La Generalitat establix restriccions per a 31 municipis valencians en restauració, comerç i espais culturals

 

La Conselleria de Sanitat ha acordat establir mesures extraordinàries per a frenar la pandèmia en 31 municipis valencians en els que s’ha detectat una transmissió comunitària de coronavirus generalitzada i no controlada. Les restriccions incidixen en els aforaments d’enterraments, restauració, comerços, hotels, espais culturals i deportius.

 

Estes noves mesures es faran efectives a partir d’este divendres, quan es publicarà una nova resolució de la Conselleria de Sanitat Universal en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV). Estaran en vigor, en principi, durant 14 dies.

 

Municipis afectats

Les noves restriccions afecten, entre altres, a municipis en els que la situació de la pandèmia ja havia obligat a prendre mesures excepcionals. És el cas d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), d’Orihuela, en el Baix Segura (Alacant) i les seues pedanies, Guadassuar, en la Ribera (València) i Onda, la Plana Baixa (Castelló).

 

A demés d’eixos municipis, s’aplicaran les noves mesures, dins de la província de Castelló, en Morella, Nules i Vinaròs; en la província de València s’establiran en Algemesí; i en la província d’Alacant les restriccions afectaran a Crevillent, Elda, Ibi, Muro d’Alcoi, Petrer, el Pinós i els 18 municipis del departament de salut d’Orihuela.

 

Les mesures addicionals

Entre les mesures, que es detallaran en la resolució que la Conselleria publicarà este divendres, està la limitació d’un terç de l’aforament fins a 25 persones en enterraments i vetles celebrades en espais oberts i fins a 15 persones en tancats.

 

També es limita l’aforament a 30 persones en celebracions, el 50% en comerços que no estiguen en centres comercials i mercats ambulants i a un terç en les grans superfícies. L’aforament permés en zones comunes d’hotels i allotjaments serà d’un terç, del 50% en terrasses.

 

També estaran a mitat d’aforament les biblioteques, els museus, sales d’exposicions, les visites i altres activitats a monuments i altres espais culturals, els cinemes, teatres, auditoris, circs amb carpa i espais similars i establiments destinats a actes culturals i espectacles a l’aire lliure. En els recintes a on se celebren espectacles i actes, el públic haurà d’estar assegut.

 

Respecte a l’activitat deportiva no professional ni federada, en les instal·lacions interiors l’aforament serà d’un terç. Les activitats grupals deportives es restringixen a sis persones i no es permet l’ús de vestuaris ni de dutxes. Les competicions i actes se celebraran sense públic.

Últimes notícies

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.

Elx i Getafe confirmen els seus onces: quatre canvis locals i onze azulón repetit

Elx i Getafe encaren el seu dol de LaLiga amb apostes oposades: els il·licitans introduïxen quatre canvis en l'onze inicial i el conjunt azulón repetix l'alineació que li va donar resultat en la jornada anterior.

Iker Losada entra com a novetat en el Llevant i Samu Costa torna al Mallorca

Llevant i Mallorca s'enfronten en el Ciutat de València en un dol clau per la permanència, amb l'entrada d'Iker Losada en l'atac local i el retorn de Samu Costa en els balears.

Alerta groga per tempestes a l’interior de València i Alacant i sud de Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències activa l'avís groc per tempestes i pluja forta a l'interior d'Alacant, l'interior de València i l'interior sud de Castelló, mentres la resta de la Comunitat Valenciana queda sense risc.

Awa Fam s’acomiada campiona del València Basket abans de partir a la WNBA

Awa Fam tanca la seua etapa al València Basket alçant la Lliga Femenina i posa rumb a la WNBA i al Project B, amb la ferma intenció de tornar al club taronja.

El quart títol de Lliga del València Basket arriba amb rècord històric de públic femení

El València Basket femení va conquistar la seua quarta Lliga i va firmar el rècord d'assistència en un partit com a local, amb 7.647 espectadors en el Roig Arena.

Rubén Burgos aparca el seu futur després de guanyar la Lliga Femenina: només pensa a celebrar

Rubén Burgos assegura després de conquistar la Lliga Femenina amb València Basket que no es planteja encara el seu futur i centra tota la seua atenció a celebrar el títol amb l'equip i el seu cos tècnic.