Desenvolupen un xiclet anticovid que atrapa el virus a la saliva

Un grup de científics de la Universitat de Pennsilvània han desenvolupat un xiclet experimental amb capacitat de reduir la transmissió del Covid-19.

Segons un estudi publicat a la revista Molecular Therapy, la goma de mastegar podria ajudar a combatre la pandèmia de Coronavirus. El xiclet està compost de proteïnes ACE2 que atrapen els virus a la saliva de manera que la persona contagiada transmet menys quantitat de virus.

El treball ha estat desenvolupat per Henry Daniell, Nair Smruti, Nardana Esmaeili, David B. Weiner,  Kenneth Margulies i Ronald Collman i està en una etapa preliminar, ja que encara no s’ha provat en humans, ni tampoc amb el coronavirus real causant del Covid.

Els investigadors van desenvolupar un xiclet que contenia alts nivells de proteïnes ACE2, produïdes en plantes, amb la idea que les proteïnes ACE2 a la goma de mastegar podrien “atrapar” partícules de virus a la boca, minimitzant la infecció i propagació.

S’ha descobert que la saliva tractada amb esta goma de mastegar redueix el nombre de partícules del virus Sars-CoV-2 en comparació de les tractades amb un placebo (el mateix xiclet però sense la proteïna ACE2).

Últimes notícies

Camarero demana esborrar del diari de Les Corts la seua frase sobre les prostitutes

Susana Camarero ha sol·licitat a la Mesa de Les Corts retirar del diari de sessions l'expressió en la qual va afirmar que el Govern està ple de prostitutes, al·legant que estava mal formulada i ja va ser aclarida públicament.

Consum llança més de 2.500 ofertes d’ús d’estiu en la Comunitat Valenciana

Consum reforça la seua plantilla d'estiu amb més de 2.500 contractes en la Comunitat Valenciana i 3.800 en total, amb sous des de 1.400 euros bruts i opció de continuïtat.

Març s’acomiada amb més calor i ratxes de vent molt fort en la Comunitat Valenciana

El dimarts arriba amb cels poc nuvolosos, pujada de temperatures i ratxes de vent molt fort a Castelló i l'interior nord de València, després d'una jornada suau en les capitals.

Bernabé insta a Pérez Llorca a acceptar la reforma del finançament autonòmic que aporta 3.700 milions

Pilar Bernabé reclama a Juanfran Pérez Llorca que done suport a la proposta de reforma del finançament autonòmic del Govern, que calcula en 3.700 milions per a la Comunitat Valenciana, i recorda les inversions previstes a la província d'Alacant.

El Govern i el PSOE carreguen contra PP i Vox per recolzar a Elx la derogació de la llei de l’avortament

L'Executiu central i el PSPV-PSOE critiquen que l'Ajuntament d'Elx aprovara, amb els vots de PP i Vox, una moció per a instar a derogar la llei de l'avortament i advertixen que no acceptaran retrocessos en els drets de les dones.

La jutgessa de Catarroja impedix que Mazón es persone en la causa penal per la DANA

La jutgessa de Catarroja ha denegat que el expresident Carlos Mazón es persone en la causa penal per la DANA i manté que només pot intervindre com a testimoni, sense indicis que justifiquen investigar-li.

L’IVIA avala que el sòl agrícola valencià manté la seua capacitat productiva després de la dana

Un estudi de l'IVIA conclou que les terres agrícoles de la Comunitat Valenciana mantenen la seua fertilitat després de l'última dana, la qual cosa recolza la continuïtat de l'activitat agrària i noves ajudes públiques.

Castella-la Manxa portarà al Suprem al Govern per no canviar les regles del transvasament Tajo-Segura

L'Executiu de Castella-la Manxa autoritza els seus servicis jurídics a presentar un recurs davant el Tribunal Suprem per la falta de canvis en les regles del transvasament Tajo-Segura i denúncia un mal irreparable a espais protegits.