Sanitat incorpora 50 nous rastrejadors militars en la base militar de Marines

 

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública comptarà a partir de hui amb 50 nous rastrejadors militars que exerciran la seua labor en la base militar de Marines.

Este personal ha sigut posat a la disposició de les Comunitats Autònomes per part del Ministeri de Defensa, prèvia sol·licitud al Ministeri de Sanitat i exercirà estes labors diàriament, de dilluns a dissabte, després de rebre formació per part de personal de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions.

Estes noves incorporacions se sumen als 1.644 rastrejadors amb els quals compta actualment la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública tant en els centres de salut pública com en els centres d’Atenció Primària.

En concret, hi ha 1.333 persones en els diferents Centres d’Atenció Primària dels departaments de salut, així com 311 persones que treballen tant en la Direcció General de Salut Pública i Addiccions com en els Centres de Salut Pública existents en la Comunitat Valenciana.

En concret, la labor dels rastrejadors és posar-se en contacte amb les persones amb resultat positiu de COVID-19 a través de PCR o test d’antígens que es comuniquen al sistema sanitari perquè, a través d’enquestes epidemiològiques, els seus contactes puguen al seu torn ser recuperats i la informació arribe a Atenció Primària.

Últimes notícies

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.