5.8 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

El territori valencià estudia limitar les reunions socials i familiars a un grup de convivència

 

La Generalitat estudia la possibilitat de limitar les reunions socials i familiars a un únic grup de convivència, excepte excepcions de cures, criança i parelles que no visquen juntes, en funció de la flexibilització de l’estat d’alarma en  Espanya que plantegen este dimecres el territori valencià i altres regions en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

 

Segons han confirmat a Europa Press fonts de Presidència, esta nova restricció requerix d’una modificació de l’estat d’alarma perquè afecta drets fonamentals, amb el que està condicionada al fet que l’aprove el Govern i «no és previsible a curt termini». De moment hi ha una «predisposició» a valorar-ho i que vaja acompanyat de l’avançament del toc de queda a les 20.00 hores de la vesprada.

 

La possibilitat d’aplicar esta mesura va ser avançada anit en Twitter la vicepresidenta portaveu, Mónica Oltra, que va assegurar que s’havia «acordat» en la taula interdepartamental COVID de la Generalitat, a on també es va decidir el tancament total de l’hostaleria i el dels comerços a les 18.00 hores de la vesprada a partir d’este dijous.

 

Possible avançament del toc de queda

Oltra, en declaracions als mitjans este dimecres, ha remarcat que és «normal» que la limitació de reunions no fora anunciada al costat de la resta de mesures «per prudència segurament» i perquè deriva de l’estat d’alarma en introduir una situació extraordinària, a demés d’excedir de les competències de la Conselleria de Sanitat.

 

«Ha d’aprovar-se per decret del president, Ximo Puig», ha precisat, i ha assegurat que es va valorar incloure-ho pròximament en la mateixa ordre del possible avançament del toc de queda per a «no traure hui un decret i despús-demà un altre; té tota la lògica».

 

Com a norma general, ha plantejat que només puga reunir-se un únic grup de convivència amb l’excepció de la criança i les cures, sobretot a majors i dependents, i tenint en compte situacions com «un germà que recull al teu fill del col·legi perquè estàs treballant». També ha garantit que, si s’aplica, es tindran en compte els nuclis familiars de progenitors no convivents i «les persones que conviuen en soledat».

Últimes notícies

Detingut a Alcoi per abandonar tones de roba usada en naus i parcel·les per a eludir la gestió de residus

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi a un home de 39 anys per estafa i danys després de llogar naus i parcel·les i abandonar en elles desenes de tones de roba usada. Cobrava per reciclar-la i la deixava en eixos espais; la retirada s'ha estimat en més de 120.000 euros i s'investiga un possible delicte ambiental.

Les temperatures pugen a l’interior i el vent amaina a Castelló

Aemet preveu cels poc nuvolosos, mínimes a la baixa en el litoral i màximes a l'alça a l'interior. El vent d'oest afluixa i gira a sud en la costa; Emergències alça l'alerta a l'interior nord de Castelló.

Quelton, bikinis exclusius nascuts en pandèmia que conquisten les xarxes socials

Les germanes Queralton convertixen un projecte nascut en pandèmia en una marca de bikinis metal·litzats i col·leccions limitades amb tracció en Instagram i TikTok.

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.