Els centres penitenciaris de la Comunitat Valenciana podran realitzar activitats artístiques

El Ple del Consell ha autoritzat la subscripció d’un conveni entre la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i el Ministeri de l’Interior per a la realització d’activitats artístiques de reinserció en els centres penitenciaris de la Comunitat Valenciana per un període de 4 anys.

L’acord estableix el marc de col·laboració entre la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries i l’Institut Superior d’Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana (ISEACV) per al desenvolupament de diferents activitats de tractament, programades en centres de la Comunitat Valenciana en l’àmbit de la dansa i l’expressió corporal amb la finalitat d’aconseguir la reeducació i reinserció social dels seus participants.

El compromís d’ISEACV per facilitar als seus alumnes i titulats el perfeccionament professional, la col·laboració amb altres administracions i la difusió dels ensenyaments artístics superiors, ha portat a subscriure aquest conveni mitjançant el qual l’alumnat dels Conservatoris Superiors de Dansa de València i Alacant es comprometen a col·laborar amb els centres penitenciaris de la Comunitat en el disseny i coordinació d’activitats artístiques.

La subscripció del conveni no genera despesa ni suposa obligacions econòmiques per a la Generalitat. La Secretària General d’Institucions Penitenciàries posarà a la disposició dels Conservatoris la infraestructura i equipament físic necessari per al desenvolupament de les activitats, així com el personal necessari per a la coordinació, seguiment i correcte funcionament de les actuacions previstes.

Una Comissió de Seguiment constituïda per dos representants de cadascuna de les parts s’encarregarà de dirigir, coordinar i comprovar la correcta execució del conveni així com de resoldre les incidències i dubtes d’interpretació que puguen eixir.

Últimes notícies

Investiguen un veí d’Alqueries per la mort del seu gos per abandó extrem

La Guàrdia Civil ha obert diligències contra un home de 45 anys d'Alqueries del Niño Perdido per deixar morir el seu gos sense menjar ni aigua a la terrassa de la vivenda.

La Comunitat Valenciana encadena 717 embargaments d’habitatge en només tres mesos

Les execucions hipotecàries sobre habitatge habitual han augmentat un 27,5 % a Espanya entre abril i juny. La Comunitat Valenciana és la tercera autonomia amb més casos, amb 717 embargaments de vivendes.

UGT exige a Ford Almussafes blindar la revisió salarial retroactiva en l’acord fins 2030

UGT condiciona el seu suport a l’Acord 2030 de Ford Almussafes a tres exigències clau, entre elles garantir la revisió salarial retroactiva cada any. El sindicat iniciarà una consulta interna per reforçar la seua posició en la mesa de negociació.

Una mare i el seu fill de 3 anys, ferits en caure d’un balcó a Canals

Un xiquet de 3 anys ha patit diversos traumatismes i la seua mare s’ha fracturat els dos turmells en caure des d’un balcó del primer pis a Canals. Tots dos han sigut traslladats a centres hospitalaris de València i Xàtiva.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges en zones de València i Castelló

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora en gran part de la província de València i a l’interior sud de Castelló, amb possibles tempestes amb calamarsa. La resta de zones de València i Castelló es mantenen en avís groc per aiguats menys intensos.

Poca visibilitat i aire degradat per fum a la zona de l’incendi de Tuéjar

Aemet alerta que les inversions tèrmiques poden confinar el fum de l’incendi de Tuéjar a prop del sòl durant diverses hores, amb visibilitat reduïda i pitjor qualitat de l’aire.

Vesprada de ruixats i tronades molt fortes a València i sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes de vent molt intenses. Les temperatures màximes baixaran de forma notable i el cel s’ennuvolarà a partir de migdia.

Una nit en vela a Tuéjar per un incendi que arrasa mil hectàrees a l’Alt Túria

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar ha cremat unes 1.000 hectàrees en la reserva de la biosfera de l’Alt Túria, encara actiu però sense risc per als veïns. L’alcalde reclama més inversió en prevenció i gestió forestal.