14.1 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Sanitat dona per fet que no hi haurà Falles ni altres festes: «No és raonable»

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assegurat este dilluns que celebrar Falles, Fogueres i altres festes populars en el territori valencià serà «impossible» en cas que no estiga llesta la vacuna enfront del coronavirus.

 

«Sí», ha respost categòrica a la pregunta de si pensa que sense vacuna les festes suspeses seguiran d’eixa manera. «Ara mateix miren el que ha passat, en dos dies ens hem trobat amb 120 positius en un brot, que és el major que hem tingut», en al·lusió al registrat a causa d’una festa en el Col·legi Major Galileu Galilei, del Campus de Vera de la Universitat Politècnica de València (UPV).

 

Per tant, ha dit que «no pareix i no és raonable» que puga donar-se eixa circumstància, al mateix temps que ha apuntat que tampoc pot assegurar quan hi haurà una vacuna perquè és el Ministeri de Sanitat el que fa el seguiment amb la UE.

 

«Això serà impossible sense una vacuna», ha insistit, perquè les festes populars en el territori valencià «ja siguen Falles, Fogueres o Moros i Cristians» hi ha una quantitat «important» de participants, però també bandes de música, turistes i «contacte físic que és difícil no mantindre per la gran quantitat de persones que participen» i perquè eixos actes «tenen la idiosincràsia que tenim els mediterranis i els valencians, que hi ha molta participació i molt contacte».

Últimes notícies

El PSOE demanarà que Feijóo comparega el 27 de gener en la comissió de la DANA del Congrés

El Grup Socialista va anunciar que reclamarà la compareixença d'Alberto Núñez Feijóo el 27 de gener en la comissió sobre la DANA. Diana Morant li va exigir donar explicacions.

Marc Márquez reapareix en el Aspar Circuit quasi cent dies després de la seua lesió

Marc Márquez va reaparéixer en el Aspar Circuit de Guadassuar quasi cent dies després de la seua caiguda a Indonèsia. Va completar dos jornades privades amb una Ducati Panigale V2S sota la supervisió de Davide Tardozzi i al costat de diversos pilots mundialistes, com a part de la seua preparació per a 2026.

Morant defén el nou model de finançament i acusa el Consell de buscar objeccions

Diana Morant ha defés que el nou model de finançament autonòmic és el millor per als valencians i ha acusat el Consell de buscar objeccions. Ha destacat que la proposta del Govern duplica la plantejada per Pérez Llorca i ha reclamat suport en la reunió del pròxim dimecres.

Els reis visitaran el 14 de gener una exposició i un projecte de la UPV a València

Els reis viatjaran a València el dimecres 14 per a inaugurar la mostra 'La transformació de València 1866-2026' i conéixer el projecte 'Salvem els fotos UPV/Recuperar les memòries'. L'agenda fixa actes a les 12.00 en el Centre del Carmen i a les 16.15 en la Facultat de Belles Arts.

Un equip tècnic treballa per a restablir la calefacció en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar

Dos empreses treballen des de primera hora en la reparació de la calefacció de l'IES 25 d'Abril després de les queixes per falta de temperatura i talls elèctrics. La consellera ha visitat el centre i manté equips en alerta davant noves incidències.

Marta García i Eilish McColgan, pels rècords en el 10K de València

L'espanyola i la britànica atacaran este diumenge les plusmarques de 10 km a València, en una edició amb nivell internacional, eixides escalonades i 18.000 dorsals.

La UV impulsa un projecte europeu per a entendre el dolor crònic a través de l’eix intestí-cervell

La Universitat de València lidera el projecte europeu 'PainGutPFC' per a estudiar l'eix intestí-cervell en el dolor crònic, amb estudis en humans des de gener a València. L'objectiu és traduir les troballes en teràpies personalitzades que reduïsquen fàrmacs i la càrrega emocional.

Feijóo afirma que Sánchez va influir per a no declarar l’emergència nacional en la DANA de València

Feijóo ha declarat davant la jutgessa que Carlos Mazón li va traslladar que Sánchez preferia mantindre la direcció des de València i que per això no es va declarar l'emergència nacional. Ha defés que el Govern central degué assumir la gestió i ha detallat el seu intercanvi de missatges i la seua arribada primerenca al centre d'emergències.