Sanitat condiciona 280 llits en els hospitals de campanya per a derivar els casos lleus o moderats

 

La Conselleria de Sanitat Universal ha condicionat un total de 280 llits en els hospitals de campanya del territori valencià per a alleujar la pressió en els departaments de salut més afectats per l’increment d’hospitalitzacions associades al repunt de casos.

 

Estos llocs hospitalaris estan concebuts per a derivar a pacients positius, confirmats per PCR, amb situació clínica lleu o moderada, prèviament ingressats en hospital d’aguts. També serviran d’estada i lloc de tractament de pacients que no puguen guardar quarantena o tractament en sa casa o amb els seus convivents i per a aquells que no puguen ser atesos en els seus hospitals de referència per tindre una alta ocupació.

 

Amb este reforç es preveu guanyar espai en el propi hospital matriu del que depén el de campanya. «No es tracta de portar els llits UCI als hospitals de campanya», puntualitza en un comunicat la consellera, Ana Barceló.

 

Per províncies, hi ha 80 llits en l’hospital de campanya d’Alacant, altres 80 en el de Castelló i 120 en el de València.

 

Criteris d’hospitalització

En ells s’atendran pacients majors de 18 anys amb ingrés per pneumònia per COVID en fase de resolució de la malaltia i uns altres que, encara que podrien rebre l’alta, es veuen obligats a quedar-se temporalment hospitalitzats per impossibilitat de mantindre un aïllament adequat.

 

Els criteris per a l’hospitalització i ocupació dels 280 llits seran: proximitat a la zona d’accés, proximitat a les eixides d’emergència, disponibilitat de connexions a la xarxa d’oxigen, mòduls que faciliten les dinàmiques de treball i millor aïllament respecte les fonts de sorolls i llums exteriors.

 

Per a atendre-les, Sanitat també ha previst mobilitzar personal: per cada mòdul o control d’infermeria de 22 llits, un total d’11 infermeres i 6 TCA, a demés de zeladors i administratius.

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.