Sanitat notifica una «probable reinfecció» en Espanya amb la variant brasilera del Covid-19

 

El Ministeri de Sanitat ha informat, en l’informe d»Actualització de la situació epidemiològica de les variants d’importància en salut pública en Espanya’, d’una «probable reinfecció» en Espanya amb la variant brasilera del coronavirus.

 

En concret, segons el document, fins ara s’han detectat dos casos aïllats (tots dos vinculats amb el Brasil) i tres brots amb esta variant, si bé ara com ara Sanitat no ha comunicat en quina comunitat s’han produït. El primer dels brots inclou dos casos positius (un dels que va ser confirmat per seqüenciació), i el segon inclou onze casos (tres d’ells seqüenciats), si bé en cap d’ells va poder trobar-se un vincle amb el Brasil, encara que és en este a on s’ha detectat el possible cas de reinfecció. El tercer dels brots està relacionat amb un viatge al Brasil i hi ha dos casos afectats.

 

A escala general, i tenint en compte les tres variants que circulen en Espanya (brasilera, britànica i sud-africana) s’han detectat casos confirmats a través de seqüenciació en totes les comunitats i ciutats autònomes. No obstant això, Sanitat ha avisat en el treball que el número de casos seqüenciats depén en gran manera de la capacitat de seqüenciació de cada una d’elles pel que «no representen» la prevalença en les diferents regions.

 

En relació amb la variant sud-africana, ja s’han detectat 50 casos

A demés, la integració de la seqüenciació en la vigilància epidemiològica amb mostrejos poblacionals aleatoris està en procés d’implementació, i els resultats encara són preliminars, pel que no es mostren en este informe.

 

D’altra banda, Sanitat ha informat que la detecció de la variant britànica en Espanya continua sent «molt variable»  entre les comunitats autònomes, ja que en algunes suposa un 4% i en unes altres el 64%. Ara bé, el departament que dirigix Carolina Darias reconeix el «ràpid augment» de la seua distribució en les últimes setmanes.

 

Finalment, i en relació amb la variant sud-africana, ja s’han detectat 50 casos (1 cas esporàdic i 6 brots, 5 d’ells sense vincle conegut amb els països més afectats) i existix la possibilitat que «escape» a la reposada immune adquirida després d’infecció natural o generada per algunes vacunes.

Últimes notícies

Com observar de forma segura l’eclipsi solar total del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha presentat el Pla de Gestió de l’Eclipsi Solar Total del 12 d’agost, que coordina seguretat, salut, mobilitat, medi ambient, turisme i divulgació científica, amb huit punts oficials d’observació repartits per la Comunitat Valenciana.

La reunió de Llanos Massó amb l’ambaixadora d’Israel busca reforçar el diàleg institucional

Llanos Massó ha rebut al seu despatx de les Corts Dana Erlich, ambaixadora en funcions d’Israel a Espanya, en una trobada centrada en l’actualitat política i en el reforç del diàleg institucional.

Segona jornada de vaga mèdica amb talls de carrers davant hospitals valencians

La segona jornada de vaga mèdica en una mateixa setmana ha deixat noves concentracions i talls de trànsit davant hospitals de València, amb un seguiment que els convocants xifren en quasi el 90 % i la Conselleria de Sanitat en el 6,08 %. El Sindicat Mèdic CESMCV prepara ara manifestacions massives dimecres a València i Alacant.

Bernabé acusa Pérez Llorca d’estafar els valencians per no forçar Feijóo a desbloquejar la financiació

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha qualificat d’estafa que el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, no pressione Alberto Núñez Feijóo per alçar el bloqueig del nou sistema de financiació autonòmica que, segons afirma, doblaria els recursos per a la Comunitat Valenciana.

La Comunitat Valenciana encapçala el rànquing de deute autonòmic amb un 40,4 % del seu PIB

La Comunitat Valenciana ha acumulat 64.348 milions de deute públic en el primer trimestre de lany i registra la ràtio més alta despanya, amb un 40,4 % del seu PIB, segons el Banc dEspanya.

Bernabé acusa Catalá de esquivar responsabilitats per la DANA mortal de València

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, de no assumir cap responsabilitat per la DANA del 29 d’octubre de 2024 i de carregar-les sobre altres administracions després de la seua compareixença en la comissió d’investigació del Congrés.

Detinguts dos lladres per robar 2.000 quilos de coure en pobles d’Alacant i València

Dos hòmens de 21 i 41 anys han sigut detinguts acusats de robar 2.000 quilos de coure en l’enllumenat públic i carregadors de vehicles elèctrics de diversos pobles d’Alacant i València, amb un perjuí que supera els 100.000 euros.

La nova Coca del Poble ajuda els comerços de Paiporta colpits per la dana

Paiporta ha presentat la Coca del Poble, un dolç solidari creat per alumnat d’hoteleria per a donar suport als comerços afectats per la dana de 2024 i recuperar la rebosteria tradicional de l’Horta Sud.