La COVID-19 torna a amenaçar el Nadal amb les noves subvariants

La pandèmia de la COVID-19 encara no ha acabat. A pesar que portem fent vida pràcticament normal des de fa ja diversos mesos, diem pràcticament perquè l’ús de màscares continua sent obligatori tant en centres sociosanitaris com en el transport públic, la malaltia que ens va mantindre tancats a casa entre març i juny de 2020 segueix present en el nostre dia a dia a través de diverses subvariants.

Així ho ha recordat a viròloga Margarita del Val, qui a més ha advertit que aquest Nadal hi haurà una situació pitjor que l’any passat per als contagis per covid. Així ho ha expressat en una conferència a Saragossa on va parlar de ‘Les malalties infeccioses i la salut global’.

Del Val va recomanar que de cara a les reunions familiars per Nadal s’intente ventilar en els domicilis particulars i qui puga tinga un filtre HEPA per a netejar l’ambient. La viròloga va avisar que la falta de ventilació pot portar més casos de contagis de covid i altres virus, com el pneumococ, virus respiratori sincital, rinovirus…

A més, del Val va insistir a estar “molt atents per a protegir les persones de més risc“.

Partidària de l’ús de la màscara en el transport públic

La viròloga també va opinar sobre l’ús de la màscara en el transport públic i creu que “és una de les circumstàncies en les quals amb una màscara durant no gaire temps es pot evitar bastant el risc de contagi de coronavirus i d’altres malalties infeccioses”.

D’altra banda, Margarita del Val creu que sorgirà un “conflicte innecessari” entre “l’estalvi energètic necessari” i la transmissió de contagis. Va dir que en la pandèmia s’ha aprés molt del contagi per aerosols, però no s’han dissenyat aparells senzills i barats que ens donen unes eines per a tindre un aire més net.

Així són les noves subvariants de la COVID-19

A pesar que encara s’estan analitzant en profunditat, les persones infectades amb la BQ.1 i la BQ.1.1 han registrat una major feblesa en el cos, maldecaps i mals de gola.

També dolor muscular, tos, secreció nasal, esternuts i febres altes, alguna cosa que ja hem vist en variants anteriors de la malaltia.

No obstant això, també s’han registrat unes altres no tan comuns com la pèrdua d’apetit, la diarrea, l’elevació inusual del ritme cardíac i l’afonia.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.