Denunciat després que els seus gossos s’escaparen i mataren a altres quatre a Castelló

La Guàrdia Civil ha denunciat per danys i maltracte animal al propietari de dos gossos de raça perillosa que no tenien llicència i que van causar la mort a quatre cans després d'escapar-se i accedir a una finca en la localitat castellonenca de Betxí.

 

L'actuació es va iniciar quan els agents de la Guàrdia Civil pertanyents al Servei de Protecció de la Naturalesa (Seprona) de Borriana van tindre coneixement per part d'un ciutadà de Betxí que quatre gossos que es trobaven en la seua finca havien patit l'atac d'altres gossos i els havien matat. Els gossos de raça perillosa havien accedit a la seua propietat després d'alçar la tanca perimetral del terreny.

Es va iniciar una recerca per a resoldre els fets i van localitzar una finca a uns 250 metres de distància de la propietat en la qual van ocórrer els fets en la qual hi havia dos gossos de raça pit bull terrier. Van identificar a l'amo dels animals i se li va sol·licitar la documentació corresponent, encara que solament va aportar una llicència administrativa que no ho habilitava per a la tinença d'animals potencialment perillosos en este lloc.

 

Els agents van poder descobrir que els gossos atacants no estaven inscrits en el cens municipal de Betxí i la tanca no tenia el permís municipal d'obra. També van apreciar que la tanca no oferia les condicions idònies de seguretat per a la tinença d'animals considerats potencialment perillosos, ja que s'havien escapat contínuament de la propietat i havien causat danys i la mort dels quatre gossos.

 

Per tot açò es va procedir a la recerca d'un home, veí de Vila-real, com a suposat autor d'un delicte de danys i maltracte animal.

 

Últimes notícies

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.