La Universitat Miguel Hernández presenta un robot capaç de prendre mostres per a fer PCR

 

El professor de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant),  Nicolás García Aracil ha presentat este dimarts els avanços en la creació d’un braç robòtic capaç de prendre mostres de persones per a fer test de PCR.

 

L’ús del robot també està destinat a contrarestar l’alt risc de transmissió del virus al personal que duu a terme la faena de fer els tests PCR, tant en interiors com en exteriors. Davant d’esta problemàtica, els investigadors de la UMH van rebre finançament de la Generalitat en el mes de maig per a crear un sistema robotitzat d’extracció de mostres que substituïsca al personal sanitari.

 

El rector de la UMH, Juan José Ruiz, i la consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual han assistit este dimarts a la demostració d’este prototip robòtic que ha creat la institució acadèmica per a la detecció del coronavirus, informa la universitat en un comunicat.

 

 

El robot possibilita als sanitaris a centrar-se en el procés de vacunació

L’investigador responsable d’este projecte és García Aracil, catedràtic de l’àrea d’enginyeria de sistemes i automàtica i investigador de l’Institut de Bioingeniería. Segons ell, l’ús estés d’este robot permetria que els sanitaris se centraren primordialment en el procés de vacunació a la població, que és un dels reptes més immediats i importants als que s’enfronta la societat a escala mundial.

 

Durant la demostració s’ha dut a terme una presa de mostra per a PCR per frotis nasofaringi totalment automatitzada. El subjecte ha estat assegut enfront del robot, que és hermètic i desinfecta els elements del seu interior a través de llum ultraviolada sense risc per a la salut de les persones.

 

El robot detecta el final del conducte i fa dos o tres moviments giratoris, com establixen els protocols sanitaris. Posteriorment, extrau l’hisop, el talla i l’emmagatzema amb ajuda del robot porticat a una temperatura de dos a huit graus. Al final s’allibera el cap del subjecte i es desinfecten tots els elements de manera automàtica.

Últimes notícies

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.

Exhibició històrica del Valencia Basket: passa per damunt del Barça i conquista la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha derrotat amb autoritat el Barça al quart partit de la final (84-108) i s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada, culminant la millor temporada de la seua història.

Jean Montero, l’MVP que ha revolucionat el València Basket de Pedro Martínez

El dominicà Jean Montero ha sigut escollit MVP de la final de la Lliga Endesa conquistada pel València Basket davant el Barça, després de consolidar-se com a referent ofensiu i defensiu en el projecte de Pedro Martínez. El base, vinculat al club fins a 2028 però amb mitja Europa al darrere, ha trobat en València el salt definitiu a una carrera sense sostre aparent.

El Valencia Basket celebra la segona Lliga Endesa just abans dels 40 anys del club

El Valencia Basket s'ha proclamat campió de la Lliga Endesa este 24 de juny, el seu segon títol ACB que arriba a les portes del 40 aniversari del club i també el segon en quatre temporades amb Pedro Martínez en la banqueta.

Jean Montero destapa el secret del València Basket campió: joves, ambiciosos i sense títols previs

Jean Montero destaca que el títol de la Lliga Endesa del València Basket davant el Barça s’explica per un equip jove, ambiciós i sense experiència prèvia en grans trofeus. L’escolta dominicà, MVP de la final, evita parlar del seu futur mentre la Fonteta li demana que es quede.

La jove estrella de Larrea corona 20 hores màgiques: draft NBA i Lliga ACB amb el València Basket

Sergio De Larrea, base vallisoletà de 20 anys del València Basket, ha sigut triat en la primera ronda del draft de la NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB en només 20 hores.