Ximo Puig demana a la ciutadania «màxima prudència este Nadal»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha demanat este diumenge en un missatge institucional màxima prudència en les festes nadalenques per a no assumir riscos innecessaris en les celebracions familiars o amb persones reunides, i ha subratllat en este sentit que «és preferible deixar la cadira buida un any a deixar la cadira buida per sempre».

 

Puig ha assenyalat que «el virus està repuntant d’una forma preocupant en els últims dies i insisteix que no cal caure en la temeritat de botar-nos les restriccions perquè un dia no és un dia i incomplir pot provocar contagis».

El missatge es produïx només unes hores abans que entren en vigor les noves mesures restrictives que avancen el toc de queda a les onze de la nit a partir d’este dilluns 21 de desembre i fins al 15 de gener. A demés, el govern valencià elimina les flexibilitzacions de les reunions socials per Nadal, que seguiran limitades a sis persones.

 

«L’esforç ha de ser per respecte a les víctimes de la pandèmia»

A través del seu missatge institucional, el president  ha demanat a tots els valencians que fem un esforç durant Nadal perquè estes seran unes festes diferents.

 

En tot cas, destaca que l’esforç «és menor que el confinament domiciliari que complim a la primavera, que els 100 dies que vam estar sense passar de província o el dels treballadors sanitaris als hospitals o en les residències de majors».

 

Puig argumenta que «l’esforç ha de ser per respecte a les víctimes de la pandèmia i a les seues famílies, i per respecte també als 120.000 valencians que han superat la malaltia, i als que ara són a l’hospital lluitant per superar-la».

 

El president ha finalitzat el seu discurs recordant que el territori valencià està preparat per a rebre i administrar fins a 600.000 dosi tan prompte com arriben les vacunes en els pròxims dies. «Ja estem al final del túnel; que eixe horitzó d’esperança ens done força», ha conclòs.

Últimes notícies

València tanca els accessos a la Devesa de El Saler per l’alt risc d’incendis

L’Ajuntament de València ha tancat els accessos a la Devesa de El Saler i ha posat en marxa canons d’aigua per l’episodi de preemergència per incendis i l’avís taronja per calor.

Més jóvens deixen de beure alcohol en les festes populars valencianes

El percentatge d’adolescents i jóvens que afirma no consumir alcohol en les festes populars de la Comunitat Valenciana ha passat del 15,4 % en 2017 al 24,1 % en 2025, un augment del 56,49 %, segons un estudi de Controla Club.

Intent d’homicidi a Cheste: un detingut i dos investigats per apunyalar un jove i un policia

Un home ha sigut detingut i altres dos estan investigats per un intent d'homicidi a un jove de 24 anys i a un agent de la Policia Local a Cheste. Els fets van ocórrer el 20 de juny durant una agressió amb arma blanca després que la víctima es negara a comprar droga.

El pacte Ford-Geely a Almussafes blinda el futur i els llocs de treball

L’acord entre Ford i Geely per a fabricar cinc models a la planta d’Almussafes ha sigut qualificat per Juanfran Pérez Llorca com una garantia de futur, ocupació i certesa. El president de la Generalitat ha comparat el pacte amb el de 1976 que va portar la fàbrica a la localitat valenciana.

L’acord entre Ford i Geely a Almussafes referma el pes inversor d’Espanya

Pedro Sánchez ha destacat a Almussafes que l’acord entre Ford i Geely per fabricar cinc models a la planta valenciana confirma la capacitat d’Espanya per atraure grans inversions i protegir l’ocupació.

Almussafes fabricarà cinc nous models de cotxe amb la nova aliança entre Ford i Geely

Ford i Geely han acordat crear en 2027 una empresa conjunta per fabricar cinc models a Almussafes, tres d'ells nous, la qual cosa obligarà a incrementar la plantilla actual de 4.142 treballadors.

Pedro Sánchez visita Ford Almussafes en plena expectativa per un gran acord per a la planta

Pedro Sánchez ha visitat hui la planta de Ford a Almussafes per a acompanyar l’anunci d’un acord corporatiu clau per a les operacions europees de la multinacional i per al futur de la fàbrica valenciana.

Detingudes 29 persones a Elx per una estafa de 18.000 euros en gasolina a una empresa de transport

La Policia Nacional ha detingut 29 persones a Elx per una estafa de més de 10.600 litres de combustible, valorats en uns 18.000 euros, a una empresa de transport a través d’un codi de repostatge fraudulent.