Els centres penitenciaris de la Comunitat Valenciana podran realitzar activitats artístiques

El Ple del Consell ha autoritzat la subscripció d’un conveni entre la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i el Ministeri de l’Interior per a la realització d’activitats artístiques de reinserció en els centres penitenciaris de la Comunitat Valenciana per un període de 4 anys.

L’acord estableix el marc de col·laboració entre la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries i l’Institut Superior d’Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana (ISEACV) per al desenvolupament de diferents activitats de tractament, programades en centres de la Comunitat Valenciana en l’àmbit de la dansa i l’expressió corporal amb la finalitat d’aconseguir la reeducació i reinserció social dels seus participants.

El compromís d’ISEACV per facilitar als seus alumnes i titulats el perfeccionament professional, la col·laboració amb altres administracions i la difusió dels ensenyaments artístics superiors, ha portat a subscriure aquest conveni mitjançant el qual l’alumnat dels Conservatoris Superiors de Dansa de València i Alacant es comprometen a col·laborar amb els centres penitenciaris de la Comunitat en el disseny i coordinació d’activitats artístiques.

La subscripció del conveni no genera despesa ni suposa obligacions econòmiques per a la Generalitat. La Secretària General d’Institucions Penitenciàries posarà a la disposició dels Conservatoris la infraestructura i equipament físic necessari per al desenvolupament de les activitats, així com el personal necessari per a la coordinació, seguiment i correcte funcionament de les actuacions previstes.

Una Comissió de Seguiment constituïda per dos representants de cadascuna de les parts s’encarregarà de dirigir, coordinar i comprovar la correcta execució del conveni així com de resoldre les incidències i dubtes d’interpretació que puguen eixir.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.