Sanitat actualitza les mesures de protecció enfront del Covid-19 en centres educatius

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha actualitzat el protocol de protecció i prevenció enfront de la transmissió i contagi del SARS-CoV-2 en centres educatius que impartisquen ensenyaments no universitaris amb les últimes recomanacions del Ministeri de Sanitat i altres novetats normatives.

 

L’adaptació del protocol destaca i detalla com ventilar de manera correcta els espais educatius, i també explica de manera detallada com procedir amb l’alumnat i professorat que té patologies cròniques, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

A més, s’explicita que, en el cas que un menor no puga usar mascareta per alguna de les exempcions previstes, s’intensificaran la resta de les mesures de prevenció «sense que esta situació puga interferir en el seu dret a una educació presencial».

 

L’activitat esportiva i física

El document abunda en l’ús correcte de les mascaretes a partir dels 6 anys i les recomana entre 3 i 6 anys. També s’inclou com a novetat l’ús de màscares quirúrgiques o FFP2 en el professorat quan atenga alumnat que no use mascaretes (0-3 anys) o amb necessitats especials, també quan acompanye a alumnat amb símptomes sospitosos.

 

En relació amb l’activitat física i esportiva fora de la jornada escolar, el nou protocol s’adequa a la resolució de 25 de febrer de 2021, que permet participar en activitats esportives grupals i en entrenaments esportius, amb un màxim de quatre persones, en grups estables i evitant els contactes amb altres grups d’activitat o d’entrenament, sempre a l’aire lliure o en instal·lacions obertes.

 

També possibilita «fer únicament dinàmiques esportives individuals i sense contacte físic, que preserven la distància de seguretat entre els esportistes participants». S’incidix en què les activitats esportives grupals i els entrenaments esportius es faran, en tot cas, sense públic.

 

D’un altre costat, es recomana la paralització de les activitats presencials que es fan en els centres escolars relacionats amb activitats de planificació d’activitats de promoció de salut i prevenció de malaltia que es fan en el marc de la cartera d’educació per a la salut que comprenen l’etapa escolar, excepte les que es fan per videoconferència o directament pel professorat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘vas vindre en pastera’ i l’àrbitre deté el joc

Omar El Hilali va acusar a Rafa Mir d'un comentari racista en el minut 78 de l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol i va parar el partit tres minuts.

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.