Sanitat condiciona 280 llits en els hospitals de campanya per a derivar els casos lleus o moderats

 

La Conselleria de Sanitat Universal ha condicionat un total de 280 llits en els hospitals de campanya del territori valencià per a alleujar la pressió en els departaments de salut més afectats per l’increment d’hospitalitzacions associades al repunt de casos.

 

Estos llocs hospitalaris estan concebuts per a derivar a pacients positius, confirmats per PCR, amb situació clínica lleu o moderada, prèviament ingressats en hospital d’aguts. També serviran d’estada i lloc de tractament de pacients que no puguen guardar quarantena o tractament en sa casa o amb els seus convivents i per a aquells que no puguen ser atesos en els seus hospitals de referència per tindre una alta ocupació.

 

Amb este reforç es preveu guanyar espai en el propi hospital matriu del que depén el de campanya. «No es tracta de portar els llits UCI als hospitals de campanya», puntualitza en un comunicat la consellera, Ana Barceló.

 

Per províncies, hi ha 80 llits en l’hospital de campanya d’Alacant, altres 80 en el de Castelló i 120 en el de València.

 

Criteris d’hospitalització

En ells s’atendran pacients majors de 18 anys amb ingrés per pneumònia per COVID en fase de resolució de la malaltia i uns altres que, encara que podrien rebre l’alta, es veuen obligats a quedar-se temporalment hospitalitzats per impossibilitat de mantindre un aïllament adequat.

 

Els criteris per a l’hospitalització i ocupació dels 280 llits seran: proximitat a la zona d’accés, proximitat a les eixides d’emergència, disponibilitat de connexions a la xarxa d’oxigen, mòduls que faciliten les dinàmiques de treball i millor aïllament respecte les fonts de sorolls i llums exteriors.

 

Per a atendre-les, Sanitat també ha previst mobilitzar personal: per cada mòdul o control d’infermeria de 22 llits, un total d’11 infermeres i 6 TCA, a demés de zeladors i administratius.

Últimes notícies

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.

Compromís acusa Catalá de mentir sobre la gestió de l’incendi d’El Saler

Compromís assegura que María José Catalá ha construït un relat interessat sobre l’incendi d’El Saler i li retreu manca d’inversions i contradiccions en poda, canons d’aigua i retardant antiincendis.