19.8 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Imanol Arias arriba al Teatre Principal de Castelló amb ‘La muerte de un viajante’

Cultura de la Generalitat, per mitjà de l’Institut Valencià de Cultura, presenta aquest diumenge 5 de juny a les 19.00 hores, al Teatre Principal de Castelló, l’adaptació de Natalio Grueso del clàssic d’Arthur Miller ‘La muerte de un viajante’.

El delegat de l’IVC a Castelló, Alfonso Ribes, ha destacat que el Principal “tindrà un nou ple aquesta temporada amb tot un clàssic de la dramatúrgia, en què comptarem amb un dels actors més coneguts de l’Estat com és Imanol Arias”, i ha recordat que “la setmana que ve tancarem la programació d’una temporada plena d’èxits i ho farem amb el recentment guanyador del Premi Princesa d’Astúries de les lletres, Juan Mayorga, i la seua obra ‘El diablo cojuelo’”.

Willy Loman

Imanol Arias interpreta Willy Loman, un viatjant de comerç que ha entregat tot el seu esforç i la seua carrera professional a l’empresa per a la qual treballa. El seu únic objectiu és donar una vida millor a la família, la dona i els dos fills, que l’adoren i als quals vol inculcar-los l’ambició per triomfar i progressar en l’escala social.

Treballador infatigable, ara, amb seixanta-tres anys, exhaust i esgotat després d’una vida sense descans, veu com la seua posició en l’empresa trontolla. Les vendes ja no són les que eren i la productivitat cau en picat, la qual cosa provoca que la relació amb els caps es faça insostenible. El matrimoni tampoc va bé, i la relació amb els fills amaga un antic secret que els ompli de ressentiment i que amenaça de destrossar l’estabilitat familiar.

Les últimes entrades a la venda estan en el web <taquilla.ivc.gva.es>; a un preu d’entre 20 i 30 euros.

‘Intercanvis. Club de cultura’ amb Dora García

El Museu de Belles Arts de Castelló tanca la primera temporada d’‘Intercanvis. Club de cultura’ amb l’artista Dora García. La trobada tindrà lloc aquest dimarts 7 de juny a les 19.30 hores.

Intercanvis’ ha presentat al llarg d’aquesta temporada converses amb personalitats de diverses àrees, com ara Niño de Elche, Remedios Zafra, Javier Jaén, Manuel Borja-Villel, Gloria Oyarzabal o, aquest trimestre, Elena Medel, María Bayo i, per a tancar temporada, Dora García com a convidada.

Dora García és una artista espanyola d’abast internacional que defineix el seu art com a “art de situació”. Treballa amb l’acció (‘performance’), la instal·lació, la fotografia i el cinema, amb molta relació amb la literatura. L’any 2021 va rebre el Premi Nacional d’Arts Plàstiques que concedeix el Ministeri de Cultura, per la seua capacitat d’“afavorir la reflexió ètica” i per la investigació “sobre les relacions entre política i amor i les formes de solidaritat entre les minories”.

L’entrada és lliure fins a completar l’aforament. Més informació en <ivc.gva.es>.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.