15.6 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Cultura suprimeix el Premi Nacional de Tauromàquia davant de l’augment de la ‘preocupació’ pel benestar animal

El Ministeri de Cultura ha pres la decisió de suprimir el Premi Nacional de Tauromàquia, ja que estos guardons han de ser “fidel reflex de les valoracions i sentiments de la societat”, com l’augment de la preocupació pel benestar animal.

Segons ha avançat eldiario.es i han explicat fonts del Ministeri a Europa Press, la regulació actual dels Premis Nacionals data del 1995 i, “des d’este moment, ha patit nombroses modificacions amb l’objectiu d’adaptar a la realitat de cada moment este instrument de foment que correspon al Ministeri de Cultura, revisant aquells sectors culturals que a cada moment es considera oportú recolzar”.

En este sentit, Cultura considera que, “havent de ser els Premis Nacionals fidel reflex de les valoracions i sentiments de la societat i, atés que la nova realitat social i cultural a Espanya, on la preocupació pel benestar animal ha anat augmentant mentre que, per contra, l’assistència als espectacles taurins se situa, segons les dades del període 2021-2022, solament en l’1,9% de la població, és oportuna una nova revisió dels mateixos”.

D’esta manera, el departament que dirigeix Ernest Urtasun ha detallat que el tràmit s’inicia amb l’obertura d’una consulta pública, que és el primer pas necessari per a modificar l’ordre ministerial que regula el conjunt de premis nacionals del Ministeri de Cultura. El Premi Nacional de Tauromàquia es va convocar per primera vegada en 2013 i està dotat amb 30.000 euros.

“Esta actuació és coherent amb els arguments que ha anat esgrimint des del seu nomenament el titular d’esta cartera, Ernest Urtasun, qui sempre ha declarat que ‘hi ha una majoria d’espanyols que no comparteix el maltractament animal'”, han subratllat les fonts del Ministeri.

Esta supressió del Premi Nacional de Tauromàquia se suma a la decisió d’Urtasun de no concedir cap Medalla d’Or al Mèrit de les Belles arts 2023 (les úniques que ha proposat fins al moment) a ningú vinculat al sector de la tauromàquia, un recorregut que des del Ministeri de Cultura asseguren que mantindran “a cada moment que calga prendre una nova decisió”.

Després de conéixer-se la decisió d’Urtasun, la Fundació Franz Weber ha valorat la no concessió del Premi Nacional de Tauromàquia i els tràmits del Ministeri de Cultura per a suprimir-ho del catàleg, per “ser coherent amb l’opinió de la immensa majoria social”.

Els naturalistes recolzen la decisió en entendre que “existeix una enorme varietat de perfils reconeguts i els toreros no són reconeguts com un perfil a guardonar per la seua activitat: el maltractament fins a la mort d’animals i promoció de valors associats a la violència”.

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.