La vacuna contra la grip podria augmentar la probabilitat de patir coronavirus, segons experts valencians

Investigació de Fisabio

Fisabio coordina un estudi sobre els efectes de la vacuna de la grip en altres infeccions respiratòries | Fisabio

 

L’àrea d’Investigació en Vacunes de la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica del territori valencià (Fisabio) coordina l’assaig clínic ‘VIGIRA’, que estudia els efectes de la vacuna de la grip sobre altres infeccions respiratòries provocades per coronavirus, bocavirus, virus respiratori sincitial i rinovirus, entre altres.

 

Segons un comunicat de la Conselleria de Sanitat, tant la COVID-19 com la grip són malalties que provoquen infeccions respiratòries agudes i es transmeten de manera molt similar. En este sentit, «algunes hipòtesis defensen que vacunar-se contra la grip pot afectar a la probabilitat que té una persona d’infectar-se per altres virus respiratoris, com pot ser el SARS-CoV-2, responsable de la COVID-19, i alterar la intensitat i la gravetat dels símptomes».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Participen xiquets de València i Castelló

L’estudi ‘VIGIRA’, finançat pels Fons d’Investigació en Salut de l’Institut de Salut Carles III, està estudiant els efectes de la vacuna de la grip en xiquets d’entre 12 i 35 mesos durant l’actual temporada de grip 2019–2020, amb participació de set centres de salut de les províncies de València i Castelló.

 

El pròxim octubre, mes en què arranca la pròxima temporada de grip, s’inclourà també en l’assaig el SARS-CoV-2, encara que ja s’ha començat a analitzar durant la temporada actual, i s’avaluaran els efectes de la malaltia en xiquets vacunats i no vacunats. S’estima que, en acabar l’estudi, hauran participat un total de 400 xiquets.

 

Segons la coordinadora de l’assaig, Soledad Muñoz, «la forma en què les vacunes contra la grip medien en el risc d’infeccions per virus respiratoris que no són de la grip i com això afecta la incidència i severitat general de les infeccions respiratòries està encara en estudi. Per això és important que es facen estudis d’estes característiques».

 

La grip és una de les principals causes de morbiditat

Muñoz ha recordat que la grip és una de les principals causes de morbiditat en el món i que l’Organització Mundial de la Salut (OMS) estima que les epidèmies anuals de grip provoquen entre tres i cinc milions de casos de malaltia greu i entre 250.000 i 500.000 morts en la població mundial en general.

 

Este estudi, segons Muñoz, aportarà noves proves científiques, que ajuden a les polítiques de vacunació contra la grip i contra altres virus respiratoris com el SARS-CoV-2.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé defén les obres en Rodalia malgrat els problemes puntuals en la C2

Pilar Bernabé reivindica la inversió en Rodalia i admet incidències com el caos en la línia C2, que atribuïx a les obres per a millorar la xarxa ferroviària.

Ampli desfasament en el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana

Sanitat situa el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana en el 7,43%, mentres que el sindicat CESMCV l'eleva fins al 90%, amb fortes diferències per províncies i condicionades pels servicis mínims.

Boies marines que convertixen dades del Mediterrani en art digital viu

El projecte Coneixement flotant transforma en temps real les dades de boies marines enfront d'Oropesa en art digital i escultures que conviden a reflexionar sobre el patrimoni natural i els anomenats temps liquidos.

Justícia i Fiscalia pacten 200 noves places de fiscals, 20 per a la Comunitat Valenciana

El Ministeri de Justícia i la Fiscalia General de l'Estat acorden el repartiment territorial de 200 noves places de fiscal. La Comunitat Valenciana suma 20 llocs i Madrid, Catalunya i Andalusia concentren el major reforç percentual i en números absoluts.

El Llevant es juga la permanència davant tres rivals europeus i dos finals en el Ciutat

El Llevant tancarà la temporada amb tres eixides davant equips en lluita per Europa i dos dols directes a casa que poden decidir la permanència en LaLiga.

El València es juga la salvació davant quatre equips del top 10 en un maig decisiu

El València encara un mes de maig clau per la permanència amb cinc partits, quatre d'ells davant rivals situats entre els deu primers de LaLiga. El marge amb el descens és de només cinc punts.

Bernabé acusa a Abascal i Feijóo de recolzar teories ultres sobre immigració

Pilar Bernabé critica que la prioritat nacional de PP i Vox trenca el consens construït a Espanya i els acusa de recolzar teories ultres sobre immigració que ja no donen suport a altres líders europeus.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva política per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa de València impulsa sis iniciatives en el Congrés per a pressionar al Ministeri de Transports i reclamar la reactivació del soterrament de les vies de Serradora, paralitzat des de 2021 malgrat tindre el seu estudi informatiu executat al 76%.