Desenvolupen un xiclet anticovid que atrapa el virus a la saliva

Un grup de científics de la Universitat de Pennsilvània han desenvolupat un xiclet experimental amb capacitat de reduir la transmissió del Covid-19.

Segons un estudi publicat a la revista Molecular Therapy, la goma de mastegar podria ajudar a combatre la pandèmia de Coronavirus. El xiclet està compost de proteïnes ACE2 que atrapen els virus a la saliva de manera que la persona contagiada transmet menys quantitat de virus.

El treball ha estat desenvolupat per Henry Daniell, Nair Smruti, Nardana Esmaeili, David B. Weiner,  Kenneth Margulies i Ronald Collman i està en una etapa preliminar, ja que encara no s’ha provat en humans, ni tampoc amb el coronavirus real causant del Covid.

Els investigadors van desenvolupar un xiclet que contenia alts nivells de proteïnes ACE2, produïdes en plantes, amb la idea que les proteïnes ACE2 a la goma de mastegar podrien “atrapar” partícules de virus a la boca, minimitzant la infecció i propagació.

S’ha descobert que la saliva tractada amb esta goma de mastegar redueix el nombre de partícules del virus Sars-CoV-2 en comparació de les tractades amb un placebo (el mateix xiclet però sense la proteïna ACE2).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.

Els sindicats valoren la caiguda de l’atur en la Comunitat Valenciana però alerten de riscos i precarietat

CCOO i UGT reconeixen la baixada de l'atur al març en la Comunitat Valenciana, però advertixen que la millora està marcada per la incertesa internacional, la temporalitat i la persistent bretxa de gènere.