CSIF denuncia el ‘col·lapse’ d’Urgències en el Clínic, amb 36 pacients tots esperant ingrés

L’hospital explica que registra una “alta pressió assistencial” perquè en estes dates s’accentuen les patologies respiratòries

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha denunciat este divendres la “greu situació” que travessa el servici d’Urgències de l’Hospital Clínic de València, amb 36 pacients que es troben “en observació” a l’espera de ser ingressats, amb llits habilitats en “condicions precàries”.

Així ho ha assegurat el sindicat en un comunicat, en el qual assenyala que hi ha pacients tot esperant ingrés “ocupant passadissos i sales improvisades”. No obstant això, denuncia que la situació és “encara més greu en l’àrea de preingrés, on s’han disposat 18 llits per a l’observació i 16 per a l’ingrés, la qual cosa deixa clar el col·lapse del sistema”.

Així mateix, ha criticat que els temps d’espera són “inacceptables”, amb més de 77 hores d’espera per a l’ingrés de pacients en llits, segons l’informe del centre. CSIF ha assegurat que les sales d’espera, que haurien de ser “àrees de trànsit temporal”, s’han convertit en “espais d’acolliment per a pacients”, molts dels quals “es veuen obligats a esperar en cadires de rodes, amb degotadors, o en els passadissos del servici d’urgències”.

Fonts del Clínic han assenyalat a Europa Press que esta setmana el centre està registrant una “alta pressió assistencial” a causa que, com tots els anys per estes dates, les patologies respiratòries “s’accentuen, així com les descompensacions en les patologies de persones majors i pluriplatològiques”.

Això fa que els fluxos per a ingressar siguen “més lents” de l’habitual. En estes situacions, el centre explica que habilita nous espais de pre-ingrés, quan la situació ho requerix, “on els pacients esperen fins que l’habitació estiga disponible, atesos en tot moment per professionals sanitaris”.

CSIF ha subratllat, en concret, la “crítica situació” en la Unitat Tècniques Metgesses, amb deu pacients esperant atenció, i en la Unitat Tècniques Quirúrgiques, on sis pacients es troben tot esperant intervenció.

Al mateix temps, ha alertat de l'”elevat nivell de tensió que esta situació està generant en els professionals sanitaris, els qui s’enfronten a una sobrecàrrega de treball i a la falta de recursos tant humans com a materials”.

El sindicat subratlla que des de la direcció de l’hospital ja han sol·licitat un reforç de personal per a la setmana vinent però que les mesures adoptades fins ara “no són suficients per a pal·liar un problema estructural de col·lapse”.

Per això, CSIF ha exigit la implementació de “mesures urgents” que milloren la situació, “garantint tant la seguretat dels pacients com les condicions laborals dels professionals, que actualment es troben treballant baix una enorme pressió”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.