La concentració de coronavirus en les aigües residuals de València es multiplica per cinc

 

La regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, ha donat a conéixer este matí les últimes dades sobre restes de coronavirus en les aigües residuals de la ciutat, que reflecteixen que la concentració del virus s’ha multiplicat per cinc en l’última setmana “amb una tendència clarament a l’alça”.

Els servicis municipals també han detectat la presència de la variant delta en una de les mostres arreplegades. L’edil ha advertit que, malgrat la vacunació, “no ens podem relaxar perquè la pandèmia segueix ací”.

Elisa Valía ha informat d’un “repunt significatiu des de fa tres setmanes” de la presència de covid-19 en aigües residuals. “Ara mateix la tendència és a l’alça”, ha remarcat.

 

Repunt Significatiu Juny

 

La setmana del 8 de juny es van registrar 4,5 milions d’unitats genòmiques per litre de concentració de coronavirus.

La setmana del 15 de juny, esta xifra es va elevar a 7,5 milions.

La setmana del 22 de juny, es va duplicar la quantitat fins a assolir els 13,8 milions.

I “ara mateix”, la setmana del 29 de juny, “estem multiplicant per 5,2 la concentració, amb nivells de 72,4 milions”.

La titular del Cicle Integral de l’Aigua ha apuntat que “la setmana que ve haurem de veure si eixa multiplicació per cinc es consolida o es manté una mica més baixa”, però així i tot “l’increment continua sent considerable”.

Un altre indicador “concloent” és el nombre de sectors de la ciutat que donen resultat negatiu en cadascuna de les mostres recollides.

En cada presa realitzada s’arrepleguen 24 mostres. Si entre 7 i 9 sectors donen resultat negatiu es considera “una dada a tindre en compte d’una millora de la situació”, la qual cosa succeïa en les últimes setmanes. Ara bé, “això ja no ocorre i també és indicatiu del que està passant”.

Per això, l’edil ha enviat “un missatge de conscienciació a tota la població per no tornar arrere”. “Cal ser respectuosos al màxim i intentar frenar entre tots la propagació del virus a la ciutat”, ha afegit.

 

Diferents variants del virus

 

Respecte a les diferents variants del virus, la regidora ha assenyalat que els servicis municipals han detectat la presència de la variant delta en una de les mostres, tenint en compte que “s’analitza la presència de variants solament en les mostres en les quals hi ha major concentració de coronavirus”.

Tant esta dada com la resta de resultats dels estudis en aigües residuals són comunicades a les autoritats sanitàries.

Per sectors, les zones amb una concentració de covid-19 superior a la mitjana són: Malilla, Algirós, Eixample, l’Olivereta, Benicalap, Rascanya, Jesús i Patraix.

El Pla del Real i El Perellonet estan “lleugerament” per damunt de la mitjana. En el cas del Perellonet, este repunt s’atribueix als “patrons de mobilitat” en els mesos d’estiu.

“En estos moments ens trobem en nivells equiparables a principis de maig, que és quan se situa l’arrancada del descens de concentració, i ara es marca una tendència clarament a l’alça”, ha declarat Valía.

“Evidentment, el context és diferent, amb més de 18 milions de persones vacunades amb la pauta completa, la qual cosa suposa el 38 % de la població del país, i el 54 % amb almenys una dosi”.

Això fa que, “amb una incidència similar a la d’altres moments, la pressió hospitalària siga menor”. No obstant això, la regidora ha recordat que “quan augmenta la incidència acumulada, augmenta la pressió sobre els centres d’atenció primària”.

“Existeix la percepció que estem millor i el principi de la fi ja es veu, però això no ens pot portar a una relaxació perquè la pandèmia segueix ací”, ha subratllat l’edil. “La població ha de ser conscient de l’esforç i sacrifici realitzat”.

Per això, Elisa Valía ha demanat “respecte i empatia per la gent que ho ha passat malament, que ho continua passant malament i pels professionals sanitaris, que porten més d’un any donant més del 100 %”.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.