Sanitat anuncia mesures excepcionals per a quatre municipis del territori valencià

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha informat este divendres de migdia en una roda de premsa noves mesures de seguretat a causa de la pandèmia del Covid-19 en el territori valencià. Entre estes mesures, la consellera ha dit que es manté el tancament de l’oci nocturn fins al 9 de novembre.

 

Quant a mesures en el sector de l’hostaleria, Barceló ha informat de què es prioritzarà el consum en les taules i que es podran habilitar les zones de barra en els bars per al consum, sempre que es garantisca la distància de seguretat d’1,5 metres, i el màxim número de persones serà de 4.

 

Mesures excepcionals en 4 localitats

A banda, Sanitat ha decretat mesures excepcionals per a quatre municipis del territori valencià a causa de la seua evolució negativa del coronavirus en ells, que entraran en vigor a partir de les 00.00 hores de la nit. Les localitats afectades són Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant); Orihuela, en el Baix Segura (Alacant); Guadassuar, en la Ribera (València); i Onda, en la Plana Baixa (Castelló).

 

Barceló ha informat que el dilluns que ve es publicaran les 22 noves mesures que afectaran els 4 municipis. En Onda entre les mesures que entraran en vigor hi ha la limitació de 10 persones com a màxim en les reunions tant en llocs públics com privats.

 

Mentres que per a les altres 3 localitats les reunions socials seran d’un màxim de 6 persones, tant en llocs oberts com tancats, i l’aforament en la majoria d’actes i situacions passarà a ser del 50%. No obstant això, Barceló ha informat que el dilluns es publicaran totes estes mesures.

Últimes notícies

Les 35 hores s’acosten als funcionaris de la Generalitat després d’un acord unànime

La mesa sectorial de la Administració de la Generalitat ha aprovat per unanimitat l’acord amb els sindicats que dona cobertura jurídica completa a la jornada de 35 hores setmanals per a més de 21.200 empleats públics. El pacte fixa el camí per a la seua implantació a partir de l’1 de gener de 2027, pendent encara de la ratificació del Consell.

Arcadi España reclama deixar la crispació per a pactar un finançament autonòmic històric

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, insta els partits a aparcar la crispació i negociar al Congrés el nou model de finançament autonòmic, que qualifica d’oportunitat històrica, clau per a territoris com la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Jeff Jones dirigirà la nova empresa conjunta de Ford i Geely a Almussafes

Ford ha designat Jeff Jones, directiu amb 30 anys d’experiència, com a president de la futura empresa conjunta Ford-Geely que operarà des de la planta d’Almussafes a partir de 2027.

La Comunitat Valenciana rep molts fons per a lectura però cau al fons del PISA

La Comunitat Valenciana és una de les autonomies que més diners rep per a reforçar la comprensió lectora i les matemàtiques, però ha registrat una forta caiguda en els resultats de PISA 2025, tant en lectura com en competència matemàtica.

Una fallada en la xarxa informàtica paralitza durant una hora diversos centres de salut

Una incidència en la connexió de la xarxa informàtica ha deixat durant quasi una hora sense servici diversos centres de salut dependents de la Conselleria de Sanitat. El tall ha afectat aplicacions clau com GVASalut i el sistema de gestió sanitària Abucasis, encara que la comunicació ja s’ha restablit.

Baldoví dona per fet que serà candidat de Compromís a la Generalitat

Joan Baldoví dona per fet que serà el candidat de Compromís a la presidència de la Generalitat com a síndic del grup a Les Corts, i preveu una ratificació interna prompte. El dirigent critica Juanfran Pérez Llorca i rebutja unes primàries obertes amb Podem perquè defensa que la realitat valenciana és distinta.

La Universitat de València inicia el curs amb 50.000 estudiants i quasi totes les places cobertes

La Universitat de València ha arrancat el curs 2026-2027 amb quasi totes les 9.019 places de nou ingrés cobertes i una previsió global de 50.000 estudiants, inclosa la mobilitat internacional.

El PSOE reclama al Suprem que agilite el recurs contra l’absolució de Camps

El PSOE ha demanat al Tribunal Suprem que done un impuls processal al recurs presentat contra la sentència que va absoldre Francisco Camps en l’últim serrell del cas Gürtel, després de més de díhuit mesos sense resolució sobre l’admissió.