CSIF denuncia el ‘col·lapse’ d’Urgències en el Clínic, amb 36 pacients tots esperant ingrés

L’hospital explica que registra una “alta pressió assistencial” perquè en estes dates s’accentuen les patologies respiratòries

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha denunciat este divendres la “greu situació” que travessa el servici d’Urgències de l’Hospital Clínic de València, amb 36 pacients que es troben “en observació” a l’espera de ser ingressats, amb llits habilitats en “condicions precàries”.

Així ho ha assegurat el sindicat en un comunicat, en el qual assenyala que hi ha pacients tot esperant ingrés “ocupant passadissos i sales improvisades”. No obstant això, denuncia que la situació és “encara més greu en l’àrea de preingrés, on s’han disposat 18 llits per a l’observació i 16 per a l’ingrés, la qual cosa deixa clar el col·lapse del sistema”.

Així mateix, ha criticat que els temps d’espera són “inacceptables”, amb més de 77 hores d’espera per a l’ingrés de pacients en llits, segons l’informe del centre. CSIF ha assegurat que les sales d’espera, que haurien de ser “àrees de trànsit temporal”, s’han convertit en “espais d’acolliment per a pacients”, molts dels quals “es veuen obligats a esperar en cadires de rodes, amb degotadors, o en els passadissos del servici d’urgències”.

Fonts del Clínic han assenyalat a Europa Press que esta setmana el centre està registrant una “alta pressió assistencial” a causa que, com tots els anys per estes dates, les patologies respiratòries “s’accentuen, així com les descompensacions en les patologies de persones majors i pluriplatològiques”.

Això fa que els fluxos per a ingressar siguen “més lents” de l’habitual. En estes situacions, el centre explica que habilita nous espais de pre-ingrés, quan la situació ho requerix, “on els pacients esperen fins que l’habitació estiga disponible, atesos en tot moment per professionals sanitaris”.

CSIF ha subratllat, en concret, la “crítica situació” en la Unitat Tècniques Metgesses, amb deu pacients esperant atenció, i en la Unitat Tècniques Quirúrgiques, on sis pacients es troben tot esperant intervenció.

Al mateix temps, ha alertat de l'”elevat nivell de tensió que esta situació està generant en els professionals sanitaris, els qui s’enfronten a una sobrecàrrega de treball i a la falta de recursos tant humans com a materials”.

El sindicat subratlla que des de la direcció de l’hospital ja han sol·licitat un reforç de personal per a la setmana vinent però que les mesures adoptades fins ara “no són suficients per a pal·liar un problema estructural de col·lapse”.

Per això, CSIF ha exigit la implementació de “mesures urgents” que milloren la situació, “garantint tant la seguretat dels pacients com les condicions laborals dels professionals, que actualment es troben treballant baix una enorme pressió”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Víctimes de la dana celebren que el TSJCV ha rebutjat investigar a Mazón i la causa seguix a Catarroja

Les associacions aplaudixen la rapidesa i unanimitat de la fallada, que retorna la causa al Jutjat 3 de Catarroja. Reclamen la fi de l'aforament de Mazón.

Martínez-Almeida afirma que només hi ha un partit que pot guanyar eleccions

L'alcalde de Madrid ha interpretat el resultat a Castella i Lleó com a prova que el PP és l'única alternativa capaç d'aglutinar majories socials. Ha demanat recuperar la centralitat i la convivència.

Catalá apel·la al respecte a la Justícia després del rebuig del TSJCV a investigar a Mazón

L'alcaldessa María José Catalá ha reiterat la seua respecte als procediments judicials després que el TSJCV descartara investigar a Carlos Mazón per la gestió de la DANA. José Luis Martínez Almeida ha evitat valorar la decisió i ha demanat deixar treballar als tribunals.

Pérez Llorca subratlla que la unanimitat del TSJCV sobre Mazón deixa les coses molt clares

El president ha valorat la decisió del TSJCV de no investigar a Carlos Mazón per la gestió de la dana. Ha subratllat la unanimitat i la rapidesa de la fallada.

La jutgessa de Catarroja prorroga sis mesos la instrucció penal de la DANA

La jutgessa ha acordat prorrogar sis mesos, des del 30 d'abril, la investigació per la DANA de 2024 per diligències pendents i la seua complexitat. El jutjat encara espera recuperar els missatges de WhatsApp de l'excap de gabinet de l'expresident Carlos Mazón

Compromís afirma que han actuat amb contundència des del primer indici després de la detenció d’un edil d’Altea

La coalició va suspendre cautelarment de les seues delegacions i de militància al regidor d'Altea Rafael Ramón Mompó i va activar el seu protocol contra violències masclistes.

El València ja encadena més derrotes fora de casa que el curs passat

La derrota en el Carlos Tartiere deixa al València amb nou caigudes a domicili, més que la passada Lliga. Amb cinc eixides per davant, busca esquivar la seua pitjor marca.

El TSJCV inadmet i arxiva la querella contra la jutgessa de Catarroja i el seu marit

L'alt tribunal valencià ha rebutjat la querella al no apreciar un principi de prova dels delictes denunciats. També qüestiona uns àudios aportats.