El territori valencià estudia limitar les reunions socials i familiars a un grup de convivència

 

La Generalitat estudia la possibilitat de limitar les reunions socials i familiars a un únic grup de convivència, excepte excepcions de cures, criança i parelles que no visquen juntes, en funció de la flexibilització de l’estat d’alarma en  Espanya que plantegen este dimecres el territori valencià i altres regions en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

 

Segons han confirmat a Europa Press fonts de Presidència, esta nova restricció requerix d’una modificació de l’estat d’alarma perquè afecta drets fonamentals, amb el que està condicionada al fet que l’aprove el Govern i «no és previsible a curt termini». De moment hi ha una «predisposició» a valorar-ho i que vaja acompanyat de l’avançament del toc de queda a les 20.00 hores de la vesprada.

 

La possibilitat d’aplicar esta mesura va ser avançada anit en Twitter la vicepresidenta portaveu, Mónica Oltra, que va assegurar que s’havia «acordat» en la taula interdepartamental COVID de la Generalitat, a on també es va decidir el tancament total de l’hostaleria i el dels comerços a les 18.00 hores de la vesprada a partir d’este dijous.

 

Possible avançament del toc de queda

Oltra, en declaracions als mitjans este dimecres, ha remarcat que és «normal» que la limitació de reunions no fora anunciada al costat de la resta de mesures «per prudència segurament» i perquè deriva de l’estat d’alarma en introduir una situació extraordinària, a demés d’excedir de les competències de la Conselleria de Sanitat.

 

«Ha d’aprovar-se per decret del president, Ximo Puig», ha precisat, i ha assegurat que es va valorar incloure-ho pròximament en la mateixa ordre del possible avançament del toc de queda per a «no traure hui un decret i despús-demà un altre; té tota la lògica».

 

Com a norma general, ha plantejat que només puga reunir-se un únic grup de convivència amb l’excepció de la criança i les cures, sobretot a majors i dependents, i tenint en compte situacions com «un germà que recull al teu fill del col·legi perquè estàs treballant». També ha garantit que, si s’aplica, es tindran en compte els nuclis familiars de progenitors no convivents i «les persones que conviuen en soledat».

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.