Els centres penitenciaris de la Comunitat Valenciana podran realitzar activitats artístiques

El Ple del Consell ha autoritzat la subscripció d’un conveni entre la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i el Ministeri de l’Interior per a la realització d’activitats artístiques de reinserció en els centres penitenciaris de la Comunitat Valenciana per un període de 4 anys.

L’acord estableix el marc de col·laboració entre la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries i l’Institut Superior d’Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana (ISEACV) per al desenvolupament de diferents activitats de tractament, programades en centres de la Comunitat Valenciana en l’àmbit de la dansa i l’expressió corporal amb la finalitat d’aconseguir la reeducació i reinserció social dels seus participants.

El compromís d’ISEACV per facilitar als seus alumnes i titulats el perfeccionament professional, la col·laboració amb altres administracions i la difusió dels ensenyaments artístics superiors, ha portat a subscriure aquest conveni mitjançant el qual l’alumnat dels Conservatoris Superiors de Dansa de València i Alacant es comprometen a col·laborar amb els centres penitenciaris de la Comunitat en el disseny i coordinació d’activitats artístiques.

La subscripció del conveni no genera despesa ni suposa obligacions econòmiques per a la Generalitat. La Secretària General d’Institucions Penitenciàries posarà a la disposició dels Conservatoris la infraestructura i equipament físic necessari per al desenvolupament de les activitats, així com el personal necessari per a la coordinació, seguiment i correcte funcionament de les actuacions previstes.

Una Comissió de Seguiment constituïda per dos representants de cadascuna de les parts s’encarregarà de dirigir, coordinar i comprovar la correcta execució del conveni així com de resoldre les incidències i dubtes d’interpretació que puguen eixir.

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.