Cate Blanchett rebrà el primer Goya Internacional el 12 de febrer a València

Cate Blanchett rebrà el Premi Goya Internacional, guardó creat per l’Acadèmia de Cinema per “reconéixer personalitats que contribueixen al cinema com a art que uneix cultures i espectadors de tot el món”. Instituït per a figures del cinema mundial, a la seua primera edició ha recaigut en la intèrpret i productora australiana per ser “una actriu que ha interpretat personatges inoblidables que ja són part de la nostra memòria i del nostre present”.

Blanchett és una professional reconeguda al món sencer: actriu, productora, directora artística i humanista. És ambaixadora de bona voluntat de l’agència de l’ONU per als refugiats, a més a més de membre de l’Australian Conservation Foundation. És també una figura compromesa amb l’Australian Wildlife  Conservancy i ha rebut el Crystal Award al World Economic Forum de Davos pel seu treball per a ACNUR.

El 2012, Blanchett va ser investida com a Cavaller de les Arts i les Lletres pel Ministeri francés de cultura. Ha presidit el Festival de Cannes (2018) i Venècia (2020). Ha rebut el Doctor Honoris Causa de la Universitat de New South Wales, la Universitat de Sydney i la Macquarie University, a més de ser Companion de l’Order of Austràlia pel seu compromís continuat amb la naturalesa i la igualtat social.

Actualment, l’actriu està embarcada en la preproducció de la sèrie ‘Disclaimer‘, dirigida per Alfonso Cuarón per a Apple Plus, que protagonitzarà i de la que serà productora executiva. Acaba d’acabar el rodatge de ‘Tar‘, de Todd Field –que també produeix i protagonitza– i de la versió de Guillermo del Toro de ‘Pinocho‘, per a Netflix. A cartellera té actualment ‘El callejón de las almas perdidas‘, també de Del Toro (Searchlights Pictures), a més de la cinta ‘No mires arriba‘, d’Adam McKay, que es pot veure a Netflix.

Serà la protagonista de ‘Manual para mujeres de la limpieza‘, de Pedro Almodóvar, adaptació del llibre de Lucia Berlin produïda per la companyia de l’actriu, El Deseo i Dirty Films, companyia de la qual és la fundadora i directora juntament amb Andrew Upton (amb qui va presidir i va dirigir artísticament la Sydney Theatre Company del 2008 al 2014).

 

Reconeixements

 

Amb dos Oscars –a la Millor Actriu Protagonista per ‘Gessamí blau’, de Woody Allen, ia la Millor Actriu de Repartiment per ‘El aviador’, de Martin Scorsese–; tres Globus d’Or; tres BAFTA; i tres Premis del Sindicat d’Actors, l’actriu és un dels talents més reclamats per la indústria i respectats i estimats per amants del cinema de tot el món.

Blanchett, que sent una desconeguda va interpretar la reina Elizabeth, paper que li va suposar el seu primer Globus d’Or i la va donar a conéixer internacionalment, ha estat la reina dels elfs a la trilogia ‘El señor de los anillos‘ i Bob Dylan a ‘I’m Not There‘.

La protagonista de ‘Carol’ va participar en la quarta entrega de ‘Indiana Jones’ i ha treballat amb Anthony Minghella (El talento de Mr. Ripley), Sally Potter (‘Vidas furtivas’), Steven Soderbergh (‘El buen alemán’, Jim Jarmusch (‘Coffee and Cigarrettes’), Wes Anderson (‘Life Aquatic’), Ridley Scott (‘Robin Hood‘) i Richard Linklater (‘Dónde estás Bernadette’), entre molts altres cineastes.

Últimes notícies

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.