9.9 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

La vacuna d’Oxford contra el Covid-19 genera resposta immune en la gent major

 

La vacuna contra el Covid-19 que està fent la Universitat d’Oxford, en col·laboració amb la farmacèutica AstraZeneca, genera una forta resposta immune entre els ancians, el grup més vulnerable, revela este dilluns el ‘Financial Times’.

 

Els assajos clínics d’eixa vacuna estan en la fase 3, l’última abans de conéixer amb exactitud si és segura i si permet protegir a la població de la malaltia, després del que necessitarà el vistiplau dels reguladors abans de procedir-se a una vacunació massiva.

 

Segons va poder saber el periòdic de dos persones familiaritzades amb eixos estudis, la vacuna genera entre els ancians anticossos i les anomenades cèl·lules T (el principal propòsit de les que és identificar i matar patògens invasors o cèl·lules infectades).

 

L’edat és un factor clau

L’edat és el principal factor de risc del Covid-19 atés que el sistema immunològic s’afeblix amb el temps, pel que este grup és el que més necessitarà protecció contra el coronavirus. Els investigadors, segons el Financial, estan animats per la resposta immune que genera la vacuna entre les persones majors.

 

Els resultats de les primeres proves clíniques de la vacuna d’Oxford, publicats el juliol passat, ja indicaven que genera anticossos i les cèl·lules T. S’espera que els detalls de les últimes troballes siguen publicats prompte en una revista mèdica, afig el diari.

 

«Si tenen dades que mostren que la vacuna genera una bona immunitat, mesura en el laboratori, en el grup de més de 55 anys, i que inclou una bona resposta en gent que és molt major, crec que és un senyal prometedor», va assenyalar al diari Jonathan Ball, professor de virologia de la Universitat anglesa de Nottingham.

Últimes notícies

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.