Esta setmana comença la vacunació generalitzada del grup d’edat de 20-29 anys amb 105.000 dosis

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública té previst administrar esta setmana 307.615 dosis de la vacuna de la covid-19.

D’elles, més de 105.000 estan destinades al grup d’edat de 20 a 29 anys, que comença esta setmana el seu procés de vacunació de forma generalitzada en tot el territori en els grans punts de vacunació després de les primeres dosis administrades esta setmana en zones rurals als joves d’esta franja d’edat.

L’altre gran objectiu d’immunització d’esta setmana és continuar avançant i anar finalitzant la vacunació de les persones de 30 a 39 anys. A este grup es destinaran 158.000 dosis.

Segons ha destacat la consellera de Sanitat, Ana Barceló “durant esta setmana s’accelerarà de manera considerable la vacunació en joves de més de 20 anys”. En este sentit, Barceló ha volgut agrair “la responsabilitat que han mostrat els joves”, al mateix temps que els ha animat que “participen i es vacunen per a poder aconseguir la immunitat en tota la Comunitat Valenciana que ens permeta véncer a la pandèmia“.

En concret, quant a la vacuna de Pfizer, 181.611 dosis estan destinades a persones del grup d’edat entre 20 i 29 anys (nascuts entre 1990 i 2001) i població del grup d’edat de 30 a 39 anys (nascuts entre 1982-1991). A més, més de 45.500 dosis d’esta mena de vacuna són segones dosis destinades a persones de 30 a 49 anys.

D’altra banda, es destinen més de 8.300 dosis per a persones que han estat vacunades amb la primera dosi de AstraZeneca i han optat per Pfizer per a la segona dosi. La resta de vacunes es destinen a població de risc, noves incorporacions en el sistema sanitari o recaptació de persones de cohorts anteriors pendents de vacunar.

Així mateix, la setmana que ve s’administrarà la vacuna de Moderna principalment a persones de 20 a 39 anys, per a les quals es destinen 33.377 dosis d’esta vacuna. A més, 20.738 dosis estan destinades per a la segona dosi i immunització completa de persones de 40 a 49 anys d’edat.

A més, es vacunarà amb dosi de Moderna, 3.117 dosis, a universitaris que se’n van d’Erasmus i que es van posar la primera dosi l’última setmana de juny i principis de juliol.

Les dosis de vacunes de AstraZeneca van destinades en la seua majoria per a segones dosis de majors de 60 anys, 7.817 dosis, i la vacuna de Janssen, unes 300 dosis estan destinades a persones pendents de vacunar després d’una recaptació i persones que faran viatges internacionals.

Citació de la vacuna

En tots els casos, la citació es realitza mitjançant trucada de telèfon i/o a través d’un missatge al mòbil on s’indica data, hora i lloc de la vacunació. Si les dades no estan actualitzats, es poden modificar en http://coronavirus.san.gva.es/es/web/vacunacion/datos-contacto

La cita rebuda en el mòbil també es pot recuperar o consultar a través de l’aplicació GVA +Salut, disponible tant per a iOS com Android i Huawei, o en la web http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_val.html

Si així i tot persisteix qualsevol mena de dubte, es pot trucar al telèfon 900 300 555, on el personal format sobre este tema, atendrà i respondrà qualsevol qüestió relacionada amb el procés de vacunació.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.