Deliberació Triunfo: Els Premis Jaume I reivindiquen el talent científic i empresarial en el càsting d’OT

La Fundació Premis Jaume I ha aprofitat les audicions a València del programa de televisió ‘Operació Triunfo’ per a reivindicar el talent en ciència i empresa. Aquesta iniciativa forma part de la nova campanya creativa titulada ‘Deliberació Triunfo’, amb la qual els guardons valencians busquen posar en valor aquells qui investiguen, emprenen i transformen el país.

En un ambient on milers de joves esperaven la seva oportunitat per a cantar en el càsting d’OT, una científica va decidir participar amb un objectiu diferent. Amb una clara missió, va voler recordar que «encara que els científics no sempre canten afinant, tenen molt a dir». «A Espanya, tenim talent que pot canviar vides. L’única cosa que demanem és que ens escolten», va declarar la científica, destacant la urgència de fer visible el treball de les persones implicades en la ciència i l’emprenedoria, segons la fundació.

Amb aquesta campanya, els Premis Jaume I volen enviar un missatge contundent: «Si busquem talent, no ho passem per alt». Això implica que el vertader progrés necessita més micròfons per a investigadors, innovadors i emprenedors.

Tanmateix, la presència de la ciència en els mitjans de comunicació espanyols és limitadíssima. Un estudi de la Universitat de Saragossa revela que només el 0,9% de les notícies en televisió tracta temes científics i tecnològics. Malgrat que l’interès per la ciència i la tecnologia ha augmentat amb els anys, només el 12,3% dels espanyols expressen espontàniament el seu interès en aquests temes.

En l’àmbit empresarial, l’ecosistema emprenedor espanyol mostra signes de maduresa, però encara s’enfronta a desafiaments per a guanyar visibilitat i consolidar-se en sectors clau com la intel·ligència artificial, la sostenibilitat o les relacions B2G (interaccions entre empreses i governs).

La Fundació connecta així dos mons aparentment oposats —la cultura pop i l’excel·lència científica i empresarial— per a llançar una mateixa reivindicació: donar visibilitat a aquells que treballen cada dia per transformar el país des del coneixement, la innovació i l’empresa.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.