Cuiners de 12 països competiran el diumenge a Sueca per fer-se amb el títol de ‘millor paella del món’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

Quaranta professionals de 12 països de quatre continents competiran este diumenge 15 de setembre a Sueca en l’esdeveniment gastronòmic “més important a nivell mundial” entorn de la paella valenciana.

El concurs se celebrarà en el passeig de l’Estació de la capital de la Ribera Baixa, on els cuiners lluitaran per a aconseguir fer-se amb el preuat títol de ‘millor paella del món’, seguint la recepta tradicional del certamen suecà.

Durant estos dies, l’Ajuntament ultima els detalls perquè el 15 de setembre participants i assistents puguen gaudir de nou de l'”èxit” d’una dia “de festa i reconeixement a la paella”, segons ha informat el consistori en un comunicat.

La regidora responsable del certamen, Teresa Ribes, ha assenyalat que la localitat afronta la 63ª edició “amb molta il·lusió i amb els nervis previs per la responsabilitat que comporta organitzar un esdeveniment d’estes característiques”.

Per la seua banda, l’alcalde de Sueca, Julián Sáez, ha mostrat la seua satisfacció pel fet que el municipi “torne a convertir-se en l’epicentre de l’excel·lència gastronòmica, acollint als millors professionals de diferents països”, als qui ha agraït el seu “interès any rere any per venir a concursar”. “El nostre certamen, referent a nivell mundial, tornarà a demostrar el respecte i l’admiració que causa el nostre plat per excel·lència”, ha afegit.

El director del concurs, Tony Landete, ha celebrat que la inicitiva “estarà en boca de tots”: “Hem aconseguit convertir a Sueca en la capital mundial de la paella i en referent quant a professionalitat del propi concurs i dels seus participants. Estem plenament satisfets d’afirmar que el certamen de Sueca és el més internacional de tots quants se celebren i que gaudix d’una identitat pròpia molt recognoscible per tots”.

Com a novetat enguany s’ha introduït una semifinal autonòmica, celebrada al juliol a Vinaròs, que va comptar amb 40 participants dels quals 12 van ser els triats per a assistir a Sueca este diumenge.

GUARDONS I PARTICIPANTS

Quant als guardons, junt amb el primer, segon i tercer premi a la millor paella de l’edició, es lliuraran també premis a la millor paella cuinada per un restaurant local, autonòmic, nacional i internacional.

Els participants de la Comunitat Valenciana seran els restaurants Llopis, El Butxe i Fernandet, de Sueca; Vaiven, de Alcossebre; Anzuelo, de Catarroja; Casa Picanterra, de Cullera; Terra i Mar, de Gandía; Miguel i Juani, de L’Alcúdia; Els Arcs, de L’Alcúdia; Ca Ladio, de Llombai; Tabick Arrossos i Brases, de Llombai; Setaygues, de Siete Aguas; Arrocería Vlue Arribar, de Valencia; Nas VLC, de Valencia; i Alejandro Platero, de València.

Procedents de la resta de comunitats autònomes participaran Gonzaba, de Madrid; Atlantis, de Santa Cruz de Tenerife; Das 1219, de Das (Girona); Dixtinto, de Jaén; Gusto Sevilla; de Sevilla; Tira do Playa, de La Coruña; El Muelle del Barrio Pesquero, de Santander; Arrozante, de Murcia; Bar Blau, de Portocolom (Baleares); Mesón El Copo, de Palmones (Cádiz); i Marisquería Noray, de Málaga.

Quant a la participació internacional, formaran part Socarrat Restaurante, de Miramar, Buenos Aires (Argentina); Simply Spanish, de South Melbourne (Australia); Paella de Leyva, de Villa de Leyva (Colombia); Paella del Sol El Candelo 64, de Bayonne (Francia); Copito, de Osaka (Japón); Paneria Rústica, de México; Jorge Chef, de México; Pepe Paellas, de México; Paellas & Paellos, de Lima (Perú); La Solórzano, de Puerto Rico; La Terraza, de panelská; Restaurace, de República Checa; Tapas and Friends, de Zürich (Suiza); Paella Shack by London, de Reino Unido; e Hispania Tasty by Mavi, de Cornwall, Regne Unit.

Els participants seran valorats, un any més, per un jurat de “reconegut prestigi professional” amb una llarga trajectòria en el món de la gastronomia des de diferents àrees, acompanyats per un notari que donarà fe de la seua decisió.

Pel que fa al reconeixement com ‘Paellero d’Honor’, enguany l’organització ha destacat la labor de Ramón Carreres Ortells, exdirector de l’Institut Valencià d’Investigacions Agràries (IVIA), mort el 2017.

Pel seu costat, la paella decorativa que tots els anys es pot contemplar en el vestíbul de la sala on es lliuren els premis, obra de Teresa Roig, enguany s’ha dedicat a la figura de la jove esportista olímpica suecana Patricia Pérez Fos.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.