13.5 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Cultura suprimeix el Premi Nacional de Tauromàquia davant de l’augment de la ‘preocupació’ pel benestar animal

El Ministeri de Cultura ha pres la decisió de suprimir el Premi Nacional de Tauromàquia, ja que estos guardons han de ser “fidel reflex de les valoracions i sentiments de la societat”, com l’augment de la preocupació pel benestar animal.

Segons ha avançat eldiario.es i han explicat fonts del Ministeri a Europa Press, la regulació actual dels Premis Nacionals data del 1995 i, “des d’este moment, ha patit nombroses modificacions amb l’objectiu d’adaptar a la realitat de cada moment este instrument de foment que correspon al Ministeri de Cultura, revisant aquells sectors culturals que a cada moment es considera oportú recolzar”.

En este sentit, Cultura considera que, “havent de ser els Premis Nacionals fidel reflex de les valoracions i sentiments de la societat i, atés que la nova realitat social i cultural a Espanya, on la preocupació pel benestar animal ha anat augmentant mentre que, per contra, l’assistència als espectacles taurins se situa, segons les dades del període 2021-2022, solament en l’1,9% de la població, és oportuna una nova revisió dels mateixos”.

D’esta manera, el departament que dirigeix Ernest Urtasun ha detallat que el tràmit s’inicia amb l’obertura d’una consulta pública, que és el primer pas necessari per a modificar l’ordre ministerial que regula el conjunt de premis nacionals del Ministeri de Cultura. El Premi Nacional de Tauromàquia es va convocar per primera vegada en 2013 i està dotat amb 30.000 euros.

“Esta actuació és coherent amb els arguments que ha anat esgrimint des del seu nomenament el titular d’esta cartera, Ernest Urtasun, qui sempre ha declarat que ‘hi ha una majoria d’espanyols que no comparteix el maltractament animal'”, han subratllat les fonts del Ministeri.

Esta supressió del Premi Nacional de Tauromàquia se suma a la decisió d’Urtasun de no concedir cap Medalla d’Or al Mèrit de les Belles arts 2023 (les úniques que ha proposat fins al moment) a ningú vinculat al sector de la tauromàquia, un recorregut que des del Ministeri de Cultura asseguren que mantindran “a cada moment que calga prendre una nova decisió”.

Després de conéixer-se la decisió d’Urtasun, la Fundació Franz Weber ha valorat la no concessió del Premi Nacional de Tauromàquia i els tràmits del Ministeri de Cultura per a suprimir-ho del catàleg, per “ser coherent amb l’opinió de la immensa majoria social”.

Els naturalistes recolzen la decisió en entendre que “existeix una enorme varietat de perfils reconeguts i els toreros no són reconeguts com un perfil a guardonar per la seua activitat: el maltractament fins a la mort d’animals i promoció de valors associats a la violència”.

Últimes notícies

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.