Es podrà demanar cita per a vacunar-se contra el coronavirus “sense límit d’edat”

Emmanuel Macron ha avançat que a partir del 12 de maig els francesos podran «sense límit d’edat» demanar cita per a rebre la vacuna contra el COVID-19 amb dosi dels sèrums que no han sigut utilitzats «per a no malgastar» cap unitat.

«A partir del dimecres 12, podràs consultar el dia anterior en el lloc de Doctolib les dosis que estan disponibles i que siga com siga la teua edat, i si n’hi ha en el lloc on et trobes dosi que estan disponibles l’endemà i per tant cites que no es facen, estaran obertes sense límit d’edat» ha dit Macron.

Durant la inauguració d’un centre de vacunació en l’espai firal de la Porta de Versalles de París,  Macron també va informar que els majors de 50 anys podran vacunar-se a partir del 10 de maig, en lloc del 15 de maig com estava previst fins ara.

16,7 milions de persones a França han rebut almenys una dosi de la vacuna contra el COVID-19 des de l’inici de la campanya de vacunació dels quals 7,1 milions tenen la pauta completa.

El govern s’ha fixat l’objectiu d’arribar a 20 milions de primeres dosis injectades per al 15 de maig, després 30 milions un mes després. La campanya estarà oberta oficialment a tots els adults el 15 de juny.

Últimes notícies

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.

La UPV desenvolupa un sistema pioner per a evitar incendis en bateries de vehicles elèctrics

Investigadors de la UPV presenten AVL Thermos, un nou calorimetre flexible que reproduix i controla les fugues tèrmiques en bateries dion-litio per a dissenyar sistemes mes segurs en cotxes i patinets electrics.

Els artistes fallers reclamen ajudes i posar fre a l’intrusisme per a salvar el sector

El mestre major del Gremi d’Artistes Fallers, Vicente Julián, alerta que l’ofici travessa serioses dificultats per la pujada del preu del suro i l’intrusisme, i reclama ajudes directes, regulació i reconeixement professional per a garantir el futur del sector.

Quatre detinguts a Alacant per comprar mòbils cars amb nòmines falsificades

La Policia Nacional deté quatre hòmens a Alacant acusats d’estafar comerços de telefonia amb nòmines falsificades per finançar mòbils de gamma alta valorats en 1.500 euros.

El sud-est peninsular, clau arqueològica dels jocs de tauler preromans

El sud-est peninsular, especialment la província dAlacant, concentra la major quantitat de restes arqueològiques de jocs de tauler preromans, una peça clau per a entendre les relacions socials entre els pobles mediterranis i les elites locals abans de la romanització.

Oratge estable diumenge amb cel ras i descens de les temperatures a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge de cel poc nuvolós o ras, amb màximes a la baixa a l’interior de València i sense canvis en la resta, i vent fluix de direcció variable amb predomini de llevant a la vesprada.