Comença el viatge de l’exposició itinerant de l’AVL “Joan Fuster: una vida il·lustrada”

L’Ajuntament de Sueca i la Universitat Miguel Hernández d’Elx acullen, des del 17 de juny fins al 23 de juny, l’exposició itinerant “Joan Fuster: una vida il·lustrada”. La mostra, organitzada per l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en col·laboració amb l’Espai Fuster, està formada per catorze panells amb textos de Salvador Ortells i ha sigut dissenyada per Estudi Grafema. A més a més, va acompanyada d’un fullet explicatiu breu i d’un lot bibliogràfic que se cedeix a la biblioteca del centre que acull la mostra.

L’exposició recorre cronològicament la vida i l’obra de l’assagista, en catorze plafons expositius, a partir de diversos documents del seu fons —textos manuscrits i mecanoscrits, articles de premsa, notes de treball i fitxes de lectura, cobertes de primeres edicions dels llibres que publicà, etc.—, amb atenció especial al seu arxiu fotogràfic, que permet il·lustrar l’existència d’una personalitat tan observada, retratada i fotografiada.

Els títols dels panells de la mostra fan referència a l’extensa biografia de qui fou un dels escriptors i intel·lectuals valencians més importants del segle XX. Així, els plafons mostren les diferents etapes vitals i professionals de Fuster: “Sueca: l’espai geogràfic de l’escriptor”, “Orígens familiars i infància (1922-1936)”, “L’adolescència perduda: un parèntesi aflictiu entre la guerra i la Universitat (1936-1942)”, “Els estudis universitaris a València: un nou horitzó de perspectives (1942-1948)”, “La recerca d’una professió: de l’advocacia a l’escriptura (1948-1961), 1962: un any decisiu”, “‘Nosaltres, els valencians’: el llibre emblemàtic de Joan Fuster”, “La plenitud d’un intel·lectual sota la vigilància (1963-1975)”, “El personatge públic (1976-1982)«, “Els últims anys. Canvi de rumb professional: la docència universitària (1983-1992)” i “L’Espai Joan Fuster: un llegat de cultura”.

Durant els mesos d’estiu, l’exposició podrà visitar-se en la Biblioteca de l’Ajuntament de Quatretonda, entre els dies 19 d’agost i 2 de setembre, i en l’Ajuntament de Benifairó de les Valls, del 26 d’agost al 2 de setembre. La previsió és que la mostra “Joan Fuster: una vida il·lustradarecórrega una quarantena de municipis de la Comunitat Valenciana: tretze de la demarcació d’Alacant, quatre de la de Castelló i vint-i-set de la de València.

A més d’esta exposició, amb motiu de l’Escriptor de l’Any Joan Fuster, l’Acadèmia ha organitzat moltes altres activitats, com els cicles “Converses amb Joan Fuster” i “Mirades sobre Joan Fuster”, i ha editat diverses publicacions al voltant de l’escriptor de Sueca. Podeu consultar-les en el web de l’AVL.

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.