Ximo Puig diu que l’estat d’alarma ha de donar la major cobertura a mitjà termini

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, considera que l’estat d’alarma «ha de donar la major cobertura possible a mitjà termini», perquè «no es pot estar cada quinze dies renovant l’instrument i que hi haja diferents moviments polítics que, en un moment determinat, puguen entorpir la seguretat sanitària».

 

Puig s’ha referit d’esta forma en la roda de premsa oferida este dilluns després de participar telemàticament en la Conferència de Presidents, en ser preguntat sobre si l’estat d’alarma de sis mesos anunciat pel president del Govern, Pedro Sánchez, li pareix adequat o excessiu.

 

Ha manifestat que és important que este instrument es consolide «un cert temps» i ha destacat que l’establiment de l’estat d’alarma «no eximix del control parlamentari ni de la fiscalització». «El fonamental és véncer a la pandèmia i hem d’usar tots els instruments que tinguem a la nostra disposició», ha afirmat Puig.

 

«Ja sabem el que ha passat en el passat, que va haver moltes dificultats per a dur a terme el que era inicialment l’objectiu del Govern, que era acabar l’estat d’alarma en juny», ha assenyalat. Per a Puig, «ara estem en condicions, des de la serenitat, d’intentar generar un marc el més estable possible» i això, ha dit, «no és una acció d’unes setmanes i uns mesos», encara que l’última paraula la tindran els grups parlamentaris.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU