El territori valencià estudia limitar les reunions socials i familiars a un grup de convivència

 

La Generalitat estudia la possibilitat de limitar les reunions socials i familiars a un únic grup de convivència, excepte excepcions de cures, criança i parelles que no visquen juntes, en funció de la flexibilització de l’estat d’alarma en  Espanya que plantegen este dimecres el territori valencià i altres regions en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

 

Segons han confirmat a Europa Press fonts de Presidència, esta nova restricció requerix d’una modificació de l’estat d’alarma perquè afecta drets fonamentals, amb el que està condicionada al fet que l’aprove el Govern i «no és previsible a curt termini». De moment hi ha una «predisposició» a valorar-ho i que vaja acompanyat de l’avançament del toc de queda a les 20.00 hores de la vesprada.

 

La possibilitat d’aplicar esta mesura va ser avançada anit en Twitter la vicepresidenta portaveu, Mónica Oltra, que va assegurar que s’havia «acordat» en la taula interdepartamental COVID de la Generalitat, a on també es va decidir el tancament total de l’hostaleria i el dels comerços a les 18.00 hores de la vesprada a partir d’este dijous.

 

Possible avançament del toc de queda

Oltra, en declaracions als mitjans este dimecres, ha remarcat que és «normal» que la limitació de reunions no fora anunciada al costat de la resta de mesures «per prudència segurament» i perquè deriva de l’estat d’alarma en introduir una situació extraordinària, a demés d’excedir de les competències de la Conselleria de Sanitat.

 

«Ha d’aprovar-se per decret del president, Ximo Puig», ha precisat, i ha assegurat que es va valorar incloure-ho pròximament en la mateixa ordre del possible avançament del toc de queda per a «no traure hui un decret i despús-demà un altre; té tota la lògica».

 

Com a norma general, ha plantejat que només puga reunir-se un únic grup de convivència amb l’excepció de la criança i les cures, sobretot a majors i dependents, i tenint en compte situacions com «un germà que recull al teu fill del col·legi perquè estàs treballant». També ha garantit que, si s’aplica, es tindran en compte els nuclis familiars de progenitors no convivents i «les persones que conviuen en soledat».

Últimes notícies

José Mourinho registra ‘The Special One’ com a marca per al seu negoci de vi

'The Special One', el sobrenom que acompanya a José Mourinho des dels seus anys en el Chelsea, es convertix també en la marca registrada amb la qual el tècnic portugués impulsa el seu projecte vinícola a la UE.

Un jutjat de Madrid fixa per a novembre el juí per la possible paternitat de Juan Carlos Calderón

Un jutjat de Majadahonda celebrarà el 4 de novembre el juí en el qual un professor de música valencià reclama que es reconega que és fill del compositor Juan Carlos Calderón, després d'onze anys de recopilació de proves.

Cap de setmana quasi estiuenc en la Comunitat Valenciana, amb cels buidats i fins a 30 graus

El cap de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb temps estable, cels buidats i temperatures que s'acosten als 30 graus en diversos punts del litoral i de l'interior.

El conseller de Sanitat porta al Suprem la seua querella contra Diana Morant per calúmnies

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha formalitzat davant el Tribunal Suprem una querella contra la ministra Diana Morant per acusacions de corrupció vinculades a la privatització sanitària i a la seua relació amb Ribera Salut.

Rescatada una pastera amb 19 migrants magrebins enfront de la costa d’Alacant

Una pastera amb 19 migrants magrebins va ser interceptada de matinada a unes 44 milles de la costa d'Alacant i els seus ocupants van ser traslladats al port de la ciutat.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim va rescatar de matinada una pastera amb 19 persones a bord, a 44 milles nàutiques de la costa d'Alacant, i les va traslladar al port de la ciutat.

Aitana transforma el Roig Arena a la seua Habitació Blava en una nit de Superestrella

Aitana convertix el Roig Arena de València a la seua Habitació Blava en el primer de dos concerts consecutius, amb un xou que alterna vulnerabilitat, espectacle i missatges d'autoestima.