Imanol Arias arriba al Teatre Principal de Castelló amb ‘La muerte de un viajante’

Cultura de la Generalitat, per mitjà de l’Institut Valencià de Cultura, presenta aquest diumenge 5 de juny a les 19.00 hores, al Teatre Principal de Castelló, l’adaptació de Natalio Grueso del clàssic d’Arthur Miller ‘La muerte de un viajante’.

El delegat de l’IVC a Castelló, Alfonso Ribes, ha destacat que el Principal “tindrà un nou ple aquesta temporada amb tot un clàssic de la dramatúrgia, en què comptarem amb un dels actors més coneguts de l’Estat com és Imanol Arias”, i ha recordat que “la setmana que ve tancarem la programació d’una temporada plena d’èxits i ho farem amb el recentment guanyador del Premi Princesa d’Astúries de les lletres, Juan Mayorga, i la seua obra ‘El diablo cojuelo’”.

Willy Loman

Imanol Arias interpreta Willy Loman, un viatjant de comerç que ha entregat tot el seu esforç i la seua carrera professional a l’empresa per a la qual treballa. El seu únic objectiu és donar una vida millor a la família, la dona i els dos fills, que l’adoren i als quals vol inculcar-los l’ambició per triomfar i progressar en l’escala social.

Treballador infatigable, ara, amb seixanta-tres anys, exhaust i esgotat després d’una vida sense descans, veu com la seua posició en l’empresa trontolla. Les vendes ja no són les que eren i la productivitat cau en picat, la qual cosa provoca que la relació amb els caps es faça insostenible. El matrimoni tampoc va bé, i la relació amb els fills amaga un antic secret que els ompli de ressentiment i que amenaça de destrossar l’estabilitat familiar.

Les últimes entrades a la venda estan en el web <taquilla.ivc.gva.es>; a un preu d’entre 20 i 30 euros.

‘Intercanvis. Club de cultura’ amb Dora García

El Museu de Belles Arts de Castelló tanca la primera temporada d’‘Intercanvis. Club de cultura’ amb l’artista Dora García. La trobada tindrà lloc aquest dimarts 7 de juny a les 19.30 hores.

Intercanvis’ ha presentat al llarg d’aquesta temporada converses amb personalitats de diverses àrees, com ara Niño de Elche, Remedios Zafra, Javier Jaén, Manuel Borja-Villel, Gloria Oyarzabal o, aquest trimestre, Elena Medel, María Bayo i, per a tancar temporada, Dora García com a convidada.

Dora García és una artista espanyola d’abast internacional que defineix el seu art com a “art de situació”. Treballa amb l’acció (‘performance’), la instal·lació, la fotografia i el cinema, amb molta relació amb la literatura. L’any 2021 va rebre el Premi Nacional d’Arts Plàstiques que concedeix el Ministeri de Cultura, per la seua capacitat d’“afavorir la reflexió ètica” i per la investigació “sobre les relacions entre política i amor i les formes de solidaritat entre les minories”.

L’entrada és lliure fins a completar l’aforament. Més informació en <ivc.gva.es>.

Últimes notícies

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.

Rodríguez alerta que el municipalisme ja no fa gràcia als grans partits i “comença a fer por”

El secretari general d’Ens Uneix, Jorge Rodríguez, defensa a El Palomar que el municipalisme ja no “fa gràcia” als partits tradicionals i reivindica el dret a competir amb igual dignitat. El president d’Unión Municipalista, David García, assegura que este espai supera ja les 60 alcaldies a la Comunitat Valenciana.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres semblants a l’any passat

L’Operació Pas de l’Estret ha superat els 458.000 passatgers i els 115.000 vehicles des del 15 de juny, amb un lleu descens respecte al mateix període de 2025 però amb un dispositiu que està funcionant amb fluïdesa als ports i a la frontera del Tarajal.