Deliberació Triunfo: Els Premis Jaume I reivindiquen el talent científic i empresarial en el càsting d’OT

La Fundació Premis Jaume I ha aprofitat les audicions a València del programa de televisió ‘Operació Triunfo’ per a reivindicar el talent en ciència i empresa. Aquesta iniciativa forma part de la nova campanya creativa titulada ‘Deliberació Triunfo’, amb la qual els guardons valencians busquen posar en valor aquells qui investiguen, emprenen i transformen el país.

En un ambient on milers de joves esperaven la seva oportunitat per a cantar en el càsting d’OT, una científica va decidir participar amb un objectiu diferent. Amb una clara missió, va voler recordar que «encara que els científics no sempre canten afinant, tenen molt a dir». «A Espanya, tenim talent que pot canviar vides. L’única cosa que demanem és que ens escolten», va declarar la científica, destacant la urgència de fer visible el treball de les persones implicades en la ciència i l’emprenedoria, segons la fundació.

Amb aquesta campanya, els Premis Jaume I volen enviar un missatge contundent: «Si busquem talent, no ho passem per alt». Això implica que el vertader progrés necessita més micròfons per a investigadors, innovadors i emprenedors.

Tanmateix, la presència de la ciència en els mitjans de comunicació espanyols és limitadíssima. Un estudi de la Universitat de Saragossa revela que només el 0,9% de les notícies en televisió tracta temes científics i tecnològics. Malgrat que l’interès per la ciència i la tecnologia ha augmentat amb els anys, només el 12,3% dels espanyols expressen espontàniament el seu interès en aquests temes.

En l’àmbit empresarial, l’ecosistema emprenedor espanyol mostra signes de maduresa, però encara s’enfronta a desafiaments per a guanyar visibilitat i consolidar-se en sectors clau com la intel·ligència artificial, la sostenibilitat o les relacions B2G (interaccions entre empreses i governs).

La Fundació connecta així dos mons aparentment oposats —la cultura pop i l’excel·lència científica i empresarial— per a llançar una mateixa reivindicació: donar visibilitat a aquells que treballen cada dia per transformar el país des del coneixement, la innovació i l’empresa.

Últimes notícies

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.

Volkswagen tria València per a estrenar l’ID.Polo, el seu urbà elèctric fet a Espanya

Volkswagen ha presentat a València l’ID.Polo, el seu primer urbà 100 % elèctric fabricat a Espanya, amb un preu d’eixida de 17.900 euros. El model manté l’ADN clàssic del Polo i oferix fins a 449 quilòmetres d’autonomia.

Gueye destaca la seua versatilitat i potència física en el seu aterratge al València Basket

L’ala-pívot Mouhamadou Gueye s’ha presentat com a nou jugador del València Basket destacant la seua versatilitat i capacitat atlètica, que confia que li permetran tindre un impacte immediat en el Roig Arena. El jugador, que afronta la seua primera experiència a Europa, ha assegurat que el procés d’adaptació avança de manera positiva gràcies al suport del vestidor.