8.6 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

El territori valencià comença la vacunació del personal sanitari de primera línia

 

El territori valencià ha iniciat hui el procés de vacunació del personal sanitari de primera línia mentres, en paral·lel, es continua la vacunació d’usuaris i treballadors de residències. Es considera personal de primera línia el que té major risc d’exposició per dur a terme activitats en l’atenció directa de pacients Covid-19 i per tindre major probabilitat de tindre contacte amb una persona amb infecció. A demés, este grup de població també està prioritzat pels principis de benefici social i reciprocitat.

 

La vacunació s’ha iniciat de manera simultània amb el repartiment de dosi de la vacuna de Pfizer entre tots els Departaments de Salut valencians. El procés de vacunació a professionals sanitaris, tant en atenció primària com en hospitalària, es prolongarà durant tot el cap de setmana incloent este dissabte i el diumenge.

 

Isabel Cantarino, coordinadora d’infermeria del Centre de Salut Benimaclet de València, ha explicat la importància que té que «els professionals sanitaris estiguem protegits amb la vacuna, per a poder protegir la salut dels nostres pacients».

 

L’infermer Roberto Martín, que apareix rebent la vacuna, i la infermera Laura Sebastián han sigut els primers professionals que han rebut la primera dosi de la vacuna en el centre de salut del barri de Benimaclet.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.