18.1 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Deliberació Triunfo: Els Premis Jaume I reivindiquen el talent científic i empresarial en el càsting d’OT

La Fundació Premis Jaume I ha aprofitat les audicions a València del programa de televisió ‘Operació Triunfo’ per a reivindicar el talent en ciència i empresa. Aquesta iniciativa forma part de la nova campanya creativa titulada ‘Deliberació Triunfo’, amb la qual els guardons valencians busquen posar en valor aquells qui investiguen, emprenen i transformen el país.

En un ambient on milers de joves esperaven la seva oportunitat per a cantar en el càsting d’OT, una científica va decidir participar amb un objectiu diferent. Amb una clara missió, va voler recordar que “encara que els científics no sempre canten afinant, tenen molt a dir”. “A Espanya, tenim talent que pot canviar vides. L’única cosa que demanem és que ens escolten”, va declarar la científica, destacant la urgència de fer visible el treball de les persones implicades en la ciència i l’emprenedoria, segons la fundació.

Amb aquesta campanya, els Premis Jaume I volen enviar un missatge contundent: “Si busquem talent, no ho passem per alt”. Això implica que el vertader progrés necessita més micròfons per a investigadors, innovadors i emprenedors.

Tanmateix, la presència de la ciència en els mitjans de comunicació espanyols és limitadíssima. Un estudi de la Universitat de Saragossa revela que només el 0,9% de les notícies en televisió tracta temes científics i tecnològics. Malgrat que l’interès per la ciència i la tecnologia ha augmentat amb els anys, només el 12,3% dels espanyols expressen espontàniament el seu interès en aquests temes.

En l’àmbit empresarial, l’ecosistema emprenedor espanyol mostra signes de maduresa, però encara s’enfronta a desafiaments per a guanyar visibilitat i consolidar-se en sectors clau com la intel·ligència artificial, la sostenibilitat o les relacions B2G (interaccions entre empreses i governs).

La Fundació connecta així dos mons aparentment oposats —la cultura pop i l’excel·lència científica i empresarial— per a llançar una mateixa reivindicació: donar visibilitat a aquells que treballen cada dia per transformar el país des del coneixement, la innovació i l’empresa.

Últimes notícies

Ortí destaca 39 candidatures valencianes als Premis Goya

La consellera Carmen Ortí ha subratllat el gran moment de l'audiovisual valencià amb 39 nominacions en la 40 edició dels Goya, 19 d'elles amb ajudes del IVC.

Detecten una microalga productora de ciguatoxinas en el Mediterrani peninsular

Han confirmat per primera vegada la presència de Gambierdiscus australs en aigües enfront de Dénia i Xàbia, amb abundàncies de 20-140 cèl·lules per litre. El risc per al consumidor es considera baix i es manté la vigilància científica.

El cim sobre finançament autonòmic se salda amb el rebuig de quasi totes les comunitats

El cim sobre el nou sistema de finançament autonòmic ha acabat amb el rebuig de quasi totes les comunitats, excepte Catalunya. El malestar per l'anunci previ d'Oriol Junqueras i l'exigència de majoria absoluta en el Congrés han anticipat un tràmit difícil

El PSOE demana la dimissió de l’alcalde de Benidorm per la multa rècord del APR-7

El PSPV-PSOE ha exigit la renúncia de Toni Pérez després de quedar ferma la condemna que obliga l'Ajuntament a pagar més de 350 milions pel APR-7. El partit alerta d'un impacte fiscal sense precedents i demana negociar i acudir al Fons d'Ordenació.

Benidorm sosté que el pagament de 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde de Benidorm ha assegurat que acatarà la sentència que fixa una indemnització de més de 350 milions pel sòl de Serra Gelada i que el pagament no portarà a la ruïna ni forçarà una intervenció estatal. El consistori estudia vies jurídiques i financeres amb els seus tècnics.

Schareina es col·loca tercer i Benavides recupera el lideratge després de la caiguda de Sanders

Benavides lidera per 41 segons després de ser segon en l'etapa guanyada per Van Beveren. La caiguda de Sanders ho va relegar i Schareina va pujar a tercer en la general.

València Basket es mesurarà al Durán Maquinaria Ensino en la Copa de la Reina

El sorteig va aparellar a València Basket amb Durán Maquinaria Ensino per al tancament del debut a Tarragona 2026. Casademont Zaragoza i IDK Euskotren obriran la Copa.

Matías Moreno: ‘El Madrid serà molt difícil però no anirem amb el cap cot’

El central del Llevant va explicar que, malgrat la dificultat de visitar el Bernabéu, l'equip viatjarà per a competir i buscar els tres punts. Va destacar l'impuls amb Luis Castro i el seu bon moment personal.