El DAESH amenaça d’atemptar contra el País Basc

 

Alerta per una nova amenaça terrorista contra Espanya. En este cas, la fundació simpatitzant amb el DAESH, Al Muntasir, ha amenaçat d’atemptar en el nostre territori, esta volta ho faria contra el País Basc, tal com ho ha avançat el diari ‘la Razón’, com es pot vore en un cartell propagandístic terrorista en les xarxes socials de l’agrupació criminal.

 

El missatge difós a través de les xarxes socials expressa en basc «només la mort» i també: «Oh croats, no hem vingut des de fora! Mai ens descobrireu. Som els vostres fills que prompte atacaran. Quan menys vos ho espereu. L’Estat Islàmic mai ens va ensenyar fronteres».

 

Sisena amenaça terrorista d’enguany

Cal destacar que des de principi d’any, Espanya ha rebut una sèrie d’amenaces terroristes. Concretament, un presumpte gihadista volia atacar Sevilla durant les grans celebracions que es fan en la ciutat per Setmana Santa. Amb tot, la policia va detindre el jove en el Marroc i van registrar la casa familiar en Andalusia.

 

En este cas, les amenaces van arribar a través d’un vídeo on el missatge era clar: «Les cèl·lules estan preparades. Els objectius designats. Estigueu preparats, vos atacarem quan menys vos ho espereu. Per si no ho sabíeu, els lleons de Barcelona es van venjar per la vostra campanya de detencions, i encara ens venjarem més».

 

En estos primers mesos d’enguany, Espanya ha rebut un total de sis amenaces del DAESH. En este sentit, el país encara continua mantenint el nivell d’alerta terrorista en quatre, d’un total de cinc nivells, després d’elevar-lo com a conseqüència de les amenaces de Setmana Santa.

Últimes notícies

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.