14.9 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

Cultura suprimeix el Premi Nacional de Tauromàquia davant de l’augment de la ‘preocupació’ pel benestar animal

El Ministeri de Cultura ha pres la decisió de suprimir el Premi Nacional de Tauromàquia, ja que estos guardons han de ser “fidel reflex de les valoracions i sentiments de la societat”, com l’augment de la preocupació pel benestar animal.

Segons ha avançat eldiario.es i han explicat fonts del Ministeri a Europa Press, la regulació actual dels Premis Nacionals data del 1995 i, “des d’este moment, ha patit nombroses modificacions amb l’objectiu d’adaptar a la realitat de cada moment este instrument de foment que correspon al Ministeri de Cultura, revisant aquells sectors culturals que a cada moment es considera oportú recolzar”.

En este sentit, Cultura considera que, “havent de ser els Premis Nacionals fidel reflex de les valoracions i sentiments de la societat i, atés que la nova realitat social i cultural a Espanya, on la preocupació pel benestar animal ha anat augmentant mentre que, per contra, l’assistència als espectacles taurins se situa, segons les dades del període 2021-2022, solament en l’1,9% de la població, és oportuna una nova revisió dels mateixos”.

D’esta manera, el departament que dirigeix Ernest Urtasun ha detallat que el tràmit s’inicia amb l’obertura d’una consulta pública, que és el primer pas necessari per a modificar l’ordre ministerial que regula el conjunt de premis nacionals del Ministeri de Cultura. El Premi Nacional de Tauromàquia es va convocar per primera vegada en 2013 i està dotat amb 30.000 euros.

“Esta actuació és coherent amb els arguments que ha anat esgrimint des del seu nomenament el titular d’esta cartera, Ernest Urtasun, qui sempre ha declarat que ‘hi ha una majoria d’espanyols que no comparteix el maltractament animal'”, han subratllat les fonts del Ministeri.

Esta supressió del Premi Nacional de Tauromàquia se suma a la decisió d’Urtasun de no concedir cap Medalla d’Or al Mèrit de les Belles arts 2023 (les úniques que ha proposat fins al moment) a ningú vinculat al sector de la tauromàquia, un recorregut que des del Ministeri de Cultura asseguren que mantindran “a cada moment que calga prendre una nova decisió”.

Després de conéixer-se la decisió d’Urtasun, la Fundació Franz Weber ha valorat la no concessió del Premi Nacional de Tauromàquia i els tràmits del Ministeri de Cultura per a suprimir-ho del catàleg, per “ser coherent amb l’opinió de la immensa majoria social”.

Els naturalistes recolzen la decisió en entendre que “existeix una enorme varietat de perfils reconeguts i els toreros no són reconeguts com un perfil a guardonar per la seua activitat: el maltractament fins a la mort d’animals i promoció de valors associats a la violència”.

Últimes notícies

El temporal de pluja del cap de setmana donarà pas el dilluns a una ona d’aire molt fred amb neu en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana es preveuen pluges persistents i temporal marítim en el sud de València i nord d'Alacant. El dilluns entrarà aire àrtic i s'esperen nevades a l'interior amb descens tèrmic.

El Celta goleja 4-1 al València i deixa tocat a Corberán

El Celta va aprofitar els errors del València i va firmar un 4-1 en Balaídos amb doblet de Borja Iglesias. La derrota agreuja la sequera visitant i pressiona a Corberán.

El Celta castiga el València i complica el futur de Corberán (4-1)

El Celta va obrir 2026 amb un 4-1 al València que augmenta la pressió sobre Carlos Corberán. Els errors visitants i la lesió final de Julen Agirrezabala van marcar el partit.

Compromís condemna l’atac dels EUA a Veneçuela i demana resposta internacional

Compromís ha condemnat l'atac dels EUA a Veneçuela per contrari al dret internacional. La formació exigix resposta d'ONU, OEA i UE i reclama diàleg, diplomàcia i assistència consular.

Sevilla i Llevant es juguen oxigen en el Sánchez-Pizjuán

Sevilla i Llevant reprenen LaLiga en el Sánchez-Pizjuán amb urgències oposades: els de Almeyda miren cap amunt i el cuer busca reaccionar amb Luis Castro.

Pérez Llorca confia en una transició pacífica i a evitar represàlies a Veneçuela després de l’atac dels EUA

El president valencià expressa la seua preocupació per Veneçuela després de l'atac dels EUA i crida a una transició pacífica, amb focus en la protecció de les persones i els drets humans.

València Basket rep al Guernica en un examen urgent per a canviar la dinàmica

El València Basket rep al Lointek Guernica en la jornada 14 amb l'obligació de reaccionar després del 53-73 davant Saragossa. Podria debutar Yvonne Anderson; baixes de Romero i Carrera.

El València Basket s’agarra a la seua ratxa davant el Baxi Manresa malgrat el poc descans

El València rep al Baxi Manresa en el Roig Arena amb la inèrcia de diverses victòries seguides i una rotació completa per a gestionar un calendari atapeït.