Esta setmana comença la vacunació generalitzada del grup d’edat de 20-29 anys amb 105.000 dosis

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública té previst administrar esta setmana 307.615 dosis de la vacuna de la covid-19.

D’elles, més de 105.000 estan destinades al grup d’edat de 20 a 29 anys, que comença esta setmana el seu procés de vacunació de forma generalitzada en tot el territori en els grans punts de vacunació després de les primeres dosis administrades esta setmana en zones rurals als joves d’esta franja d’edat.

L’altre gran objectiu d’immunització d’esta setmana és continuar avançant i anar finalitzant la vacunació de les persones de 30 a 39 anys. A este grup es destinaran 158.000 dosis.

Segons ha destacat la consellera de Sanitat, Ana Barceló «durant esta setmana s’accelerarà de manera considerable la vacunació en joves de més de 20 anys». En este sentit, Barceló ha volgut agrair «la responsabilitat que han mostrat els joves», al mateix temps que els ha animat que «participen i es vacunen per a poder aconseguir la immunitat en tota la Comunitat Valenciana que ens permeta véncer a la pandèmia«.

En concret, quant a la vacuna de Pfizer, 181.611 dosis estan destinades a persones del grup d’edat entre 20 i 29 anys (nascuts entre 1990 i 2001) i població del grup d’edat de 30 a 39 anys (nascuts entre 1982-1991). A més, més de 45.500 dosis d’esta mena de vacuna són segones dosis destinades a persones de 30 a 49 anys.

D’altra banda, es destinen més de 8.300 dosis per a persones que han estat vacunades amb la primera dosi de AstraZeneca i han optat per Pfizer per a la segona dosi. La resta de vacunes es destinen a població de risc, noves incorporacions en el sistema sanitari o recaptació de persones de cohorts anteriors pendents de vacunar.

Així mateix, la setmana que ve s’administrarà la vacuna de Moderna principalment a persones de 20 a 39 anys, per a les quals es destinen 33.377 dosis d’esta vacuna. A més, 20.738 dosis estan destinades per a la segona dosi i immunització completa de persones de 40 a 49 anys d’edat.

A més, es vacunarà amb dosi de Moderna, 3.117 dosis, a universitaris que se’n van d’Erasmus i que es van posar la primera dosi l’última setmana de juny i principis de juliol.

Les dosis de vacunes de AstraZeneca van destinades en la seua majoria per a segones dosis de majors de 60 anys, 7.817 dosis, i la vacuna de Janssen, unes 300 dosis estan destinades a persones pendents de vacunar després d’una recaptació i persones que faran viatges internacionals.

Citació de la vacuna

En tots els casos, la citació es realitza mitjançant trucada de telèfon i/o a través d’un missatge al mòbil on s’indica data, hora i lloc de la vacunació. Si les dades no estan actualitzats, es poden modificar en http://coronavirus.san.gva.es/es/web/vacunacion/datos-contacto

La cita rebuda en el mòbil també es pot recuperar o consultar a través de l’aplicació GVA +Salut, disponible tant per a iOS com Android i Huawei, o en la web http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_val.html

Si així i tot persisteix qualsevol mena de dubte, es pot trucar al telèfon 900 300 555, on el personal format sobre este tema, atendrà i respondrà qualsevol qüestió relacionada amb el procés de vacunació.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.