Sanitat obri la porta a reprendre competicions esportives oficials

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública flexibilitza des d’este divendres les mesures relatives a l’activitat física i les competicions esportives per a adequar-les a l’actual situació epidemiològica. Les principals novetats consistixen en el fet que unes certes competicions esportives es poden reprendre i en què s’amplia el número màxim de persones que poden fer esport en grup baix la supervisió d’un monitor.

 

En concret, poden reprendre’s quatre tipus de campionats: competicions oficials federatives professionals d’àmbit internacional i estatal i competicions oficials no professionals d’àmbit internacional i estatal; competicions oficials federatives d’àmbit autonòmic i inferior; Campionat Autonòmic d’Esport Universitari i Jocs Esportius. Esta classe de competicions, quan siguen d’àmbit autonòmic o inferior, es faran sense públic.

 

En els quatre supòsits, s’aconsella evitar, si és factible, el transport col·lectiu, així com l’ús de vestuaris i de dutxes. A més, els i les menors, durant els entrenaments, podran anar acompanyats per una persona adulta que entrarà a les instal·lacions sempre evitant aglomeracions.

 

Respecte a l’activitat física i esportiva de modalitats individuals dirigida per professionals, podrà fer-se en grups màxims de 10 persones. Quan es faça per lliure, sense monitor, continua vigent la limitació a 4 persones. En els dos casos, l’exercici ha de fer-se mantenint la distància de seguretat. D’altra banda, la pràctica esportiva que es fa en activitats lectives, extraescolars o complementàries durant la jornada escolar, es regirà pels protocols vigents a cada moment per als centres escolars. Estes mesures estan vigents des de hui fins a les 23.59 hores del 12 d’abril.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.

Castelló prepara un ampli dispositiu de seguretat per a l’eclipsi solar del 12 d’agost

Castelló ha iniciat la planificació d'un dispositiu especial de seguretat i mobilitat per a l'eclipsi total de sol del 12 d'agost, que atraurà a milers de persones i comptarà amb una àmplia programació divulgativa.

L’Arquebisbat de València crearà coordinadors de menors en parròquies per a previndre abusos

L'Oficina de Protecció del Menor de l'Arquebisbat de València incorporarà coordinadors de menors en parròquies i reforçarà la formació i els protocols per a previndre abusos sexuals en l'àmbit pastoral.

Rovira xifra en 410 milions l’estalvi per als valencians per la reforma fiscal del Consell

La reforma fiscal aplicada pel Consell des de 2023 ha generat un estalvi total de 410,2 milions per als contribuents valencians, principalment en Successions i Donacions, Transmissions Patrimonials i noves deduccions autonòmiques en l'IRPF.