Torrent promou l’ús de la llengua a través del Voluntariat pel Valencià

L’Ajuntament de Torrent, a través de l’Oficina de Promoció i Ús del Valencià i en col·laboració amb Escola Valenciana, impulsa el Voluntariat pel Valencià, una iniciativa orientada a posar en contacte gent que vol aprendre a parlar valencià o reforçar el seu nivell oral i gent valencianoparlant, amb l’objectiu de fomentar l’ús social de la llengua i estendre i normalitzar l’ús del valencià en tots els àmbits. Els voluntaris i aprenents lingüístics formen parelles i queden, en prinicipi, una hora a la setmana per a parlar en valencià.

Com a complement al Voluntariat, fa al voltant de cinc anys, l’Oficina de Promoció i Ús del Valencià va posar en marxa el Club de Lectura del Voluntariat pel Valencià de Torrent amb la finalitat de promoure la lectura en valencià. Així al llarg de cada edició es trien diversos llibres i s’organitzen diverses sessions sobre els llibres, en les quals, si és possible, participen els autors, de manera que l’aprenentatge de la llengua es reforça amb un mitjà escrit tan important com la lectura. Així, aquestes dues iniciatives es complementen, ja que la gent que forma part del Voluntariat i també del club de lectura rep com a regal els llibres triats per a llegir en el club.

En aquest aspecte, per a començar les lectures del club d’enguany, s’ha triat el llibre La sega de Martí Dominguez, un dels escriptors valencians de més prestigi arreu del nostre domini lingüístic, que ha guanyat nombrosos premis literaris i a més és el director de la revista científica Mètode, de la Universitat de València. A més, l’escriptor participarà presencialment en la sessió que tindrà lloc el pròxim 2 de març, a les 19h, en el Museu Comarcal de l’Horta Sud.

La gent interessada a formar part del Voluntariat pel valencià i del seu club de lectura pot posar-se en contacte amb l’Oficina de Promoció i Ús del Valencià ja que són iniciatives que estan actives de manera permanent

Últimes notícies

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.

El grup VI de Tercera Federació alça el teló amb quatre grans aspirants a l’ascens

La lliga en el grup VI de Tercera Federació arranca este cap de setmana amb Torrent, Villarreal C, Atlético Levante i Atlético Saguntino com a grans favorits a l’ascens, en una competició amb 18 equips i 34 jornades fins al maig.