21.2 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Desarticulació d’una xarxa criminal dedicada a la difusió d’imatges íntimes de dones sense consentiment

La Policia Nacional ha desarticulat una xarxa criminal que s’encarregava de la difusió d’imatges íntimes de dones sense el seu consentiment, amb la detenció d’11 persones en diverses províncies espanyoles, incloent València. Aquesta operació es va iniciar després que les autoritats en reberen coneixement a través del correu redesabiertas@policia.es sobre la circulació de material audiovisual de dones que no havien donat permís per a la seua difusió. El líder de la trama, que ha estat arrestat, va aconseguir acumular contingut sensible de més d’un centenar de dones.

Les investigacions han portat a la detenció de persones a ciutats com Saragossa, Vigo, Santiago de Compostel·la, Avilés i l’Hospitalet de Llobregat, amb la identificació de 26 víctimes fins al moment. Els agents van descobrir que el cap de la xarxa obtingués el contingut privat de les víctimes mitjançant l’accés no autoritzat als seus perfils privats, vulnerant així les normes de les plataformes utilitzades.

Un cop obtingut el contingut, aquest era distribuït sense coneixement ni consentiment de les víctimes a través de canals de missatgeria instantània creats específicament per a tal fi. Durant l’operació, es va realitzar un registre a la vivenda del responsable, on els agents van confiscar un ordinador i tres terminals mòbils. En total, es van localitzar quasi 120.000 arxius distribuïts en 568 carpetes.

A més, s’ha identificat una xarxa de col·laboradors que intercanviaven material amb l’arrestat principal, així com una xarxa de “mules” que proporcionaven suport financer. Aquesta xarxa de “mules” rebia diners procedents de la difusió il·legal i els transferia al líder de l’estructura criminal.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.