Desenvolupen un xiclet anticovid que atrapa el virus a la saliva

Un grup de científics de la Universitat de Pennsilvània han desenvolupat un xiclet experimental amb capacitat de reduir la transmissió del Covid-19.

Segons un estudi publicat a la revista Molecular Therapy, la goma de mastegar podria ajudar a combatre la pandèmia de Coronavirus. El xiclet està compost de proteïnes ACE2 que atrapen els virus a la saliva de manera que la persona contagiada transmet menys quantitat de virus.

El treball ha estat desenvolupat per Henry Daniell, Nair Smruti, Nardana Esmaeili, David B. Weiner,  Kenneth Margulies i Ronald Collman i està en una etapa preliminar, ja que encara no s’ha provat en humans, ni tampoc amb el coronavirus real causant del Covid.

Els investigadors van desenvolupar un xiclet que contenia alts nivells de proteïnes ACE2, produïdes en plantes, amb la idea que les proteïnes ACE2 a la goma de mastegar podrien “atrapar” partícules de virus a la boca, minimitzant la infecció i propagació.

S’ha descobert que la saliva tractada amb esta goma de mastegar redueix el nombre de partícules del virus Sars-CoV-2 en comparació de les tractades amb un placebo (el mateix xiclet però sense la proteïna ACE2).

Últimes notícies

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.

The Prodigy tancarà el 30 aniversari del FIB 2026 amb un cartell ple de clàssics

El FIB 2026 acomiada este dissabte la seua 30a edició a Benicàssim amb The Prodigy com a cap de cartell i un programa que recupera bandes històriques del festival, junt amb referents de l’indie estatal.

El Palau i les principals estacions s’il·luminaran amb la bandera d’Espanya per la final del Mundial 2026

La Generalitat il·luminarà este cap de setmana el Palau i estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb la bandera d’Espanya per donar suport a la selecció en la final del Mundial 2026 davant d’Argentina als Estats Units.

María José Catalá promet seguir cuidant València i optar a la reelecció en 2027

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reafirmat a Santiago de Compostela la seua voluntat de continuar al capdavant de l’Ajuntament fins a les eleccions de 2027 i ha defensat la seua gestió amb rebaixes fiscals, vivenda pública i aposta per la cultura i la innovació.