Sanitat dona per fet que no hi haurà Falles ni altres festes: «No és raonable»

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assegurat este dilluns que celebrar Falles, Fogueres i altres festes populars en el territori valencià serà «impossible» en cas que no estiga llesta la vacuna enfront del coronavirus.

 

«Sí», ha respost categòrica a la pregunta de si pensa que sense vacuna les festes suspeses seguiran d’eixa manera. «Ara mateix miren el que ha passat, en dos dies ens hem trobat amb 120 positius en un brot, que és el major que hem tingut», en al·lusió al registrat a causa d’una festa en el Col·legi Major Galileu Galilei, del Campus de Vera de la Universitat Politècnica de València (UPV).

 

Per tant, ha dit que «no pareix i no és raonable» que puga donar-se eixa circumstància, al mateix temps que ha apuntat que tampoc pot assegurar quan hi haurà una vacuna perquè és el Ministeri de Sanitat el que fa el seguiment amb la UE.

 

«Això serà impossible sense una vacuna», ha insistit, perquè les festes populars en el territori valencià «ja siguen Falles, Fogueres o Moros i Cristians» hi ha una quantitat «important» de participants, però també bandes de música, turistes i «contacte físic que és difícil no mantindre per la gran quantitat de persones que participen» i perquè eixos actes «tenen la idiosincràsia que tenim els mediterranis i els valencians, que hi ha molta participació i molt contacte».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.