El debat d’investidura de Feijóo es fixa el 26 i 27 de setembre

Amb un devastador estiu electoral de temperatures rècord i incertesa política després d’uns comicis generals totalment oberts quant a resultats, este dimecres s’han començat a concretar algunes dates claus per a la possible conformació de govern.

De moment, el debat d’investidura amb Alberto Núñez Feijóo com a candidat se celebrarà el 26 i 27 de setembre, així ho ha anunciat este matí, la presidenta del Congrés, Francina Armengol, qui ha fixat esta data al calendari parlamentari després de parlar amb el líder del PP, a qui, segons algunes declaracions prèvies, li hauria agradat disposar de més temps.

Este és un pas immediatament posterior al fet que Felip VI li encarregara este dimarts al líder popular conformar govern, i buscar esta confiança de la Cambra baixa, encara en incògnita, per ser el candidat que va guanyar les eleccions generals del 23-J.

Segons han informat fonts pròximes al Congrés, el líder conservador hauria preferit que el debat d’investidura no tinguera lloc immediatament. De fet, cal recordar que abans de ser proposat pel Rei, Feijóo ja va fer esment que les negociacions que hauria de realitzar per aconseguir els 176 escons de la majoria absoluta -quatre més dels que té en estos moments, sumant amb Vox, CC i UPN– no es començarien fins dilluns que ve, una vegada constituïts els grups parlamentaris.

Què passaria si no hi ha govern? Eleccions?

Siga com siga, la data prevista per a este primer debat, condiciona també el calendari futur dels que ja temen que es forcen unes noves eleccions i que a més estes pogueren coincidir amb les dates nadalenques.

De fet, la conformació d’un govern i els períodes estipulats estan perfectament establits i delimitats de manera que només cal comptar els dies restants per recordar que en cas que Feijóo no obtinguera la confiança de la majoria de la Cambra, el Rei podria proposar el candidat del PSOE, Pedro Sánchez, buscar suports per conformar una majoria que li permetria revalidar el càrrec.

Estos terminis, estipulen també que si en dos mesos des de la primera votació d’investidura no s’ha investit president del Govern, el Rei dissoldria les dos Cambres i convocaria noves eleccions que podrien celebrar-se el 14 de gener del 2024.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.