Desenvolupen un xiclet anticovid que atrapa el virus a la saliva

Un grup de científics de la Universitat de Pennsilvània han desenvolupat un xiclet experimental amb capacitat de reduir la transmissió del Covid-19.

Segons un estudi publicat a la revista Molecular Therapy, la goma de mastegar podria ajudar a combatre la pandèmia de Coronavirus. El xiclet està compost de proteïnes ACE2 que atrapen els virus a la saliva de manera que la persona contagiada transmet menys quantitat de virus.

El treball ha estat desenvolupat per Henry Daniell, Nair Smruti, Nardana Esmaeili, David B. Weiner,  Kenneth Margulies i Ronald Collman i està en una etapa preliminar, ja que encara no s’ha provat en humans, ni tampoc amb el coronavirus real causant del Covid.

Els investigadors van desenvolupar un xiclet que contenia alts nivells de proteïnes ACE2, produïdes en plantes, amb la idea que les proteïnes ACE2 a la goma de mastegar podrien “atrapar” partícules de virus a la boca, minimitzant la infecció i propagació.

S’ha descobert que la saliva tractada amb esta goma de mastegar redueix el nombre de partícules del virus Sars-CoV-2 en comparació de les tractades amb un placebo (el mateix xiclet però sense la proteïna ACE2).

Anuncios

Últimes notícies

Detingut a Alginet per una onada d’estirades a ancianes a Benifaió i Carlet

Un home de 44 anys ha sigut detingut a Alginet acusat d'almenys cinc robatoris amb violència a ancianes a Benifaió i Carlet, a més de diversos robatoris en vehicles durant les Falles.

El Suprem encara l’última sessió del juí a Ábalos, Koldo García i Aldama per presumpta corrupció

El Tribunal Suprem celebra la catorzena i previsiblement última sessió del juí per presumpta corrupció a José Luis Ábalos, la seua exasesor Koldo García i l'empresari Víctor de Aldama, centrada en els informes finals d'acusacions i defenses.

Baixen les temperatures i s’esperen ruixats a l’interior de la Comunitat Valenciana este dimecres

Este dimecres descendixen les temperatures en la Comunitat Valenciana i es preveuen ruixats febles, puntualment moderats amb tempesta a l'interior del terç nord, a més de canvis en el vent i l'estat de la mar.

Un robatori de cable entre Algemesí i Benifaió provoca retards als trens de rodalia i mitjana distància

Un robatori de cable entre Algemesí i Benifaió està provocant retards de fins a 18 minuts en trens de rodalia i mitjana distància, que només poden circular per una via en este tram.

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.