Cuiners de 12 països competiran el diumenge a Sueca per fer-se amb el títol de ‘millor paella del món’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

Quaranta professionals de 12 països de quatre continents competiran este diumenge 15 de setembre a Sueca en l’esdeveniment gastronòmic “més important a nivell mundial” entorn de la paella valenciana.

El concurs se celebrarà en el passeig de l’Estació de la capital de la Ribera Baixa, on els cuiners lluitaran per a aconseguir fer-se amb el preuat títol de ‘millor paella del món’, seguint la recepta tradicional del certamen suecà.

Durant estos dies, l’Ajuntament ultima els detalls perquè el 15 de setembre participants i assistents puguen gaudir de nou de l'”èxit” d’una dia “de festa i reconeixement a la paella”, segons ha informat el consistori en un comunicat.

La regidora responsable del certamen, Teresa Ribes, ha assenyalat que la localitat afronta la 63ª edició “amb molta il·lusió i amb els nervis previs per la responsabilitat que comporta organitzar un esdeveniment d’estes característiques”.

Per la seua banda, l’alcalde de Sueca, Julián Sáez, ha mostrat la seua satisfacció pel fet que el municipi “torne a convertir-se en l’epicentre de l’excel·lència gastronòmica, acollint als millors professionals de diferents països”, als qui ha agraït el seu “interès any rere any per venir a concursar”. “El nostre certamen, referent a nivell mundial, tornarà a demostrar el respecte i l’admiració que causa el nostre plat per excel·lència”, ha afegit.

El director del concurs, Tony Landete, ha celebrat que la inicitiva “estarà en boca de tots”: “Hem aconseguit convertir a Sueca en la capital mundial de la paella i en referent quant a professionalitat del propi concurs i dels seus participants. Estem plenament satisfets d’afirmar que el certamen de Sueca és el més internacional de tots quants se celebren i que gaudix d’una identitat pròpia molt recognoscible per tots”.

Com a novetat enguany s’ha introduït una semifinal autonòmica, celebrada al juliol a Vinaròs, que va comptar amb 40 participants dels quals 12 van ser els triats per a assistir a Sueca este diumenge.

GUARDONS I PARTICIPANTS

Quant als guardons, junt amb el primer, segon i tercer premi a la millor paella de l’edició, es lliuraran també premis a la millor paella cuinada per un restaurant local, autonòmic, nacional i internacional.

Els participants de la Comunitat Valenciana seran els restaurants Llopis, El Butxe i Fernandet, de Sueca; Vaiven, de Alcossebre; Anzuelo, de Catarroja; Casa Picanterra, de Cullera; Terra i Mar, de Gandía; Miguel i Juani, de L’Alcúdia; Els Arcs, de L’Alcúdia; Ca Ladio, de Llombai; Tabick Arrossos i Brases, de Llombai; Setaygues, de Siete Aguas; Arrocería Vlue Arribar, de Valencia; Nas VLC, de Valencia; i Alejandro Platero, de València.

Procedents de la resta de comunitats autònomes participaran Gonzaba, de Madrid; Atlantis, de Santa Cruz de Tenerife; Das 1219, de Das (Girona); Dixtinto, de Jaén; Gusto Sevilla; de Sevilla; Tira do Playa, de La Coruña; El Muelle del Barrio Pesquero, de Santander; Arrozante, de Murcia; Bar Blau, de Portocolom (Baleares); Mesón El Copo, de Palmones (Cádiz); i Marisquería Noray, de Málaga.

Quant a la participació internacional, formaran part Socarrat Restaurante, de Miramar, Buenos Aires (Argentina); Simply Spanish, de South Melbourne (Australia); Paella de Leyva, de Villa de Leyva (Colombia); Paella del Sol El Candelo 64, de Bayonne (Francia); Copito, de Osaka (Japón); Paneria Rústica, de México; Jorge Chef, de México; Pepe Paellas, de México; Paellas & Paellos, de Lima (Perú); La Solórzano, de Puerto Rico; La Terraza, de panelská; Restaurace, de República Checa; Tapas and Friends, de Zürich (Suiza); Paella Shack by London, de Reino Unido; e Hispania Tasty by Mavi, de Cornwall, Regne Unit.

Els participants seran valorats, un any més, per un jurat de “reconegut prestigi professional” amb una llarga trajectòria en el món de la gastronomia des de diferents àrees, acompanyats per un notari que donarà fe de la seua decisió.

Pel que fa al reconeixement com ‘Paellero d’Honor’, enguany l’organització ha destacat la labor de Ramón Carreres Ortells, exdirector de l’Institut Valencià d’Investigacions Agràries (IVIA), mort el 2017.

Pel seu costat, la paella decorativa que tots els anys es pot contemplar en el vestíbul de la sala on es lliuren els premis, obra de Teresa Roig, enguany s’ha dedicat a la figura de la jove esportista olímpica suecana Patricia Pérez Fos.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.