Vietnam detecta una variant de la covid-19 que barreja l’índia i la britànica

El ministre de Sanitat de Vietnam, Nguyen Thanh Long, va anunciar este dissabte que han detectat al país una nova variant de la covid-19 que barreja mutacions de l’índia i la britànica, informen mitjans locals.

«Més concretament, és la variant índia amb mutacions que originalment pertanyen a la variant britànica«, va apuntar el ministre en declaracions recollides pel portal oficialista VnExpress.

La nova variant va ser descoberta en investigar la seqüència del genoma del virus en alguns nous infectats en la nació indoxinesa, va apuntar el ministre en assenyalar que esta podria ser més infecciosa i resistent que anteriors variants.

Vietnam registra en les últimes setmanes la seua pitjor ona de contagis, aconseguit xifres rècord en casos diaris, i que preocupa les autoritats, que fins al moment han aconseguit contenir amb gran encert la propagació del virus.

Des que es va desencadenar la quarta onada, el passat 27 d’abril, Vietnam ha registrat al voltant de 3.600 contagis comunitaris sobre un total de 6.396 des de l’inici de la pandèmia, que ha causat 47 morts en total.

L’èxit de Vietnam a posar fi a l’avanç del virus no s’ha replicat en la campanya de vacunació, que avança lentament i fins al moment només s’han inoculat el fàrmac a una mica més d’un milió de vietnamites entre una població de 96 milions.

Amb el seu habitual hermetisme, el règim comunista de Hanói s’ha limitat a assenyalar els problemes de proveïment en el mercat internacional per a justificar la seua lentitud en l’adquisició de vacunes.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.