10 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Cuiners de 12 països competiran el diumenge a Sueca per fer-se amb el títol de ‘millor paella del món’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

Quaranta professionals de 12 països de quatre continents competiran este diumenge 15 de setembre a Sueca en l’esdeveniment gastronòmic “més important a nivell mundial” entorn de la paella valenciana.

El concurs se celebrarà en el passeig de l’Estació de la capital de la Ribera Baixa, on els cuiners lluitaran per a aconseguir fer-se amb el preuat títol de ‘millor paella del món’, seguint la recepta tradicional del certamen suecà.

Durant estos dies, l’Ajuntament ultima els detalls perquè el 15 de setembre participants i assistents puguen gaudir de nou de l'”èxit” d’una dia “de festa i reconeixement a la paella”, segons ha informat el consistori en un comunicat.

La regidora responsable del certamen, Teresa Ribes, ha assenyalat que la localitat afronta la 63ª edició “amb molta il·lusió i amb els nervis previs per la responsabilitat que comporta organitzar un esdeveniment d’estes característiques”.

Per la seua banda, l’alcalde de Sueca, Julián Sáez, ha mostrat la seua satisfacció pel fet que el municipi “torne a convertir-se en l’epicentre de l’excel·lència gastronòmica, acollint als millors professionals de diferents països”, als qui ha agraït el seu “interès any rere any per venir a concursar”. “El nostre certamen, referent a nivell mundial, tornarà a demostrar el respecte i l’admiració que causa el nostre plat per excel·lència”, ha afegit.

El director del concurs, Tony Landete, ha celebrat que la inicitiva “estarà en boca de tots”: “Hem aconseguit convertir a Sueca en la capital mundial de la paella i en referent quant a professionalitat del propi concurs i dels seus participants. Estem plenament satisfets d’afirmar que el certamen de Sueca és el més internacional de tots quants se celebren i que gaudix d’una identitat pròpia molt recognoscible per tots”.

Com a novetat enguany s’ha introduït una semifinal autonòmica, celebrada al juliol a Vinaròs, que va comptar amb 40 participants dels quals 12 van ser els triats per a assistir a Sueca este diumenge.

GUARDONS I PARTICIPANTS

Quant als guardons, junt amb el primer, segon i tercer premi a la millor paella de l’edició, es lliuraran també premis a la millor paella cuinada per un restaurant local, autonòmic, nacional i internacional.

Els participants de la Comunitat Valenciana seran els restaurants Llopis, El Butxe i Fernandet, de Sueca; Vaiven, de Alcossebre; Anzuelo, de Catarroja; Casa Picanterra, de Cullera; Terra i Mar, de Gandía; Miguel i Juani, de L’Alcúdia; Els Arcs, de L’Alcúdia; Ca Ladio, de Llombai; Tabick Arrossos i Brases, de Llombai; Setaygues, de Siete Aguas; Arrocería Vlue Arribar, de Valencia; Nas VLC, de Valencia; i Alejandro Platero, de València.

Procedents de la resta de comunitats autònomes participaran Gonzaba, de Madrid; Atlantis, de Santa Cruz de Tenerife; Das 1219, de Das (Girona); Dixtinto, de Jaén; Gusto Sevilla; de Sevilla; Tira do Playa, de La Coruña; El Muelle del Barrio Pesquero, de Santander; Arrozante, de Murcia; Bar Blau, de Portocolom (Baleares); Mesón El Copo, de Palmones (Cádiz); i Marisquería Noray, de Málaga.

Quant a la participació internacional, formaran part Socarrat Restaurante, de Miramar, Buenos Aires (Argentina); Simply Spanish, de South Melbourne (Australia); Paella de Leyva, de Villa de Leyva (Colombia); Paella del Sol El Candelo 64, de Bayonne (Francia); Copito, de Osaka (Japón); Paneria Rústica, de México; Jorge Chef, de México; Pepe Paellas, de México; Paellas & Paellos, de Lima (Perú); La Solórzano, de Puerto Rico; La Terraza, de panelská; Restaurace, de República Checa; Tapas and Friends, de Zürich (Suiza); Paella Shack by London, de Reino Unido; e Hispania Tasty by Mavi, de Cornwall, Regne Unit.

Els participants seran valorats, un any més, per un jurat de “reconegut prestigi professional” amb una llarga trajectòria en el món de la gastronomia des de diferents àrees, acompanyats per un notari que donarà fe de la seua decisió.

Pel que fa al reconeixement com ‘Paellero d’Honor’, enguany l’organització ha destacat la labor de Ramón Carreres Ortells, exdirector de l’Institut Valencià d’Investigacions Agràries (IVIA), mort el 2017.

Pel seu costat, la paella decorativa que tots els anys es pot contemplar en el vestíbul de la sala on es lliuren els premis, obra de Teresa Roig, enguany s’ha dedicat a la figura de la jove esportista olímpica suecana Patricia Pérez Fos.

Últimes notícies

De les ‘pràctiques ficus’ als simuladors: així es formen els futurs mèdics

La massificació en Medicina impulsa la simulació clínica per a evitar les 'pràctiques ficus'. Les universitats ajusten rotacions i convenis per a garantir aprenentatge real.

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell amb espanyols

La Policia d'Indonèsia ha obert una investigació per possible negligència després del naufragi d'un vaixell turístic amb espanyols. Una menor va morir i tres seguixen desapareguts.

De les ‘pràctiques ficus’ als simuladors: així es formen els futurs mèdics

Les pràctiques clíniques s'han tornat més planificades i rotatòries, però la massificació impulsa la simulació amb maniquins i centres especialitzats. Les diferències entre models públic i privat marquen el ritme de l'aprenentatge.

Cap de setmana de pluges a València i Alacant i cota de neu en descens a Castelló

El primer cap de setmana de 2026 arriba amb ruixats localment forts en el sud de València i nord d'Alacant i amb la cota de neu en descens a l'interior nord de Castelló.

Octava jornada de busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

La busca dels tres espanyols desapareguts després del naufragi del KM Putri Sakinah va entrar en la seua octava jornada amb quatre sonares i una àrea més delimitada. La Policia manté oberta una investigació per a esclarir responsabilitats.

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.