17.3 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Imanol Arias arriba al Teatre Principal de Castelló amb ‘La muerte de un viajante’

Cultura de la Generalitat, per mitjà de l’Institut Valencià de Cultura, presenta aquest diumenge 5 de juny a les 19.00 hores, al Teatre Principal de Castelló, l’adaptació de Natalio Grueso del clàssic d’Arthur Miller ‘La muerte de un viajante’.

El delegat de l’IVC a Castelló, Alfonso Ribes, ha destacat que el Principal “tindrà un nou ple aquesta temporada amb tot un clàssic de la dramatúrgia, en què comptarem amb un dels actors més coneguts de l’Estat com és Imanol Arias”, i ha recordat que “la setmana que ve tancarem la programació d’una temporada plena d’èxits i ho farem amb el recentment guanyador del Premi Princesa d’Astúries de les lletres, Juan Mayorga, i la seua obra ‘El diablo cojuelo’”.

Willy Loman

Imanol Arias interpreta Willy Loman, un viatjant de comerç que ha entregat tot el seu esforç i la seua carrera professional a l’empresa per a la qual treballa. El seu únic objectiu és donar una vida millor a la família, la dona i els dos fills, que l’adoren i als quals vol inculcar-los l’ambició per triomfar i progressar en l’escala social.

Treballador infatigable, ara, amb seixanta-tres anys, exhaust i esgotat després d’una vida sense descans, veu com la seua posició en l’empresa trontolla. Les vendes ja no són les que eren i la productivitat cau en picat, la qual cosa provoca que la relació amb els caps es faça insostenible. El matrimoni tampoc va bé, i la relació amb els fills amaga un antic secret que els ompli de ressentiment i que amenaça de destrossar l’estabilitat familiar.

Les últimes entrades a la venda estan en el web <taquilla.ivc.gva.es>; a un preu d’entre 20 i 30 euros.

‘Intercanvis. Club de cultura’ amb Dora García

El Museu de Belles Arts de Castelló tanca la primera temporada d’‘Intercanvis. Club de cultura’ amb l’artista Dora García. La trobada tindrà lloc aquest dimarts 7 de juny a les 19.30 hores.

Intercanvis’ ha presentat al llarg d’aquesta temporada converses amb personalitats de diverses àrees, com ara Niño de Elche, Remedios Zafra, Javier Jaén, Manuel Borja-Villel, Gloria Oyarzabal o, aquest trimestre, Elena Medel, María Bayo i, per a tancar temporada, Dora García com a convidada.

Dora García és una artista espanyola d’abast internacional que defineix el seu art com a “art de situació”. Treballa amb l’acció (‘performance’), la instal·lació, la fotografia i el cinema, amb molta relació amb la literatura. L’any 2021 va rebre el Premi Nacional d’Arts Plàstiques que concedeix el Ministeri de Cultura, per la seua capacitat d’“afavorir la reflexió ètica” i per la investigació “sobre les relacions entre política i amor i les formes de solidaritat entre les minories”.

L’entrada és lliure fins a completar l’aforament. Més informació en <ivc.gva.es>.

Últimes notícies

Camarero culpa al Govern del retard de la UME en la dana i evita opinar sobre Mazón

La vicepresidenta valenciana ha atribuït a Interior i Defensa el retard en el desplegament de la UME i ha eludit valorar a Carlos Mazón. També ha defés el seu paper en el Cecopi i ha marcat límits competencials sobre el 112 i la teleassistència.

El col·legi confirma que el tractament a la menor morta a Alzira el van realitzar professionals col·legiats

El Col·legi d'Odontòlegs de València confirma que el tractament i la sedació intravenosa a la menor van ser realitzats per professionals col·legiats. El cas roman sota investigació i una altra menor seguix ingressada.

La xiqueta de 4 anys ingressada després d’un tractament dental a Alzira passa a planta

La menor, ingressada des del dijous en l'UCI pediàtrica del Clínic de València després de ser atesa en una clínica dental d'Alzira, evoluciona bé i ha passat a planta. Policia i Sanitat investiguen per a aclarir què va ocórrer.

Un estudi detecta que la violència masclista dificulta la memòria verbal de les supervivents

Un treball de la Universitat de Granada conclou que les supervivents de violència masclista necessiten més esforç cerebral per a reconéixer paraules i comprenen pitjor en fases inicials d'aprenentatge.

Els Rei Jaume I criden a reforçar la competitivitat i alerten d’un retrocés a Europa

Els premiats han reclamat més ambició en I+D i una regulació que no frene la competitivitat. Advertixen de la concentració de poder en IA i del risc de decadència a Europa.

El 81% de sanitaris detecta més problemes en el desenrotllament infantil per l’excés de pantalles

Un estudi de AIJU conclou que la majoria de sanitaris observa un augment de problemes lligats a la sobreexposició a dispositius. El 91% dels menors supera el temps recomanat.

El València rep a un Bayern ferit però perillós

El València Basket rep al Bayern en la jornada 13 de l'Eurolliga amb millors sensacions i un rival tocat per tres derrotes seguides, però encara molt competitiu.

Bernabé ha desitjat que Camarero diga la veritat sobre la DANA en el Congrés

Pilar Bernabé ha instat a Susana Camarero a aportar una versió veraç en la comissió sobre la DANA en el Congrés i ha reclamat responsabilitats polítiques. Ha diferenciat entre la investigació judicial a Catarroja i les explicacions polítiques que, sosté, ha d'oferir el Consell.