La COVID-19 torna a amenaçar el Nadal amb les noves subvariants

La pandèmia de la COVID-19 encara no ha acabat. A pesar que portem fent vida pràcticament normal des de fa ja diversos mesos, diem pràcticament perquè l’ús de màscares continua sent obligatori tant en centres sociosanitaris com en el transport públic, la malaltia que ens va mantindre tancats a casa entre març i juny de 2020 segueix present en el nostre dia a dia a través de diverses subvariants.

Així ho ha recordat a viròloga Margarita del Val, qui a més ha advertit que aquest Nadal hi haurà una situació pitjor que l’any passat per als contagis per covid. Així ho ha expressat en una conferència a Saragossa on va parlar de ‘Les malalties infeccioses i la salut global’.

Del Val va recomanar que de cara a les reunions familiars per Nadal s’intente ventilar en els domicilis particulars i qui puga tinga un filtre HEPA per a netejar l’ambient. La viròloga va avisar que la falta de ventilació pot portar més casos de contagis de covid i altres virus, com el pneumococ, virus respiratori sincital, rinovirus…

A més, del Val va insistir a estar “molt atents per a protegir les persones de més risc“.

Partidària de l’ús de la màscara en el transport públic

La viròloga també va opinar sobre l’ús de la màscara en el transport públic i creu que “és una de les circumstàncies en les quals amb una màscara durant no gaire temps es pot evitar bastant el risc de contagi de coronavirus i d’altres malalties infeccioses”.

D’altra banda, Margarita del Val creu que sorgirà un “conflicte innecessari” entre “l’estalvi energètic necessari” i la transmissió de contagis. Va dir que en la pandèmia s’ha aprés molt del contagi per aerosols, però no s’han dissenyat aparells senzills i barats que ens donen unes eines per a tindre un aire més net.

Així són les noves subvariants de la COVID-19

A pesar que encara s’estan analitzant en profunditat, les persones infectades amb la BQ.1 i la BQ.1.1 han registrat una major feblesa en el cos, maldecaps i mals de gola.

També dolor muscular, tos, secreció nasal, esternuts i febres altes, alguna cosa que ja hem vist en variants anteriors de la malaltia.

No obstant això, també s’han registrat unes altres no tan comuns com la pèrdua d’apetit, la diarrea, l’elevació inusual del ritme cardíac i l’afonia.

Últimes notícies

El Consell culpa el Botànic i Sánchez dels mals resultats de l’informe PISA

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha atribuït els mals resultats de l’informe PISA a les reformes educatives del Govern de Pedro Sánchez i ha assegurat que, en la Comunitat Valenciana, s’han agreujat per la gestió del Botànic.

La comunitat noruega de l’Alfàs seguirà en directe el funeral del rei Harald V

El Club Noruego Costa Blanca i la Iglesia Noruega de l'Albir han anunciat que seguiran en directe el funeral del rei Harald V des de l'Alfàs del Pi, en una jornada de dol molt sentida per a la nombrosa colònia noruega del municipi.

254 conductors acaben davant del jutge a l’agost per delictes de trànsit a la Comunitat Valenciana

La Agrupación de Tráfico de la Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 254 conductors a l’agost per delictes contra la seguretat viària, amb especial incidència de l’alcohol i la falta de permís. A la província de València s’han registrat 121 d’estos fets.

Fiscalia demana 4 anys i mig de presó per un presumpte alçament de béns a Alacant

Una dona, la seua parella i el fill d’ell s’enfronten a 4 anys i mig de presó per un presumpte delicte d’alçament de béns per eludir una deuda amb Hisenda, en un juí que es farà a l’Audiència d’Alacant.

El València torna a ser cuer quasi dos anys després

El València és cuer de LaLiga amb un punt després de la quarta jornada, situació que no vivia des de gener de 2025. L’equip de Carlos Corberán encadena tres derrotes i un empat i només supera l’Elx en gols.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La investigació pel robatori de gran part del Tresor de Villena continua avançant, amb la Guàrdia Civil centrada en el cas i mantenint el màxim sigil per no comprometre les perquisicions.

Els docents valencians cobraran 75 euros més en la nòmina de setembre

El Consell ha ratificat la pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat no universitari, que començarà a cobrar 75 euros més este setembre i completarà 200 euros en 2028, amb nous dies lliures i dret a la desconnexió digital.

L’alumnat valencià se situa a la cua en PISA en ciències, lectura i matemàtiques

La Comunitat Valenciana registra uns resultats en ciències, lectura i matemàtiques per davall de la mitjana d’Espanya, de l’OCDE i de la UE en l’Informe PISA 2025, només per davant de Ceuta i Melilla en competència científica.