Vols conéixer el major desafiament en la història de la Policia Local de València?

 

La Fundació de la Policia Local de València estrenarà demà el documental “L’any que ho va canviar tot” en el Palau de Congressos a les 19.30 hores amb entrada lliure. La producció relata el major desafiament al qual s’ha enfrontat l’organització en els seus 150 anys d’història.

“En la història de la Policia Local no hi ha hagut un repte tan gran com este, ha superat la imaginació de qualsevol” són alguns dels testimoniatges que s’escolten en el documental gravat durant l’any 2020 i en el qual es mostra com va viure i va afrontar la Policia Local de València l’aplicació de l’Estat d’Alarma i el confinament de la població.

L’any que ho va canviar tot” arranca en els primers dies de març de 2020 quan encara es desconeixia si València celebraria les Falles. Només un mes abans, el 7 de febrer de 2020, la Policia Local de València celebrava el seu 150 aniversari i concedia la medalla d’honor al Capitán Tejero, el cap de la Policia Local de València assassinat en 1936 per defensar l’ordre constitucional de la República.

Ningú podia imaginar llavors, tot el que succeiria després perquè, com explica Aarón Cano, regidor de Protecció Ciutadana “igual que la Guerra Civil, la pandèmia deixarà una petjada indeleble en la cara de la ciutat”.

El documental, d’una hora de duració, compta amb testimoniatges de comissaris, inspectors, agents que expliquen els desafiaments que va suposar el confinament des de diferents àrees com la sala del 092 on les crides i consultes es van disparar.

“Les situacions més difícils eren les de persones amb problemes de salut mental” explica Antonio Valera, inspector de la sala del 092 però el documental també aborda moltes altres situacions extremadament complicades com el repte que va suposar per al grup que atén les víctimes de violència de gènere “moltes de les quals es van quedar sense treball, van haver de conviure, en alguns casos amb els seus maltractadors” assenyala Estefanía Navarrete, coordinadora del grup GAMMA o per a la Unitat de Convivència i Seguretat (UCOS) davant el repte humanitari que va suposar atendre moltes més persones sense llar.

“A vegades estaves en un control i des d’un vehicle t’explicaven que anaven a enterrar a un familiar que havia mort per Covid” allò et situava immediatament en la situació en la qual estàvem “prenies consciència” relata un altre dels inspectors entrevistats molts dels quals relaten també els temors que tenien en els serveis on també aporten la seua experiència des d’agents recentment incorporats al Cos com els més veterans que admeten no haver estat davant un repte més important i difícil en tota la seua vida.

La cinta que repassa també els majors desastres als quals s’ha enfrontat l’organització com la Guerra Civil, la riuada de 1957, el colp d’estat en 1981 o l’accident del metro en 2006 amb un important arxiu documental de particulars i de la Filmoteca de València està produïda per la Fundació de la Policia Local i dirigida per Beatriz Borraz i Ricard Chicot.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.

Recuperen a Alacant els cossos de tres migrants trobats en la mar

Els cossos d'un home, una dona i un menor han sigut recuperats en avançat estat de descomposició en aigües de la província d'Alacant, en diferents punts del litoral.

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.