Sanitat amplia l’horari de gimnasos i instal·lacions esportives fins al toc de queda

Ejemplo de shortcode con estilo
  Els gimnasos i la resta d’instal·lacions esportives tancades que es reobrin este dilluns en el territori valencià podran obrir fins a l’horari que marca el toc de queda, amb un aforament màxim del 30% i ús obligatori de la mascareta.   Es permet l’ús de vestuaris, al 30% d’ocupació com a topall, i les dutxes […]

 

Els gimnasos i la resta d’instal·lacions esportives tancades que es reobrin este dilluns en el territori valencià podran obrir fins a l’horari que marca el toc de queda, amb un aforament màxim del 30% i ús obligatori de la mascareta.

 

Es permet l’ús de vestuaris, al 30% d’ocupació com a topall, i les dutxes sempre que siguen individuals. L’aforament de les piscines també està limitat al 30%. D’eixa manera ho especifica l’ordre de la Conselleria de Sanitat, publicada en una edició bis del DOGV el divendres. Este dilluns ha eixit una correcció d’errors en la que s’ampliava l’horari dels centres esportius.

 

També hi ha un afegit en l’apartat relatiu a l’ús de vestuaris: «Excepcionalment, en les competicions autoritzades en el punt 12.4 de la present resolució, i en els seus entrenaments, es podran usar els vestuaris i les dutxes, respectant les mesures generals de prevenció i higiene indicades per les autoritats sanitàries».

 

Requisits en les instal·lacions

Igualment, s’exceptua als esportistes que participen en les competicions recollides en l’article 12.4 de la resolució de l’ús obligatori de la mascareta. Estes són competicions d’àmbit estatal o internacional, mentres que en l’àmbit autonòmic estan permeses les competicions oficials federatives d’àmbit autonòmic que atorguen un dret d‘ascens a campionats o competicions d’àmbit estatal; les competicions oficials federatives d’àmbit autonòmic que siguen imprescindibles per a obtindre la classificació oficial per a campionats d’àmbit estatal; i la competició professional de pilota valenciana i la màxima competició en categoria femenina.

 

Com a requisits, els responsables de les instal·lacions esportives han de garantir el compliment de l’aforament i senyalitzar-lo de manera visible en els accessos de cada dependència, igual que els metres quadrats disponibles.  També han d’establir un sistema d’accés que evite aglomeracions i un altre de torns que permeta l’esport amb seguretat sanitària, al costat d’una neteja i desinfecció periòdica de les instal·lacions com a mínim dos voltes al dia.

 

Els usuaris estan obligats a netejar i desinfectar el material en finalitzar cada torn d’entrenament. En canvi, les instal·lacions obertes no han de tancar a les 20.00 hores de la vesprada i l’aforament màxim queda fixat en una persona per cada 2,25 metres quadrats de superfície útil per a ús esportiu.

 

La pràctica d’activitat física, tant en espais oberts com tancats, es pot fer en grups màxims de quatre persones, sense contacte físic i amb distància de seguretat.

Últimes notícies

Sis municipis de la ‘zona zero’ de la dana Adam suspenen les classes dimarts

Sis municipis del litoral sud de València i del nord d’Alacant, situats en la ‘zona zero’ de la dana Adam, han decidit suspendre les classes este dimarts 20 d’octubre per precaució. Afecta centres educatius de Miramar, Oliva, Bellreguard, Piles, El Verger i Els Poblets.

S’alcen els confinaments per la DANA i la UME es retira de la Comunitat

La Generalitat ha alçat el confinament als huit municipis de la Comunitat Valenciana on encara estava actiu per la DANA i ha anunciat la desmobilització de la UME davant la millora de l'oratge i del temporal marítim.

Morata defensa la força de l’economia valenciana davant la incertesa

El president de Cambra València, José Vicente Morata, reivindica els actius de l’economia valenciana per a afrontar la incertesa i reclama més suport a les pimes i a les infraestructures clau. La intervenció ha tingut lloc durant la Nit de l’Economia de Cambra València, on s’han entregat diversos premis empresarials.

Les pluges desallotgen 380 veïns d’Oliva: molts ho han perdut tot

Les inundacions provocades per la dana Adam han obligat a desallotjar 380 veïns d’Oliva, molts dels quals han perdut béns a les seues vivendes. El Centre Polivalent acull les persones evacuades, mentre Cruz Roja i els serveis d’emergència continuen l’assistència.

La dana obliga a rescats amb helicòpter i a suspendre les classes a la Marina Alta

La dana Adam ha deixat almenys 19 rescats en cases aïllades a la Marina Alta i 179 avisos als bombers, mentres El Verger suspén les classes i tota l’activitat cultural i esportiva per a este dimarts.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al litoral sud d’Alacant des de les 21.00

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges intenses al litoral sud d’Alacant des de les 21.00 fins a les 3.00, amb fins a 40 litres per metre quadrat en una hora, i manté avisos grocs per pluja i tronades en tot el litoral alacantí.

Treballs en una desena de carreteres per reobrir el trànsit després de la dana Adam

Els equips de conservació de carreteres de la Generalitat treballen en una desena de vies, sobretot a la Safor i la Marina Alta, per restituir el trànsit després de les inundacions i despreniments causats per la dana Adam.

Torna la circulació dels Rodalies C1 i C2 després de les fortes pluges

Renfe ha restablit esta vesprada el servici a les línies de Rodalies C1 i C2, així com als trens de Llarga i Mitjana Distància afectats per les fortes pluges entre València i Alacant.