L’AVL acosta la figura de Fuster al professorat i l’alumnat de la Hofstra University de Nova York

L’acadèmica i professora de Dret Constitucional de la Universitat de València, Vicenta Tasa, ha impartit la conferència “Joan Fuster davant la jerarquia lingüística a l’Estat espanyol” en la Hofstra University de Nova York.

En la conferència, dirigida a alumnes d’especialitats en cultures i llengües hispàniques i a professorat de la Hofstra University, l’acadèmica ha parlat de l’obra intel·lectual de Joan Fuster, Escriptor de l’any de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, i ha subratllat l’impacte social que va tindre Fuster en la segona mitat del segle xx i el valor i la influència que encara manté la seua obra en els nostres dies més enllà del territori valencià.

Durant la intervenció, Tasa ha destacat la crítica de Fuster “al nacionalisme lingüístic espanyol uniformista que considera superior a la llengua castellana i menysté la resta de llengües espanyoles i els drets i la dignitat de les persones que les parlen”.

Així mateix, l’acadèmica ha fet referència a la realitat de la diversitat de llengües autòctones espanyoles i a la regulació legal desigual d’esta diversitat a l’Estat espanyol.

«Acostar l’obra i la figura de Fuster als especialistes en cultures de la península Ibèrica en les universitats nord-americanes és ampliar l’espai de Fuster des de Sueca a tot el món occidental«, ha emfatitzat Vicenta Tasa.

L’acadèmica ha encoratjat els especialistes i estudiants de llengües hispàniques a acostar-se a l’obra de Fuster aprofitant la possibilitat de poder llegir la traducció a l’anglés, impulsada per l’Acadèmia, de Consells, proverbis i insolències, de Joan Fuster, feta per la lingüista nord-americana Mary Ann Newman, i que amb el títol Final Judgements es va presentar a la University of New York dijous passat.

A la conferència han assistit el professor de llengües i literatures romàniques de la Hofstra University, Vicente Lledó-Guillem, la lingüista Mary Ann Newman, l’acadèmica de l’AVL, Àngels Gregori, i altres personalitats de la universitat novaiorquesa.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU