10.8 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

La COVID-19 torna a amenaçar el Nadal amb les noves subvariants

La pandèmia de la COVID-19 encara no ha acabat. A pesar que portem fent vida pràcticament normal des de fa ja diversos mesos, diem pràcticament perquè l’ús de màscares continua sent obligatori tant en centres sociosanitaris com en el transport públic, la malaltia que ens va mantindre tancats a casa entre març i juny de 2020 segueix present en el nostre dia a dia a través de diverses subvariants.

Així ho ha recordat a viròloga Margarita del Val, qui a més ha advertit que aquest Nadal hi haurà una situació pitjor que l’any passat per als contagis per covid. Així ho ha expressat en una conferència a Saragossa on va parlar de ‘Les malalties infeccioses i la salut global’.

Del Val va recomanar que de cara a les reunions familiars per Nadal s’intente ventilar en els domicilis particulars i qui puga tinga un filtre HEPA per a netejar l’ambient. La viròloga va avisar que la falta de ventilació pot portar més casos de contagis de covid i altres virus, com el pneumococ, virus respiratori sincital, rinovirus…

A més, del Val va insistir a estar “molt atents per a protegir les persones de més risc“.

Partidària de l’ús de la màscara en el transport públic

La viròloga també va opinar sobre l’ús de la màscara en el transport públic i creu que “és una de les circumstàncies en les quals amb una màscara durant no gaire temps es pot evitar bastant el risc de contagi de coronavirus i d’altres malalties infeccioses”.

D’altra banda, Margarita del Val creu que sorgirà un “conflicte innecessari” entre “l’estalvi energètic necessari” i la transmissió de contagis. Va dir que en la pandèmia s’ha aprés molt del contagi per aerosols, però no s’han dissenyat aparells senzills i barats que ens donen unes eines per a tindre un aire més net.

Així són les noves subvariants de la COVID-19

A pesar que encara s’estan analitzant en profunditat, les persones infectades amb la BQ.1 i la BQ.1.1 han registrat una major feblesa en el cos, maldecaps i mals de gola.

També dolor muscular, tos, secreció nasal, esternuts i febres altes, alguna cosa que ja hem vist en variants anteriors de la malaltia.

No obstant això, també s’han registrat unes altres no tan comuns com la pèrdua d’apetit, la diarrea, l’elevació inusual del ritme cardíac i l’afonia.

Últimes notícies

Detingut un home per tràfic de drogues en un local d’oci nocturn de Vinaròs

Un operatiu conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local en la matinada del 19 de gener va acabar amb la detenció d'un home de 42 anys en un bar de copes. Li van intervindre 14,5 grams de cocaïna, diners fraccionats i deu bitllets falsos de 50 euros.

Més de 30.000 visitants han passat per l’expositor de la Comunitat Valenciana en la jornada inaugural de FITUR

Més de 30.000 professionals i institucionals han passat per l'expositor de la Comunitat Valenciana en la jornada inaugural de FITUR. L'estratègia ha combinat agenda, tecnologia i gastronomia per a guanyar visibilitat i negoci.

La Generalitat intensifica les negociacions per a obrir vols directes als Estats Units i mira a la Xina i el Japó

La Generalitat ha intensificat contactes amb aerolínies per a obrir vols directes de llarga distància des de la Comunitat Valenciana als Estats Units i avançar a Àsia. A més, urgix més capacitat en els aeroports amb una segona pista a Alacant-Elx i l'ampliació de Manises

Adif manté nou punts amb limitacions de velocitat en la línia Madrid-València

Adif manté quatre trams a 160 km/h i cinc a 200 km/h en la línia Madrid-València. A Madrid-Barcelona només queden sis punts a 230 km/h després de les revisions.

Els britànics compensen l’alentiment del turista nacional en la Costa Blanca

La Costa Blanca arriba a Fitur decidida a consolidar el seu lideratge entre els britànics i a esmorteir la menor demanda i gasto del mercat nacional, amb focus en sostenibilitat i connectivitat.

Acaba l’avís costaner a Alacant, però seguix l’alerta groga per vent

Emergències ha alçat l'alerta groga per fenòmens costaners en la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent a Castelló, València i Alacant.

El Museu Faller de València reunix en un únic espai els cartells més antics de les Falles

El Museu Faller de València ha reunit en una sola sala els cartells de les Falles de 1929 a 1940, ordenats per anys per a oferir una lectura històrica de la festa.

Dijous nuvolós i amb ratxes molt fortes a Alacant i l’interior de València i Castelló

La jornada presenta intervals de núvols i possibilitat de pluges febles al final del dia, amb vent de l'oest i nord-oest que tendirà a amainar a la vesprada. La cota de neu se situa en 1.100-1.300 metres a l'interior nord i les temperatures varien poc.