El debat d’investidura de Feijóo es fixa el 26 i 27 de setembre

Amb un devastador estiu electoral de temperatures rècord i incertesa política després d’uns comicis generals totalment oberts quant a resultats, este dimecres s’han començat a concretar algunes dates claus per a la possible conformació de govern.

De moment, el debat d’investidura amb Alberto Núñez Feijóo com a candidat se celebrarà el 26 i 27 de setembre, així ho ha anunciat este matí, la presidenta del Congrés, Francina Armengol, qui ha fixat esta data al calendari parlamentari després de parlar amb el líder del PP, a qui, segons algunes declaracions prèvies, li hauria agradat disposar de més temps.

Este és un pas immediatament posterior al fet que Felip VI li encarregara este dimarts al líder popular conformar govern, i buscar esta confiança de la Cambra baixa, encara en incògnita, per ser el candidat que va guanyar les eleccions generals del 23-J.

Segons han informat fonts pròximes al Congrés, el líder conservador hauria preferit que el debat d’investidura no tinguera lloc immediatament. De fet, cal recordar que abans de ser proposat pel Rei, Feijóo ja va fer esment que les negociacions que hauria de realitzar per aconseguir els 176 escons de la majoria absoluta -quatre més dels que té en estos moments, sumant amb Vox, CC i UPN– no es començarien fins dilluns que ve, una vegada constituïts els grups parlamentaris.

Què passaria si no hi ha govern? Eleccions?

Siga com siga, la data prevista per a este primer debat, condiciona també el calendari futur dels que ja temen que es forcen unes noves eleccions i que a més estes pogueren coincidir amb les dates nadalenques.

De fet, la conformació d’un govern i els períodes estipulats estan perfectament establits i delimitats de manera que només cal comptar els dies restants per recordar que en cas que Feijóo no obtinguera la confiança de la majoria de la Cambra, el Rei podria proposar el candidat del PSOE, Pedro Sánchez, buscar suports per conformar una majoria que li permetria revalidar el càrrec.

Estos terminis, estipulen també que si en dos mesos des de la primera votació d’investidura no s’ha investit president del Govern, el Rei dissoldria les dos Cambres i convocaria noves eleccions que podrien celebrar-se el 14 de gener del 2024.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.