Deliberació Triunfo: Els Premis Jaume I reivindiquen el talent científic i empresarial en el càsting d’OT

La Fundació Premis Jaume I ha aprofitat les audicions a València del programa de televisió ‘Operació Triunfo’ per a reivindicar el talent en ciència i empresa. Aquesta iniciativa forma part de la nova campanya creativa titulada ‘Deliberació Triunfo’, amb la qual els guardons valencians busquen posar en valor aquells qui investiguen, emprenen i transformen el país.

En un ambient on milers de joves esperaven la seva oportunitat per a cantar en el càsting d’OT, una científica va decidir participar amb un objectiu diferent. Amb una clara missió, va voler recordar que «encara que els científics no sempre canten afinant, tenen molt a dir». «A Espanya, tenim talent que pot canviar vides. L’única cosa que demanem és que ens escolten», va declarar la científica, destacant la urgència de fer visible el treball de les persones implicades en la ciència i l’emprenedoria, segons la fundació.

Amb aquesta campanya, els Premis Jaume I volen enviar un missatge contundent: «Si busquem talent, no ho passem per alt». Això implica que el vertader progrés necessita més micròfons per a investigadors, innovadors i emprenedors.

Tanmateix, la presència de la ciència en els mitjans de comunicació espanyols és limitadíssima. Un estudi de la Universitat de Saragossa revela que només el 0,9% de les notícies en televisió tracta temes científics i tecnològics. Malgrat que l’interès per la ciència i la tecnologia ha augmentat amb els anys, només el 12,3% dels espanyols expressen espontàniament el seu interès en aquests temes.

En l’àmbit empresarial, l’ecosistema emprenedor espanyol mostra signes de maduresa, però encara s’enfronta a desafiaments per a guanyar visibilitat i consolidar-se en sectors clau com la intel·ligència artificial, la sostenibilitat o les relacions B2G (interaccions entre empreses i governs).

La Fundació connecta així dos mons aparentment oposats —la cultura pop i l’excel·lència científica i empresarial— per a llançar una mateixa reivindicació: donar visibilitat a aquells que treballen cada dia per transformar el país des del coneixement, la innovació i l’empresa.

Últimes notícies

Trenta mitjans aeris es bolquen en l’incendi de la Vall d’Uixó després de cremar 6.500 hectàrees

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha calcinat 6.500 hectàrees des de dissabte i este dilluns compta amb 30 mitjans aeris, en un dia d’alt risc d’incendis a tota la Comunitat Valenciana.

Oratge estable i lleuger descens de temperatures a l’interior d’Alacant

La última setmana de juliol comença en la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos i un lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant, mentre que en zones de València i Castelló pujaran lleugerament.

Tercer dia d’incendi a la Vall d’Uixó amb 6.500 hectàrees calcinades i 80.000 persones afectades

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó enceta el tercer dia actiu amb 6.500 hectàrees calcinades, 16.000 persones evacuades i 64.000 confinades a tres municipis.

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.