13.1 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

La Universitat Miguel Hernández presenta un robot capaç de prendre mostres per a fer PCR

 

El professor de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant),  Nicolás García Aracil ha presentat este dimarts els avanços en la creació d’un braç robòtic capaç de prendre mostres de persones per a fer test de PCR.

 

L’ús del robot també està destinat a contrarestar l’alt risc de transmissió del virus al personal que duu a terme la faena de fer els tests PCR, tant en interiors com en exteriors. Davant d’esta problemàtica, els investigadors de la UMH van rebre finançament de la Generalitat en el mes de maig per a crear un sistema robotitzat d’extracció de mostres que substituïsca al personal sanitari.

 

El rector de la UMH, Juan José Ruiz, i la consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual han assistit este dimarts a la demostració d’este prototip robòtic que ha creat la institució acadèmica per a la detecció del coronavirus, informa la universitat en un comunicat.

 

 

El robot possibilita als sanitaris a centrar-se en el procés de vacunació

L’investigador responsable d’este projecte és García Aracil, catedràtic de l’àrea d’enginyeria de sistemes i automàtica i investigador de l’Institut de Bioingeniería. Segons ell, l’ús estés d’este robot permetria que els sanitaris se centraren primordialment en el procés de vacunació a la població, que és un dels reptes més immediats i importants als que s’enfronta la societat a escala mundial.

 

Durant la demostració s’ha dut a terme una presa de mostra per a PCR per frotis nasofaringi totalment automatitzada. El subjecte ha estat assegut enfront del robot, que és hermètic i desinfecta els elements del seu interior a través de llum ultraviolada sense risc per a la salut de les persones.

 

El robot detecta el final del conducte i fa dos o tres moviments giratoris, com establixen els protocols sanitaris. Posteriorment, extrau l’hisop, el talla i l’emmagatzema amb ajuda del robot porticat a una temperatura de dos a huit graus. Al final s’allibera el cap del subjecte i es desinfecten tots els elements de manera automàtica.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.