La concentració de coronavirus en les aigües residuals de València es multiplica per cinc

 

La regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, ha donat a conéixer este matí les últimes dades sobre restes de coronavirus en les aigües residuals de la ciutat, que reflecteixen que la concentració del virus s’ha multiplicat per cinc en l’última setmana “amb una tendència clarament a l’alça”.

Els servicis municipals també han detectat la presència de la variant delta en una de les mostres arreplegades. L’edil ha advertit que, malgrat la vacunació, “no ens podem relaxar perquè la pandèmia segueix ací”.

Elisa Valía ha informat d’un “repunt significatiu des de fa tres setmanes” de la presència de covid-19 en aigües residuals. “Ara mateix la tendència és a l’alça”, ha remarcat.

 

Repunt Significatiu Juny

 

La setmana del 8 de juny es van registrar 4,5 milions d’unitats genòmiques per litre de concentració de coronavirus.

La setmana del 15 de juny, esta xifra es va elevar a 7,5 milions.

La setmana del 22 de juny, es va duplicar la quantitat fins a assolir els 13,8 milions.

I “ara mateix”, la setmana del 29 de juny, “estem multiplicant per 5,2 la concentració, amb nivells de 72,4 milions”.

La titular del Cicle Integral de l’Aigua ha apuntat que “la setmana que ve haurem de veure si eixa multiplicació per cinc es consolida o es manté una mica més baixa”, però així i tot “l’increment continua sent considerable”.

Un altre indicador “concloent” és el nombre de sectors de la ciutat que donen resultat negatiu en cadascuna de les mostres recollides.

En cada presa realitzada s’arrepleguen 24 mostres. Si entre 7 i 9 sectors donen resultat negatiu es considera “una dada a tindre en compte d’una millora de la situació”, la qual cosa succeïa en les últimes setmanes. Ara bé, “això ja no ocorre i també és indicatiu del que està passant”.

Per això, l’edil ha enviat “un missatge de conscienciació a tota la població per no tornar arrere”. “Cal ser respectuosos al màxim i intentar frenar entre tots la propagació del virus a la ciutat”, ha afegit.

 

Diferents variants del virus

 

Respecte a les diferents variants del virus, la regidora ha assenyalat que els servicis municipals han detectat la presència de la variant delta en una de les mostres, tenint en compte que “s’analitza la presència de variants solament en les mostres en les quals hi ha major concentració de coronavirus”.

Tant esta dada com la resta de resultats dels estudis en aigües residuals són comunicades a les autoritats sanitàries.

Per sectors, les zones amb una concentració de covid-19 superior a la mitjana són: Malilla, Algirós, Eixample, l’Olivereta, Benicalap, Rascanya, Jesús i Patraix.

El Pla del Real i El Perellonet estan “lleugerament” per damunt de la mitjana. En el cas del Perellonet, este repunt s’atribueix als “patrons de mobilitat” en els mesos d’estiu.

“En estos moments ens trobem en nivells equiparables a principis de maig, que és quan se situa l’arrancada del descens de concentració, i ara es marca una tendència clarament a l’alça”, ha declarat Valía.

“Evidentment, el context és diferent, amb més de 18 milions de persones vacunades amb la pauta completa, la qual cosa suposa el 38 % de la població del país, i el 54 % amb almenys una dosi”.

Això fa que, “amb una incidència similar a la d’altres moments, la pressió hospitalària siga menor”. No obstant això, la regidora ha recordat que “quan augmenta la incidència acumulada, augmenta la pressió sobre els centres d’atenció primària”.

“Existeix la percepció que estem millor i el principi de la fi ja es veu, però això no ens pot portar a una relaxació perquè la pandèmia segueix ací”, ha subratllat l’edil. “La població ha de ser conscient de l’esforç i sacrifici realitzat”.

Per això, Elisa Valía ha demanat “respecte i empatia per la gent que ho ha passat malament, que ho continua passant malament i pels professionals sanitaris, que porten més d’un any donant més del 100 %”.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Enagás garantix el subministrament de gas a Espanya malgrat la tensió en el Golf

El conseller delegat de Enagás ha assegurat que Espanya no tindrà problemes de subministrament gràcies a la baixa dependència de Catar i a reserves al 58%. Advertix de tensions de preus després de quasi duplicar-se en una setmana, encara que inferiors a 2022.

Carrera, Buenavida, Araújo i Fam entren en la llista d’Espanya per al Premundial de Puerto Rico

Raquel Carrera torna i encapçala una convocatòria continuista per al Premundial de Puerto Rico, amb cinc interiors i forta presència del València Basket. Espanya afronta un calendari exigent amb dos places en joc a més dels Estats Units.

Abascal compara el cas de la regidora del PP de Palència amb el d’Alacant i el titlla de ‘horrible’

Abascal ha equiparat la compra d'una VPO per una regidora del PP a Palència amb les adjudicacions d'Alacant i l'ha titllat de 'horrible'. Ha carregat contra el 'bipartidisme' i les ajudes en campanya que interpreta com 'comprar vots'.

El Llevant atribuïx a l’ajust de 16,2 milions la caiguda del seu límit de gasto a 17,4 milions

LaLiga ha retallat el topall de gasto del Llevant de 35,5 a 17,4 milions després d'aflorar 16,2 milions en pèrdues no registrades. El club queda amb el menor marge de Primera.

Més de 650 assistents analitzen a València els reptes del sector portuari

Més de 650 assistents han participat en la inauguració del primer Congrés Nacional Portuari a València, que durant tres dies aborda els reptes del sector. El pla preveu 7.000 milions fins a 2029 amb focus en descarbonització, connectivitat ferroviària i modernització.

Alacant acollirà a l’octubre tres conferències iberoamericanes de ciència i innovació

El 21 i 22 d'octubre se celebraran a Alacant tres conferències iberoamericanes sobre ciència, tecnologia, innovació i educació superior en el marc de la XXX Cimera.

Ester Muñoz acusa a Sánchez de frivolitat davant el conflicte de l’Iran

La portaveu del PP en el Congrés ha demanat a Pedro Sánchez una reflexió per les conseqüències per a Espanya de la seua postura davant l'Iran. També ha carregat per Adamuz, Plus ultra i els pactes amb Vox a Aragó i Extremadura.

El TSJCV dona dos dies per a al·legacions abans de decidir si investiga a Mazón per la dana

El TSJCV ha donat dos dies a Fiscalia i a les parts per a al·legar sobre l'exposició raonada que demana investigar a Carlos Mazón per la gestió de la dana de 2024. Un tribunal designat decidirà si admet o no eixe plantejament.