13.8 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Cultura suprimeix el Premi Nacional de Tauromàquia davant de l’augment de la ‘preocupació’ pel benestar animal

El Ministeri de Cultura ha pres la decisió de suprimir el Premi Nacional de Tauromàquia, ja que estos guardons han de ser “fidel reflex de les valoracions i sentiments de la societat”, com l’augment de la preocupació pel benestar animal.

Segons ha avançat eldiario.es i han explicat fonts del Ministeri a Europa Press, la regulació actual dels Premis Nacionals data del 1995 i, “des d’este moment, ha patit nombroses modificacions amb l’objectiu d’adaptar a la realitat de cada moment este instrument de foment que correspon al Ministeri de Cultura, revisant aquells sectors culturals que a cada moment es considera oportú recolzar”.

En este sentit, Cultura considera que, “havent de ser els Premis Nacionals fidel reflex de les valoracions i sentiments de la societat i, atés que la nova realitat social i cultural a Espanya, on la preocupació pel benestar animal ha anat augmentant mentre que, per contra, l’assistència als espectacles taurins se situa, segons les dades del període 2021-2022, solament en l’1,9% de la població, és oportuna una nova revisió dels mateixos”.

D’esta manera, el departament que dirigeix Ernest Urtasun ha detallat que el tràmit s’inicia amb l’obertura d’una consulta pública, que és el primer pas necessari per a modificar l’ordre ministerial que regula el conjunt de premis nacionals del Ministeri de Cultura. El Premi Nacional de Tauromàquia es va convocar per primera vegada en 2013 i està dotat amb 30.000 euros.

“Esta actuació és coherent amb els arguments que ha anat esgrimint des del seu nomenament el titular d’esta cartera, Ernest Urtasun, qui sempre ha declarat que ‘hi ha una majoria d’espanyols que no comparteix el maltractament animal'”, han subratllat les fonts del Ministeri.

Esta supressió del Premi Nacional de Tauromàquia se suma a la decisió d’Urtasun de no concedir cap Medalla d’Or al Mèrit de les Belles arts 2023 (les úniques que ha proposat fins al moment) a ningú vinculat al sector de la tauromàquia, un recorregut que des del Ministeri de Cultura asseguren que mantindran “a cada moment que calga prendre una nova decisió”.

Després de conéixer-se la decisió d’Urtasun, la Fundació Franz Weber ha valorat la no concessió del Premi Nacional de Tauromàquia i els tràmits del Ministeri de Cultura per a suprimir-ho del catàleg, per “ser coherent amb l’opinió de la immensa majoria social”.

Els naturalistes recolzen la decisió en entendre que “existeix una enorme varietat de perfils reconeguts i els toreros no són reconeguts com un perfil a guardonar per la seua activitat: el maltractament fins a la mort d’animals i promoció de valors associats a la violència”.

Últimes notícies

Lucinda Brand es proclama campiona de la Copa del Món de ciclocrós després de véncer a Benidorm

Lucinda Brand s'ha proclamat guanyadora de la Copa del Món de ciclocrós en imposar-se en la desena prova disputada a Benidorm. Alvarado va ser segona a 10 segons i Fouquenet tercera a 12; Sofía Rodríguez, millor espanyola, va acabar en el lloc 30.

Elx i Sevilla, urgits a guanyar per a frenar la seua mala ratxa i allunyar-se del descens

Elx i Sevilla se citen en el Martinez Valero amb l'obligació de sumar per a tallar la seua mala dinàmica i prendre aire respecte al descens. Baixes sensibles, retorns i pressió a les 21.00.

El PSPV acusa a Pérez Llorca de capitular davant Feijóo en el finançament

El PSPV sosté que Pérez Llorca torna del cim del PP sense compromisos ni fons per a la Comunitat i que el rebuig del PP frena 21.000 milions per a les autonomies.

Pérez Llorca destaca el suport del PP a l’excepcionalitat valenciana en el finançament

El PPCV celebra el suport unànime dels presidents autonòmics del PP a un tracte excepcional per a la Comunitat per la dana i a una reforma multilateral. Feijóo defén un model just i sense privilegis i rebutja pactes bilaterals.

Ajornada la compareixença en el Congrés d’Emilio Argüeso per baixa mèdica

La compareixença d'Emilio Argüeso en la comissió del Congrés sobre la DANA de 2024, prevista per al 20 de gener, ha sigut ajornada per baixa mèdica. No hi ha nova data i també es retarda la de l'excap de gabinet de Carlos Mazón.

Tercer dia de busca del veler desaparegut entre Gandia i Guardamar

Salvament Marítim represa a l'alba la tercera jornada de rastreig del veler de 9 metres que va salpar de Gandia rumb a Guardamar; hui actuen un avió, llanxes i avisos a navegants

L’ermita de Vera ha celebrat la benedicció d’animals, una segona oportunitat de protecció

L'ermita de Vera ha acollit este diumenge la tradicional benedicció d'animals posterior a Sant Antoni, amb missa, balls regionals i rifa organitzada per veïns i agricultors.

Els presidents autonòmics del PP firmen la Declaració de Saragossa amb la seua proposta de finançament autonòmic

El PP ha firmat a Saragossa la Declaració de Saragossa amb la seua proposta de finançament autonòmic i ha escenificat unitat amb Feijóo. La formació ha rebutjat el pla del Govern, ha avisat que el derogarà si s'aprova i Feijóo donarà detalls del document en la seua intervenció.