Desenvolupen un xiclet anticovid que atrapa el virus a la saliva

Un grup de científics de la Universitat de Pennsilvània han desenvolupat un xiclet experimental amb capacitat de reduir la transmissió del Covid-19.

Segons un estudi publicat a la revista Molecular Therapy, la goma de mastegar podria ajudar a combatre la pandèmia de Coronavirus. El xiclet està compost de proteïnes ACE2 que atrapen els virus a la saliva de manera que la persona contagiada transmet menys quantitat de virus.

El treball ha estat desenvolupat per Henry Daniell, Nair Smruti, Nardana Esmaeili, David B. Weiner,  Kenneth Margulies i Ronald Collman i està en una etapa preliminar, ja que encara no s’ha provat en humans, ni tampoc amb el coronavirus real causant del Covid.

Els investigadors van desenvolupar un xiclet que contenia alts nivells de proteïnes ACE2, produïdes en plantes, amb la idea que les proteïnes ACE2 a la goma de mastegar podrien “atrapar” partícules de virus a la boca, minimitzant la infecció i propagació.

S’ha descobert que la saliva tractada amb esta goma de mastegar redueix el nombre de partícules del virus Sars-CoV-2 en comparació de les tractades amb un placebo (el mateix xiclet però sense la proteïna ACE2).

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.