Sanitat incorpora 50 nous rastrejadors militars en la base militar de Marines

 

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública comptarà a partir de hui amb 50 nous rastrejadors militars que exerciran la seua labor en la base militar de Marines.

Este personal ha sigut posat a la disposició de les Comunitats Autònomes per part del Ministeri de Defensa, prèvia sol·licitud al Ministeri de Sanitat i exercirà estes labors diàriament, de dilluns a dissabte, després de rebre formació per part de personal de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions.

Estes noves incorporacions se sumen als 1.644 rastrejadors amb els quals compta actualment la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública tant en els centres de salut pública com en els centres d’Atenció Primària.

En concret, hi ha 1.333 persones en els diferents Centres d’Atenció Primària dels departaments de salut, així com 311 persones que treballen tant en la Direcció General de Salut Pública i Addiccions com en els Centres de Salut Pública existents en la Comunitat Valenciana.

En concret, la labor dels rastrejadors és posar-se en contacte amb les persones amb resultat positiu de COVID-19 a través de PCR o test d’antígens que es comuniquen al sistema sanitari perquè, a través d’enquestes epidemiològiques, els seus contactes puguen al seu torn ser recuperats i la informació arribe a Atenció Primària.

Últimes notícies

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.