Ximo Puig demana a la ciutadania «màxima prudència este Nadal»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha demanat este diumenge en un missatge institucional màxima prudència en les festes nadalenques per a no assumir riscos innecessaris en les celebracions familiars o amb persones reunides, i ha subratllat en este sentit que «és preferible deixar la cadira buida un any a deixar la cadira buida per sempre».

 

Puig ha assenyalat que «el virus està repuntant d’una forma preocupant en els últims dies i insisteix que no cal caure en la temeritat de botar-nos les restriccions perquè un dia no és un dia i incomplir pot provocar contagis».

El missatge es produïx només unes hores abans que entren en vigor les noves mesures restrictives que avancen el toc de queda a les onze de la nit a partir d’este dilluns 21 de desembre i fins al 15 de gener. A demés, el govern valencià elimina les flexibilitzacions de les reunions socials per Nadal, que seguiran limitades a sis persones.

 

«L’esforç ha de ser per respecte a les víctimes de la pandèmia»

A través del seu missatge institucional, el president  ha demanat a tots els valencians que fem un esforç durant Nadal perquè estes seran unes festes diferents.

 

En tot cas, destaca que l’esforç «és menor que el confinament domiciliari que complim a la primavera, que els 100 dies que vam estar sense passar de província o el dels treballadors sanitaris als hospitals o en les residències de majors».

 

Puig argumenta que «l’esforç ha de ser per respecte a les víctimes de la pandèmia i a les seues famílies, i per respecte també als 120.000 valencians que han superat la malaltia, i als que ara són a l’hospital lluitant per superar-la».

 

El president ha finalitzat el seu discurs recordant que el territori valencià està preparat per a rebre i administrar fins a 600.000 dosi tan prompte com arriben les vacunes en els pròxims dies. «Ja estem al final del túnel; que eixe horitzó d’esperança ens done força», ha conclòs.

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.