10.8 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

València tancarà la plaça de l’Ajuntament en la Nit de cap d’any

 

La plaça de l’Ajuntament de València estarà tancada per primera vegada l’última nit de l’any en la que solia acollir la gran festa de benvinguda al nou. La pandèmia obliga a prendre mesures extraordinàries i per esta raó «no es podrà accedir a la plaça durant aqueixa nit», ha reiterat Aaron Cano, regidor de protecció ciutadana.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Las Provincias’, el dispositiu especial de seguretat se centrarà sobretot a vigilar les zones comercials i en intervenir qualsevol festa il·legal que se celebre en estes dates assenyalades en la ciutat.

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha mostrat la seua preocupació sobre esta classe de reunions que poden empitjorar les dades de contagis en València i ha insistit que es controlarà també als locals perquè es complisquen totes les mesures sanitàries.

 

«Que ningú vinga en cap d’any ni en la nit de Reis»

Els grans esdeveniments de Nadal es van suspendre enguany, tant la festa de Nit de cap d’any que se celebrava en la plaça de l’Ajuntament com la cavalcada dels Reis Mags.

 

El regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, ha fet una crida este dimecres després de la reunió mantinguda pel dispositiu de seguretat especial: «que ningú vinga en cap d’any ni en la nit de Reis», ha dit demanant responsabilitat per a evitar aglomeracions.

 

La plaça estarà tancada en l’última nit de l’any per a evitar «temptacions», han dit des del Govern municipal que ha pres esta decisió de manera extraordinària i tenint en compte l’augment de contagis que es continuen produint diàriament.

 

No obstant això, Galiana ha volgut tranquil·litzar als més xicotets, perquè els Reis Mags arribaran a la ciutat i els rebrà l’alcalde Joan Ribó, però esta vegada haurà de ser en un acte més «íntim» i sense la presència de públic.

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.