CSIF denuncia el ‘col·lapse’ d’Urgències en el Clínic, amb 36 pacients tots esperant ingrés

L’hospital explica que registra una «alta pressió assistencial» perquè en estes dates s’accentuen les patologies respiratòries

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha denunciat este divendres la «greu situació» que travessa el servici d’Urgències de l’Hospital Clínic de València, amb 36 pacients que es troben «en observació» a l’espera de ser ingressats, amb llits habilitats en «condicions precàries».

Així ho ha assegurat el sindicat en un comunicat, en el qual assenyala que hi ha pacients tot esperant ingrés «ocupant passadissos i sales improvisades». No obstant això, denuncia que la situació és «encara més greu en l’àrea de preingrés, on s’han disposat 18 llits per a l’observació i 16 per a l’ingrés, la qual cosa deixa clar el col·lapse del sistema».

Així mateix, ha criticat que els temps d’espera són «inacceptables», amb més de 77 hores d’espera per a l’ingrés de pacients en llits, segons l’informe del centre. CSIF ha assegurat que les sales d’espera, que haurien de ser «àrees de trànsit temporal», s’han convertit en «espais d’acolliment per a pacients», molts dels quals «es veuen obligats a esperar en cadires de rodes, amb degotadors, o en els passadissos del servici d’urgències».

Fonts del Clínic han assenyalat a Europa Press que esta setmana el centre està registrant una «alta pressió assistencial» a causa que, com tots els anys per estes dates, les patologies respiratòries «s’accentuen, així com les descompensacions en les patologies de persones majors i pluriplatològiques».

Això fa que els fluxos per a ingressar siguen «més lents» de l’habitual. En estes situacions, el centre explica que habilita nous espais de pre-ingrés, quan la situació ho requerix, «on els pacients esperen fins que l’habitació estiga disponible, atesos en tot moment per professionals sanitaris».

CSIF ha subratllat, en concret, la «crítica situació» en la Unitat Tècniques Metgesses, amb deu pacients esperant atenció, i en la Unitat Tècniques Quirúrgiques, on sis pacients es troben tot esperant intervenció.

Al mateix temps, ha alertat de l'»elevat nivell de tensió que esta situació està generant en els professionals sanitaris, els qui s’enfronten a una sobrecàrrega de treball i a la falta de recursos tant humans com a materials».

El sindicat subratlla que des de la direcció de l’hospital ja han sol·licitat un reforç de personal per a la setmana vinent però que les mesures adoptades fins ara «no són suficients per a pal·liar un problema estructural de col·lapse».

Per això, CSIF ha exigit la implementació de «mesures urgents» que milloren la situació, «garantint tant la seguretat dels pacients com les condicions laborals dels professionals, que actualment es troben treballant baix una enorme pressió».

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU