Sanitat condiciona 280 llits en els hospitals de campanya per a derivar els casos lleus o moderats

 

La Conselleria de Sanitat Universal ha condicionat un total de 280 llits en els hospitals de campanya del territori valencià per a alleujar la pressió en els departaments de salut més afectats per l’increment d’hospitalitzacions associades al repunt de casos.

 

Estos llocs hospitalaris estan concebuts per a derivar a pacients positius, confirmats per PCR, amb situació clínica lleu o moderada, prèviament ingressats en hospital d’aguts. També serviran d’estada i lloc de tractament de pacients que no puguen guardar quarantena o tractament en sa casa o amb els seus convivents i per a aquells que no puguen ser atesos en els seus hospitals de referència per tindre una alta ocupació.

 

Amb este reforç es preveu guanyar espai en el propi hospital matriu del que depén el de campanya. «No es tracta de portar els llits UCI als hospitals de campanya», puntualitza en un comunicat la consellera, Ana Barceló.

 

Per províncies, hi ha 80 llits en l’hospital de campanya d’Alacant, altres 80 en el de Castelló i 120 en el de València.

 

Criteris d’hospitalització

En ells s’atendran pacients majors de 18 anys amb ingrés per pneumònia per COVID en fase de resolució de la malaltia i uns altres que, encara que podrien rebre l’alta, es veuen obligats a quedar-se temporalment hospitalitzats per impossibilitat de mantindre un aïllament adequat.

 

Els criteris per a l’hospitalització i ocupació dels 280 llits seran: proximitat a la zona d’accés, proximitat a les eixides d’emergència, disponibilitat de connexions a la xarxa d’oxigen, mòduls que faciliten les dinàmiques de treball i millor aïllament respecte les fonts de sorolls i llums exteriors.

 

Per a atendre-les, Sanitat també ha previst mobilitzar personal: per cada mòdul o control d’infermeria de 22 llits, un total d’11 infermeres i 6 TCA, a demés de zeladors i administratius.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Inescop impulsa la formació d’experts africans en cuir sostenible a Elda

Inescop ha format a Elda a professionals del cuir i calçat de Tanzània, Uganda i Etiòpia en control de qualitat, sostenibilitat i noves metodologies de treball dins d'un projecte europeu.

Dimecres amb núvols alts, possible pols en suspensió i ruixats en el nord interior de la Comunitat

Este dimecres s'esperen intervals de núvols mitjans i alts en la Comunitat Valenciana, possibles boires i pols en suspensió en el sud i ruixats aïllats a l'interior nord, amb temperatures en lleuger ascens.

Un expert de la UPV resta alarma al terratrémol d’Ontinyent i el considera un fenomen normal

Un catedràtic de Geofísica de la UPV explica que el terratrémol de 3,5 graus registrat a Ontinyent és habitual en la zona i demana tranquil·litat a la població.

Ontinyent registra un terratrémol de magnitud 3,5 sentit en tot el municipi

Ontinyent ha registrat un terratrémol de magnitud 3,5, sentit en tot el municipi, dins d'una sèrie de huit sismes en poques hores que han despertat a part de la població.

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.