Els usuaris de residències no podran eixir a dinars i sopars nadalencs en superar-se el nivell 1 de risc

 

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat planteja que els usuaris de residències de persones majors, diversitat funcional i salut mental no puguen fer eixides sense passar la nit fora durant l’època nadalenca quan se supere el nivell d’alerta 1 de coronavirus en l’entorn local del centre.

 

No obstant això, els residents de centres de diversitat funcional i salut mental sí que podran eixir de vacacions durant un període igual o superior a set dies.

 

D’esta forma ho recull la proposta de resolució que la Conselleria ha presentat este dissabte en la Taula Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació davant la Covid-19. La seua publicació es preveu en la setmana vinent.

 

L’esborrany dibuixa diferents escenaris de restricció sobre la base dels nivells d’alerta en els que es trobe cada unitat territorial, «d’acord amb la situació epidemiològica de l’entorn local del centre». Segons ha explicat la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, després de la Taula Interdepartamental, «la Comunitat seguix en nivell alt de risc (3) en una part important dels departaments».

 

Nivell 1 de risc

En este context, durant el període nadalenc, la proposta d’Igualtat establix que, quan el nivell d’alerta siga 1, es permeten eixides sense dormir fora en els centres de majors amb acompanyament professional, familiar o de persona tutora o afí prèvia autorització del centre.

 

L’eixida estarà restringida a una única casa, mantenint una bambolla de convivència estable, i no podran acudir a establiments o espais públics a on no es puguen garantir les mesures sanitàries. No podran tindre contacte amb persones d’altres grups de convivència.

 

El mateix s’aplica als usuaris de centres sociosanitaris de diversitat funcional o salut mental, si bé en este cas la restricció a una única casa, a una sola bambolla de convivència estable i el no acudir als establiments i espais sense garanties de mesures sanitàries és una recomanació.

 

De la mateixa manera, els residents de les tres classes de centres podran anar-se de vacacions, però només durant set dies o més i sol·licitant-ho amb antelació. En el cas dels majors, l’eixida es restringirà a un únic domicili mantenint la bambolla de convivència estable i no hauran de tindre trobades amb persones fora del grup de convivència ni acudir a establiments o espais públics a on no es puguen garantir les mesura sanitàries.

 

Per al seu reingrés, hauran de fer-se proves de coronavirus i sotmetre’s a un aïllament preventiu. No podran incorporar-se al centre en cas de donar positiu.

Últimes notícies

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.

El Consell reforça el gasto social en els Pressupostos de la Generalitat per a 2026

Els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 augmenten el gasto en sanitat, educació, servicis socials, vivenda, ocupació, emergències i justícia, amb especial focus en jóvens i famílies.

Morant acusa a Pérez Llorca de blindar el seu pacte amb Vox a través dels pressupostos de la Generalitat

Diana Morant sosté que els comptes de la Generalitat servixen per a assegurar la continuïtat de Juanfran Pérez Llorca gràcies a Vox i critica el seu impacte en vivenda, sanitat i educació.

Gomar preveu la ràpida reconstrucció del camp de Paiporta i veu estancat el de Bugarra

El president de la FFCV confia que els tràmits per a reconstruir el camp de Paiporta després de la dana concloguen en breu, mentres alerta de la complexa situació del camp de Bugarra per la seua proximitat al riu i el cost del mur de contenció.

Gomar confia que la FIFA visite València a l’octubre per a definir les seus del Mundial 2030

Salvador Gomar preveu que la FIFA viatge a València a partir d'octubre per a avaluar el Nou Mestalla com a possible seu del Mundial 2030 i tancar també el mapa de subseus en la Comunitat Valenciana.

Aemet activa l’avís groc per pluges i tempestes amb graníssol a l’interior de Castelló este diumenge

Aemet activa per a este diumenge l'avís groc a l'interior de Castelló per pluges intenses, tempestes amb possible graníssol i ratxes molt fortes de vent entre les 14.00 i les 21.00 hores.

Una nova IA millora la gestió d’anomenades al 112 en emergències mèdiques

Investigadors de la UPV i el Servici d'Emergències Sanitàries de la Comunitat Valenciana han creat una ferramenta d'intel·ligència artificial que optimitza la gestió i priorització de les anomenades metgesses al 112.

Presó provisional per a dos detinguts per robatoris violents a ancians a Torrevieja

Dos hòmens de 31 i 32 anys han ingressat a la presó provisional acusats de cometre almenys quatre robatoris amb violència a persones d'entre 75 i 93 anys a Torrevieja i La Mata mitjançant el mètode de l'estirada.