13.5 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

Sanitat incorpora 50 nous rastrejadors militars en la base militar de Marines

 

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública comptarà a partir de hui amb 50 nous rastrejadors militars que exerciran la seua labor en la base militar de Marines.

Este personal ha sigut posat a la disposició de les Comunitats Autònomes per part del Ministeri de Defensa, prèvia sol·licitud al Ministeri de Sanitat i exercirà estes labors diàriament, de dilluns a dissabte, després de rebre formació per part de personal de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions.

Estes noves incorporacions se sumen als 1.644 rastrejadors amb els quals compta actualment la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública tant en els centres de salut pública com en els centres d’Atenció Primària.

En concret, hi ha 1.333 persones en els diferents Centres d’Atenció Primària dels departaments de salut, així com 311 persones que treballen tant en la Direcció General de Salut Pública i Addiccions com en els Centres de Salut Pública existents en la Comunitat Valenciana.

En concret, la labor dels rastrejadors és posar-se en contacte amb les persones amb resultat positiu de COVID-19 a través de PCR o test d’antígens que es comuniquen al sistema sanitari perquè, a través d’enquestes epidemiològiques, els seus contactes puguen al seu torn ser recuperats i la informació arribe a Atenció Primària.

Últimes notícies

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.