Cate Blanchett rebrà el primer Goya Internacional el 12 de febrer a València

Cate Blanchett rebrà el Premi Goya Internacional, guardó creat per l’Acadèmia de Cinema per “reconéixer personalitats que contribueixen al cinema com a art que uneix cultures i espectadors de tot el món”. Instituït per a figures del cinema mundial, a la seua primera edició ha recaigut en la intèrpret i productora australiana per ser “una actriu que ha interpretat personatges inoblidables que ja són part de la nostra memòria i del nostre present”.

Blanchett és una professional reconeguda al món sencer: actriu, productora, directora artística i humanista. És ambaixadora de bona voluntat de l’agència de l’ONU per als refugiats, a més a més de membre de l’Australian Conservation Foundation. És també una figura compromesa amb l’Australian Wildlife  Conservancy i ha rebut el Crystal Award al World Economic Forum de Davos pel seu treball per a ACNUR.

El 2012, Blanchett va ser investida com a Cavaller de les Arts i les Lletres pel Ministeri francés de cultura. Ha presidit el Festival de Cannes (2018) i Venècia (2020). Ha rebut el Doctor Honoris Causa de la Universitat de New South Wales, la Universitat de Sydney i la Macquarie University, a més de ser Companion de l’Order of Austràlia pel seu compromís continuat amb la naturalesa i la igualtat social.

Actualment, l’actriu està embarcada en la preproducció de la sèrie ‘Disclaimer‘, dirigida per Alfonso Cuarón per a Apple Plus, que protagonitzarà i de la que serà productora executiva. Acaba d’acabar el rodatge de ‘Tar‘, de Todd Field –que també produeix i protagonitza– i de la versió de Guillermo del Toro de ‘Pinocho‘, per a Netflix. A cartellera té actualment ‘El callejón de las almas perdidas‘, també de Del Toro (Searchlights Pictures), a més de la cinta ‘No mires arriba‘, d’Adam McKay, que es pot veure a Netflix.

Serà la protagonista de ‘Manual para mujeres de la limpieza‘, de Pedro Almodóvar, adaptació del llibre de Lucia Berlin produïda per la companyia de l’actriu, El Deseo i Dirty Films, companyia de la qual és la fundadora i directora juntament amb Andrew Upton (amb qui va presidir i va dirigir artísticament la Sydney Theatre Company del 2008 al 2014).

 

Reconeixements

 

Amb dos Oscars –a la Millor Actriu Protagonista per ‘Gessamí blau’, de Woody Allen, ia la Millor Actriu de Repartiment per ‘El aviador’, de Martin Scorsese–; tres Globus d’Or; tres BAFTA; i tres Premis del Sindicat d’Actors, l’actriu és un dels talents més reclamats per la indústria i respectats i estimats per amants del cinema de tot el món.

Blanchett, que sent una desconeguda va interpretar la reina Elizabeth, paper que li va suposar el seu primer Globus d’Or i la va donar a conéixer internacionalment, ha estat la reina dels elfs a la trilogia ‘El señor de los anillos‘ i Bob Dylan a ‘I’m Not There‘.

La protagonista de ‘Carol’ va participar en la quarta entrega de ‘Indiana Jones’ i ha treballat amb Anthony Minghella (El talento de Mr. Ripley), Sally Potter (‘Vidas furtivas’), Steven Soderbergh (‘El buen alemán’, Jim Jarmusch (‘Coffee and Cigarrettes’), Wes Anderson (‘Life Aquatic’), Ridley Scott (‘Robin Hood‘) i Richard Linklater (‘Dónde estás Bernadette’), entre molts altres cineastes.

Últimes notícies

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.