10.8 C
València
Diumenge, 4 gener, 2026

Cate Blanchett rebrà el primer Goya Internacional el 12 de febrer a València

Cate Blanchett rebrà el Premi Goya Internacional, guardó creat per l’Acadèmia de Cinema per “reconéixer personalitats que contribueixen al cinema com a art que uneix cultures i espectadors de tot el món”. Instituït per a figures del cinema mundial, a la seua primera edició ha recaigut en la intèrpret i productora australiana per ser “una actriu que ha interpretat personatges inoblidables que ja són part de la nostra memòria i del nostre present”.

Blanchett és una professional reconeguda al món sencer: actriu, productora, directora artística i humanista. És ambaixadora de bona voluntat de l’agència de l’ONU per als refugiats, a més a més de membre de l’Australian Conservation Foundation. És també una figura compromesa amb l’Australian Wildlife  Conservancy i ha rebut el Crystal Award al World Economic Forum de Davos pel seu treball per a ACNUR.

El 2012, Blanchett va ser investida com a Cavaller de les Arts i les Lletres pel Ministeri francés de cultura. Ha presidit el Festival de Cannes (2018) i Venècia (2020). Ha rebut el Doctor Honoris Causa de la Universitat de New South Wales, la Universitat de Sydney i la Macquarie University, a més de ser Companion de l’Order of Austràlia pel seu compromís continuat amb la naturalesa i la igualtat social.

Actualment, l’actriu està embarcada en la preproducció de la sèrie ‘Disclaimer‘, dirigida per Alfonso Cuarón per a Apple Plus, que protagonitzarà i de la que serà productora executiva. Acaba d’acabar el rodatge de ‘Tar‘, de Todd Field –que també produeix i protagonitza– i de la versió de Guillermo del Toro de ‘Pinocho‘, per a Netflix. A cartellera té actualment ‘El callejón de las almas perdidas‘, també de Del Toro (Searchlights Pictures), a més de la cinta ‘No mires arriba‘, d’Adam McKay, que es pot veure a Netflix.

Serà la protagonista de ‘Manual para mujeres de la limpieza‘, de Pedro Almodóvar, adaptació del llibre de Lucia Berlin produïda per la companyia de l’actriu, El Deseo i Dirty Films, companyia de la qual és la fundadora i directora juntament amb Andrew Upton (amb qui va presidir i va dirigir artísticament la Sydney Theatre Company del 2008 al 2014).

 

Reconeixements

 

Amb dos Oscars –a la Millor Actriu Protagonista per ‘Gessamí blau’, de Woody Allen, ia la Millor Actriu de Repartiment per ‘El aviador’, de Martin Scorsese–; tres Globus d’Or; tres BAFTA; i tres Premis del Sindicat d’Actors, l’actriu és un dels talents més reclamats per la indústria i respectats i estimats per amants del cinema de tot el món.

Blanchett, que sent una desconeguda va interpretar la reina Elizabeth, paper que li va suposar el seu primer Globus d’Or i la va donar a conéixer internacionalment, ha estat la reina dels elfs a la trilogia ‘El señor de los anillos‘ i Bob Dylan a ‘I’m Not There‘.

La protagonista de ‘Carol’ va participar en la quarta entrega de ‘Indiana Jones’ i ha treballat amb Anthony Minghella (El talento de Mr. Ripley), Sally Potter (‘Vidas furtivas’), Steven Soderbergh (‘El buen alemán’, Jim Jarmusch (‘Coffee and Cigarrettes’), Wes Anderson (‘Life Aquatic’), Ridley Scott (‘Robin Hood‘) i Richard Linklater (‘Dónde estás Bernadette’), entre molts altres cineastes.

Últimes notícies

Alcoi manté la Cavalcada de Reis amb regals en interiors i patges sense escales

Alcoi manté el Bàndol Real i la Cavalcada amb canvis per la meteorologia: els patges no usaran escales i els regals s'entregaran dins dels edificis. Diverses ciutats veïnes modifiquen també els seus plans.

Luis Castro debuta amb un 0-3 en el camp del Sevilla

Els gols d'Iker Losada, Espí i Carlos Álvarez han donat al Llevant un 0-3 en el camp del Sevilla en l'estrena de Luis Castro. El resultat ha deixat en situació delicada a Matías Almeyda.

Losada avança al Llevant en l’última jugada del primer temps (0-1)

Iker Losada marca en l'última acció del descompte i el Llevant es va 0-1 al descans en el camp del Sevilla, que no aconseguix generar perill.

La família d’una de les xiquetes mortes al castell unflable de Mislata exigix avanços després de quatre anys

Quatre anys després de l'accident que va causar la mort de dos xiquetes a Mislata, la família d'una d'elles reclama avanços en una investigació encara oberta. El jutjat va prorrogar sis mesos la causa i els peritatges apunten a ratxes de més de 70 km/h, ancoratges deficients i fallades de supervisió.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges en el litoral nord d’Alacant

Aemet ha elevat a taronja el nivell d'avís per pluges en el litoral nord d'Alacant i manté alerta groga per fenòmens costaners en tota la província. A València hi ha avisos grocs per pluja i onatge en el sud.

L’Elx cau davant el Vila-real i trenca la seua ratxa en el Martínez Valero deu partits després

L'Elx va perdre 1-3 davant el Vila-real i va encaixar la seua primera derrota en el Martínez Valero després de deu partits sense caure. L'anterior havia sigut al maig davant el Llevant, també 1-3.

Un any de Corberán al València: del miracle a la golejada i ‘números perillosos’

Es va complir un any del debut de Carlos Corberán en la banqueta del València: de salvar a un equip afonat a encadenar una mala ratxa culminada amb el 4-1 a Vigo i uns números que el tècnic qualifica com a perillosos.

Un col·leccionista d’Orihuela reunix 1.336 pesebres després de 50 anys de busca

José María Bregante, de 68 anys, ha reunit 1.336 pesebres al llarg de mig segle. La seua col·lecció, viva i diversa, incorpora peces de tot el món i noves en 3D.