El debat d’investidura de Feijóo es fixa el 26 i 27 de setembre

Amb un devastador estiu electoral de temperatures rècord i incertesa política després d’uns comicis generals totalment oberts quant a resultats, este dimecres s’han començat a concretar algunes dates claus per a la possible conformació de govern.

De moment, el debat d’investidura amb Alberto Núñez Feijóo com a candidat se celebrarà el 26 i 27 de setembre, així ho ha anunciat este matí, la presidenta del Congrés, Francina Armengol, qui ha fixat esta data al calendari parlamentari després de parlar amb el líder del PP, a qui, segons algunes declaracions prèvies, li hauria agradat disposar de més temps.

Este és un pas immediatament posterior al fet que Felip VI li encarregara este dimarts al líder popular conformar govern, i buscar esta confiança de la Cambra baixa, encara en incògnita, per ser el candidat que va guanyar les eleccions generals del 23-J.

Segons han informat fonts pròximes al Congrés, el líder conservador hauria preferit que el debat d’investidura no tinguera lloc immediatament. De fet, cal recordar que abans de ser proposat pel Rei, Feijóo ja va fer esment que les negociacions que hauria de realitzar per aconseguir els 176 escons de la majoria absoluta -quatre més dels que té en estos moments, sumant amb Vox, CC i UPN– no es començarien fins dilluns que ve, una vegada constituïts els grups parlamentaris.

Què passaria si no hi ha govern? Eleccions?

Siga com siga, la data prevista per a este primer debat, condiciona també el calendari futur dels que ja temen que es forcen unes noves eleccions i que a més estes pogueren coincidir amb les dates nadalenques.

De fet, la conformació d’un govern i els períodes estipulats estan perfectament establits i delimitats de manera que només cal comptar els dies restants per recordar que en cas que Feijóo no obtinguera la confiança de la majoria de la Cambra, el Rei podria proposar el candidat del PSOE, Pedro Sánchez, buscar suports per conformar una majoria que li permetria revalidar el càrrec.

Estos terminis, estipulen també que si en dos mesos des de la primera votació d’investidura no s’ha investit president del Govern, el Rei dissoldria les dos Cambres i convocaria noves eleccions que podrien celebrar-se el 14 de gener del 2024.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.