9.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

La vacuna d’Oxford contra el Covid-19 genera resposta immune en la gent major

 

La vacuna contra el Covid-19 que està fent la Universitat d’Oxford, en col·laboració amb la farmacèutica AstraZeneca, genera una forta resposta immune entre els ancians, el grup més vulnerable, revela este dilluns el ‘Financial Times’.

 

Els assajos clínics d’eixa vacuna estan en la fase 3, l’última abans de conéixer amb exactitud si és segura i si permet protegir a la població de la malaltia, després del que necessitarà el vistiplau dels reguladors abans de procedir-se a una vacunació massiva.

 

Segons va poder saber el periòdic de dos persones familiaritzades amb eixos estudis, la vacuna genera entre els ancians anticossos i les anomenades cèl·lules T (el principal propòsit de les que és identificar i matar patògens invasors o cèl·lules infectades).

 

L’edat és un factor clau

L’edat és el principal factor de risc del Covid-19 atés que el sistema immunològic s’afeblix amb el temps, pel que este grup és el que més necessitarà protecció contra el coronavirus. Els investigadors, segons el Financial, estan animats per la resposta immune que genera la vacuna entre les persones majors.

 

Els resultats de les primeres proves clíniques de la vacuna d’Oxford, publicats el juliol passat, ja indicaven que genera anticossos i les cèl·lules T. S’espera que els detalls de les últimes troballes siguen publicats prompte en una revista mèdica, afig el diari.

 

«Si tenen dades que mostren que la vacuna genera una bona immunitat, mesura en el laboratori, en el grup de més de 55 anys, i que inclou una bona resposta en gent que és molt major, crec que és un senyal prometedor», va assenyalar al diari Jonathan Ball, professor de virologia de la Universitat anglesa de Nottingham.

Últimes notícies

El TSJCV condemna a Sanitat a pagar 40.000 euros per un alta indeguda a un pacient amb Covid

L'alt tribunal valencià ha reconegut responsabilitat patrimonial per falta d'oportunitat terapèutica i fixa 20.000 euros per a la viuda i 10.000 per a cada fill.

Els contractistes reclamen planificació clara per a la inversió de la Epsar 2026-2030

Fecoval ha demanat una programació detallada del pla inversor de 665 milions de la Epsar i dels 110 milions en convenis. L'ens ha presentat actuacions en 122 municipis i preveu executar 106,4 milions en 2026.

La neu complica la N-330 i N-420 a València i diverses carreteres de l’interior de Castelló

La neu afecta a la N-330 i la N-420 en el Racó d'Ademuz i a diversos trams autonòmics de l'interior de Castelló, amb circulació condicionada. La DGT ha informat de problemes a Sinarcas i Ademuz, i Emergències assenyala neu quallada en vorals.

José Luis Ábalos renuncia al seu escó en el Congrés després del rebuig del Suprem en el cas Koldo

L'exministre de Transports ha presentat la seua renúncia a l'escó per València després de la decisió del Suprem que manté la seua presó provisional. Al·lega que la seua situació processal li impedix continuar i que se centrarà en la seua defensa.

València-Maccabi, primer partit a Espanya amb públic davant un rival israelià esta temporada

El club permetrà l'entrada a abonats amb DNI per al dol d'Eurolliga en el Roig Arena. No hi haurà venda d'entrades ni cessió d'abonaments i es reforcen els controls.

Cau una banda criminal que robava droga i cometia segrestos expressos: set detinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització dedicada a robatoris de droga i segrestos expressos. La investigació va arrancar després d'un assalt amb trets a un camioner i suma set arrestos.

El Nou Mestalla avança en temps amb pilars, torres i coberta

El Nou Mestalla avança en temps amb la instal·lació de pilars, torres d'escala i elements de la coberta. El projecte entra en nova fase des de febrer de 2026 i manté l'obertura prevista per a estiu de 2027.

Tractorada a València: columnes de diverses comarques recorreran la ciutat durant tres hores

Les organitzacions agràries mobilitzen columnes des del nord i el sud per a entrar a la ciutat a primera hora i marxar fins a la Delegació del Govern. Reclamen una solució per a les parcel·les afectades per la DANA, la defensa dels regadius i canvis davant els acords comercials i la burocràcia.