CSIF denuncia el ‘col·lapse’ d’Urgències en el Clínic, amb 36 pacients tots esperant ingrés

L’hospital explica que registra una «alta pressió assistencial» perquè en estes dates s’accentuen les patologies respiratòries

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha denunciat este divendres la «greu situació» que travessa el servici d’Urgències de l’Hospital Clínic de València, amb 36 pacients que es troben «en observació» a l’espera de ser ingressats, amb llits habilitats en «condicions precàries».

Així ho ha assegurat el sindicat en un comunicat, en el qual assenyala que hi ha pacients tot esperant ingrés «ocupant passadissos i sales improvisades». No obstant això, denuncia que la situació és «encara més greu en l’àrea de preingrés, on s’han disposat 18 llits per a l’observació i 16 per a l’ingrés, la qual cosa deixa clar el col·lapse del sistema».

Així mateix, ha criticat que els temps d’espera són «inacceptables», amb més de 77 hores d’espera per a l’ingrés de pacients en llits, segons l’informe del centre. CSIF ha assegurat que les sales d’espera, que haurien de ser «àrees de trànsit temporal», s’han convertit en «espais d’acolliment per a pacients», molts dels quals «es veuen obligats a esperar en cadires de rodes, amb degotadors, o en els passadissos del servici d’urgències».

Fonts del Clínic han assenyalat a Europa Press que esta setmana el centre està registrant una «alta pressió assistencial» a causa que, com tots els anys per estes dates, les patologies respiratòries «s’accentuen, així com les descompensacions en les patologies de persones majors i pluriplatològiques».

Això fa que els fluxos per a ingressar siguen «més lents» de l’habitual. En estes situacions, el centre explica que habilita nous espais de pre-ingrés, quan la situació ho requerix, «on els pacients esperen fins que l’habitació estiga disponible, atesos en tot moment per professionals sanitaris».

CSIF ha subratllat, en concret, la «crítica situació» en la Unitat Tècniques Metgesses, amb deu pacients esperant atenció, i en la Unitat Tècniques Quirúrgiques, on sis pacients es troben tot esperant intervenció.

Al mateix temps, ha alertat de l'»elevat nivell de tensió que esta situació està generant en els professionals sanitaris, els qui s’enfronten a una sobrecàrrega de treball i a la falta de recursos tant humans com a materials».

El sindicat subratlla que des de la direcció de l’hospital ja han sol·licitat un reforç de personal per a la setmana vinent però que les mesures adoptades fins ara «no són suficients per a pal·liar un problema estructural de col·lapse».

Per això, CSIF ha exigit la implementació de «mesures urgents» que milloren la situació, «garantint tant la seguretat dels pacients com les condicions laborals dels professionals, que actualment es troben treballant baix una enorme pressió».

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.