Sanitat prioritza la vacunació de dones embarassades

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, dins de la campanya de vacunació contra la Covid-19, està prioritzant a les dones embarassades amb l’objectiu que arriben completament immunitzades al període de l’embaràs en el qual hi ha més risc de complicacions si es contrau la infecció, i que se situa a partir de finals del segon trimestre.

 

La recomanació de vacunar-se contra la Covid 19 s’estén també als qui estan en període de lactància o planifiquen quedar-se embarassades, segons ha informat l’administració valenciana en un comunicat.

 

En aquest sentit, la Comissió de Salut Pública del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut va acordar aquest dimarts recomanar la vacunació de les dones gestants en qualsevol trimestre de l’embaràs, ja que la vacuna contra la Covid-19 redueix el risc de complicacions tant per a la mare com per a el/la bebé.

 

La vacuna, segons l’evidència disponible fins al moment, evita possibles complicacions, especialment si existeixen factors de major risc com poden ser l‘obesitat, la hipertensió arterial, la diabetis o la preeclàmpsia.

 

Les vacunes per a la vacunació de les gestants, independentment de l’edat, són les d’ARNm (Pfizer-BioNTech o Moderna). A més, és important que les persones de l’entorn de l’embarassada compten també amb una vacunació completa i que es continuen mantenint les mesures de prevenció, com evitar al màxim els contactes, ventilar els espais, evitar les aglomeracions, usar la màscara, guardar la distància social i llavar-se les mans amb freqüència.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.