El DOGV publica les restriccions per a Elx, Orihuela, Guadassuar i Onda

 

El Diari Oficial de la Generlaitat Valenciana (DOGV) ha publicat este divendres per la vesprada una edició ‘bis’ amb les dos resolucions de la Conselleria de Sanitat per les quals des d’esta mitjanit s’adopten restriccions addicionals contra el Covid-19 en Guadassuar (València), Elx i Orihuela (Alacant) i Onda (Castelló).

 

Les noves mesures estaran vigents durant els pròxims catorze dies naturals i busquen frenar els contagis en estos municipis, a on s’ha produït un increment exponencial en la incidència d’esta malaltia, molt superior a l’esperat, unit a la pèrdua de traçabilitat dels casos.

 

Principals mesures en Guadassuar, Elx i Orihuela

  • Es limita a 6 el número màxim de persones per a reunions socials o familiars, tant en espais públics com privats, excepte convivents.

 

  • Es limita a 25 el màxim de persones en vetles a l’aire lliure, o 15 en espais tancats. La comitiva per a l’enterrament o comiat per a cremació de morts es restringix a un màxim de 15 persones.

 

  • Llocs de culte: l’assistència no podrà superar el 50% de l’aforament. No es podrà cantar en cap celebració. En bodes, batejos o comunions, no se superarà el 50% de l’aforament.

 

  • Parcs infantils: queden tancats. Les zones esportives a l’aire lliure no han de superar el 50% de l’aforament. Els jardins i zones d’esplai a l’aire lliure permaneixeran oberts de 8 a 22 hores.

 

  • Locals comercials i mercats ambulants: es limita l’aforament al 50%. No es permet estar en les zones comunes i es tanquen les zones recreatives en els parcs comercials.

 

  •  Hostaleria i restaurants: el consum dins de locals i en les terrasses no podrà superar el 50% de l’aforament. Es consumirà sempre asseguts en les taules, sense poder usar les barres més que per a recollir la consumició. Els grups de taules no podran superar les 6 persones, amb distància interpersonal de 1,5 metres. Tancaran a les 23 hores.

 

  • Zones comunes dels hotels i allotjaments turístics: no podran superar el 50% del seu aforament.

 

  • Cinemes, teatres i auditoris: podran desenvolupar la seua activitat amb el públic assegut i sempre que no se supere el 50% de l’aforament autoritzat en cada espai tancat.

 

  • Activitat esportiva no professional: a l’interior de les instal·lacions no es podrà superar un 50% de l’aforament, amb un màxim de 30 persones. En l’exterior: 50% de l’aforament amb un màxim de 100 participants. No es permetrà l’ús de vestuaris, dutxes i fonts. Les competicions i esdeveniments esportius, sense públic.

 

  • Locals de joc i apostes: 50% d’aforament i horari de tancament a les 23 hores.

 

  • Venda d’alcohol: es prohibix entre les 22 hores i les 8 hores de l’endemà.

 

  • Centre de majors i persones amb discapacitat: se suspenen les visites a les residències i les eixides, excepte les no demorables per criteri mèdic.

 

Principals mesures en Onda

  • Reunions socials i famílies d’un màxim de 10 persones.

 

  • Vetles: 30 persones màxim a l’aire lliure, 20 en espai tancat.

 

  • Comitives fúnebres: màxim de 20 persones.

 

  • Culte: assistència limitada al 60% de l’aforament, igual que en les celebracions. No es pot cantar.

 

  • Els jardins i zones d’esplai a l’aire lliure permaneixeran oberts de 8 a 22 hores. Les zones esportives no han de superar el 60% de l’aforament.

 

  •  Locals comercials: 60% de l’aforament com a màxim.

 

  • Hostaleria i restauració: no es pot superar el 60% de l’aforament a l’interior i les terrasses, no es poden usar les barres i es tanca a les 23 hores.

 

  • Cinemes, teatres i auditoris: aforament del 60% com a màxim.

 

  • Esport no professional: no pot superar el 60% de l’aforament, amb un màxim de 40 persones a l’interior i de 100 en l’exterior. Competicions sense públic.

 

  • Venda d’alcohol: es prohibix entre les 22 hores i les 8 hores de l’endemà, de tota classe d’establiments de venda al públic.

 

  • L’horari de tancament dels establiments de jocs i apostes serà les 23 hores.

 

  • Centre de majors i persones amb discapacitat: se suspenen les visites a les residències i les eixides, excepte les no demorables per criteri mèdic.

Últimes notícies

El PSOE reclama al Suprem que agilite el recurs contra l’absolució de Camps

El PSOE ha demanat al Tribunal Suprem que done un impuls processal al recurs presentat contra la sentència que va absoldre Francisco Camps en l’últim serrell del cas Gürtel, després de més de díhuit mesos sense resolució sobre l’admissió.

El macrojudici per Grand Coral arranca amb acords de conformitat de diversos acusats

El judici per l’operació Grand Coral a Mèxic, que hauria causat un perjuí de 750 milions, ha arrancat amb acords de conformitat de diversos acusats, entre ells l’exconseller delegat de Banco de Valencia i els principals promotors del projecte.

CSIF reclama protocols contra el suïcidi en les policies locals valencianes

El sindicat CSIF ha traslladat als ajuntaments de la Comunitat Valenciana una proposta de protocol per a previndre conductes suïcides en les policies locals i protegir la salut mental dels agents.

Així lidera Alacant el lloguer per a estrangers junt amb Balears

Alacant i Balears concentren el 26 % de les cerques d’estrangers que volen llogar vivenda a Espanya, segons Idealista. València destaca tant a nivell provincial com com a capital entre els principals mercats internacionals.

Pérez Llorca defensa que ja havia pujat les hores de matemàtiques abans del Pisa

Juanfran Pérez Llorca assegura a Crevillent que el seu Consell ja havia incrementat les hores de matemàtiques i limitat l’ús de mòbils abans de conéixer els resultats de l’informe Pisa, i anuncia 3 milions per a acabar el teatre Chapí. El president defensa també un pla per a millorar les condicions del professorat i reforçar l’educació especial, la FP i la climatització dels centres.

Noves ajudes de fins a 20.000 euros per a negocis en municipis afectats per la dana

La Generalitat ha obert la segona convocatòria EMDANA, amb 3,26 milions en ajudes de fins a 20.000 euros per a autònoms i pimes que inicien negocis en municipis afectats per la dana.

Braulio Vázquez deixa Osasuna i assumix el repte de fitxar pel València

Braulio Vázquez s’ha acomiadat d’Osasuna després de set anys al càrrec de director esportiu per a incorporar-se al València, club que definix com ‘alguna cosa diferent’. José Antonio Prieto ‘Cata’ assumirà ara la direcció esportiva del club navarrés.

685.000 euros per a recuperar la zona cremada de la Serra Calderona

La Generalitat ha iniciat la primera fase de recuperació de les àrees afectades per lincendi de la Serra Calderona, amb una inversió de 684.594 euros i un termini dexecució de sis mesos, centrada en la vegetació cremada i els camins forestals.