Salvador Illa rebutja, per ara, aplicar el confinament domiciliari en Espanya

 

Important anunci de Sanitat este matí de dissabte. «No contemplem confinament domiciliari», d’esta manera el ministre espanyol Salvador Illa s’ha mostrat rotund en la roda de premsa del departament. Illa ha matisat, que «les xifres són molt preocupants». «Tenim el coneixement, l’experiència, sabem com doblegar esta nova corba».

 

A demés, el ministre ha indicat que el govern dotarà Espanya d’un marc «comú que ha funcionat i funciona» en aquelles regions que tinguen indicadors pareguts i que, per tant, requerixen mesures paregudes. «Esta tercera onada la doblegarem a través de la cogovernança i l’estat d’alarma, les dos coses funcionen», afegix.

 

Illa assegura que «el govern sempre estarà d’acord amb qualsevol mesura per a frenar la pandèmia, però la limitació de la mobilitat ha de ser sempre amb totes les garanties. Si cal articular noves mesures, les valorarem, però cal aplicar-les sempre amb totes les garanties i respectant els drets fonamentals. No contemplem confinament domiciliari», ha apuntat, paral·lelament, el ministre.

 

Quatre comunitats demanen el confinament total

Ja són quatre les comunitats autònomes que han demanat el confinament al govern de Sánchez. Es tracten de Castella i Lleó, Astúries, Múrcia i Andalusia. La preocupant situació que estan registrant en els seus territoris en estos últims dies estan portant als governs autonòmics a reflexionar sobre si cal endurir les mesures que ja tenen establertes. 

 

A banda d’això, les UCI espanyoles estan començant a registrar dades límit. Segons ha anunciat Salvador Illa durant la seua compareixença, les Unitats de Cures Intensives estan fregant el 30% de la seua ocupació. A demés, hi ha un total d’uns 20.000 hospitalitzats a causa del coronavirus, una xifra que només es va arribar a registrar en els dies més durs de la segona onada de Covid.

Últimes notícies

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda a través d’una app a Busot

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut per una aplicació de contactes i a la qual va obligar a mantindre relacions sexuals en contra de la seua voluntat al domicili d’ella, a Busot (Alacant). La pena queda en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros, llibertat vigilada i ordre d’allunyament.

Extingit l’incendi forestal de Beniarbeig després de més de set hores de treball

Els bombers han donat per extingit a les 22.18 hores l’incendi declarat a primera hora de la vesprada a Beniarbeig, a la Marina Alta, en una zona de canyar i matoll prop del riu Girona.

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda en una aplicació de cites

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut en una aplicació de contactes. La pena ha quedat en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros i cinc anys d’allunyament i llibertat vigilada.

Extingit l’incendi forestal de Beniarbeig, a la vora del riu Girona

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat a Beniarbeig, a la Marina Alta, a les 22.18 hores de dijous.

Desmantellades sis fàbriques il·legals de tabac amb més de 20 milions de cigarrets

La Guàrdia Civil ha detingut 50 persones i ha desmantellat sis fàbriques clandestines de tabac en una macrooperació internacional amb seu en diverses províncies, entre elles Alacant, amb més de 20 milions de cigarrets i 38,4 tones de tabac intervinguts.

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres un avís groc per pluges de fins a 20 litres en una hora i tempestes fortes a l’interior sud de Castelló i nord de València, mentre persisteixen les altes temperatures a l’interior d’Alacant.

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres, de 15 a 22 hores, l’avís groc per pluges intenses i tempestes a l’interior sud de Castelló i nord de València, i manté avisos per calor en punts de les tres províncies.

Els WhatsApp entre Mazón i Catalá revelen que ja parlaven de “desenes de morts” a les 23.27 hores de la dana

Els missatges de WhatsApp aportats al jutjat mostren que Carlos Mazón va advertir María José Catalá a les 23.27 hores del 29 d’octubre de 2024 que hi havia “desenes de morts” per la dana, i revelen també dubtes interns sobre protocols i gestió municipal de l’emergència.