La concentració de coronavirus en les aigües residuals de València es multiplica per cinc

 

La regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, ha donat a conéixer este matí les últimes dades sobre restes de coronavirus en les aigües residuals de la ciutat, que reflecteixen que la concentració del virus s’ha multiplicat per cinc en l’última setmana “amb una tendència clarament a l’alça”.

Els servicis municipals també han detectat la presència de la variant delta en una de les mostres arreplegades. L’edil ha advertit que, malgrat la vacunació, “no ens podem relaxar perquè la pandèmia segueix ací”.

Elisa Valía ha informat d’un “repunt significatiu des de fa tres setmanes” de la presència de covid-19 en aigües residuals. “Ara mateix la tendència és a l’alça”, ha remarcat.

 

Repunt Significatiu Juny

 

La setmana del 8 de juny es van registrar 4,5 milions d’unitats genòmiques per litre de concentració de coronavirus.

La setmana del 15 de juny, esta xifra es va elevar a 7,5 milions.

La setmana del 22 de juny, es va duplicar la quantitat fins a assolir els 13,8 milions.

I “ara mateix”, la setmana del 29 de juny, “estem multiplicant per 5,2 la concentració, amb nivells de 72,4 milions”.

La titular del Cicle Integral de l’Aigua ha apuntat que “la setmana que ve haurem de veure si eixa multiplicació per cinc es consolida o es manté una mica més baixa”, però així i tot “l’increment continua sent considerable”.

Un altre indicador “concloent” és el nombre de sectors de la ciutat que donen resultat negatiu en cadascuna de les mostres recollides.

En cada presa realitzada s’arrepleguen 24 mostres. Si entre 7 i 9 sectors donen resultat negatiu es considera “una dada a tindre en compte d’una millora de la situació”, la qual cosa succeïa en les últimes setmanes. Ara bé, “això ja no ocorre i també és indicatiu del que està passant”.

Per això, l’edil ha enviat “un missatge de conscienciació a tota la població per no tornar arrere”. “Cal ser respectuosos al màxim i intentar frenar entre tots la propagació del virus a la ciutat”, ha afegit.

 

Diferents variants del virus

 

Respecte a les diferents variants del virus, la regidora ha assenyalat que els servicis municipals han detectat la presència de la variant delta en una de les mostres, tenint en compte que “s’analitza la presència de variants solament en les mostres en les quals hi ha major concentració de coronavirus”.

Tant esta dada com la resta de resultats dels estudis en aigües residuals són comunicades a les autoritats sanitàries.

Per sectors, les zones amb una concentració de covid-19 superior a la mitjana són: Malilla, Algirós, Eixample, l’Olivereta, Benicalap, Rascanya, Jesús i Patraix.

El Pla del Real i El Perellonet estan “lleugerament” per damunt de la mitjana. En el cas del Perellonet, este repunt s’atribueix als “patrons de mobilitat” en els mesos d’estiu.

“En estos moments ens trobem en nivells equiparables a principis de maig, que és quan se situa l’arrancada del descens de concentració, i ara es marca una tendència clarament a l’alça”, ha declarat Valía.

“Evidentment, el context és diferent, amb més de 18 milions de persones vacunades amb la pauta completa, la qual cosa suposa el 38 % de la població del país, i el 54 % amb almenys una dosi”.

Això fa que, “amb una incidència similar a la d’altres moments, la pressió hospitalària siga menor”. No obstant això, la regidora ha recordat que “quan augmenta la incidència acumulada, augmenta la pressió sobre els centres d’atenció primària”.

“Existeix la percepció que estem millor i el principi de la fi ja es veu, però això no ens pot portar a una relaxació perquè la pandèmia segueix ací”, ha subratllat l’edil. “La població ha de ser conscient de l’esforç i sacrifici realitzat”.

Per això, Elisa Valía ha demanat “respecte i empatia per la gent que ho ha passat malament, que ho continua passant malament i pels professionals sanitaris, que porten més d’un any donant més del 100 %”.

 

Últimes notícies

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.

Catalá obri la porta a comprar la part de la Diputació de l’antic edifici d’Hisenda a València

L'alcaldessa de València, María José Catalá, considera complexa la venda del 60% municipal de l'antic edifici d'Hisenda i es mostra oberta a negociar amb la Diputació la compra del seu 40% i un possible ús compartit de l'immoble.