14.9 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

El DOGV publica les restriccions per a Elx, Orihuela, Guadassuar i Onda

 

El Diari Oficial de la Generlaitat Valenciana (DOGV) ha publicat este divendres per la vesprada una edició ‘bis’ amb les dos resolucions de la Conselleria de Sanitat per les quals des d’esta mitjanit s’adopten restriccions addicionals contra el Covid-19 en Guadassuar (València), Elx i Orihuela (Alacant) i Onda (Castelló).

 

Les noves mesures estaran vigents durant els pròxims catorze dies naturals i busquen frenar els contagis en estos municipis, a on s’ha produït un increment exponencial en la incidència d’esta malaltia, molt superior a l’esperat, unit a la pèrdua de traçabilitat dels casos.

 

Principals mesures en Guadassuar, Elx i Orihuela

  • Es limita a 6 el número màxim de persones per a reunions socials o familiars, tant en espais públics com privats, excepte convivents.

 

  • Es limita a 25 el màxim de persones en vetles a l’aire lliure, o 15 en espais tancats. La comitiva per a l’enterrament o comiat per a cremació de morts es restringix a un màxim de 15 persones.

 

  • Llocs de culte: l’assistència no podrà superar el 50% de l’aforament. No es podrà cantar en cap celebració. En bodes, batejos o comunions, no se superarà el 50% de l’aforament.

 

  • Parcs infantils: queden tancats. Les zones esportives a l’aire lliure no han de superar el 50% de l’aforament. Els jardins i zones d’esplai a l’aire lliure permaneixeran oberts de 8 a 22 hores.

 

  • Locals comercials i mercats ambulants: es limita l’aforament al 50%. No es permet estar en les zones comunes i es tanquen les zones recreatives en els parcs comercials.

 

  •  Hostaleria i restaurants: el consum dins de locals i en les terrasses no podrà superar el 50% de l’aforament. Es consumirà sempre asseguts en les taules, sense poder usar les barres més que per a recollir la consumició. Els grups de taules no podran superar les 6 persones, amb distància interpersonal de 1,5 metres. Tancaran a les 23 hores.

 

  • Zones comunes dels hotels i allotjaments turístics: no podran superar el 50% del seu aforament.

 

  • Cinemes, teatres i auditoris: podran desenvolupar la seua activitat amb el públic assegut i sempre que no se supere el 50% de l’aforament autoritzat en cada espai tancat.

 

  • Activitat esportiva no professional: a l’interior de les instal·lacions no es podrà superar un 50% de l’aforament, amb un màxim de 30 persones. En l’exterior: 50% de l’aforament amb un màxim de 100 participants. No es permetrà l’ús de vestuaris, dutxes i fonts. Les competicions i esdeveniments esportius, sense públic.

 

  • Locals de joc i apostes: 50% d’aforament i horari de tancament a les 23 hores.

 

  • Venda d’alcohol: es prohibix entre les 22 hores i les 8 hores de l’endemà.

 

  • Centre de majors i persones amb discapacitat: se suspenen les visites a les residències i les eixides, excepte les no demorables per criteri mèdic.

 

Principals mesures en Onda

  • Reunions socials i famílies d’un màxim de 10 persones.

 

  • Vetles: 30 persones màxim a l’aire lliure, 20 en espai tancat.

 

  • Comitives fúnebres: màxim de 20 persones.

 

  • Culte: assistència limitada al 60% de l’aforament, igual que en les celebracions. No es pot cantar.

 

  • Els jardins i zones d’esplai a l’aire lliure permaneixeran oberts de 8 a 22 hores. Les zones esportives no han de superar el 60% de l’aforament.

 

  •  Locals comercials: 60% de l’aforament com a màxim.

 

  • Hostaleria i restauració: no es pot superar el 60% de l’aforament a l’interior i les terrasses, no es poden usar les barres i es tanca a les 23 hores.

 

  • Cinemes, teatres i auditoris: aforament del 60% com a màxim.

 

  • Esport no professional: no pot superar el 60% de l’aforament, amb un màxim de 40 persones a l’interior i de 100 en l’exterior. Competicions sense públic.

 

  • Venda d’alcohol: es prohibix entre les 22 hores i les 8 hores de l’endemà, de tota classe d’establiments de venda al públic.

 

  • L’horari de tancament dels establiments de jocs i apostes serà les 23 hores.

 

  • Centre de majors i persones amb discapacitat: se suspenen les visites a les residències i les eixides, excepte les no demorables per criteri mèdic.

Últimes notícies

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per l'estirada de la bossa d'una dona que portava quasi 6.000 euros; en la fugida va anar deixant bitllets. La Policia va recuperar més de 5.800 euros i ho va posar a disposició judicial.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant com a presumpte autor de l'estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets fins a ser arrestat.

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts