Vietnam detecta una variant de la covid-19 que barreja l’índia i la britànica

El ministre de Sanitat de Vietnam, Nguyen Thanh Long, va anunciar este dissabte que han detectat al país una nova variant de la covid-19 que barreja mutacions de l’índia i la britànica, informen mitjans locals.

«Més concretament, és la variant índia amb mutacions que originalment pertanyen a la variant britànica«, va apuntar el ministre en declaracions recollides pel portal oficialista VnExpress.

La nova variant va ser descoberta en investigar la seqüència del genoma del virus en alguns nous infectats en la nació indoxinesa, va apuntar el ministre en assenyalar que esta podria ser més infecciosa i resistent que anteriors variants.

Vietnam registra en les últimes setmanes la seua pitjor ona de contagis, aconseguit xifres rècord en casos diaris, i que preocupa les autoritats, que fins al moment han aconseguit contenir amb gran encert la propagació del virus.

Des que es va desencadenar la quarta onada, el passat 27 d’abril, Vietnam ha registrat al voltant de 3.600 contagis comunitaris sobre un total de 6.396 des de l’inici de la pandèmia, que ha causat 47 morts en total.

L’èxit de Vietnam a posar fi a l’avanç del virus no s’ha replicat en la campanya de vacunació, que avança lentament i fins al moment només s’han inoculat el fàrmac a una mica més d’un milió de vietnamites entre una població de 96 milions.

Amb el seu habitual hermetisme, el règim comunista de Hanói s’ha limitat a assenyalar els problemes de proveïment en el mercat internacional per a justificar la seua lentitud en l’adquisició de vacunes.

Últimes notícies

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.

Pacients d’Elx podran fer la hemodiàlisi des de casa amb suport de l’hospital

L’Hospital General Universitari d’Elx ha posat en marxa un programa de hemodiàlisi domiciliària per a pacients amb malaltia renal crònica, amb formació prèvia i seguiment del servici de Nefrologia.

Campanya d’inspeccions de ulleres per a vore l’eclipsi en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha iniciat una campanya d’inspeccions d’ulleres d’observació solar, físiques i en línia, davant l’eclipsi total del 12 d’agost, que tindrà millors vistes al nord de la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca defensa a La Pobla que el canvi iniciat al País Valencià arribarà fins al final

Juanfran Pérez Llorca assegura a La Pobla de Vallbona que el PPCV ha obert el camí del canvi al País Valencià i que el seguirà fins al final, i augura possibles eleccions generals anticipades el pròxim curs polític.

Mor violentament un home en una vivenda de Torrevieja i la Guàrdia Civil obri una investigació

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’un home localitzat amb signes d’agressió per arma blanca en una urbanització de luxe de Torrevieja, després que el propietari de la vivenda trobara el cos i avisara les autoritats.