Sanitat actualitza les mesures de protecció enfront del Covid-19 en centres educatius

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha actualitzat el protocol de protecció i prevenció enfront de la transmissió i contagi del SARS-CoV-2 en centres educatius que impartisquen ensenyaments no universitaris amb les últimes recomanacions del Ministeri de Sanitat i altres novetats normatives.

 

L’adaptació del protocol destaca i detalla com ventilar de manera correcta els espais educatius, i també explica de manera detallada com procedir amb l’alumnat i professorat que té patologies cròniques, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

A més, s’explicita que, en el cas que un menor no puga usar mascareta per alguna de les exempcions previstes, s’intensificaran la resta de les mesures de prevenció «sense que esta situació puga interferir en el seu dret a una educació presencial».

 

L’activitat esportiva i física

El document abunda en l’ús correcte de les mascaretes a partir dels 6 anys i les recomana entre 3 i 6 anys. També s’inclou com a novetat l’ús de màscares quirúrgiques o FFP2 en el professorat quan atenga alumnat que no use mascaretes (0-3 anys) o amb necessitats especials, també quan acompanye a alumnat amb símptomes sospitosos.

 

En relació amb l’activitat física i esportiva fora de la jornada escolar, el nou protocol s’adequa a la resolució de 25 de febrer de 2021, que permet participar en activitats esportives grupals i en entrenaments esportius, amb un màxim de quatre persones, en grups estables i evitant els contactes amb altres grups d’activitat o d’entrenament, sempre a l’aire lliure o en instal·lacions obertes.

 

També possibilita «fer únicament dinàmiques esportives individuals i sense contacte físic, que preserven la distància de seguretat entre els esportistes participants». S’incidix en què les activitats esportives grupals i els entrenaments esportius es faran, en tot cas, sense públic.

 

D’un altre costat, es recomana la paralització de les activitats presencials que es fan en els centres escolars relacionats amb activitats de planificació d’activitats de promoció de salut i prevenció de malaltia que es fan en el marc de la cartera d’educació per a la salut que comprenen l’etapa escolar, excepte les que es fan per videoconferència o directament pel professorat.

Últimes notícies

Doble avís taronja a la Comunitat Valenciana per fortes pluges i 40 graus

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora al litoral d’Alacant i per temperatures de fins a 40 graus al sud de la província de València. També hi haurà avisos grocs per oratge advers a les tres províncies.

Dos-cents agents reforcen la vigilància en la campanya de la raïm embolsada del Vinalopó

Uns 200 agents de la Guàrdia Civil vigilaran esta campanya les explotacions de raïm de taula embolsada del Vinalopó per a previndre robatoris, en una estratègia que ha reduït els delictes en els últims anys. La campanya de prevenció, coordinada per l’Equip ROCA i en marxa des de fa dotze anys, ha sigut presentada a Agost amb la participació d’autoritats i representants municipals de la zona.

Barrachina admet el deute gravíssim valencià i reclama una financiació justa

Miguel Barrachina admet que la Comunitat Valenciana pateix un problema gravíssim de sobreendeutament i defensa un nou model de finançament que deixe la regió en la mitjana estatal i incloga un fons transitori de nivellació.

La Justícia avala l’ampliació nord del port de València i rebutja el recurs ecologista

El TSJCV ha desestimat el recurs d’Acció Ecologista Agró contra el projecte del nou moll de contenidors de l’ampliació nord del port de València, valorat en més de 660 milions d’euros, en considerar vigent la seua declaració d’impacte ambiental.

Mathew Ryan es consolida com un dels porters amb més parades de LaLiga

El porter del Levante Mathew Ryan suma 17 parades en quatre jornades i compartix liderat estadístic amb Álex Remiro i Unai Simón, reforçant el seu pes en l’inici de LaLiga EA Sports.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La Guàrdia Civil manté el cas del robatori del Tresor de Villena com una prioritat i guarda el màxim sigil mentres avancen les investigacions per localitzar els tres encaputxats i les peces sostretes, valorades en uns 5 milions d’euros.

El Consell culpa el Botànic i Sánchez dels mals resultats de l’informe PISA

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha atribuït els mals resultats de l’informe PISA a les reformes educatives del Govern de Pedro Sánchez i ha assegurat que, en la Comunitat Valenciana, s’han agreujat per la gestió del Botànic.

La comunitat noruega de l’Alfàs seguirà en directe el funeral del rei Harald V

El Club Noruego Costa Blanca i la Iglesia Noruega de l'Albir han anunciat que seguiran en directe el funeral del rei Harald V des de l'Alfàs del Pi, en una jornada de dol molt sentida per a la nombrosa colònia noruega del municipi.