La COVID-19 torna a amenaçar el Nadal amb les noves subvariants

La pandèmia de la COVID-19 encara no ha acabat. A pesar que portem fent vida pràcticament normal des de fa ja diversos mesos, diem pràcticament perquè l’ús de màscares continua sent obligatori tant en centres sociosanitaris com en el transport públic, la malaltia que ens va mantindre tancats a casa entre març i juny de 2020 segueix present en el nostre dia a dia a través de diverses subvariants.

Així ho ha recordat a viròloga Margarita del Val, qui a més ha advertit que aquest Nadal hi haurà una situació pitjor que l’any passat per als contagis per covid. Així ho ha expressat en una conferència a Saragossa on va parlar de ‘Les malalties infeccioses i la salut global’.

Del Val va recomanar que de cara a les reunions familiars per Nadal s’intente ventilar en els domicilis particulars i qui puga tinga un filtre HEPA per a netejar l’ambient. La viròloga va avisar que la falta de ventilació pot portar més casos de contagis de covid i altres virus, com el pneumococ, virus respiratori sincital, rinovirus…

A més, del Val va insistir a estar “molt atents per a protegir les persones de més risc“.

Partidària de l’ús de la màscara en el transport públic

La viròloga també va opinar sobre l’ús de la màscara en el transport públic i creu que “és una de les circumstàncies en les quals amb una màscara durant no gaire temps es pot evitar bastant el risc de contagi de coronavirus i d’altres malalties infeccioses”.

D’altra banda, Margarita del Val creu que sorgirà un “conflicte innecessari” entre “l’estalvi energètic necessari” i la transmissió de contagis. Va dir que en la pandèmia s’ha aprés molt del contagi per aerosols, però no s’han dissenyat aparells senzills i barats que ens donen unes eines per a tindre un aire més net.

Així són les noves subvariants de la COVID-19

A pesar que encara s’estan analitzant en profunditat, les persones infectades amb la BQ.1 i la BQ.1.1 han registrat una major feblesa en el cos, maldecaps i mals de gola.

També dolor muscular, tos, secreció nasal, esternuts i febres altes, alguna cosa que ja hem vist en variants anteriors de la malaltia.

No obstant això, també s’han registrat unes altres no tan comuns com la pèrdua d’apetit, la diarrea, l’elevació inusual del ritme cardíac i l’afonia.

Últimes notícies

El turisme valencià davant la seua major transformació: sostenibilitat, ocupació de qualitat i futur

La Comunitat Valenciana impulsa un model turístic més equilibrat, innovador i compromés amb el benestar de les persones

Investigat un conductor per circular en sentit contrari i provocar un greu xoc en l’A-7 a Tibi

Un conductor de 65 anys que circulava en sentit contrari per la A-7 a Tibi està sent investigat per conducció temerària i tres delictes de lesions greus després d'un xoc frontal que va deixar a quatre persones ferides.

La Comunitat Valenciana concentra un terç de les sol·licituds al fons estatal de l’amiant

La Comunitat Valenciana acumula 100 de les 323 sol·licituds presentades en tota Espanya al fons de compensació per a víctimes de l'amiant, però només s'han aprovat 82 expedients en el conjunt del país. Sindicats i associacions reclamen més quantia, canvis en el reglament i exempcions fiscals.

Picasso i Genovés protagonitzen a Teheran una mostra sobre el sofriment de la guerra

El Museu d'Art Contemporani de Teheran exhibix onze obres de Picasso, Tàpies, Genovés i Motherwell que exploren l'opressió, el dolor i la petjada emocional de la guerra, en un país marcat per un recent conflicte i una fràgil treva amb els Estats Units.

Lleones, el documental que visibilitza als menors hospitalitzats en soledat

Lleones arriba als cinemes per a mostrar la realitat dels menors sense tutela que passen llargues estades en hospitals sense companyia i la labor de la asociacion Mames en Accion.

Cap de setmana en la Comunitat Valenciana amb vent fort, ruixats i millora progressiva

El cap de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb vent molt fort a l'interior de Castelló i ruixats en el sud, abans de donar pas a un ambient més estable amb núvols i clars.

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.