Cate Blanchett rebrà el primer Goya Internacional el 12 de febrer a València

Cate Blanchett rebrà el Premi Goya Internacional, guardó creat per l’Acadèmia de Cinema per “reconéixer personalitats que contribueixen al cinema com a art que uneix cultures i espectadors de tot el món”. Instituït per a figures del cinema mundial, a la seua primera edició ha recaigut en la intèrpret i productora australiana per ser “una actriu que ha interpretat personatges inoblidables que ja són part de la nostra memòria i del nostre present”.

Blanchett és una professional reconeguda al món sencer: actriu, productora, directora artística i humanista. És ambaixadora de bona voluntat de l’agència de l’ONU per als refugiats, a més a més de membre de l’Australian Conservation Foundation. És també una figura compromesa amb l’Australian Wildlife  Conservancy i ha rebut el Crystal Award al World Economic Forum de Davos pel seu treball per a ACNUR.

El 2012, Blanchett va ser investida com a Cavaller de les Arts i les Lletres pel Ministeri francés de cultura. Ha presidit el Festival de Cannes (2018) i Venècia (2020). Ha rebut el Doctor Honoris Causa de la Universitat de New South Wales, la Universitat de Sydney i la Macquarie University, a més de ser Companion de l’Order of Austràlia pel seu compromís continuat amb la naturalesa i la igualtat social.

Actualment, l’actriu està embarcada en la preproducció de la sèrie ‘Disclaimer‘, dirigida per Alfonso Cuarón per a Apple Plus, que protagonitzarà i de la que serà productora executiva. Acaba d’acabar el rodatge de ‘Tar‘, de Todd Field –que també produeix i protagonitza– i de la versió de Guillermo del Toro de ‘Pinocho‘, per a Netflix. A cartellera té actualment ‘El callejón de las almas perdidas‘, també de Del Toro (Searchlights Pictures), a més de la cinta ‘No mires arriba‘, d’Adam McKay, que es pot veure a Netflix.

Serà la protagonista de ‘Manual para mujeres de la limpieza‘, de Pedro Almodóvar, adaptació del llibre de Lucia Berlin produïda per la companyia de l’actriu, El Deseo i Dirty Films, companyia de la qual és la fundadora i directora juntament amb Andrew Upton (amb qui va presidir i va dirigir artísticament la Sydney Theatre Company del 2008 al 2014).

 

Reconeixements

 

Amb dos Oscars –a la Millor Actriu Protagonista per ‘Gessamí blau’, de Woody Allen, ia la Millor Actriu de Repartiment per ‘El aviador’, de Martin Scorsese–; tres Globus d’Or; tres BAFTA; i tres Premis del Sindicat d’Actors, l’actriu és un dels talents més reclamats per la indústria i respectats i estimats per amants del cinema de tot el món.

Blanchett, que sent una desconeguda va interpretar la reina Elizabeth, paper que li va suposar el seu primer Globus d’Or i la va donar a conéixer internacionalment, ha estat la reina dels elfs a la trilogia ‘El señor de los anillos‘ i Bob Dylan a ‘I’m Not There‘.

La protagonista de ‘Carol’ va participar en la quarta entrega de ‘Indiana Jones’ i ha treballat amb Anthony Minghella (El talento de Mr. Ripley), Sally Potter (‘Vidas furtivas’), Steven Soderbergh (‘El buen alemán’, Jim Jarmusch (‘Coffee and Cigarrettes’), Wes Anderson (‘Life Aquatic’), Ridley Scott (‘Robin Hood‘) i Richard Linklater (‘Dónde estás Bernadette’), entre molts altres cineastes.

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.