11.3 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Retiren del mercat dos gels hidroalcohòlics fabricats en Espanya

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha avisat de la retirada en el mercat europeu dels gels hidroalcohòlics contra el coronavirus de les marques PRADY‘ i ‘VERITA‘, fabricats en Espanya, després d’haver-se detectat diferents problemes, menor concentració d’alcohol del declarat i defectes en l’etiquetatge.

 

Respecte al de la marca ‘PRADY‘ el producte conté una quantitat insuficient d’etanol (valor mesurat: 56,6% en pes). Per consegüent, no eliminaria bacteris o virus, que podrien arribar a l’usuari, augmentant el risc d’infecció.

 

«Només amb un percentatge d’alcohol superior al 60% es conseguix una desinfecció eficaç. A demés, la presència d’alcohols no va acompanyada dels corresponents pictogrames de perill i advertiments en l’etiqueta del producte. Per consegüent, els usuaris no disposen d’informació sobre la toxicitat i inflamabilitat del producte, que, en presència d’una font d’ignició, podria provocar un incendi», han dit des de l’OCU.

 

Retirat un altre gel

L’altre producte es tracta d’un altre gel hidroalcohòlic, de la marca ‘Verita Farma’. Este producte ha sigut venut ‘on line’, segons comuniquen en la mateixa alerta, sobretot a través d’Amazon, i conté una quantitat insuficient d’etanol molt per davall del recomanat.

 

«Per consegüent, no resulta eficaç davant dels bacteris o virus, augmentant el risc d’infecció. A demés, la presència d’alcohol no va acompanyada dels apropiats pictogrames i advertiments en l’etiquetatge. Per tant, els usuaris no tenen informació sobre la toxicitat i inflamabilitat del producte, que, en presència d’una font d’ignició, podria provocar un incendi», han dit des de l’OCU, per a aconsellar als consumidors que els hagen adquirits que procedisquen a la seua devolució en el punt de venda.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.