Retiren del mercat dos gels hidroalcohòlics fabricats en Espanya

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha avisat de la retirada en el mercat europeu dels gels hidroalcohòlics contra el coronavirus de les marques PRADY‘ i ‘VERITA‘, fabricats en Espanya, després d’haver-se detectat diferents problemes, menor concentració d’alcohol del declarat i defectes en l’etiquetatge.

 

Respecte al de la marca ‘PRADY‘ el producte conté una quantitat insuficient d’etanol (valor mesurat: 56,6% en pes). Per consegüent, no eliminaria bacteris o virus, que podrien arribar a l’usuari, augmentant el risc d’infecció.

 

«Només amb un percentatge d’alcohol superior al 60% es conseguix una desinfecció eficaç. A demés, la presència d’alcohols no va acompanyada dels corresponents pictogrames de perill i advertiments en l’etiqueta del producte. Per consegüent, els usuaris no disposen d’informació sobre la toxicitat i inflamabilitat del producte, que, en presència d’una font d’ignició, podria provocar un incendi», han dit des de l’OCU.

 

Retirat un altre gel

L’altre producte es tracta d’un altre gel hidroalcohòlic, de la marca ‘Verita Farma’. Este producte ha sigut venut ‘on line’, segons comuniquen en la mateixa alerta, sobretot a través d’Amazon, i conté una quantitat insuficient d’etanol molt per davall del recomanat.

 

«Per consegüent, no resulta eficaç davant dels bacteris o virus, augmentant el risc d’infecció. A demés, la presència d’alcohol no va acompanyada dels apropiats pictogrames i advertiments en l’etiquetatge. Per tant, els usuaris no tenen informació sobre la toxicitat i inflamabilitat del producte, que, en presència d’una font d’ignició, podria provocar un incendi», han dit des de l’OCU, per a aconsellar als consumidors que els hagen adquirits que procedisquen a la seua devolució en el punt de venda.

Últimes notícies

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.