La vacuna d’Oxford contra el Covid-19 genera resposta immune en la gent major

 

La vacuna contra el Covid-19 que està fent la Universitat d’Oxford, en col·laboració amb la farmacèutica AstraZeneca, genera una forta resposta immune entre els ancians, el grup més vulnerable, revela este dilluns el ‘Financial Times’.

 

Els assajos clínics d’eixa vacuna estan en la fase 3, l’última abans de conéixer amb exactitud si és segura i si permet protegir a la població de la malaltia, després del que necessitarà el vistiplau dels reguladors abans de procedir-se a una vacunació massiva.

 

Segons va poder saber el periòdic de dos persones familiaritzades amb eixos estudis, la vacuna genera entre els ancians anticossos i les anomenades cèl·lules T (el principal propòsit de les que és identificar i matar patògens invasors o cèl·lules infectades).

 

L’edat és un factor clau

L’edat és el principal factor de risc del Covid-19 atés que el sistema immunològic s’afeblix amb el temps, pel que este grup és el que més necessitarà protecció contra el coronavirus. Els investigadors, segons el Financial, estan animats per la resposta immune que genera la vacuna entre les persones majors.

 

Els resultats de les primeres proves clíniques de la vacuna d’Oxford, publicats el juliol passat, ja indicaven que genera anticossos i les cèl·lules T. S’espera que els detalls de les últimes troballes siguen publicats prompte en una revista mèdica, afig el diari.

 

«Si tenen dades que mostren que la vacuna genera una bona immunitat, mesura en el laboratori, en el grup de més de 55 anys, i que inclou una bona resposta en gent que és molt major, crec que és un senyal prometedor», va assenyalar al diari Jonathan Ball, professor de virologia de la Universitat anglesa de Nottingham.

Últimes notícies

La exalcaldesa de Requena defén que no va haver-hi víctimes en la dana per l’avís a la població

La exalcaldesa de Requena, Rocío Cortés, declara davant el jutjat que l'absència de morts i ferits en la dana es va deure als avisos i mesures preventives adoptades des de la matinada.

Una caixa de resistència ajuda als docents valencians en vaga indefinida

La Coordinadora d’Assemblees Docents del País Valencià impulsa una caixa de resistència per a fer costat econòmicament al professorat en vaga indefinida i facilitar la continuïtat de les mobilitzacions.

L’exposició del MARQ sobre canibalisme ritual supera els 55.000 visitants

La mostra Rituals de pastors del MARQ, centrada en el primer cas documentat de canibalisme funerari no violent en el sud-est peninsular, ha rebut més de 55.000 visitants.

Demanen 12 anys i 8 mesos de presó a un home per intentar matar a la seua exparella a Alacant

La Fiscalia sol·licita 12 anys i 8 mesos de presó per a un home acusat d'intentar matar a la seua exparella a Alacant, malgrat tindre en vigor una orde d'allunyament. L'acusat hauria irromput en la vivenda, l'hauria amenaçada de mort i tractat d'apunyalar-la en el pit i abdomen.

Inici de setmana estable en la Comunitat Valenciana amb pujada de temperatures i ruixats aïllats

La Comunitat Valenciana comença la setmana amb temps en general poc nuvolós i estable, lleuger ascens de les temperatures i possibilitat de ruixats aïllats a l'interior i zones del litoral.

Que condisca l’exemple de Luis García Montero

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que Espanya ha de reconéixer millor la seua pluralitat lingüística

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.