12.6 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Sanitat dona per fet que no hi haurà Falles ni altres festes: «No és raonable»

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assegurat este dilluns que celebrar Falles, Fogueres i altres festes populars en el territori valencià serà «impossible» en cas que no estiga llesta la vacuna enfront del coronavirus.

 

«Sí», ha respost categòrica a la pregunta de si pensa que sense vacuna les festes suspeses seguiran d’eixa manera. «Ara mateix miren el que ha passat, en dos dies ens hem trobat amb 120 positius en un brot, que és el major que hem tingut», en al·lusió al registrat a causa d’una festa en el Col·legi Major Galileu Galilei, del Campus de Vera de la Universitat Politècnica de València (UPV).

 

Per tant, ha dit que «no pareix i no és raonable» que puga donar-se eixa circumstància, al mateix temps que ha apuntat que tampoc pot assegurar quan hi haurà una vacuna perquè és el Ministeri de Sanitat el que fa el seguiment amb la UE.

 

«Això serà impossible sense una vacuna», ha insistit, perquè les festes populars en el territori valencià «ja siguen Falles, Fogueres o Moros i Cristians» hi ha una quantitat «important» de participants, però també bandes de música, turistes i «contacte físic que és difícil no mantindre per la gran quantitat de persones que participen» i perquè eixos actes «tenen la idiosincràsia que tenim els mediterranis i els valencians, que hi ha molta participació i molt contacte».

Últimes notícies

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.