Declaració d’Emergència Nacional a la Comunitat Valenciana per la Caiguda del Sistema Elèctric

Emergència Nacional per la Caiguda del Sistema Elèctric

VALÈNCIA/MADRID, 29 (EUROPA PRESS) – El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) ha confirmat una declaració d’emergència d’interès nacional que afecta a les comunitats d’Andalusia, Extremadura, La Rioja, Madrid, Murcia, Castella-la Manxa, Galícia i, per descomptat, la Comunitat Valenciana. Aquesta decisió s’ha pres a conseqüència d’una fallida del sistema elèctric que va tenir lloc a les 12.30 hores d’aquest dilluns, 28 d’abril.

Les primeres comunitats que van activar la sol·licitud van ser Andalusia, Extremadura, La Rioja, Madrid i Murcia, i posteriorment, Castella-la Manxa, Galícia i la Comunitat Valenciana s’hi van sumar. Aquesta inclosa en una ampliació posterior de l’ordre del Ministeri de l’Interior.

Segons indica el BOE, l’article 28 de la Llei 17/2015, de 9 de juliol, del Sistema Nacional de Protecció Civil, estableix que s’entenen com a emergències d’interès nacional aquelles que requereixen la coordinació de diverses administracions públiques i que, per la seva magnitud, necessiten recursos a nivell supraterrestre.

En casos com aquests, la responsabilitat de la declaració d’interès nacional recau en el titular del Ministeri de l’Interior, tant per iniciativa pròpia com per instàncies de les comunitats autònomes o dels Delegats del Govern. Aquesta situació es mantindrà activa fins que se’n declari la finalització amb el restabliment de la normalitat.

L’ordre ministerial publicada en el BOE especifica que, a conseqüència de la caiguda del sistema elèctric, s’han interromput de manera significativa els serveis de infraestructures, comunicacions i institucions públiques com carreteres, trens, aeroports, col·legis i hospitals, entre d’altres.

Segons la informació de la Xarxa Elèctrica d’Espanya, el tall de subministrament és de magnitud excepcional. Les causes d’aquesta interrupció encara són desconegudes, tot i que es treballa en la recuperació del servei i en l’anàlisi d’aquests incidents tan aviat com sigui possible.

Últimes notícies

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.

Visites multisensorials perquè les Fogueres d Alacant siguen accessibles per a tots

Un grup d investigació de la Universitat d Alacant i la Foguera Sèneca-Autobusos ha posat en marxa una prova pilot de visites multisensorials per a acostar el monument a persones amb discapacitat. El projecte FogUAccess busca fer l art i la festa més accessibles amb olors, sons, textures i explicacions adaptades.

Una mascletà berciana fa tremolar les Fogueres de Sant Joan dAlacant

El pirotècnic Pedro Alonso, de la firma Pibierzo, ha debutat en el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan dAlacant amb un espectacle anomenat Terremoto berciano en el cielo alicantino, que ha arribat als 126,8 decibels en 5 minuts i 41 segons.

CCOO PV es persona com a acusació popular pel cas de la professora agredida per un policia a València

CCOO PV s'ha personat com a acusació popular en la causa oberta per l'agressió d'un policia nacional a una professora jubilada durant la vaga del professorat valencià el 31 de maig a València. El sindicat demana imputar diversos delictes a l'agent i reclama la seua suspensió cautelar de funcions.

Roben el coure d’un pou agrícola arranjat per la dana només un dia després d’acabar les obres

La comunitat de regants La Serreta i La Escala, que rega quasi 500 hectàrees en pobles com Real i Montroi, ha patit un robatori de coure valorat en més de 25.000 euros només 24 hores després de finalitzar les obres de reparació del pou danyat per la dana.

Obres a la Gran Via Marqués del Túria: menys soroll i asfalt nou este estiu

L’Ajuntament de València ha iniciat la renovació de més de 22.000 m2 de calçada a la Gran Via Marqués del Túria amb asfalt fonoabsorbent que reduirà fins a 10 decibels el soroll del trànsit i fins a un 20 % les emissions de CO₂. Les obres, adjudicades per 1,24 milions d’euros, s’allargaran fins a finals d’agost.

Pérez Llorca veu en la condemna a Ábalos l’inici del final del sanchisme

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, interpreta la condemna a 24 anys de presó a José Luis Ábalos com l’inici del final del sanchisme a Espanya i en la Comunitat Valenciana, i pressiona Pedro Sánchez perquè convoque eleccions.

Bernabé acusa la Generalitat de ocultar dades clau durant la dana del 29 d’octubre

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que la Generalitat va convocar tard el Cecopi, no va aportar anàlisis de pluja ni va traslladar al centre les més de 11.000 telefonades al 112 durant la dana del 29 d’octubre de 2024.