La vacuna d’Oxford contra el Covid-19 genera resposta immune en la gent major

 

La vacuna contra el Covid-19 que està fent la Universitat d’Oxford, en col·laboració amb la farmacèutica AstraZeneca, genera una forta resposta immune entre els ancians, el grup més vulnerable, revela este dilluns el ‘Financial Times’.

 

Els assajos clínics d’eixa vacuna estan en la fase 3, l’última abans de conéixer amb exactitud si és segura i si permet protegir a la població de la malaltia, després del que necessitarà el vistiplau dels reguladors abans de procedir-se a una vacunació massiva.

 

Segons va poder saber el periòdic de dos persones familiaritzades amb eixos estudis, la vacuna genera entre els ancians anticossos i les anomenades cèl·lules T (el principal propòsit de les que és identificar i matar patògens invasors o cèl·lules infectades).

 

L’edat és un factor clau

L’edat és el principal factor de risc del Covid-19 atés que el sistema immunològic s’afeblix amb el temps, pel que este grup és el que més necessitarà protecció contra el coronavirus. Els investigadors, segons el Financial, estan animats per la resposta immune que genera la vacuna entre les persones majors.

 

Els resultats de les primeres proves clíniques de la vacuna d’Oxford, publicats el juliol passat, ja indicaven que genera anticossos i les cèl·lules T. S’espera que els detalls de les últimes troballes siguen publicats prompte en una revista mèdica, afig el diari.

 

«Si tenen dades que mostren que la vacuna genera una bona immunitat, mesura en el laboratori, en el grup de més de 55 anys, i que inclou una bona resposta en gent que és molt major, crec que és un senyal prometedor», va assenyalar al diari Jonathan Ball, professor de virologia de la Universitat anglesa de Nottingham.

Últimes notícies

Alacant recorda Miguel Ángel Blanco amb un minut de silenci 29 anys després del seu assassinat

Alacant ha homenatjat el regidor del PP a Ermua Miguel Ángel Blanco, assassinat per ETA en 1997, amb un minut de silenci i una ofrena floral al Monument a la Pau.

George Korsantia reforça el joc interior del Lucentum Alicante per a la Primera FEB

El Lucentum Alicante ha incorporat l’ala-pívot internacional georgià George Korsantia, huité fitxatge per a la pròxima temporada en Primera FEB.

Una dona gastava 11.000 euros amb una targeta bancària robada en comerços de la Vega Baja

La Guàrdia Civil ha detingut una dona acusada de gastar 11.000 euros amb una targeta bancària que no era seua en diversos comerços de la Vega Baja entre desembre de 2025 i març de 2026.

Detinguda una quarta persona per endur-se el bebé que va donar positiu per cocaïna a Gandia

La Policia Nacional ha detingut a Gandia una quarta persona per la sustracció d’un bebé de només set dies ingressat a l’Hospital Francesc de Borja després de donar positiu per cocaïna.

Detinguda per gastar 11.000 euros amb una targeta robada en comerços de la Vega Baixa

Una dona ha sigut detinguda per presumptament estafar 11.000 euros amb la targeta bancària d’una dona de 78 anys en diversos comerços de la Vega Baixa entre desembre de 2025 i març de 2026.

Una quarta detenció per l’arreplegada il·legal del bebé que va donar positiu per cocaïna a Gandia

La Policia Nacional ha detingut a Gandia una jove de 17 anys, quarta implicada en l’arreplegada il·legal del bebé de set dies ingressat a l’Hospital Francesc de Borja després de donar positiu per cocaïna.

Arriba al Port de València la primera plataforma solar marina d’Espanya en fase de proves

El Port de València ha rebut la primera plataforma solar marina d’Espanya, anomenada Paiporta, que inicia ara la seua fase de proves i formarà part d’un projecte de fins a 1 MW de potència.

Arriba a València la primera plataforma solar marina d’Espanya en fase de proves

El Port de València ha rebut la plataforma solar marina Paiporta, primera d’Espanya, que inicia ara les proves i formarà part d’un projecte d’1 MW de potència. La iniciativa de BlueNewables, amb suport de Naturgy i finançament de l’IDAE, reforça l’estratègia de Valenciaport cap a la descarbonització.