Vietnam detecta una variant de la covid-19 que barreja l’índia i la britànica

El ministre de Sanitat de Vietnam, Nguyen Thanh Long, va anunciar este dissabte que han detectat al país una nova variant de la covid-19 que barreja mutacions de l’índia i la britànica, informen mitjans locals.

«Més concretament, és la variant índia amb mutacions que originalment pertanyen a la variant britànica«, va apuntar el ministre en declaracions recollides pel portal oficialista VnExpress.

La nova variant va ser descoberta en investigar la seqüència del genoma del virus en alguns nous infectats en la nació indoxinesa, va apuntar el ministre en assenyalar que esta podria ser més infecciosa i resistent que anteriors variants.

Vietnam registra en les últimes setmanes la seua pitjor ona de contagis, aconseguit xifres rècord en casos diaris, i que preocupa les autoritats, que fins al moment han aconseguit contenir amb gran encert la propagació del virus.

Des que es va desencadenar la quarta onada, el passat 27 d’abril, Vietnam ha registrat al voltant de 3.600 contagis comunitaris sobre un total de 6.396 des de l’inici de la pandèmia, que ha causat 47 morts en total.

L’èxit de Vietnam a posar fi a l’avanç del virus no s’ha replicat en la campanya de vacunació, que avança lentament i fins al moment només s’han inoculat el fàrmac a una mica més d’un milió de vietnamites entre una població de 96 milions.

Amb el seu habitual hermetisme, el règim comunista de Hanói s’ha limitat a assenyalar els problemes de proveïment en el mercat internacional per a justificar la seua lentitud en l’adquisició de vacunes.

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.