Sanitat notifica una «probable reinfecció» en Espanya amb la variant brasilera del Covid-19

 

El Ministeri de Sanitat ha informat, en l’informe d”Actualització de la situació epidemiològica de les variants d’importància en salut pública en Espanya’, d’una «probable reinfecció» en Espanya amb la variant brasilera del coronavirus.

 

En concret, segons el document, fins ara s’han detectat dos casos aïllats (tots dos vinculats amb el Brasil) i tres brots amb esta variant, si bé ara com ara Sanitat no ha comunicat en quina comunitat s’han produït. El primer dels brots inclou dos casos positius (un dels que va ser confirmat per seqüenciació), i el segon inclou onze casos (tres d’ells seqüenciats), si bé en cap d’ells va poder trobar-se un vincle amb el Brasil, encara que és en este a on s’ha detectat el possible cas de reinfecció. El tercer dels brots està relacionat amb un viatge al Brasil i hi ha dos casos afectats.

 

A escala general, i tenint en compte les tres variants que circulen en Espanya (brasilera, britànica i sud-africana) s’han detectat casos confirmats a través de seqüenciació en totes les comunitats i ciutats autònomes. No obstant això, Sanitat ha avisat en el treball que el número de casos seqüenciats depén en gran manera de la capacitat de seqüenciació de cada una d’elles pel que «no representen» la prevalença en les diferents regions.

 

En relació amb la variant sud-africana, ja s’han detectat 50 casos

A demés, la integració de la seqüenciació en la vigilància epidemiològica amb mostrejos poblacionals aleatoris està en procés d’implementació, i els resultats encara són preliminars, pel que no es mostren en este informe.

 

D’altra banda, Sanitat ha informat que la detecció de la variant britànica en Espanya continua sent «molt variable»  entre les comunitats autònomes, ja que en algunes suposa un 4% i en unes altres el 64%. Ara bé, el departament que dirigix Carolina Darias reconeix el «ràpid augment» de la seua distribució en les últimes setmanes.

 

Finalment, i en relació amb la variant sud-africana, ja s’han detectat 50 casos (1 cas esporàdic i 6 brots, 5 d’ells sense vincle conegut amb els països més afectats) i existix la possibilitat que «escape» a la reposada immune adquirida després d’infecció natural o generada per algunes vacunes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.