El territori valencià comença la vacunació del personal sanitari de primera línia

 

El territori valencià ha iniciat hui el procés de vacunació del personal sanitari de primera línia mentres, en paral·lel, es continua la vacunació d’usuaris i treballadors de residències. Es considera personal de primera línia el que té major risc d’exposició per dur a terme activitats en l’atenció directa de pacients Covid-19 i per tindre major probabilitat de tindre contacte amb una persona amb infecció. A demés, este grup de població també està prioritzat pels principis de benefici social i reciprocitat.

 

La vacunació s’ha iniciat de manera simultània amb el repartiment de dosi de la vacuna de Pfizer entre tots els Departaments de Salut valencians. El procés de vacunació a professionals sanitaris, tant en atenció primària com en hospitalària, es prolongarà durant tot el cap de setmana incloent este dissabte i el diumenge.

 

Isabel Cantarino, coordinadora d’infermeria del Centre de Salut Benimaclet de València, ha explicat la importància que té que «els professionals sanitaris estiguem protegits amb la vacuna, per a poder protegir la salut dels nostres pacients».

 

L’infermer Roberto Martín, que apareix rebent la vacuna, i la infermera Laura Sebastián han sigut els primers professionals que han rebut la primera dosi de la vacuna en el centre de salut del barri de Benimaclet.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.