19.1 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Sanitat condiciona 280 llits en els hospitals de campanya per a derivar els casos lleus o moderats

 

La Conselleria de Sanitat Universal ha condicionat un total de 280 llits en els hospitals de campanya del territori valencià per a alleujar la pressió en els departaments de salut més afectats per l’increment d’hospitalitzacions associades al repunt de casos.

 

Estos llocs hospitalaris estan concebuts per a derivar a pacients positius, confirmats per PCR, amb situació clínica lleu o moderada, prèviament ingressats en hospital d’aguts. També serviran d’estada i lloc de tractament de pacients que no puguen guardar quarantena o tractament en sa casa o amb els seus convivents i per a aquells que no puguen ser atesos en els seus hospitals de referència per tindre una alta ocupació.

 

Amb este reforç es preveu guanyar espai en el propi hospital matriu del que depén el de campanya. «No es tracta de portar els llits UCI als hospitals de campanya», puntualitza en un comunicat la consellera, Ana Barceló.

 

Per províncies, hi ha 80 llits en l’hospital de campanya d’Alacant, altres 80 en el de Castelló i 120 en el de València.

 

Criteris d’hospitalització

En ells s’atendran pacients majors de 18 anys amb ingrés per pneumònia per COVID en fase de resolució de la malaltia i uns altres que, encara que podrien rebre l’alta, es veuen obligats a quedar-se temporalment hospitalitzats per impossibilitat de mantindre un aïllament adequat.

 

Els criteris per a l’hospitalització i ocupació dels 280 llits seran: proximitat a la zona d’accés, proximitat a les eixides d’emergència, disponibilitat de connexions a la xarxa d’oxigen, mòduls que faciliten les dinàmiques de treball i millor aïllament respecte les fonts de sorolls i llums exteriors.

 

Per a atendre-les, Sanitat també ha previst mobilitzar personal: per cada mòdul o control d’infermeria de 22 llits, un total d’11 infermeres i 6 TCA, a demés de zeladors i administratius.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

De Guindos defén que l’acord amb Mercosur és positiu per a Europa i demana minimitzar el seu impacte

Luis de Guindos ha defés que el pacte UE-Mercosur és favorable per a Europa i ha reclamat reduir el seu efecte en l'agricultura. Ha subratllat que, en un context de proteccionisme a l'alça, els acords comercials són clau i que les salvaguardes limiten els perjuís.

PP i Vox rebutgen demanar a Mazón que deixe el seu escó per a salvaguardar la dignitat de Les Corts

El ple de Les Corts ha rebutjat, amb els vots de PP i Vox, una proposta de Compromís per a instar a Carlos Mazón a renunciar a l'acta després de la DANA de 2024.

La reina abrigalla el calçat fet a Espanya en la centenària Pedro García d’Elda

La reina ha recolzat el calçat fet a Espanya amb una visita a la fàbrica de Pedro García a Elda, que complix cent anys i exporta més de la mitat de la seua producció als Estats Units. El recorregut ha posat el focus en l'artesania, la sostenibilitat i la continuïtat generacional de la firma.

Tècnic d’Emergències afirma que Salomé Pradas va ordenar no enviar l’És-Alert sense la seua autorització

El cap d'Anàlisi de Risc ha declarat que Salomé Pradas va ordenar no enviar l'És-Alert sense la seua autorització durant la gestió de la dana. Un altre testimoni ha detallat consultes sobre un possible confinament i ha sostingut que va conéixer la magnitud de la tragèdia en rebre l'avís.

Sandra Valero anuncia la seua retirada indefinida després de presentar ‘Les meues ganes de viure’

Després de presentar 'Les meues ganes de viure', Sandra Valero ha anunciat la seua retirada indefinida per a centrar-se en la seua recuperació personal. El tema, gravat al costat de la seua mare, aspira a ser himne solidari i a impulsar una cita anual contra el càncer

Baldoví destaca la ‘virtut’ de l’acte de Rufián per esvalotar el galliner i demana discreció

Baldoví ha valorat l'acte impulsat per Gabriel Rufián sobre la unitat a l'esquerra del PSOE i ha sostingut que la seua 'virtut' ha sigut agitar el debat. Després d'eixe primer impuls, ha reclamat un procés més discret i pegat a la realitat valenciana.

La reina Letizia abrigalla el calçat fet a Espanya a la fàbrica centenària Pedro García d’Elda

La reina Letizia ha recolzat el calçat fet a Espanya durant una visita a la fàbrica Pedro García a Elda, que celebra el seu centenari i exporta més de la mitat de la seua producció als Estats Units. El recorregut ha posat el focus en l'artesania, la sostenibilitat dels materials i la projecció internacional de la firma.

La vaga mèdica cancel·la 32.010 actes assistencials en tres dies en la Comunitat Valenciana

La protesta contra la reforma de l'estatut marc ha provocat 32.010 anul·lacions en la Comunitat Valenciana en tres dies. El seguiment enfronta xifres del 90% i del 10,76%.