Vols conéixer el major desafiament en la història de la Policia Local de València?

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Fundació de la Policia Local de València estrenarà demà el documental “L’any que ho va canviar tot” en el Palau de Congressos a les 19.30 hores amb entrada lliure. La producció relata el major desafiament al qual s’ha enfrontat l’organització en els seus 150 anys d’història. “En la història de la Policia Local […]

 

La Fundació de la Policia Local de València estrenarà demà el documental “L’any que ho va canviar tot” en el Palau de Congressos a les 19.30 hores amb entrada lliure. La producció relata el major desafiament al qual s’ha enfrontat l’organització en els seus 150 anys d’història.

“En la història de la Policia Local no hi ha hagut un repte tan gran com este, ha superat la imaginació de qualsevol” són alguns dels testimoniatges que s’escolten en el documental gravat durant l’any 2020 i en el qual es mostra com va viure i va afrontar la Policia Local de València l’aplicació de l’Estat d’Alarma i el confinament de la població.

“L’any que ho va canviar tot” arranca en els primers dies de març de 2020 quan encara es desconeixia si València celebraria les Falles. Només un mes abans, el 7 de febrer de 2020, la Policia Local de València celebrava el seu 150 aniversari i concedia la medalla d’honor al Capitán Tejero, el cap de la Policia Local de València assassinat en 1936 per defensar l’ordre constitucional de la República.

Ningú podia imaginar llavors, tot el que succeiria després perquè, com explica Aarón Cano, regidor de Protecció Ciutadana “igual que la Guerra Civil, la pandèmia deixarà una petjada indeleble en la cara de la ciutat”.

El documental, d’una hora de duració, compta amb testimoniatges de comissaris, inspectors, agents que expliquen els desafiaments que va suposar el confinament des de diferents àrees com la sala del 092 on les crides i consultes es van disparar.

“Les situacions més difícils eren les de persones amb problemes de salut mental” explica Antonio Valera, inspector de la sala del 092 però el documental també aborda moltes altres situacions extremadament complicades com el repte que va suposar per al grup que atén les víctimes de violència de gènere “moltes de les quals es van quedar sense treball, van haver de conviure, en alguns casos amb els seus maltractadors” assenyala Estefanía Navarrete, coordinadora del grup GAMMA o per a la Unitat de Convivència i Seguretat (UCOS) davant el repte humanitari que va suposar atendre moltes més persones sense llar.

“A vegades estaves en un control i des d’un vehicle t’explicaven que anaven a enterrar a un familiar que havia mort per Covid” allò et situava immediatament en la situació en la qual estàvem “prenies consciència” relata un altre dels inspectors entrevistats molts dels quals relaten també els temors que tenien en els serveis on també aporten la seua experiència des d’agents recentment incorporats al Cos com els més veterans que admeten no haver estat davant un repte més important i difícil en tota la seua vida.

La cinta que repassa també els majors desastres als quals s’ha enfrontat l’organització com la Guerra Civil, la riuada de 1957, el colp d’estat en 1981 o l’accident del metro en 2006 amb un important arxiu documental de particulars i de la Filmoteca de València està produïda per la Fundació de la Policia Local i dirigida per Beatriz Borraz i Ricard Chicot.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana reclamen viure sense por a Paiporta

Les víctimes de la dana han commemorat a Paiporta el segon aniversari de la tragèdia amb un acte de memòria i una demanda de seguretat.

Sis detinguts de la nova peça del caso Koldo queden en llibertat

La Guardia Civil ha deixat en llibertat les sis persones arrestades en una nova peça del caso Koldo. La investigació aborda presumptes mossegades en contractes d’obra pública.

El PSPV denuncia falta de recursos contra els incendis a Castelló

El PSPV-PSOE ha acusat el PP de retallar recursos d’emergències. La denúncia s’ha fet durant una visita a Artana i Eslida, afectades pels incendis d’este estiu.

Les empreses agroalimentàries valencianes concentren el 12,9 % de les vendes espanyoles

Les empreses valencianes concentren el 12,9 % de les vendes agroalimentàries d’Espanya i lideren el comerç minorista, amb una quota del 22,2 %.

Ouigo manté els trens entre València i Madrid per al pont de desembre després del pacte amb els maquinistes

L’acord amb SEMAF deixa sense efecte les parades del 4 i el 8 de desembre i les previstes per al 6 i el 9 de novembre

Muñoz creu que el míting de Pedro Sánchez a València busca aprofitar la dana

La portaveu del PP al Congreso ha considerat que el míting de Pedro Sánchez a València té com a objectiu utilitzar la tragèdia de la dana. També ha reclamat que s’executen obres hidràuliques a la Comunitat Valenciana.

El jutjat reclama les telefonades als municipis afectats per Forata

El jutjat de Catarroja ha demanat les gravacions de telefonades als municipis situats aigües avall de Forata. També ha requerit comunicacions relacionades amb la coordinació de l’emergència.

La parella d’Ábalos arriba a la Comandancia Provincial de Valencia

Andrea de la Torre, parella de José Luis Ábalos, ha sigut conduïda a la Comandancia Provincial de Valencia. La detenció s’ha produït en una operació del cas Koldo.