Sanitat prioritza la vacunació de dones embarassades

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, dins de la campanya de vacunació contra la Covid-19, està prioritzant a les dones embarassades amb l’objectiu que arriben completament immunitzades al període de l’embaràs en el qual hi ha més risc de complicacions si es contrau la infecció, i que se situa a partir de finals del segon trimestre.

 

La recomanació de vacunar-se contra la Covid 19 s’estén també als qui estan en període de lactància o planifiquen quedar-se embarassades, segons ha informat l’administració valenciana en un comunicat.

 

En aquest sentit, la Comissió de Salut Pública del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut va acordar aquest dimarts recomanar la vacunació de les dones gestants en qualsevol trimestre de l’embaràs, ja que la vacuna contra la Covid-19 redueix el risc de complicacions tant per a la mare com per a el/la bebé.

 

La vacuna, segons l’evidència disponible fins al moment, evita possibles complicacions, especialment si existeixen factors de major risc com poden ser l‘obesitat, la hipertensió arterial, la diabetis o la preeclàmpsia.

 

Les vacunes per a la vacunació de les gestants, independentment de l’edat, són les d’ARNm (Pfizer-BioNTech o Moderna). A més, és important que les persones de l’entorn de l’embarassada compten també amb una vacunació completa i que es continuen mantenint les mesures de prevenció, com evitar al màxim els contactes, ventilar els espais, evitar les aglomeracions, usar la màscara, guardar la distància social i llavar-se les mans amb freqüència.
 

Últimes notícies

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.