Sanitat notifica una «probable reinfecció» en Espanya amb la variant brasilera del Covid-19

 

El Ministeri de Sanitat ha informat, en l’informe d»Actualització de la situació epidemiològica de les variants d’importància en salut pública en Espanya’, d’una «probable reinfecció» en Espanya amb la variant brasilera del coronavirus.

 

En concret, segons el document, fins ara s’han detectat dos casos aïllats (tots dos vinculats amb el Brasil) i tres brots amb esta variant, si bé ara com ara Sanitat no ha comunicat en quina comunitat s’han produït. El primer dels brots inclou dos casos positius (un dels que va ser confirmat per seqüenciació), i el segon inclou onze casos (tres d’ells seqüenciats), si bé en cap d’ells va poder trobar-se un vincle amb el Brasil, encara que és en este a on s’ha detectat el possible cas de reinfecció. El tercer dels brots està relacionat amb un viatge al Brasil i hi ha dos casos afectats.

 

A escala general, i tenint en compte les tres variants que circulen en Espanya (brasilera, britànica i sud-africana) s’han detectat casos confirmats a través de seqüenciació en totes les comunitats i ciutats autònomes. No obstant això, Sanitat ha avisat en el treball que el número de casos seqüenciats depén en gran manera de la capacitat de seqüenciació de cada una d’elles pel que «no representen» la prevalença en les diferents regions.

 

En relació amb la variant sud-africana, ja s’han detectat 50 casos

A demés, la integració de la seqüenciació en la vigilància epidemiològica amb mostrejos poblacionals aleatoris està en procés d’implementació, i els resultats encara són preliminars, pel que no es mostren en este informe.

 

D’altra banda, Sanitat ha informat que la detecció de la variant britànica en Espanya continua sent «molt variable»  entre les comunitats autònomes, ja que en algunes suposa un 4% i en unes altres el 64%. Ara bé, el departament que dirigix Carolina Darias reconeix el «ràpid augment» de la seua distribució en les últimes setmanes.

 

Finalment, i en relació amb la variant sud-africana, ja s’han detectat 50 casos (1 cas esporàdic i 6 brots, 5 d’ells sense vincle conegut amb els països més afectats) i existix la possibilitat que «escape» a la reposada immune adquirida després d’infecció natural o generada per algunes vacunes.

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.