El debat d’investidura de Feijóo es fixa el 26 i 27 de setembre

Amb un devastador estiu electoral de temperatures rècord i incertesa política després d’uns comicis generals totalment oberts quant a resultats, este dimecres s’han començat a concretar algunes dates claus per a la possible conformació de govern.

De moment, el debat d’investidura amb Alberto Núñez Feijóo com a candidat se celebrarà el 26 i 27 de setembre, així ho ha anunciat este matí, la presidenta del Congrés, Francina Armengol, qui ha fixat esta data al calendari parlamentari després de parlar amb el líder del PP, a qui, segons algunes declaracions prèvies, li hauria agradat disposar de més temps.

Este és un pas immediatament posterior al fet que Felip VI li encarregara este dimarts al líder popular conformar govern, i buscar esta confiança de la Cambra baixa, encara en incògnita, per ser el candidat que va guanyar les eleccions generals del 23-J.

Segons han informat fonts pròximes al Congrés, el líder conservador hauria preferit que el debat d’investidura no tinguera lloc immediatament. De fet, cal recordar que abans de ser proposat pel Rei, Feijóo ja va fer esment que les negociacions que hauria de realitzar per aconseguir els 176 escons de la majoria absoluta -quatre més dels que té en estos moments, sumant amb Vox, CC i UPN– no es començarien fins dilluns que ve, una vegada constituïts els grups parlamentaris.

Què passaria si no hi ha govern? Eleccions?

Siga com siga, la data prevista per a este primer debat, condiciona també el calendari futur dels que ja temen que es forcen unes noves eleccions i que a més estes pogueren coincidir amb les dates nadalenques.

De fet, la conformació d’un govern i els períodes estipulats estan perfectament establits i delimitats de manera que només cal comptar els dies restants per recordar que en cas que Feijóo no obtinguera la confiança de la majoria de la Cambra, el Rei podria proposar el candidat del PSOE, Pedro Sánchez, buscar suports per conformar una majoria que li permetria revalidar el càrrec.

Estos terminis, estipulen també que si en dos mesos des de la primera votació d’investidura no s’ha investit president del Govern, el Rei dissoldria les dos Cambres i convocaria noves eleccions que podrien celebrar-se el 14 de gener del 2024.

Últimes notícies

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.

La UPV desenvolupa un sistema pioner per a evitar incendis en bateries de vehicles elèctrics

Investigadors de la UPV presenten AVL Thermos, un nou calorimetre flexible que reproduix i controla les fugues tèrmiques en bateries dion-litio per a dissenyar sistemes mes segurs en cotxes i patinets electrics.

Els artistes fallers reclamen ajudes i posar fre a l’intrusisme per a salvar el sector

El mestre major del Gremi d’Artistes Fallers, Vicente Julián, alerta que l’ofici travessa serioses dificultats per la pujada del preu del suro i l’intrusisme, i reclama ajudes directes, regulació i reconeixement professional per a garantir el futur del sector.

Quatre detinguts a Alacant per comprar mòbils cars amb nòmines falsificades

La Policia Nacional deté quatre hòmens a Alacant acusats d’estafar comerços de telefonia amb nòmines falsificades per finançar mòbils de gamma alta valorats en 1.500 euros.

El sud-est peninsular, clau arqueològica dels jocs de tauler preromans

El sud-est peninsular, especialment la província dAlacant, concentra la major quantitat de restes arqueològiques de jocs de tauler preromans, una peça clau per a entendre les relacions socials entre els pobles mediterranis i les elites locals abans de la romanització.

Oratge estable diumenge amb cel ras i descens de les temperatures a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge de cel poc nuvolós o ras, amb màximes a la baixa a l’interior de València i sense canvis en la resta, i vent fluix de direcció variable amb predomini de llevant a la vesprada.