L’AVL acosta la figura de Fuster al professorat i l’alumnat de la Hofstra University de Nova York

L’acadèmica i professora de Dret Constitucional de la Universitat de València, Vicenta Tasa, ha impartit la conferència “Joan Fuster davant la jerarquia lingüística a l’Estat espanyol” en la Hofstra University de Nova York.

En la conferència, dirigida a alumnes d’especialitats en cultures i llengües hispàniques i a professorat de la Hofstra University, l’acadèmica ha parlat de l’obra intel·lectual de Joan Fuster, Escriptor de l’any de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, i ha subratllat l’impacte social que va tindre Fuster en la segona mitat del segle xx i el valor i la influència que encara manté la seua obra en els nostres dies més enllà del territori valencià.

Durant la intervenció, Tasa ha destacat la crítica de Fuster “al nacionalisme lingüístic espanyol uniformista que considera superior a la llengua castellana i menysté la resta de llengües espanyoles i els drets i la dignitat de les persones que les parlen”.

Així mateix, l’acadèmica ha fet referència a la realitat de la diversitat de llengües autòctones espanyoles i a la regulació legal desigual d’esta diversitat a l’Estat espanyol.

Acostar l’obra i la figura de Fuster als especialistes en cultures de la península Ibèrica en les universitats nord-americanes és ampliar l’espai de Fuster des de Sueca a tot el món occidental“, ha emfatitzat Vicenta Tasa.

L’acadèmica ha encoratjat els especialistes i estudiants de llengües hispàniques a acostar-se a l’obra de Fuster aprofitant la possibilitat de poder llegir la traducció a l’anglés, impulsada per l’Acadèmia, de Consells, proverbis i insolències, de Joan Fuster, feta per la lingüista nord-americana Mary Ann Newman, i que amb el títol Final Judgements es va presentar a la University of New York dijous passat.

A la conferència han assistit el professor de llengües i literatures romàniques de la Hofstra University, Vicente Lledó-Guillem, la lingüista Mary Ann Newman, l’acadèmica de l’AVL, Àngels Gregori, i altres personalitats de la universitat novaiorquesa.

Últimes notícies

Dissabte amb ratxes de vent molt forts a Castelló i risc de pluges en el nord d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes de vent molt forts del nord-oest a Castelló i l'interior nord de València, amb possibilitat de pluges febles en el litoral nord d'Alacant.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.