Sanitat obri la porta a reprendre competicions esportives oficials

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública flexibilitza des d’este divendres les mesures relatives a l’activitat física i les competicions esportives per a adequar-les a l’actual situació epidemiològica. Les principals novetats consistixen en el fet que unes certes competicions esportives es poden reprendre i en què s’amplia el número màxim de persones que poden fer esport en grup baix la supervisió d’un monitor.

 

En concret, poden reprendre’s quatre tipus de campionats: competicions oficials federatives professionals d’àmbit internacional i estatal i competicions oficials no professionals d’àmbit internacional i estatal; competicions oficials federatives d’àmbit autonòmic i inferior; Campionat Autonòmic d’Esport Universitari i Jocs Esportius. Esta classe de competicions, quan siguen d’àmbit autonòmic o inferior, es faran sense públic.

 

En els quatre supòsits, s’aconsella evitar, si és factible, el transport col·lectiu, així com l’ús de vestuaris i de dutxes. A més, els i les menors, durant els entrenaments, podran anar acompanyats per una persona adulta que entrarà a les instal·lacions sempre evitant aglomeracions.

 

Respecte a l’activitat física i esportiva de modalitats individuals dirigida per professionals, podrà fer-se en grups màxims de 10 persones. Quan es faça per lliure, sense monitor, continua vigent la limitació a 4 persones. En els dos casos, l’exercici ha de fer-se mantenint la distància de seguretat. D’altra banda, la pràctica esportiva que es fa en activitats lectives, extraescolars o complementàries durant la jornada escolar, es regirà pels protocols vigents a cada moment per als centres escolars. Estes mesures estan vigents des de hui fins a les 23.59 hores del 12 d’abril.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.