Els centres penitenciaris de la Comunitat Valenciana podran realitzar activitats artístiques

El Ple del Consell ha autoritzat la subscripció d’un conveni entre la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i el Ministeri de l’Interior per a la realització d’activitats artístiques de reinserció en els centres penitenciaris de la Comunitat Valenciana per un període de 4 anys.

L’acord estableix el marc de col·laboració entre la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries i l’Institut Superior d’Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana (ISEACV) per al desenvolupament de diferents activitats de tractament, programades en centres de la Comunitat Valenciana en l’àmbit de la dansa i l’expressió corporal amb la finalitat d’aconseguir la reeducació i reinserció social dels seus participants.

El compromís d’ISEACV per facilitar als seus alumnes i titulats el perfeccionament professional, la col·laboració amb altres administracions i la difusió dels ensenyaments artístics superiors, ha portat a subscriure aquest conveni mitjançant el qual l’alumnat dels Conservatoris Superiors de Dansa de València i Alacant es comprometen a col·laborar amb els centres penitenciaris de la Comunitat en el disseny i coordinació d’activitats artístiques.

La subscripció del conveni no genera despesa ni suposa obligacions econòmiques per a la Generalitat. La Secretària General d’Institucions Penitenciàries posarà a la disposició dels Conservatoris la infraestructura i equipament físic necessari per al desenvolupament de les activitats, així com el personal necessari per a la coordinació, seguiment i correcte funcionament de les actuacions previstes.

Una Comissió de Seguiment constituïda per dos representants de cadascuna de les parts s’encarregarà de dirigir, coordinar i comprovar la correcta execució del conveni així com de resoldre les incidències i dubtes d’interpretació que puguen eixir.

Últimes notícies

Beca gratuïta i nova Llei de Ciència: així vol el Consell reforçar les universitats valencianes

El Consell prepara una nova Llei de Ciència i un Pla 2030 per a donar estabilitat al sistema universitari valencià i anuncia la gratuïtat de matrícula per a qui aprove tot primer curs.

Les noves beques i la matrícula gratis marquen l’estratègia del Consell per a la universitat valenciana

El Consell aposta per una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove tot primer per a reforçar el sistema universitari valencià, tal com ha explicat Juanfran Pérez Llorca en la presa de possessió del nou rector de l’UJI, Jesús Lancis.

Beques més fortes i matrícula gratis si s’aprova tot: així vol el Consell reforçar la universitat valenciana

El Consell ha detallat a Castelló la seua estratègia per a reforçar el sistema universitari valencià, amb una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove totes les assignatures del primer curs.

OWN València espera més de 20.000 aficionats als videojocs del 3 al 5 de juliol

El festival de videojocs, e-sports i cultura digital OWN reunix del 3 al 5 de juliol a Fira València més de 20.000 assistents i les principals companyies del sector.

València cedeix el relleu dels Gay Games a Perth, seu de l’edició de 2030

València, amfitriona dels Gay Games 2026 amb prop de deu mil participants, ha fet el traspàs simbòlic de seu a Perth, ciutat australiana que acollirà l’edició de 2030, amb un balanç positiu en economia i imatge de ciutat oberta i inclusiva.

València cede el testimoni dels Gay Games a Perth, seu en 2030

València, seu dels Gay Games 2026 amb prop de deu mil participants, ha realitzat el traspàs simbòlic del testimoni a Perth, que acollirà la tretzena edició en 2030, destacant l’impacte econòmic i el llegat en imatge de ciutat diversa i inclusiva.

La Malva-rosa reunirà quasi 700 jugadors en la quarta prova del Beach Volley Tour

La platja de la Malva-rosa acollirà este cap de setmana la quarta prova del Beach Volley Tour Comunitat Valenciana, amb quasi 700 jugadors entre categories cadet, infantil i professional.

Catalá defensa la gestió de Pérez Llorca però recorda que la candidatura la decidirà el PP

María José Catalá destaca la bona faena de Juanfran Pérez Llorca i demana donar-li suport, però subratlla que la candidatura autonòmica la decidirà la direcció del PP.