Vols conéixer el major desafiament en la història de la Policia Local de València?

 

La Fundació de la Policia Local de València estrenarà demà el documental “L’any que ho va canviar tot” en el Palau de Congressos a les 19.30 hores amb entrada lliure. La producció relata el major desafiament al qual s’ha enfrontat l’organització en els seus 150 anys d’història.

“En la història de la Policia Local no hi ha hagut un repte tan gran com este, ha superat la imaginació de qualsevol” són alguns dels testimoniatges que s’escolten en el documental gravat durant l’any 2020 i en el qual es mostra com va viure i va afrontar la Policia Local de València l’aplicació de l’Estat d’Alarma i el confinament de la població.

L’any que ho va canviar tot” arranca en els primers dies de març de 2020 quan encara es desconeixia si València celebraria les Falles. Només un mes abans, el 7 de febrer de 2020, la Policia Local de València celebrava el seu 150 aniversari i concedia la medalla d’honor al Capitán Tejero, el cap de la Policia Local de València assassinat en 1936 per defensar l’ordre constitucional de la República.

Ningú podia imaginar llavors, tot el que succeiria després perquè, com explica Aarón Cano, regidor de Protecció Ciutadana “igual que la Guerra Civil, la pandèmia deixarà una petjada indeleble en la cara de la ciutat”.

El documental, d’una hora de duració, compta amb testimoniatges de comissaris, inspectors, agents que expliquen els desafiaments que va suposar el confinament des de diferents àrees com la sala del 092 on les crides i consultes es van disparar.

“Les situacions més difícils eren les de persones amb problemes de salut mental” explica Antonio Valera, inspector de la sala del 092 però el documental també aborda moltes altres situacions extremadament complicades com el repte que va suposar per al grup que atén les víctimes de violència de gènere “moltes de les quals es van quedar sense treball, van haver de conviure, en alguns casos amb els seus maltractadors” assenyala Estefanía Navarrete, coordinadora del grup GAMMA o per a la Unitat de Convivència i Seguretat (UCOS) davant el repte humanitari que va suposar atendre moltes més persones sense llar.

“A vegades estaves en un control i des d’un vehicle t’explicaven que anaven a enterrar a un familiar que havia mort per Covid” allò et situava immediatament en la situació en la qual estàvem “prenies consciència” relata un altre dels inspectors entrevistats molts dels quals relaten també els temors que tenien en els serveis on també aporten la seua experiència des d’agents recentment incorporats al Cos com els més veterans que admeten no haver estat davant un repte més important i difícil en tota la seua vida.

La cinta que repassa també els majors desastres als quals s’ha enfrontat l’organització com la Guerra Civil, la riuada de 1957, el colp d’estat en 1981 o l’accident del metro en 2006 amb un important arxiu documental de particulars i de la Filmoteca de València està produïda per la Fundació de la Policia Local i dirigida per Beatriz Borraz i Ricard Chicot.

Últimes notícies

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.

Setembre exigent per a l’Elx: Real Sociedad, Athletic, Madrid i Espanyol en dues setmanes

L’Elx afrontarà en setembre quatre partits en només dues setmanes contra Real Sociedad, Athletic, Real Madrid i Espanyol, amb l’obligació de reaccionar després d’un inici fluix en LALIGA.