Vietnam detecta una variant de la covid-19 que barreja l’índia i la britànica

El ministre de Sanitat de Vietnam, Nguyen Thanh Long, va anunciar este dissabte que han detectat al país una nova variant de la covid-19 que barreja mutacions de l’índia i la britànica, informen mitjans locals.

“Més concretament, és la variant índia amb mutacions que originalment pertanyen a la variant britànica“, va apuntar el ministre en declaracions recollides pel portal oficialista VnExpress.

La nova variant va ser descoberta en investigar la seqüència del genoma del virus en alguns nous infectats en la nació indoxinesa, va apuntar el ministre en assenyalar que esta podria ser més infecciosa i resistent que anteriors variants.

Vietnam registra en les últimes setmanes la seua pitjor ona de contagis, aconseguit xifres rècord en casos diaris, i que preocupa les autoritats, que fins al moment han aconseguit contenir amb gran encert la propagació del virus.

Des que es va desencadenar la quarta onada, el passat 27 d’abril, Vietnam ha registrat al voltant de 3.600 contagis comunitaris sobre un total de 6.396 des de l’inici de la pandèmia, que ha causat 47 morts en total.

L’èxit de Vietnam a posar fi a l’avanç del virus no s’ha replicat en la campanya de vacunació, que avança lentament i fins al moment només s’han inoculat el fàrmac a una mica més d’un milió de vietnamites entre una població de 96 milions.

Amb el seu habitual hermetisme, el règim comunista de Hanói s’ha limitat a assenyalar els problemes de proveïment en el mercat internacional per a justificar la seua lentitud en l’adquisició de vacunes.

Últimes notícies

Morales s’acomiada del Ciutat entre lagrimas i deixa en l’aire el seu futur en el Llevant

Jose Luis Morales vivio un emotiu comiat en el Ciutat de València després de la victòria davant el Mallorca, encara que ni el jugador ni el club han aclarit fins i tot el seu futur.

Els barons del PP abrigallen a Juanma Moreno i eviten pressionar-li sobre un pacte amb Vox

Els principals dirigents autonòmics del PP destaquen el resultat de Juanma Moreno a Andalusia i li mostren el seu suport sense fixar una postura comuna sobre fins a on ha de cedir davant Vox.

La vaga educativa a Castelló arranca la seua segona setmana amb ampli suport de famílies i professorat

Centenars de docents, alumnat i famílies es concentren davant la Direcció Territorial d'Educació de Castelló a l'inici de la segona setmana de vaga indefinida, que els sindicats qualifiquen d'històrica pel seu seguiment i suport social.

El PSPV defén que Diana Morant puga ser alhora candidata i ministra pel seu treball pels valencians

El PSPV sosté que és positiu que Diana Morant siga alhora candidata a la Generalitat i ministra, perquè considera que així reforça la defensa dels interessos de la Comunitat Valenciana enfront de les polítiques de Vox i del PP.

Extremadura i Comunitat Valenciana amplien la bretxa salarial dels seus docents enfront d’altres autonomies

Un informe d'UGT assenyala que Extremadura i Comunitat Valenciana són les regions on més s'eixampla la bretxa salarial dels docents, mentres que Astúries i Catalunya retallen distàncies i milloren les seues condicions retributives.

Xoc de xifres en la quarta vaga mèdica setmanal en la Comunitat Valenciana

La quarta vaga mèdica setmanal de l'any arranca en la Comunitat Valenciana amb un fort xoc de xifres: els convocants parlen de prop del 90% de seguiment, mentres Sanitat ho situa en el 7,96%. Les protestes s'estendran tota la setmana amb manifestacions i concentracions en les tres províncies.

La planta d’Almussafes acoblarà des de 2028 el nou Ford Bast

La fàbrica de Ford a Almussafes produirà a partir de 2028 el Bast, un SUV compacte i robust amb diferents opcions de propulsió, reforçant el pes industrial de la planta valenciana.

Awa Fam deixa el València Basket per a fer el salt a la WNBA sense haver sigut encara dominant

La pivot alacantina Awa Fam s'acomiada del València Basket i del bàsquet europeu per a iniciar la seua carrera en la WNBA i en la nova lliga privada Project B després de dos anys de creixement sense arribar encara a ser dominant.