Sanitat registra 3.185 casos nous de coronavirus i 3.178 altes en la Comunitat Valenciana

Un total de 2.931.673 persones han rebut ja una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. A més, en estos moments, compten amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) 2.400.520 persones. Per províncies: 285.716 a Castelló, 860.320 a Alacant i 1.254.484 a València.

A més, s’han notificat 3.185 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 434.694 persones. Per províncies, 365 a Castelló (44.841 en total); 763 a Alacant (156.314 en total); i 2.057 a València (233.537 en total). El total de casos no assignats es manté en 2.

Des de l’última actualització s’han registrat 3.178 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 414.160 persones. Per províncies, les altes es distribueixen així: 42.992 a Castelló, 151.750 a Alacant i 219.359 a València. El total d’altes no assignades es manté en 59.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 527 persones ingressades: 52 a la província de Castelló, 2 en UCI; 74 a la província d’Alacant, 9 d’ells en l’UCI; i 401 a la província de València, 55 d’ells en UCI.

D’altra banda, s’ha registrat una defunció en els últims set dies, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia s’eleva a 7.471: 809 a la província de Castelló, 2.850 en la d’Alacant i 3.812 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 24.525 casos actius, la qual cosa suposa un 5,50% del total de positius.

Dels brots registrats, quatre tenen 10 o més casos associats i l’origen és social en tots:

· València: 10 casos. Origen social

· Villena: 10 casos. Origen social

· Sant Vicent del Raspeig: 12 casos. Origen social

· Alacant: 10 casos. Origen social

Últimes notícies

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.

El Festival 10 Sentits complix 15 anys amb l’emergència climàtica com a eix central

El Festival 10 Sentits celebra el seu quinzé aniversari a València del 14 al 26 de maig amb el lema Naturalesa Viva Vol. 02 i un programa centrat en l'emergència climàtica.