Sanitat prioritza la vacunació de dones embarassades

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, dins de la campanya de vacunació contra la Covid-19, està prioritzant a les dones embarassades amb l’objectiu que arriben completament immunitzades al període de l’embaràs en el qual hi ha més risc de complicacions si es contrau la infecció, i que se situa a partir de finals del segon trimestre.

 

La recomanació de vacunar-se contra la Covid 19 s’estén també als qui estan en període de lactància o planifiquen quedar-se embarassades, segons ha informat l’administració valenciana en un comunicat.

 

En aquest sentit, la Comissió de Salut Pública del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut va acordar aquest dimarts recomanar la vacunació de les dones gestants en qualsevol trimestre de l’embaràs, ja que la vacuna contra la Covid-19 redueix el risc de complicacions tant per a la mare com per a el/la bebé.

 

La vacuna, segons l’evidència disponible fins al moment, evita possibles complicacions, especialment si existeixen factors de major risc com poden ser l‘obesitat, la hipertensió arterial, la diabetis o la preeclàmpsia.

 

Les vacunes per a la vacunació de les gestants, independentment de l’edat, són les d’ARNm (Pfizer-BioNTech o Moderna). A més, és important que les persones de l’entorn de l’embarassada compten també amb una vacunació completa i que es continuen mantenint les mesures de prevenció, com evitar al màxim els contactes, ventilar els espais, evitar les aglomeracions, usar la màscara, guardar la distància social i llavar-se les mans amb freqüència.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.

El Consell anima a les dones a triar-se cada dia en la seua campanya del 8M

La Generalitat va presentar la campanya del 8M Tria't cada dia, que promou l'amor propi com a base de la igualtat. L'acte enllaça amb els Premis Isabel Ferrer i una agenda cultural al març.

El Palau de Justícia de Llíria estarà llest a mitat de març i donarà servici a 41 municipis

La nova seu judicial de Llíria estarà operativa a mitjan març després d'una inversió de 19,1 milions, amb trasllat des del dilluns. Atendrà 41 municipis i a 186.300 veïns amb espais preparats per a créixer.

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions per a gestionar els residus sanitaris durant dos anys

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions i dos anys per a la recollida, transport i tractament de residus sanitaris, amb opció de pròrroga.