Sanitat prioritza la vacunació de dones embarassades

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, dins de la campanya de vacunació contra la Covid-19, està prioritzant a les dones embarassades amb l’objectiu que arriben completament immunitzades al període de l’embaràs en el qual hi ha més risc de complicacions si es contrau la infecció, i que se situa a partir de finals del segon trimestre.

 

La recomanació de vacunar-se contra la Covid 19 s’estén també als qui estan en període de lactància o planifiquen quedar-se embarassades, segons ha informat l’administració valenciana en un comunicat.

 

En aquest sentit, la Comissió de Salut Pública del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut va acordar aquest dimarts recomanar la vacunació de les dones gestants en qualsevol trimestre de l’embaràs, ja que la vacuna contra la Covid-19 redueix el risc de complicacions tant per a la mare com per a el/la bebé.

 

La vacuna, segons l’evidència disponible fins al moment, evita possibles complicacions, especialment si existeixen factors de major risc com poden ser l‘obesitat, la hipertensió arterial, la diabetis o la preeclàmpsia.

 

Les vacunes per a la vacunació de les gestants, independentment de l’edat, són les d’ARNm (Pfizer-BioNTech o Moderna). A més, és important que les persones de l’entorn de l’embarassada compten també amb una vacunació completa i que es continuen mantenint les mesures de prevenció, com evitar al màxim els contactes, ventilar els espais, evitar les aglomeracions, usar la màscara, guardar la distància social i llavar-se les mans amb freqüència.
 

Últimes notícies

Pérez Llorca gaudix de la quinta mascletà de les Fogueres de Sant Joan a Alacant

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assistit a la quinta mascletà del concurs de les Fogueres de Sant Joan a Alacant, disparada per Pirotècnia Ferrández, després de visitar els racons dels mitjans de comunicació als jardins del Palau Provincial.

Una mascletà digital a Alacant arriba als 124,2 decibels en plenes Fogueres

La pirotècnia Hermanos Ferrández de Beniel ha disparat a la plaça dels Luceros d'Alacant una mascletà digital de cinc minuts i 24 segons que ha arribat als 124,2 decibels, amb 150 quilos de pólvora.

Zorita i Sumacàrcer freguen els 39 graus en el segon dia del pic de calor a la Comunitat

Zorita del Maestrazgo i Sumacàrcer han registrat 38,8 graus en el segon dia del pic de l’episodi càlid, amb alerta groga per altes temperatures en tota la província de València i el sud d’Alacant.

Plans especials de seguretat i emergències per a l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost

L’eclipsi total de Sol del 12 d’agost comptarà amb un Pla Especial de Seguretat i un altre de Protecció Civil per a ordenar la mobilitat, reforçar la seguretat i coordinar la resposta davant possibles emergències a tot l’Estat.

L’ATV facilita 29.314 declaracions de la renda a una setmana del tancament de campanya

El termini finalitza el 30 de juny i la cita prèvia es pot sol·licitar fins al dia 29

La Generalitat reclama 4.000 milions a l’Estat per a la dependència i veu curta la inversió actual

La consellera Elena Albalat considera insuficient la inversió estatal de 2.218 milions per a la dependència i exigix al Govern que salde un deute de 4.000 milions amb la Comunitat Valenciana.

Així treballen els bombers que vigilen el foc en la Nit de la Cremà d’Alacant

La Nit de la Cremà d’Alacant mobilitza un dispositiu de 180 bombers i 40 vehicles per a controlar la crema de 92 fogueres i garantir que la ciutat puga viure el final de festa amb seguretat.

Els residents valencians podran tindre abonament del transport de Madrid sense estar empadronats

La Comunitat Valenciana ha mostrat interés en firmar un conveni amb la Comunitat de Madrid perquè els seus residents puguen accedir als abonos del transport públic madrileny sense necessitat d’estar empadronats allí, en un model similar al que ja funciona amb Castilla-La Mancha.