Comença el viatge de l’exposició itinerant de l’AVL “Joan Fuster: una vida il·lustrada”

L’Ajuntament de Sueca i la Universitat Miguel Hernández d’Elx acullen, des del 17 de juny fins al 23 de juny, l’exposició itinerant “Joan Fuster: una vida il·lustrada”. La mostra, organitzada per l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en col·laboració amb l’Espai Fuster, està formada per catorze panells amb textos de Salvador Ortells i ha sigut dissenyada per Estudi Grafema. A més a més, va acompanyada d’un fullet explicatiu breu i d’un lot bibliogràfic que se cedeix a la biblioteca del centre que acull la mostra.

L’exposició recorre cronològicament la vida i l’obra de l’assagista, en catorze plafons expositius, a partir de diversos documents del seu fons —textos manuscrits i mecanoscrits, articles de premsa, notes de treball i fitxes de lectura, cobertes de primeres edicions dels llibres que publicà, etc.—, amb atenció especial al seu arxiu fotogràfic, que permet il·lustrar l’existència d’una personalitat tan observada, retratada i fotografiada.

Els títols dels panells de la mostra fan referència a l’extensa biografia de qui fou un dels escriptors i intel·lectuals valencians més importants del segle XX. Així, els plafons mostren les diferents etapes vitals i professionals de Fuster: “Sueca: l’espai geogràfic de l’escriptor”, “Orígens familiars i infància (1922-1936)”, “L’adolescència perduda: un parèntesi aflictiu entre la guerra i la Universitat (1936-1942)”, “Els estudis universitaris a València: un nou horitzó de perspectives (1942-1948)”, “La recerca d’una professió: de l’advocacia a l’escriptura (1948-1961), 1962: un any decisiu”, “‘Nosaltres, els valencians’: el llibre emblemàtic de Joan Fuster”, “La plenitud d’un intel·lectual sota la vigilància (1963-1975)”, “El personatge públic (1976-1982)«, “Els últims anys. Canvi de rumb professional: la docència universitària (1983-1992)” i “L’Espai Joan Fuster: un llegat de cultura”.

Durant els mesos d’estiu, l’exposició podrà visitar-se en la Biblioteca de l’Ajuntament de Quatretonda, entre els dies 19 d’agost i 2 de setembre, i en l’Ajuntament de Benifairó de les Valls, del 26 d’agost al 2 de setembre. La previsió és que la mostra “Joan Fuster: una vida il·lustradarecórrega una quarantena de municipis de la Comunitat Valenciana: tretze de la demarcació d’Alacant, quatre de la de Castelló i vint-i-set de la de València.

A més d’esta exposició, amb motiu de l’Escriptor de l’Any Joan Fuster, l’Acadèmia ha organitzat moltes altres activitats, com els cicles “Converses amb Joan Fuster” i “Mirades sobre Joan Fuster”, i ha editat diverses publicacions al voltant de l’escriptor de Sueca. Podeu consultar-les en el web de l’AVL.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.