El debat d’investidura de Feijóo es fixa el 26 i 27 de setembre

Amb un devastador estiu electoral de temperatures rècord i incertesa política després d’uns comicis generals totalment oberts quant a resultats, este dimecres s’han començat a concretar algunes dates claus per a la possible conformació de govern.

De moment, el debat d’investidura amb Alberto Núñez Feijóo com a candidat se celebrarà el 26 i 27 de setembre, així ho ha anunciat este matí, la presidenta del Congrés, Francina Armengol, qui ha fixat esta data al calendari parlamentari després de parlar amb el líder del PP, a qui, segons algunes declaracions prèvies, li hauria agradat disposar de més temps.

Este és un pas immediatament posterior al fet que Felip VI li encarregara este dimarts al líder popular conformar govern, i buscar esta confiança de la Cambra baixa, encara en incògnita, per ser el candidat que va guanyar les eleccions generals del 23-J.

Segons han informat fonts pròximes al Congrés, el líder conservador hauria preferit que el debat d’investidura no tinguera lloc immediatament. De fet, cal recordar que abans de ser proposat pel Rei, Feijóo ja va fer esment que les negociacions que hauria de realitzar per aconseguir els 176 escons de la majoria absoluta -quatre més dels que té en estos moments, sumant amb Vox, CC i UPN– no es començarien fins dilluns que ve, una vegada constituïts els grups parlamentaris.

Què passaria si no hi ha govern? Eleccions?

Siga com siga, la data prevista per a este primer debat, condiciona també el calendari futur dels que ja temen que es forcen unes noves eleccions i que a més estes pogueren coincidir amb les dates nadalenques.

De fet, la conformació d’un govern i els períodes estipulats estan perfectament establits i delimitats de manera que només cal comptar els dies restants per recordar que en cas que Feijóo no obtinguera la confiança de la majoria de la Cambra, el Rei podria proposar el candidat del PSOE, Pedro Sánchez, buscar suports per conformar una majoria que li permetria revalidar el càrrec.

Estos terminis, estipulen també que si en dos mesos des de la primera votació d’investidura no s’ha investit president del Govern, el Rei dissoldria les dos Cambres i convocaria noves eleccions que podrien celebrar-se el 14 de gener del 2024.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Oviedo s’imposa 1-0 a un València sense mordent

L'Oviedo, malgrat la seua condició de cuera, va firmar la seua quarta victòria de lliga en superar 1-0 al València en el Carlos Tartiere. David Costas va decidir i el VAR va anul·lar el 2-0 en el 77.

Carvajal, Fran García i Camavinga, novetats en l’onze del Reial Madrid davant l’Elx

Arbeloa introduïx a Carvajal i Fran García en els laterals i a Camavinga en la medul·lar per a rebre a l'Elx. L'equip ajusta peces amb deu baixes.

Avís groc per vent de fins a 80 km/h a l’interior de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vent del nord amb ratxes de fins a 80 km/h a Castelló. L'episodi s'estén per trams i afecta també a València i Alacant.

Carvajal, Fran García i Camavinga, novetats en l’onze de Arbeloa davant l’Elx

Arbeloa introduïx a Carvajal i Fran García en els laterals i a Camavinga en el centre. Amb deu baixes, reserva a Alexander-Arnold i a Arda Güler i manté a Thiago Pitarch.

David Costas avança a l’Oviedo davant el València amb un gol en la primera part (1-0)

David Costas va marcar a la mitja hora i va posar per davant a l'Oviedo davant el València en el Carlos Tartiere. El 1-0 va reflectir la superioritat local en la primera part.

Gayà aconseguix els 400 partits amb el València i és ja el sèptim amb més trobades

El capità del València va aconseguir els 400 partits oficials en ser titular davant l'Oviedo i va empatar amb Enrique Saura com sèptim de la història del club.

Metrovalencia oferirà servicis mínims del 80% del 15 al 19 de març durant els aturs

FGV aplicarà una cobertura del 80% en Metrovalencia i del 75% en el TRAM d'Alacant entre el 15 i el 19 de març. Hi haurà franges d'aturs el diumenge i el dilluns.

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal aconseguix el ninot indultat infantil de 2026

La comissió Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de les Falles 2026 amb una escena de taller firmada per Zvonimir Ostoic (Zeta). L'elecció, amb 9.190 dels 53.661 vots, obri els cinc dies grans que arranquen amb la plantá infantil.