Salvador Illa rebutja, per ara, aplicar el confinament domiciliari en Espanya

 

Important anunci de Sanitat este matí de dissabte. «No contemplem confinament domiciliari», d’esta manera el ministre espanyol Salvador Illa s’ha mostrat rotund en la roda de premsa del departament. Illa ha matisat, que «les xifres són molt preocupants». «Tenim el coneixement, l’experiència, sabem com doblegar esta nova corba».

 

A demés, el ministre ha indicat que el govern dotarà Espanya d’un marc «comú que ha funcionat i funciona» en aquelles regions que tinguen indicadors pareguts i que, per tant, requerixen mesures paregudes. «Esta tercera onada la doblegarem a través de la cogovernança i l’estat d’alarma, les dos coses funcionen», afegix.

 

Illa assegura que «el govern sempre estarà d’acord amb qualsevol mesura per a frenar la pandèmia, però la limitació de la mobilitat ha de ser sempre amb totes les garanties. Si cal articular noves mesures, les valorarem, però cal aplicar-les sempre amb totes les garanties i respectant els drets fonamentals. No contemplem confinament domiciliari», ha apuntat, paral·lelament, el ministre.

 

Quatre comunitats demanen el confinament total

Ja són quatre les comunitats autònomes que han demanat el confinament al govern de Sánchez. Es tracten de Castella i Lleó, Astúries, Múrcia i Andalusia. La preocupant situació que estan registrant en els seus territoris en estos últims dies estan portant als governs autonòmics a reflexionar sobre si cal endurir les mesures que ja tenen establertes. 

 

A banda d’això, les UCI espanyoles estan començant a registrar dades límit. Segons ha anunciat Salvador Illa durant la seua compareixença, les Unitats de Cures Intensives estan fregant el 30% de la seua ocupació. A demés, hi ha un total d’uns 20.000 hospitalitzats a causa del coronavirus, una xifra que només es va arribar a registrar en els dies més durs de la segona onada de Covid.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barcala afirma estar a la sencera disposició de Les Corts per a donar totes les explicacions per les VPP de la Platja de Sant...

L'alcalde d'Alacant ha reiterat que està a la sencera disposició de la comissió que es constituïx el dijous en Les Corts per les irregularitats en les VPP de la Platja de Sant Joan. Diu que facilitarà tota la informació i que l'objectiu és aclarir l''escàndol' i garantir la fi social de les vivendes.

Pérez Llorca anuncia que un jutjat de Ceuta recolza el recurs contra el repartiment de menors migrants

El president ha informat en Les Corts d'una fallada del Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta favorable a la Generalitat i ha criticat la política migratòria estatal. També ha detallat mesures autonòmiques en matèria de protecció de menors i seguretat.

Un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors, segons Pérez Llorca

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs de la Generalitat contra el decret estatal de repartiment de menors no acompanyats.

Les Corts rebutgen la petició de Compromís de llevar privilegis als expresidents

El ple de Les Corts ha rebutjat la reforma de Compromís per a suprimir avantatges dels expresidents i manté oficina, xofera, dos assessors i opció al CJC. La majoria de PP i Vox ha frenat comissions d'investigació i han tirat avant iniciatives de PP i Vox.

Avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora

Aemet ha establit per a este divendres l'avís groc en la Comunitat Valenciana per precipitacions de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant hi haurà a més avís costaner per vent del sud-oest de 50-60 km/h i ones de 3 m; este dijous hi ha avisos per pluja en Castellon, València i el litoral nord d'Alacant.

Pérez Llorca insta l’oposició a aclarir irregularitats en vivendes protegides i no protegir els seus

Pérez Llorca ha demanat a l'oposició col·laboració per a esclarir possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes protegides i evitar blindatges partidistes. La sessió de control en Les Corts ha pujat de to amb crítiques de PSPV i Compromís i crits de 'Barcala dimissió'.

L’aeroport de Castelló creix un 22% al febrer i firma la seua millor dada del mes

L'aeroport de Castelló va tancar febrer amb 12.689 passatgers, un 22% més i la seua millor dada per a este mes. En el bimestre suma 24.809 viatgers i prepara 16 rutes en 2026.

Pérez Llorca assegura que un jutjat de Ceuta recolza el rebuig del Consell al repartiment de menors

El president ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta ha donat la raó a la Generalitat en el seu recurs contra el decret estatal. Segons la seua versió, la resolució qüestiona els criteris d'assignació de menors no acompanyats entre autonomies.