CSIF denuncia el ‘col·lapse’ d’Urgències en el Clínic, amb 36 pacients tots esperant ingrés

L’hospital explica que registra una «alta pressió assistencial» perquè en estes dates s’accentuen les patologies respiratòries

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha denunciat este divendres la «greu situació» que travessa el servici d’Urgències de l’Hospital Clínic de València, amb 36 pacients que es troben «en observació» a l’espera de ser ingressats, amb llits habilitats en «condicions precàries».

Així ho ha assegurat el sindicat en un comunicat, en el qual assenyala que hi ha pacients tot esperant ingrés «ocupant passadissos i sales improvisades». No obstant això, denuncia que la situació és «encara més greu en l’àrea de preingrés, on s’han disposat 18 llits per a l’observació i 16 per a l’ingrés, la qual cosa deixa clar el col·lapse del sistema».

Així mateix, ha criticat que els temps d’espera són «inacceptables», amb més de 77 hores d’espera per a l’ingrés de pacients en llits, segons l’informe del centre. CSIF ha assegurat que les sales d’espera, que haurien de ser «àrees de trànsit temporal», s’han convertit en «espais d’acolliment per a pacients», molts dels quals «es veuen obligats a esperar en cadires de rodes, amb degotadors, o en els passadissos del servici d’urgències».

Fonts del Clínic han assenyalat a Europa Press que esta setmana el centre està registrant una «alta pressió assistencial» a causa que, com tots els anys per estes dates, les patologies respiratòries «s’accentuen, així com les descompensacions en les patologies de persones majors i pluriplatològiques».

Això fa que els fluxos per a ingressar siguen «més lents» de l’habitual. En estes situacions, el centre explica que habilita nous espais de pre-ingrés, quan la situació ho requerix, «on els pacients esperen fins que l’habitació estiga disponible, atesos en tot moment per professionals sanitaris».

CSIF ha subratllat, en concret, la «crítica situació» en la Unitat Tècniques Metgesses, amb deu pacients esperant atenció, i en la Unitat Tècniques Quirúrgiques, on sis pacients es troben tot esperant intervenció.

Al mateix temps, ha alertat de l'»elevat nivell de tensió que esta situació està generant en els professionals sanitaris, els qui s’enfronten a una sobrecàrrega de treball i a la falta de recursos tant humans com a materials».

El sindicat subratlla que des de la direcció de l’hospital ja han sol·licitat un reforç de personal per a la setmana vinent però que les mesures adoptades fins ara «no són suficients per a pal·liar un problema estructural de col·lapse».

Per això, CSIF ha exigit la implementació de «mesures urgents» que milloren la situació, «garantint tant la seguretat dels pacients com les condicions laborals dels professionals, que actualment es troben treballant baix una enorme pressió».

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.