13.7 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

El DAESH amenaça d’atemptar contra el País Basc

 

Alerta per una nova amenaça terrorista contra Espanya. En este cas, la fundació simpatitzant amb el DAESH, Al Muntasir, ha amenaçat d’atemptar en el nostre territori, esta volta ho faria contra el País Basc, tal com ho ha avançat el diari ‘la Razón’, com es pot vore en un cartell propagandístic terrorista en les xarxes socials de l’agrupació criminal.

 

El missatge difós a través de les xarxes socials expressa en basc «només la mort» i també: «Oh croats, no hem vingut des de fora! Mai ens descobrireu. Som els vostres fills que prompte atacaran. Quan menys vos ho espereu. L’Estat Islàmic mai ens va ensenyar fronteres».

 

Sisena amenaça terrorista d’enguany

Cal destacar que des de principi d’any, Espanya ha rebut una sèrie d’amenaces terroristes. Concretament, un presumpte gihadista volia atacar Sevilla durant les grans celebracions que es fan en la ciutat per Setmana Santa. Amb tot, la policia va detindre el jove en el Marroc i van registrar la casa familiar en Andalusia.

 

En este cas, les amenaces van arribar a través d’un vídeo on el missatge era clar: «Les cèl·lules estan preparades. Els objectius designats. Estigueu preparats, vos atacarem quan menys vos ho espereu. Per si no ho sabíeu, els lleons de Barcelona es van venjar per la vostra campanya de detencions, i encara ens venjarem més».

 

En estos primers mesos d’enguany, Espanya ha rebut un total de sis amenaces del DAESH. En este sentit, el país encara continua mantenint el nivell d’alerta terrorista en quatre, d’un total de cinc nivells, després d’elevar-lo com a conseqüència de les amenaces de Setmana Santa.

Últimes notícies

Una detenció a Alacant destapa a un líder de pornografia infantil arrestat a l’Argentina

La detenció d'un home a Alacant per emmagatzemar i compartir material d'abús infantil ha permés arrestar a l'Argentina a un presumpte líder d'una xarxa internacional. La investigació continua oberta.

València rebrà 2026 amb campanades infantils al matí i música, llums i focs a la nit

València acomiadarà 2025 amb campanades infantils de 10.30 a 13.00 amb Gisela i, a la nit, DJs, llums i focs artificials en la plaça de l'Ajuntament, amb controls d'accés i gots reciclats.

La Generalitat construirà 35 vivendes industrialitzades de protecció pública a Utiel per a afectats per la dana

La Generalitat ha posat en marxa la licitació per a alçar 35 vivendes de protecció pública industrialitzades a Utiel sobre un solar municipal. La inversió ascendix a 6,7 milions i s'emmarca en el Pla de Reconstrucció Local-Dana.

Coca-Cola s’unix a més de 50 ONG per a repartir 10.000 menjars per Nadal

La companyia s'ha unit a més de 50 ONG, bancs d'aliments i escoles d'hostaleria per a portar 10.000 menjars a famílies vulnerables del 16 al 24 de desembre en 19 ciutats. La campanya, en el seu quint any, mobilitza voluntariat per a embutxacar i distribuir els lots i ressalta el compromís 'continu' amb les comunitats.

La grip baixa però la covid puja en la Comunitat Valenciana i augmenten els ingressos

La incidència de grip descendix un 28,89% fins a 332,2 per 100.000, mentres la covid puja un 40,79% i el VRS repunta. L'activitat total i els ingressos per quadres greus augmenten i superen la mitjana nacional.

Finestrat reorganitza el govern local amb dos noves regidories

La nova alcaldessa, Nati Algado, ha reordenat l'equip de govern amb dos regidories inèdites i canvis d'àrees per a obrir una nova etapa de gestió.

Detinguts els dos atrinxerats a Elx després de matar a dos hòmens i deixar greu a un tercer

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens que s'havien atrinxerat en una vivenda d'Elx. Abans havien apallissat fins a la mort a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

Pérez Llorca subratlla el compromís del Consell amb Alacant i l’impuls a l’estació central del TRAM

El president ha reafirmat el suport de la Generalitat als projectes clau de la ciutat, amb l'estació central del TRAM com a eix intermodal. Via Parc fixa l'objectiu d'iniciar el seu desenrotllament l'any vinent després de resoldre's la titularitat dels sòls.