17.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Sanitat obri la porta a reprendre competicions esportives oficials

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública flexibilitza des d’este divendres les mesures relatives a l’activitat física i les competicions esportives per a adequar-les a l’actual situació epidemiològica. Les principals novetats consistixen en el fet que unes certes competicions esportives es poden reprendre i en què s’amplia el número màxim de persones que poden fer esport en grup baix la supervisió d’un monitor.

 

En concret, poden reprendre’s quatre tipus de campionats: competicions oficials federatives professionals d’àmbit internacional i estatal i competicions oficials no professionals d’àmbit internacional i estatal; competicions oficials federatives d’àmbit autonòmic i inferior; Campionat Autonòmic d’Esport Universitari i Jocs Esportius. Esta classe de competicions, quan siguen d’àmbit autonòmic o inferior, es faran sense públic.

 

En els quatre supòsits, s’aconsella evitar, si és factible, el transport col·lectiu, així com l’ús de vestuaris i de dutxes. A més, els i les menors, durant els entrenaments, podran anar acompanyats per una persona adulta que entrarà a les instal·lacions sempre evitant aglomeracions.

 

Respecte a l’activitat física i esportiva de modalitats individuals dirigida per professionals, podrà fer-se en grups màxims de 10 persones. Quan es faça per lliure, sense monitor, continua vigent la limitació a 4 persones. En els dos casos, l’exercici ha de fer-se mantenint la distància de seguretat. D’altra banda, la pràctica esportiva que es fa en activitats lectives, extraescolars o complementàries durant la jornada escolar, es regirà pels protocols vigents a cada moment per als centres escolars. Estes mesures estan vigents des de hui fins a les 23.59 hores del 12 d’abril.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Domingo amb cels buidats i pujada general de les temperatures

El diumenge arriba amb estabilitat per altes pressions, sense pluges i amb un ascens general de les temperatures. Hi haurà calitja a Canàries i boires matinals en diverses zones.

Un home ha resultat ferit en caure al fossat d’una tomba mentres reparava una làpida a Torrevieja

Un home ha caigut uns tres metres al fossat d'una tomba quan reparava una làpida en el cementeri de Torrevieja. Va ser rescatat amb escala i matalàs de buit i traslladat a l'hospital

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.