Sanitat actualitza les mesures de protecció enfront del Covid-19 en centres educatius

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha actualitzat el protocol de protecció i prevenció enfront de la transmissió i contagi del SARS-CoV-2 en centres educatius que impartisquen ensenyaments no universitaris amb les últimes recomanacions del Ministeri de Sanitat i altres novetats normatives.

 

L’adaptació del protocol destaca i detalla com ventilar de manera correcta els espais educatius, i també explica de manera detallada com procedir amb l’alumnat i professorat que té patologies cròniques, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

A més, s’explicita que, en el cas que un menor no puga usar mascareta per alguna de les exempcions previstes, s’intensificaran la resta de les mesures de prevenció «sense que esta situació puga interferir en el seu dret a una educació presencial».

 

L’activitat esportiva i física

El document abunda en l’ús correcte de les mascaretes a partir dels 6 anys i les recomana entre 3 i 6 anys. També s’inclou com a novetat l’ús de màscares quirúrgiques o FFP2 en el professorat quan atenga alumnat que no use mascaretes (0-3 anys) o amb necessitats especials, també quan acompanye a alumnat amb símptomes sospitosos.

 

En relació amb l’activitat física i esportiva fora de la jornada escolar, el nou protocol s’adequa a la resolució de 25 de febrer de 2021, que permet participar en activitats esportives grupals i en entrenaments esportius, amb un màxim de quatre persones, en grups estables i evitant els contactes amb altres grups d’activitat o d’entrenament, sempre a l’aire lliure o en instal·lacions obertes.

 

També possibilita «fer únicament dinàmiques esportives individuals i sense contacte físic, que preserven la distància de seguretat entre els esportistes participants». S’incidix en què les activitats esportives grupals i els entrenaments esportius es faran, en tot cas, sense públic.

 

D’un altre costat, es recomana la paralització de les activitats presencials que es fan en els centres escolars relacionats amb activitats de planificació d’activitats de promoció de salut i prevenció de malaltia que es fan en el marc de la cartera d’educació per a la salut que comprenen l’etapa escolar, excepte les que es fan per videoconferència o directament pel professorat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé ha enaltit la capacitat de servir del personal públic en el lliurament de les medalles del Mèrit Civil

Bernabé ha enaltit la capacitat de servir del personal públic en el lliurament de les medalles del Mèrit Civil, amb reconeixements a trajectòries destacades. L'acte ha posat en valor la resposta en emergències i la coordinació institucional en la Comunitat Valenciana.

El Barça busca celebrar els 100 partits de Flic davant un Vila-real en ratxa al Camp Nou

El líder de LaLiga vol festejar el partit 100 de Hansi Flic davant un Vila-real que encadena dos triomfs seguits com a visitant al Camp Nou. El dol arriba abans de la Copa.

Morant desitja molta sort a Oltra i veu persecució política després de l’obertura de juí

Diana Morant ha desitjat 'molta sort' a Mónica Oltra després de l'orde de l'Audiència de València d'obrir juí per encobriment i ha denunciat una persecució política. La dirigent socialista ha evitat pronunciar-se sobre la seua hipotètica candidatura de Compromís i ha remarcat la seua respecte a la Justícia.

Morant denuncia masclisme en els atacs a lideratges femenins després del suport a l’alcalde d’Almussafes

La líder del PSPV-PSOE ha defés noves línies roges davant comportaments que no caben en el partit i ha demanat pensar en les denunciants.

Barcala reitera que Alacant col·labora amb la Justícia en la investigació de les VPP

Luis Barcala ha assegurat que l'Ajuntament d'Alacant col·labora amb la Justícia en la investigació de les VPP de Platja de Sant Joan. Ha avançat mesures perquè qui no complisca els requisits retorne la vivenda i no quede impune.

València tanca 2025 amb 72 milions de deute i executa 201 milions en inversions

L'Ajuntament ha liquidat 2025 amb un deute del 6,5% i un 90% d'inversions executades; l'oposició qüestiona la taxa d'escombraries i la baixa execució del gasto.

Alliberades 3 dones i 20 detinguts per tràfic; 7 arrestos en la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha detingut a vint persones en una operació contra el tràfic de persones en diverses comunitats i ha alliberat tres dones. Set dels arrestos s'han practicat en la Comunitat Valenciana, amb sis a Vila-real i un a Dénia; tres detinguts han ingressat a la presó.

Febrer s’acomiada en la Comunitat amb possibles pluges i descens de les màximes

El cap de setmana arriba amb intervals nuvolosos, possibles precipitacions en el sud de València i nord d'Alacant i un descens acusat de les màximes a l'interior.