12.2 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

La concentració de coronavirus en les aigües residuals de València es multiplica per cinc

 

La regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, ha donat a conéixer este matí les últimes dades sobre restes de coronavirus en les aigües residuals de la ciutat, que reflecteixen que la concentració del virus s’ha multiplicat per cinc en l’última setmana “amb una tendència clarament a l’alça”.

Els servicis municipals també han detectat la presència de la variant delta en una de les mostres arreplegades. L’edil ha advertit que, malgrat la vacunació, “no ens podem relaxar perquè la pandèmia segueix ací”.

Elisa Valía ha informat d’un “repunt significatiu des de fa tres setmanes” de la presència de covid-19 en aigües residuals. “Ara mateix la tendència és a l’alça”, ha remarcat.

 

Repunt Significatiu Juny

 

La setmana del 8 de juny es van registrar 4,5 milions d’unitats genòmiques per litre de concentració de coronavirus.

La setmana del 15 de juny, esta xifra es va elevar a 7,5 milions.

La setmana del 22 de juny, es va duplicar la quantitat fins a assolir els 13,8 milions.

I “ara mateix”, la setmana del 29 de juny, “estem multiplicant per 5,2 la concentració, amb nivells de 72,4 milions”.

La titular del Cicle Integral de l’Aigua ha apuntat que “la setmana que ve haurem de veure si eixa multiplicació per cinc es consolida o es manté una mica més baixa”, però així i tot “l’increment continua sent considerable”.

Un altre indicador “concloent” és el nombre de sectors de la ciutat que donen resultat negatiu en cadascuna de les mostres recollides.

En cada presa realitzada s’arrepleguen 24 mostres. Si entre 7 i 9 sectors donen resultat negatiu es considera “una dada a tindre en compte d’una millora de la situació”, la qual cosa succeïa en les últimes setmanes. Ara bé, “això ja no ocorre i també és indicatiu del que està passant”.

Per això, l’edil ha enviat “un missatge de conscienciació a tota la població per no tornar arrere”. “Cal ser respectuosos al màxim i intentar frenar entre tots la propagació del virus a la ciutat”, ha afegit.

 

Diferents variants del virus

 

Respecte a les diferents variants del virus, la regidora ha assenyalat que els servicis municipals han detectat la presència de la variant delta en una de les mostres, tenint en compte que “s’analitza la presència de variants solament en les mostres en les quals hi ha major concentració de coronavirus”.

Tant esta dada com la resta de resultats dels estudis en aigües residuals són comunicades a les autoritats sanitàries.

Per sectors, les zones amb una concentració de covid-19 superior a la mitjana són: Malilla, Algirós, Eixample, l’Olivereta, Benicalap, Rascanya, Jesús i Patraix.

El Pla del Real i El Perellonet estan “lleugerament” per damunt de la mitjana. En el cas del Perellonet, este repunt s’atribueix als “patrons de mobilitat” en els mesos d’estiu.

“En estos moments ens trobem en nivells equiparables a principis de maig, que és quan se situa l’arrancada del descens de concentració, i ara es marca una tendència clarament a l’alça”, ha declarat Valía.

“Evidentment, el context és diferent, amb més de 18 milions de persones vacunades amb la pauta completa, la qual cosa suposa el 38 % de la població del país, i el 54 % amb almenys una dosi”.

Això fa que, “amb una incidència similar a la d’altres moments, la pressió hospitalària siga menor”. No obstant això, la regidora ha recordat que “quan augmenta la incidència acumulada, augmenta la pressió sobre els centres d’atenció primària”.

“Existeix la percepció que estem millor i el principi de la fi ja es veu, però això no ens pot portar a una relaxació perquè la pandèmia segueix ací”, ha subratllat l’edil. “La població ha de ser conscient de l’esforç i sacrifici realitzat”.

Per això, Elisa Valía ha demanat “respecte i empatia per la gent que ho ha passat malament, que ho continua passant malament i pels professionals sanitaris, que porten més d’un any donant més del 100 %”.

 

Últimes notícies

Enric Mas competirà en la Challenge Mallorca 2026 després de la seua operació de varices

Enric Mas ja entrena després de passar per quiròfan i fixa la seua reaparició en la Challenge Mallorca 2026. Movistar presenta el seu projecte per a 2026 amb Uijtdebroeks com a aposta de lideratge.

Enric Mas confia a tornar millor després de la seua operació de varices

El mallorquí es va mostrar optimista en la presentació del Movistar Team: després d'operar-se de varices a la cama esquerra, ja entrena i apunta a iniciar 2026 amb bon peu.

Unzué apunta a Uijtdebroeks com a líder del Movistar per a 2026

Movistar va presentar els seus equips i el seu full de ruta per a 2026. Unzué confia a impulsar a Cian Uijtdebroeks com a referent i reforçar el bloc masculí i femení.

El cap de gabinet de Mazón va atestar que no sabia de confinaments i va remetre la decisió a un assessor

José Manuel Cuenca va declarar que desconeixia l'encaix legal d'un confinament durant la dana i va traslladar el dubte a un altre membre del gabinet. Els missatges amb Salomé Pradas il·lustren el debat intern i motiven una nova citació judicial.

Ford renova per sis mesos l’ERTO Xarxa d’Almussafes amb les mateixes condicions

La planta d'Almussafes ha renovat per sis mesos l'ERTO Xarxa amb les regles vigents en 2025: 4.152 afectats de manera rotativa, 996 llocs diaris en regulacion i el 90% del salari amb el 100% de complements.

El sector agroalimentari reclama més innovació per a ser sostenible i competitiu

La IV Trobada Renowagro ha posat el focus en la tecnologia i l'I+D com a palanques per a guanyar rendibilitat, sostenibilitat i competitivitat. Administracions, indústria i científics han defés regles clares per a accelerar l'adopció de solucions en el camp.

La Diputació preveu reobrir la Plaça de Bous de València abans de la Fira de Falles de 2026

La Diputació de València ha avançat al 90% la renovació integral de la il·luminació de la Plaça de Bous i preveu reobrir el cus abans de la Fira de Falles de 2026. L'actuació millora eficiència, seguretat i estàndards per a retransmissió en alta definició.

La frase de Mazón que el temporal se n’anava a Conca estava en un informe de Pradas

Missatges incorporats a la instrucció penal van mostrar que la frase que Mazón va pronunciar durant la DANA de 2024 figurava en un resum enviat per Salomé Pradas. El document preveia un desplaçament cap a la regió muntanyenca de Conca i una menor intensitat a partir de les 18.00.