Cultura suprimeix el Premi Nacional de Tauromàquia davant de l’augment de la ‘preocupació’ pel benestar animal

El Ministeri de Cultura ha pres la decisió de suprimir el Premi Nacional de Tauromàquia, ja que estos guardons han de ser «fidel reflex de les valoracions i sentiments de la societat», com l’augment de la preocupació pel benestar animal.

Segons ha avançat eldiario.es i han explicat fonts del Ministeri a Europa Press, la regulació actual dels Premis Nacionals data del 1995 i, «des d’este moment, ha patit nombroses modificacions amb l’objectiu d’adaptar a la realitat de cada moment este instrument de foment que correspon al Ministeri de Cultura, revisant aquells sectors culturals que a cada moment es considera oportú recolzar».

En este sentit, Cultura considera que, «havent de ser els Premis Nacionals fidel reflex de les valoracions i sentiments de la societat i, atés que la nova realitat social i cultural a Espanya, on la preocupació pel benestar animal ha anat augmentant mentre que, per contra, l’assistència als espectacles taurins se situa, segons les dades del període 2021-2022, solament en l’1,9% de la població, és oportuna una nova revisió dels mateixos».

D’esta manera, el departament que dirigeix Ernest Urtasun ha detallat que el tràmit s’inicia amb l’obertura d’una consulta pública, que és el primer pas necessari per a modificar l’ordre ministerial que regula el conjunt de premis nacionals del Ministeri de Cultura. El Premi Nacional de Tauromàquia es va convocar per primera vegada en 2013 i està dotat amb 30.000 euros.

«Esta actuació és coherent amb els arguments que ha anat esgrimint des del seu nomenament el titular d’esta cartera, Ernest Urtasun, qui sempre ha declarat que ‘hi ha una majoria d’espanyols que no comparteix el maltractament animal'», han subratllat les fonts del Ministeri.

Esta supressió del Premi Nacional de Tauromàquia se suma a la decisió d’Urtasun de no concedir cap Medalla d’Or al Mèrit de les Belles arts 2023 (les úniques que ha proposat fins al moment) a ningú vinculat al sector de la tauromàquia, un recorregut que des del Ministeri de Cultura asseguren que mantindran «a cada moment que calga prendre una nova decisió».

Després de conéixer-se la decisió d’Urtasun, la Fundació Franz Weber ha valorat la no concessió del Premi Nacional de Tauromàquia i els tràmits del Ministeri de Cultura per a suprimir-ho del catàleg, per «ser coherent amb l’opinió de la immensa majoria social».

Els naturalistes recolzen la decisió en entendre que «existeix una enorme varietat de perfils reconeguts i els toreros no són reconeguts com un perfil a guardonar per la seua activitat: el maltractament fins a la mort d’animals i promoció de valors associats a la violència».

Últimes notícies

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.

Setembre exigent per a l’Elx: Real Sociedad, Athletic, Madrid i Espanyol en dues setmanes

L’Elx afrontarà en setembre quatre partits en només dues setmanes contra Real Sociedad, Athletic, Real Madrid i Espanyol, amb l’obligació de reaccionar després d’un inici fluix en LALIGA.

Controlat l’incendi forestal a Cheste que ha mobilitzat mitjans aeris

Els bombers han controlat a les 14.51 hores un incendi forestal declarat este divendres a una zona de munt de Cheste, que ha obligat a mobilitzar dos mitjans aeris i diversos equips terrestres.

La Vila Joiosa dona nom al nou projecte mundialista de ciclocròs de Felipe Orts i la Fundació Euskadi

La Vila Joiosa s’ha convertit en patrocinador principal del nou equip de ciclocròs de la Fundació Euskadi, liderat per Felipe Orts, amb la Copa del Món 2026-2027 i el Mundial com a grans objectius.

Setembre exigent per al Villarreal: torna a La Ceràmica i debuta en la Champions

El Villarreal afronta un setembre intens amb quatre partits de Lliga, tres a La Ceràmica, i el debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund en només quinze dies.

La Vuelta impulsa economia, turisme i imatge de la Comunitat Valenciana

La Vuelta Ciclista a España ha tornat a recórrer municipis de la Comunitat Valenciana, un fet que, segons el president de la Generalitat, genera un important impacte econòmic, turístic i de promoció del territori. Juanfran Pérez Llorca ha destacat també la col·laboració institucional i la presència de l’únic ciclista valencià en esta edició, Pau Martí, de Moixent.

El Llevant fa història al Ciutat amb sis triomfs seguits a Primera

El Llevant ha encadenat per primera vegada sis victòries consecutives al Ciutat de València en Primera Divisió, després de golejar el Betis per 5-2 en l’estrena de la temporada 26-27 com a local.