Ximo Puig demana a la ciutadania «màxima prudència este Nadal»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha demanat este diumenge en un missatge institucional màxima prudència en les festes nadalenques per a no assumir riscos innecessaris en les celebracions familiars o amb persones reunides, i ha subratllat en este sentit que «és preferible deixar la cadira buida un any a deixar la cadira buida per sempre».

 

Puig ha assenyalat que «el virus està repuntant d’una forma preocupant en els últims dies i insisteix que no cal caure en la temeritat de botar-nos les restriccions perquè un dia no és un dia i incomplir pot provocar contagis».

El missatge es produïx només unes hores abans que entren en vigor les noves mesures restrictives que avancen el toc de queda a les onze de la nit a partir d’este dilluns 21 de desembre i fins al 15 de gener. A demés, el govern valencià elimina les flexibilitzacions de les reunions socials per Nadal, que seguiran limitades a sis persones.

 

«L’esforç ha de ser per respecte a les víctimes de la pandèmia»

A través del seu missatge institucional, el president  ha demanat a tots els valencians que fem un esforç durant Nadal perquè estes seran unes festes diferents.

 

En tot cas, destaca que l’esforç «és menor que el confinament domiciliari que complim a la primavera, que els 100 dies que vam estar sense passar de província o el dels treballadors sanitaris als hospitals o en les residències de majors».

 

Puig argumenta que «l’esforç ha de ser per respecte a les víctimes de la pandèmia i a les seues famílies, i per respecte també als 120.000 valencians que han superat la malaltia, i als que ara són a l’hospital lluitant per superar-la».

 

El president ha finalitzat el seu discurs recordant que el territori valencià està preparat per a rebre i administrar fins a 600.000 dosi tan prompte com arriben les vacunes en els pròxims dies. «Ja estem al final del túnel; que eixe horitzó d’esperança ens done força», ha conclòs.

Últimes notícies

Rafa Mir, condemnat a 8 anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

L'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a 8,5 anys de presó per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions. Un segon acusat ha rebut 2 anys de presó i tots dos hauran d'indemnitzar les víctimes amb més de 70.000 euros.

Rafa Mir és condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

La Secció Quarta de l'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a huit anys i mig de presó per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

La nova campanya ‘En mi silla mando yo’ reivindica l’autonomia real de les persones amb diversitat funcional

Codifiva presentarà divendres en el MuVIM la campanya 'En mi silla mando yo', que defensa l'autonomia de les persones amb discapacitat més enllà de la mobilitat física i reclama un canvi en la mirada social.

Catalá admet en el Congrés que el pla municipal va fallar el dia de la DANA a València

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reconegut en la comissió del Congrés que investiga la riuada del 29 d’octubre de 2024 que el pla d’actuació municipal va fallar perquè no contemplava risc d’inundació en les pedanies del sud més afectades, on van morir 17 persones.

València Basket inicia la final de la Lliga Endesa amb pista a favor davant el Barcelona

València Basket i Barcelona reediten des de dijous la final de la Lliga Endesa de 2003, però ara amb factor pista taronja i més experiència per als valencians.

CCOO alerta d’un possible control horari al professorat en juliol sense pacte previ

CCOO-PV denuncia que Educacio vol implantar sistemes de control horari al professorat en juliol sense negociacio ni cobertura normativa clara, mentre la Conselleria assegura que no hi ha novetats respecte a altres cursos.

La proposta de finançament autonòmic obri la porta a 3.669 milions per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, insta Juanfran Pérez Llorca a abandonar les 'excuses' i a negociar un nou model de finançament autonòmic que, segons defensa, aportaria 3.669 milions d'euros a la Comunitat Valenciana a partir de 2027.

Nou protocol al Vega Baja per a acompanyar dones en dol neonatal

LHospital Universitari Vega Baja dOrihuela ha posat en marxa un protocol específic per a atendre dones i famílies en situació de dol perinatal i neonatal, amb un model dassistència integral i humanitzada.