Salvador Illa rebutja, per ara, aplicar el confinament domiciliari en Espanya

 

Important anunci de Sanitat este matí de dissabte. «No contemplem confinament domiciliari», d’esta manera el ministre espanyol Salvador Illa s’ha mostrat rotund en la roda de premsa del departament. Illa ha matisat, que «les xifres són molt preocupants». «Tenim el coneixement, l’experiència, sabem com doblegar esta nova corba».

 

A demés, el ministre ha indicat que el govern dotarà Espanya d’un marc «comú que ha funcionat i funciona» en aquelles regions que tinguen indicadors pareguts i que, per tant, requerixen mesures paregudes. «Esta tercera onada la doblegarem a través de la cogovernança i l’estat d’alarma, les dos coses funcionen», afegix.

 

Illa assegura que «el govern sempre estarà d’acord amb qualsevol mesura per a frenar la pandèmia, però la limitació de la mobilitat ha de ser sempre amb totes les garanties. Si cal articular noves mesures, les valorarem, però cal aplicar-les sempre amb totes les garanties i respectant els drets fonamentals. No contemplem confinament domiciliari», ha apuntat, paral·lelament, el ministre.

 

Quatre comunitats demanen el confinament total

Ja són quatre les comunitats autònomes que han demanat el confinament al govern de Sánchez. Es tracten de Castella i Lleó, Astúries, Múrcia i Andalusia. La preocupant situació que estan registrant en els seus territoris en estos últims dies estan portant als governs autonòmics a reflexionar sobre si cal endurir les mesures que ja tenen establertes. 

 

A banda d’això, les UCI espanyoles estan començant a registrar dades límit. Segons ha anunciat Salvador Illa durant la seua compareixença, les Unitats de Cures Intensives estan fregant el 30% de la seua ocupació. A demés, hi ha un total d’uns 20.000 hospitalitzats a causa del coronavirus, una xifra que només es va arribar a registrar en els dies més durs de la segona onada de Covid.

Últimes notícies

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.