Esta setmana comença la vacunació generalitzada del grup d’edat de 20-29 anys amb 105.000 dosis

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública té previst administrar esta setmana 307.615 dosis de la vacuna de la covid-19.

D’elles, més de 105.000 estan destinades al grup d’edat de 20 a 29 anys, que comença esta setmana el seu procés de vacunació de forma generalitzada en tot el territori en els grans punts de vacunació després de les primeres dosis administrades esta setmana en zones rurals als joves d’esta franja d’edat.

L’altre gran objectiu d’immunització d’esta setmana és continuar avançant i anar finalitzant la vacunació de les persones de 30 a 39 anys. A este grup es destinaran 158.000 dosis.

Segons ha destacat la consellera de Sanitat, Ana Barceló «durant esta setmana s’accelerarà de manera considerable la vacunació en joves de més de 20 anys». En este sentit, Barceló ha volgut agrair «la responsabilitat que han mostrat els joves», al mateix temps que els ha animat que «participen i es vacunen per a poder aconseguir la immunitat en tota la Comunitat Valenciana que ens permeta véncer a la pandèmia«.

En concret, quant a la vacuna de Pfizer, 181.611 dosis estan destinades a persones del grup d’edat entre 20 i 29 anys (nascuts entre 1990 i 2001) i població del grup d’edat de 30 a 39 anys (nascuts entre 1982-1991). A més, més de 45.500 dosis d’esta mena de vacuna són segones dosis destinades a persones de 30 a 49 anys.

D’altra banda, es destinen més de 8.300 dosis per a persones que han estat vacunades amb la primera dosi de AstraZeneca i han optat per Pfizer per a la segona dosi. La resta de vacunes es destinen a població de risc, noves incorporacions en el sistema sanitari o recaptació de persones de cohorts anteriors pendents de vacunar.

Així mateix, la setmana que ve s’administrarà la vacuna de Moderna principalment a persones de 20 a 39 anys, per a les quals es destinen 33.377 dosis d’esta vacuna. A més, 20.738 dosis estan destinades per a la segona dosi i immunització completa de persones de 40 a 49 anys d’edat.

A més, es vacunarà amb dosi de Moderna, 3.117 dosis, a universitaris que se’n van d’Erasmus i que es van posar la primera dosi l’última setmana de juny i principis de juliol.

Les dosis de vacunes de AstraZeneca van destinades en la seua majoria per a segones dosis de majors de 60 anys, 7.817 dosis, i la vacuna de Janssen, unes 300 dosis estan destinades a persones pendents de vacunar després d’una recaptació i persones que faran viatges internacionals.

Citació de la vacuna

En tots els casos, la citació es realitza mitjançant trucada de telèfon i/o a través d’un missatge al mòbil on s’indica data, hora i lloc de la vacunació. Si les dades no estan actualitzats, es poden modificar en http://coronavirus.san.gva.es/es/web/vacunacion/datos-contacto

La cita rebuda en el mòbil també es pot recuperar o consultar a través de l’aplicació GVA +Salut, disponible tant per a iOS com Android i Huawei, o en la web http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_val.html

Si així i tot persisteix qualsevol mena de dubte, es pot trucar al telèfon 900 300 555, on el personal format sobre este tema, atendrà i respondrà qualsevol qüestió relacionada amb el procés de vacunació.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.