Torrent promou l’ús de la llengua a través del Voluntariat pel Valencià

L’Ajuntament de Torrent, a través de l’Oficina de Promoció i Ús del Valencià i en col·laboració amb Escola Valenciana, impulsa el Voluntariat pel Valencià, una iniciativa orientada a posar en contacte gent que vol aprendre a parlar valencià o reforçar el seu nivell oral i gent valencianoparlant, amb l’objectiu de fomentar l’ús social de la llengua i estendre i normalitzar l’ús del valencià en tots els àmbits. Els voluntaris i aprenents lingüístics formen parelles i queden, en prinicipi, una hora a la setmana per a parlar en valencià.

Com a complement al Voluntariat, fa al voltant de cinc anys, l’Oficina de Promoció i Ús del Valencià va posar en marxa el Club de Lectura del Voluntariat pel Valencià de Torrent amb la finalitat de promoure la lectura en valencià. Així al llarg de cada edició es trien diversos llibres i s’organitzen diverses sessions sobre els llibres, en les quals, si és possible, participen els autors, de manera que l’aprenentatge de la llengua es reforça amb un mitjà escrit tan important com la lectura. Així, aquestes dues iniciatives es complementen, ja que la gent que forma part del Voluntariat i també del club de lectura rep com a regal els llibres triats per a llegir en el club.

En aquest aspecte, per a començar les lectures del club d’enguany, s’ha triat el llibre La sega de Martí Dominguez, un dels escriptors valencians de més prestigi arreu del nostre domini lingüístic, que ha guanyat nombrosos premis literaris i a més és el director de la revista científica Mètode, de la Universitat de València. A més, l’escriptor participarà presencialment en la sessió que tindrà lloc el pròxim 2 de març, a les 19h, en el Museu Comarcal de l’Horta Sud.

La gent interessada a formar part del Voluntariat pel valencià i del seu club de lectura pot posar-se en contacte amb l’Oficina de Promoció i Ús del Valencià ja que són iniciatives que estan actives de manera permanent

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.