12.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Imanol Arias arriba al Teatre Principal de Castelló amb ‘La muerte de un viajante’

Cultura de la Generalitat, per mitjà de l’Institut Valencià de Cultura, presenta aquest diumenge 5 de juny a les 19.00 hores, al Teatre Principal de Castelló, l’adaptació de Natalio Grueso del clàssic d’Arthur Miller ‘La muerte de un viajante’.

El delegat de l’IVC a Castelló, Alfonso Ribes, ha destacat que el Principal “tindrà un nou ple aquesta temporada amb tot un clàssic de la dramatúrgia, en què comptarem amb un dels actors més coneguts de l’Estat com és Imanol Arias”, i ha recordat que “la setmana que ve tancarem la programació d’una temporada plena d’èxits i ho farem amb el recentment guanyador del Premi Princesa d’Astúries de les lletres, Juan Mayorga, i la seua obra ‘El diablo cojuelo’”.

Willy Loman

Imanol Arias interpreta Willy Loman, un viatjant de comerç que ha entregat tot el seu esforç i la seua carrera professional a l’empresa per a la qual treballa. El seu únic objectiu és donar una vida millor a la família, la dona i els dos fills, que l’adoren i als quals vol inculcar-los l’ambició per triomfar i progressar en l’escala social.

Treballador infatigable, ara, amb seixanta-tres anys, exhaust i esgotat després d’una vida sense descans, veu com la seua posició en l’empresa trontolla. Les vendes ja no són les que eren i la productivitat cau en picat, la qual cosa provoca que la relació amb els caps es faça insostenible. El matrimoni tampoc va bé, i la relació amb els fills amaga un antic secret que els ompli de ressentiment i que amenaça de destrossar l’estabilitat familiar.

Les últimes entrades a la venda estan en el web <taquilla.ivc.gva.es>; a un preu d’entre 20 i 30 euros.

‘Intercanvis. Club de cultura’ amb Dora García

El Museu de Belles Arts de Castelló tanca la primera temporada d’‘Intercanvis. Club de cultura’ amb l’artista Dora García. La trobada tindrà lloc aquest dimarts 7 de juny a les 19.30 hores.

Intercanvis’ ha presentat al llarg d’aquesta temporada converses amb personalitats de diverses àrees, com ara Niño de Elche, Remedios Zafra, Javier Jaén, Manuel Borja-Villel, Gloria Oyarzabal o, aquest trimestre, Elena Medel, María Bayo i, per a tancar temporada, Dora García com a convidada.

Dora García és una artista espanyola d’abast internacional que defineix el seu art com a “art de situació”. Treballa amb l’acció (‘performance’), la instal·lació, la fotografia i el cinema, amb molta relació amb la literatura. L’any 2021 va rebre el Premi Nacional d’Arts Plàstiques que concedeix el Ministeri de Cultura, per la seua capacitat d’“afavorir la reflexió ètica” i per la investigació “sobre les relacions entre política i amor i les formes de solidaritat entre les minories”.

L’entrada és lliure fins a completar l’aforament. Més informació en <ivc.gva.es>.

Últimes notícies

Els reis recorren l’exposició que narra 160 anys de transformació de València

Els monarques han visitat en el CCCC la mostra 'La transformació de València 1866-2026'. El recorregut connecta 30 fites urbanes amb portades i anàlisis.

Les reserves del Xúquer pugen 21 hm³ i les del Segura 6 hm³ en l’última setmana

El Xúquer se situa al 52,3% de la seua capacitat després de sumar 21 hm³; el Segura aconseguix el 26,6% amb 6 hm³ més. La bretxa amb la mitjana decennal diferix en cada conca.

Mor Ricard Pérez Casado, exalcalde de València i impulsor del Jardí del Túria, als 80 anys

El exalcalde de València Ricard Pérez Casado ha mort als 80 anys. L'Ajuntament decreta tres dies de dol i habilita un llibre de condols mentres la ciutat recorda el seu llegat urbà.

L’excap de Bombers situa la primera defunció de la DANA a les 18.30 en el Cecopi

José Miguel Basset ha declarat que el Cecopi va saber de la primera defunció en la DANA sobre les 18.30, malgrat un wasap de les 16.28 que al·ludia a un mort a Utiel. Ha assegurat que l'És_Alert de les 20.11 no es va decidir en el Cecopi i que va desconéixer també el segon avís de les 20.57

Mor el exalcalde de València Ricard Pérez Casado als 80 anys

Ricard Pérez Casado, alcalde de València entre 1979 i 1989, ha mort als 80 anys. La seua etapa va deixar fites com el Jardí del Túria i el Palau de la Música

Ha mort Ricard Pérez Casado, alcalde de València en els anys 80

El exalcalde de València entre 1979 i 1989, Ricard Pérez Casado, ha mort als 80 anys. La seua trajectòria va marcar una dècada clau per a l'Ajuntament.

Basset es desmarca de l’orde de mobilitzar i retirar als bombers dels llits el 29-O

L'ex responsable dels bombers de València ha assegurat davant la jutgessa que no va decidir ni la mobilització per a vigilar llits ni la retirada del 29-O. També ha sostingut que l'És_Alert de les 20.11 no ho va acordar el Cecopi i que ell va proposar un avís per a romandre a casa.

El CPFF arranca sense perspectives de consens sobre el finançament autonòmic

El CPFF ha començat per a abordar la proposta de finançament autonòmic del Govern sense aparença d'acord. Només Catalunya s'obri al pla, mentres altres comunitats el rebutgen i protesten per l'anunci bilateral previ.