17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Els usuaris de residències no podran eixir a dinars i sopars nadalencs en superar-se el nivell 1 de risc

 

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat planteja que els usuaris de residències de persones majors, diversitat funcional i salut mental no puguen fer eixides sense passar la nit fora durant l’època nadalenca quan se supere el nivell d’alerta 1 de coronavirus en l’entorn local del centre.

 

No obstant això, els residents de centres de diversitat funcional i salut mental sí que podran eixir de vacacions durant un període igual o superior a set dies.

 

D’esta forma ho recull la proposta de resolució que la Conselleria ha presentat este dissabte en la Taula Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació davant la Covid-19. La seua publicació es preveu en la setmana vinent.

 

L’esborrany dibuixa diferents escenaris de restricció sobre la base dels nivells d’alerta en els que es trobe cada unitat territorial, «d’acord amb la situació epidemiològica de l’entorn local del centre». Segons ha explicat la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, després de la Taula Interdepartamental, «la Comunitat seguix en nivell alt de risc (3) en una part important dels departaments».

 

Nivell 1 de risc

En este context, durant el període nadalenc, la proposta d’Igualtat establix que, quan el nivell d’alerta siga 1, es permeten eixides sense dormir fora en els centres de majors amb acompanyament professional, familiar o de persona tutora o afí prèvia autorització del centre.

 

L’eixida estarà restringida a una única casa, mantenint una bambolla de convivència estable, i no podran acudir a establiments o espais públics a on no es puguen garantir les mesures sanitàries. No podran tindre contacte amb persones d’altres grups de convivència.

 

El mateix s’aplica als usuaris de centres sociosanitaris de diversitat funcional o salut mental, si bé en este cas la restricció a una única casa, a una sola bambolla de convivència estable i el no acudir als establiments i espais sense garanties de mesures sanitàries és una recomanació.

 

De la mateixa manera, els residents de les tres classes de centres podran anar-se de vacacions, però només durant set dies o més i sol·licitant-ho amb antelació. En el cas dels majors, l’eixida es restringirà a un únic domicili mantenint la bambolla de convivència estable i no hauran de tindre trobades amb persones fora del grup de convivència ni acudir a establiments o espais públics a on no es puguen garantir les mesura sanitàries.

 

Per al seu reingrés, hauran de fer-se proves de coronavirus i sotmetre’s a un aïllament preventiu. No podran incorporar-se al centre en cas de donar positiu.

Últimes notícies

Familiars increpen al detingut pel menor assassinat a Sueca a la seua arribada al jutjat

Familiars i veïns han increpat al detingut per la mort d'un menor de 13 anys a Sueca a la seua arribada als jutjats. L'home, pare d'un amic, es va entregar el dissabte i va confessar el crim; la zona ha estat acordonada i amb forta presència policial.

La Comunitat Valenciana va crear 98.800 ocupacions en 2025 i va reduir l’atur al 10,39%

La Comunitat Valenciana va tancar 2025 amb 2,47 milions d'ocupats després de sumar 98.800 ocupacions. L'atur va baixar en 47.100 persones i la taxa es va situar en el 10,39%.

Detingut després de robar mostraris de joies valorats en 1,5 milions en una àrea de servici

La Policia Nacional ha detingut a un home i ha recuperat mostraris de joies valorats en més de 1,5 milions després d'un robatori en una estació de servici de la A-3 a Conca. El material va ser trobat en un domicili de Alcorcón tres dies després.

L’Advocacia de la Generalitat ha confirmat que va donar el vistiplau al confinament durant la DANA

El coordinador jurídic ha declarat que l'encaix legal permetia restringir moviments i que el vistiplau va ser verbal. Després de les crides no es va demanar informe formal.

El menor de 13 anys de Sueca va morir en el bany de la casa de l’agressor

L'agressió que va posar fi a la vida d'un xiquet de 13 anys a Sueca es va produir en el bany de la vivenda del suposat autor. El detingut es va entregar, va confessar i passarà a disposició judicial el dimarts.

Es disparen a 1.650 els poemes que opten al Premi Internacional Miguel Hernández

La convocatòria del Premi Internacional de Poesia Miguel Hernández ha reunit 1.650 obres, un 50% més que fa un any. La fallada està prevista per a les pròximes setmanes.

Tres familiars han sigut detinguts per una plantació de marihuana amb 573 plantes a Ibi

Dos hòmens de 41 i 68 anys i una dona de 72, tots amb antecedents i pertanyents a la mateixa família, han sigut detinguts en desmantellar un cultiu interior en el seu domicili d'Ibi. S'han intervingut 573 plantes, 4,5 quilos de cabdells, diners i material de cultiu, i han quedat en llibertat amb mesures cautelars.

El menor de 13 anys assassinat a Sueca va morir en el bany de la casa de l’agressor

L'agressió va tindre lloc en el bany del domicili del supòsit agressor. El detingut, de 48 anys, es va entregar, va confessar els fets i passarà a disposició judicial el dimarts.