7.2 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Cate Blanchett rebrà el primer Goya Internacional el 12 de febrer a València

Cate Blanchett rebrà el Premi Goya Internacional, guardó creat per l’Acadèmia de Cinema per “reconéixer personalitats que contribueixen al cinema com a art que uneix cultures i espectadors de tot el món”. Instituït per a figures del cinema mundial, a la seua primera edició ha recaigut en la intèrpret i productora australiana per ser “una actriu que ha interpretat personatges inoblidables que ja són part de la nostra memòria i del nostre present”.

Blanchett és una professional reconeguda al món sencer: actriu, productora, directora artística i humanista. És ambaixadora de bona voluntat de l’agència de l’ONU per als refugiats, a més a més de membre de l’Australian Conservation Foundation. És també una figura compromesa amb l’Australian Wildlife  Conservancy i ha rebut el Crystal Award al World Economic Forum de Davos pel seu treball per a ACNUR.

El 2012, Blanchett va ser investida com a Cavaller de les Arts i les Lletres pel Ministeri francés de cultura. Ha presidit el Festival de Cannes (2018) i Venècia (2020). Ha rebut el Doctor Honoris Causa de la Universitat de New South Wales, la Universitat de Sydney i la Macquarie University, a més de ser Companion de l’Order of Austràlia pel seu compromís continuat amb la naturalesa i la igualtat social.

Actualment, l’actriu està embarcada en la preproducció de la sèrie ‘Disclaimer‘, dirigida per Alfonso Cuarón per a Apple Plus, que protagonitzarà i de la que serà productora executiva. Acaba d’acabar el rodatge de ‘Tar‘, de Todd Field –que també produeix i protagonitza– i de la versió de Guillermo del Toro de ‘Pinocho‘, per a Netflix. A cartellera té actualment ‘El callejón de las almas perdidas‘, també de Del Toro (Searchlights Pictures), a més de la cinta ‘No mires arriba‘, d’Adam McKay, que es pot veure a Netflix.

Serà la protagonista de ‘Manual para mujeres de la limpieza‘, de Pedro Almodóvar, adaptació del llibre de Lucia Berlin produïda per la companyia de l’actriu, El Deseo i Dirty Films, companyia de la qual és la fundadora i directora juntament amb Andrew Upton (amb qui va presidir i va dirigir artísticament la Sydney Theatre Company del 2008 al 2014).

 

Reconeixements

 

Amb dos Oscars –a la Millor Actriu Protagonista per ‘Gessamí blau’, de Woody Allen, ia la Millor Actriu de Repartiment per ‘El aviador’, de Martin Scorsese–; tres Globus d’Or; tres BAFTA; i tres Premis del Sindicat d’Actors, l’actriu és un dels talents més reclamats per la indústria i respectats i estimats per amants del cinema de tot el món.

Blanchett, que sent una desconeguda va interpretar la reina Elizabeth, paper que li va suposar el seu primer Globus d’Or i la va donar a conéixer internacionalment, ha estat la reina dels elfs a la trilogia ‘El señor de los anillos‘ i Bob Dylan a ‘I’m Not There‘.

La protagonista de ‘Carol’ va participar en la quarta entrega de ‘Indiana Jones’ i ha treballat amb Anthony Minghella (El talento de Mr. Ripley), Sally Potter (‘Vidas furtivas’), Steven Soderbergh (‘El buen alemán’, Jim Jarmusch (‘Coffee and Cigarrettes’), Wes Anderson (‘Life Aquatic’), Ridley Scott (‘Robin Hood‘) i Richard Linklater (‘Dónde estás Bernadette’), entre molts altres cineastes.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.