Sanitat amplia l’horari de gimnasos i instal·lacions esportives fins al toc de queda

Ejemplo de shortcode con estilo
  Els gimnasos i la resta d’instal·lacions esportives tancades que es reobrin este dilluns en el territori valencià podran obrir fins a l’horari que marca el toc de queda, amb un aforament màxim del 30% i ús obligatori de la mascareta.   Es permet l’ús de vestuaris, al 30% d’ocupació com a topall, i les dutxes […]

 

Els gimnasos i la resta d’instal·lacions esportives tancades que es reobrin este dilluns en el territori valencià podran obrir fins a l’horari que marca el toc de queda, amb un aforament màxim del 30% i ús obligatori de la mascareta.

 

Es permet l’ús de vestuaris, al 30% d’ocupació com a topall, i les dutxes sempre que siguen individuals. L’aforament de les piscines també està limitat al 30%. D’eixa manera ho especifica l’ordre de la Conselleria de Sanitat, publicada en una edició bis del DOGV el divendres. Este dilluns ha eixit una correcció d’errors en la que s’ampliava l’horari dels centres esportius.

 

També hi ha un afegit en l’apartat relatiu a l’ús de vestuaris: «Excepcionalment, en les competicions autoritzades en el punt 12.4 de la present resolució, i en els seus entrenaments, es podran usar els vestuaris i les dutxes, respectant les mesures generals de prevenció i higiene indicades per les autoritats sanitàries».

 

Requisits en les instal·lacions

Igualment, s’exceptua als esportistes que participen en les competicions recollides en l’article 12.4 de la resolució de l’ús obligatori de la mascareta. Estes són competicions d’àmbit estatal o internacional, mentres que en l’àmbit autonòmic estan permeses les competicions oficials federatives d’àmbit autonòmic que atorguen un dret d‘ascens a campionats o competicions d’àmbit estatal; les competicions oficials federatives d’àmbit autonòmic que siguen imprescindibles per a obtindre la classificació oficial per a campionats d’àmbit estatal; i la competició professional de pilota valenciana i la màxima competició en categoria femenina.

 

Com a requisits, els responsables de les instal·lacions esportives han de garantir el compliment de l’aforament i senyalitzar-lo de manera visible en els accessos de cada dependència, igual que els metres quadrats disponibles.  També han d’establir un sistema d’accés que evite aglomeracions i un altre de torns que permeta l’esport amb seguretat sanitària, al costat d’una neteja i desinfecció periòdica de les instal·lacions com a mínim dos voltes al dia.

 

Els usuaris estan obligats a netejar i desinfectar el material en finalitzar cada torn d’entrenament. En canvi, les instal·lacions obertes no han de tancar a les 20.00 hores de la vesprada i l’aforament màxim queda fixat en una persona per cada 2,25 metres quadrats de superfície útil per a ús esportiu.

 

La pràctica d’activitat física, tant en espais oberts com tancats, es pot fer en grups màxims de quatre persones, sense contacte físic i amb distància de seguretat.

Últimes notícies

Vila-real i PSG canvien l’himne per aplaudiments en homenatge

Les aficions del Vila-real i del PSG han aplaudit la decisió de no reproduir l’himne abans del partit. Després, han guardat un minut de silenci per les víctimes.

El Villarreal canvia l’onze amb cinc novetats davant del PSG

Iñigo Pérez ha introduït cinc canvis en l’onze del Villarreal. Fabián Ruiz és titular amb el PSG, mentre que Ferran Torres no ix d’inici.

Eduard Fernández qüestiona la preparació per a ser pare als 30

Eduard Fernández ha abordat els rols paterns en *'El mal padre'*, el drama de Roberto Bueso que inaugura la Mostra de València. La pel·lícula arribarà als cinemes el 20 de novembre.

El jaciment d’Elx mostra una història que va de l’època ibèrica a hui

La museïtzació dels resultats de quasi una dècada d’excavacions permet recórrer les diferents etapes històriques del jaciment d’Elx, des del segle IV abans de la nostra era fins a l’època contemporània.

Wizz Air inaugura una base a València per als vols domèstics

Wizz Air ha inaugurat les primeres bases a València i Madrid i ha començat a operar rutes domèstiques. Santiago de Compostel·la s’hi sumarà el 17 de desembre.

Tírig recuperarà 24 quilòmetres de pistes després de l’incendi

Les obres d’emergència compten amb 825.695 euros i actuaran sobre 24 quilòmetres de pistes forestals afectades pel foc d’agost.

Cinc detinguts per tracta de persones i explotació laboral a Tarragona i Vinaròs

Cinc persones han sigut detingudes a Tarragona i Vinaròs per presumpta tracta amb finalitats d’explotació laboral i tràfic de drogues. La investigació va començar després de les denúncies de tres treballadors estrangers.

Un any després de la dimissió de Mazón, les víctimes mantenen les seues demandes

La Associació de Víctimes de la dana 29 d'Octubre de 2024 reclama veritat, justícia i reparació un any després de l’anunci de dimissió de Carlos Mazón. L’entitat demana aclarir els fets i obtindre resultats concrets en la reconstrucció.