La vacuna d’Oxford contra el Covid-19 genera resposta immune en la gent major

 

La vacuna contra el Covid-19 que està fent la Universitat d’Oxford, en col·laboració amb la farmacèutica AstraZeneca, genera una forta resposta immune entre els ancians, el grup més vulnerable, revela este dilluns el ‘Financial Times’.

 

Els assajos clínics d’eixa vacuna estan en la fase 3, l’última abans de conéixer amb exactitud si és segura i si permet protegir a la població de la malaltia, després del que necessitarà el vistiplau dels reguladors abans de procedir-se a una vacunació massiva.

 

Segons va poder saber el periòdic de dos persones familiaritzades amb eixos estudis, la vacuna genera entre els ancians anticossos i les anomenades cèl·lules T (el principal propòsit de les que és identificar i matar patògens invasors o cèl·lules infectades).

 

L’edat és un factor clau

L’edat és el principal factor de risc del Covid-19 atés que el sistema immunològic s’afeblix amb el temps, pel que este grup és el que més necessitarà protecció contra el coronavirus. Els investigadors, segons el Financial, estan animats per la resposta immune que genera la vacuna entre les persones majors.

 

Els resultats de les primeres proves clíniques de la vacuna d’Oxford, publicats el juliol passat, ja indicaven que genera anticossos i les cèl·lules T. S’espera que els detalls de les últimes troballes siguen publicats prompte en una revista mèdica, afig el diari.

 

«Si tenen dades que mostren que la vacuna genera una bona immunitat, mesura en el laboratori, en el grup de més de 55 anys, i que inclou una bona resposta en gent que és molt major, crec que és un senyal prometedor», va assenyalar al diari Jonathan Ball, professor de virologia de la Universitat anglesa de Nottingham.

Últimes notícies

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.

Processen 38 persones pel cas Azud, entre elles l’exnúmero dos de Rita Barberá

El Jutjat d’Instrucció 13 de València ha tancat la instrucció del cas Azud amb 38 processats, inclosos Alfonso Grau i el cunyat de Rita Barberá, José Corbín, per presumptes comissions il·lícites.

Tres de cada quatre xiquets valencians tenen alguna alteració visual

Un 72,8 % dels xiquets i adolescents de la Comunitat Valenciana tenen alguna alteració visual diagnosticada, sobretot miopia, segons el Baròmetre de la Salut Visual 2025 del COOCV. Els experts alerten que la primera revisió arriba massa tard, cap als 10 anys de mitjana.