Deliberació Triunfo: Els Premis Jaume I reivindiquen el talent científic i empresarial en el càsting d’OT

La Fundació Premis Jaume I ha aprofitat les audicions a València del programa de televisió ‘Operació Triunfo’ per a reivindicar el talent en ciència i empresa. Aquesta iniciativa forma part de la nova campanya creativa titulada ‘Deliberació Triunfo’, amb la qual els guardons valencians busquen posar en valor aquells qui investiguen, emprenen i transformen el país.

En un ambient on milers de joves esperaven la seva oportunitat per a cantar en el càsting d’OT, una científica va decidir participar amb un objectiu diferent. Amb una clara missió, va voler recordar que «encara que els científics no sempre canten afinant, tenen molt a dir». «A Espanya, tenim talent que pot canviar vides. L’única cosa que demanem és que ens escolten», va declarar la científica, destacant la urgència de fer visible el treball de les persones implicades en la ciència i l’emprenedoria, segons la fundació.

Amb aquesta campanya, els Premis Jaume I volen enviar un missatge contundent: «Si busquem talent, no ho passem per alt». Això implica que el vertader progrés necessita més micròfons per a investigadors, innovadors i emprenedors.

Tanmateix, la presència de la ciència en els mitjans de comunicació espanyols és limitadíssima. Un estudi de la Universitat de Saragossa revela que només el 0,9% de les notícies en televisió tracta temes científics i tecnològics. Malgrat que l’interès per la ciència i la tecnologia ha augmentat amb els anys, només el 12,3% dels espanyols expressen espontàniament el seu interès en aquests temes.

En l’àmbit empresarial, l’ecosistema emprenedor espanyol mostra signes de maduresa, però encara s’enfronta a desafiaments per a guanyar visibilitat i consolidar-se en sectors clau com la intel·ligència artificial, la sostenibilitat o les relacions B2G (interaccions entre empreses i governs).

La Fundació connecta així dos mons aparentment oposats —la cultura pop i l’excel·lència científica i empresarial— per a llançar una mateixa reivindicació: donar visibilitat a aquells que treballen cada dia per transformar el país des del coneixement, la innovació i l’empresa.

Últimes notícies

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Un banc de meduses obliga a extremar les precaucions a la platja de la Goleta

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta, a Tavernes de la Valldigna, i ha obligat a hissar bandera groga i avís específic de meduses.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.