Denunciat després que els seus gossos s’escaparen i mataren a altres quatre a Castelló

La Guàrdia Civil ha denunciat per danys i maltracte animal al propietari de dos gossos de raça perillosa que no tenien llicència i que van causar la mort a quatre cans després d'escapar-se i accedir a una finca en la localitat castellonenca de Betxí.

 

L'actuació es va iniciar quan els agents de la Guàrdia Civil pertanyents al Servei de Protecció de la Naturalesa (Seprona) de Borriana van tindre coneixement per part d'un ciutadà de Betxí que quatre gossos que es trobaven en la seua finca havien patit l'atac d'altres gossos i els havien matat. Els gossos de raça perillosa havien accedit a la seua propietat després d'alçar la tanca perimetral del terreny.

Es va iniciar una recerca per a resoldre els fets i van localitzar una finca a uns 250 metres de distància de la propietat en la qual van ocórrer els fets en la qual hi havia dos gossos de raça pit bull terrier. Van identificar a l'amo dels animals i se li va sol·licitar la documentació corresponent, encara que solament va aportar una llicència administrativa que no ho habilitava per a la tinença d'animals potencialment perillosos en este lloc.

 

Els agents van poder descobrir que els gossos atacants no estaven inscrits en el cens municipal de Betxí i la tanca no tenia el permís municipal d'obra. També van apreciar que la tanca no oferia les condicions idònies de seguretat per a la tinença d'animals considerats potencialment perillosos, ja que s'havien escapat contínuament de la propietat i havien causat danys i la mort dels quatre gossos.

 

Per tot açò es va procedir a la recerca d'un home, veí de Vila-real, com a suposat autor d'un delicte de danys i maltracte animal.

 

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.