV). Estaran en vigor, en principi, durant 14 dies.

 

Municipis afectats

Les noves restriccions afecten, entre altres, a municipis en els que la situació de la pandèmia ja havia obligat a prendre mesures excepcionals. És el cas d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), d’Orihuela, en el Baix Segura (Alacant) i les seues pedanies, Guadassuar, en la Ribera (València) i Onda, la Plana Baixa (Castelló).

 

A demés d’eixos municipis, s’aplicaran les noves mesures, dins de la província de Castelló, en Morella, Nules i Vinaròs; en la província de València s’establiran en Algemesí; i en la província d’Alacant les restriccions afectaran a Crevillent, Elda, Ibi, Muro d’Alcoi, Petrer, el Pinós i els 18 municipis del departament de salut d’Orihuela.

 

Les mesures addicionals

Entre les mesures, que es detallaran en la resolució que la Conselleria publicarà este divendres, està la limitació d’un terç de l’aforament fins a 25 persones en enterraments i vetles celebrades en espais oberts i fins a 15 persones en tancats.

 

També es limita l’aforament a 30 persones en celebracions, el 50% en comerços que no estiguen en centres comercials i mercats ambulants i a un terç en les grans superfícies. L’aforament permés en zones comunes d’hotels i allotjaments serà d’un terç, del 50% en terrasses.

 

També estaran a mitat d’aforament les biblioteques, els museus, sales d’exposicions, les visites i altres activitats a monuments i altres espais culturals, els cinemes, teatres, auditoris, circs amb carpa i espais similars i establiments destinats a actes culturals i espectacles a l’aire lliure. En els recintes a on se celebren espectacles i actes, el públic haurà d’estar assegut.

 

Respecte a l’activitat deportiva no professional ni federada, en les instal·lacions interiors l’aforament serà d’un terç. Les activitats grupals deportives es restringixen a sis persones i no es permet l’ús de vestuaris ni de dutxes. Les competicions i actes se celebraran sense públic.

Últimes notícies

El nou Gulliver del Jardí del Túria estarà llest en sis mesos i alçarà nou metres

El nou parc infantil 'El Lilliput de Gulliver' completarà l'oferta lúdica del Jardí del Túria amb una escultura jugable de quasi nou metres, integrada en un espai temàtic d'uns 2.500 metres quadrats entre el Pont de les Arts i el de Glòries Valencianes.

Educació i sindicats acosten posicions en burocràcia i ràtios però ajornen l’acord

La Conselleria d’Educació i els cinc sindicats docents avancen en burocràcia, ràtios i substitucions en l’onzena reunió de negociació, però mantenen bloquejat el valencià i el capítol salarial i continuen sense tancar un acord que desactive la vaga indefinida.

El València Basket es retroba 23 anys després amb el Joventut en un playoff històric

El València Basket jugarà les semifinals de la Lliga Endesa contra el Joventut, el club davant del qual va aconseguir fa 23 anys la seua primera eliminatòria guanyada pel títol ACB. El duel recupera un enfrontament històric entre dos clàssics del bàsquet estatal, ara amb el Roig Arena com a escenari recent dels seus últims duels a cop o mort.

Bernabé acusa el Consell d’incompetència i retreu a Pérez Llorca que no parle amb el professorat

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, acusa el Consell de posar els seus interessos per damunt de l’educació pública i critica que el president Juanfran Pérez Llorca encara no haja dialogat amb el professorat en la cinquena setmana de vaga indefinida.

Una boia electromagnètica dissenyada a la UA espanta les meduses sense fer-los mal

El grup GRE de la Universitat d'Alacant ha creat una boia flotant que genera camps electromagnètics per a allunyar les meduses de zones de bany i instal·lacions marines, modificant el seu moviment sense causar-los danys ni afectar altres espècies.

El Consell amplia en 7,1 milions les ajudes al lloguer per a quasi 3.000 famílies més

La Vicepresidència Primera i Conselleria d’Habitatge destina 7,1 milions d’euros addicionals perquè 2.969 famílies que havien quedat fora per falta de crèdit reben l’ajuda al lloguer de 2025, amb què s’atenen totes les sol·licituds que complien els requisits.

El Suprem tomba el recurs de València per a limitar la distància entre terrasses de bars

El Tribunal Suprem ha desestimat el recurs de cassació de l'Ajuntament de València i avala que no es limite a 30 metres la distància mínima entre terrasses de bars. SOS Hostelería considera que la decisió dona aire al sector i reclama col·laboració amb l'administració.

El mes de maig passat va ser sec i el seté més càlid del segle XXI a Espanya

El mes de maig de 2026 va ser sec i molt càlid a Espanya, amb una temperatura mitjana de 17 graus, 1,4 graus per damunt del valor normal, i es consolida com el novè maig més càlid des de 1961 i el seté del segle XXI.