Sanitat amplia l’horari de gimnasos i instal·lacions esportives fins al toc de queda

 

Els gimnasos i la resta d’instal·lacions esportives tancades que es reobrin este dilluns en el territori valencià podran obrir fins a l’horari que marca el toc de queda, amb un aforament màxim del 30% i ús obligatori de la mascareta.

 

Es permet l’ús de vestuaris, al 30% d’ocupació com a topall, i les dutxes sempre que siguen individuals. L’aforament de les piscines també està limitat al 30%. D’eixa manera ho especifica l’ordre de la Conselleria de Sanitat, publicada en una edició bis del DOGV el divendres. Este dilluns ha eixit una correcció d’errors en la que s’ampliava l’horari dels centres esportius.

 

També hi ha un afegit en l’apartat relatiu a l’ús de vestuaris: «Excepcionalment, en les competicions autoritzades en el punt 12.4 de la present resolució, i en els seus entrenaments, es podran usar els vestuaris i les dutxes, respectant les mesures generals de prevenció i higiene indicades per les autoritats sanitàries».

 

Requisits en les instal·lacions

Igualment, s’exceptua als esportistes que participen en les competicions recollides en l’article 12.4 de la resolució de l’ús obligatori de la mascareta. Estes són competicions d’àmbit estatal o internacional, mentres que en l’àmbit autonòmic estan permeses les competicions oficials federatives d’àmbit autonòmic que atorguen un dret d‘ascens a campionats o competicions d’àmbit estatal; les competicions oficials federatives d’àmbit autonòmic que siguen imprescindibles per a obtindre la classificació oficial per a campionats d’àmbit estatal; i la competició professional de pilota valenciana i la màxima competició en categoria femenina.

 

Com a requisits, els responsables de les instal·lacions esportives han de garantir el compliment de l’aforament i senyalitzar-lo de manera visible en els accessos de cada dependència, igual que els metres quadrats disponibles.  També han d’establir un sistema d’accés que evite aglomeracions i un altre de torns que permeta l’esport amb seguretat sanitària, al costat d’una neteja i desinfecció periòdica de les instal·lacions com a mínim dos voltes al dia.

 

Els usuaris estan obligats a netejar i desinfectar el material en finalitzar cada torn d’entrenament. En canvi, les instal·lacions obertes no han de tancar a les 20.00 hores de la vesprada i l’aforament màxim queda fixat en una persona per cada 2,25 metres quadrats de superfície útil per a ús esportiu.

 

La pràctica d’activitat física, tant en espais oberts com tancats, es pot fer en grups màxims de quatre persones, sense contacte físic i amb distància de seguretat.

Últimes notícies

Els servicis digitals ja impulsen les exportacions espanyoles per damunt del turisme

Les exportacions espanyoles de servicis digitals han crescut un 66,8 % des de 2019 i ja han superat les vendes turístiques, segons un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie. Els servicis professionals i informàtics concentren la major part d’estes exportacions, amb Espanya guanyant lleugerament pes en el mercat mundial.

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.