Desarticulació d’una xarxa criminal dedicada a la difusió d’imatges íntimes de dones sense consentiment

La Policia Nacional ha desarticulat una xarxa criminal que s’encarregava de la difusió d’imatges íntimes de dones sense el seu consentiment, amb la detenció d’11 persones en diverses províncies espanyoles, incloent València. Aquesta operació es va iniciar després que les autoritats en reberen coneixement a través del correu redesabiertas@policia.es sobre la circulació de material audiovisual de dones que no havien donat permís per a la seua difusió. El líder de la trama, que ha estat arrestat, va aconseguir acumular contingut sensible de més d’un centenar de dones.

Les investigacions han portat a la detenció de persones a ciutats com Saragossa, Vigo, Santiago de Compostel·la, Avilés i l’Hospitalet de Llobregat, amb la identificació de 26 víctimes fins al moment. Els agents van descobrir que el cap de la xarxa obtingués el contingut privat de les víctimes mitjançant l’accés no autoritzat als seus perfils privats, vulnerant així les normes de les plataformes utilitzades.

Un cop obtingut el contingut, aquest era distribuït sense coneixement ni consentiment de les víctimes a través de canals de missatgeria instantània creats específicament per a tal fi. Durant l’operació, es va realitzar un registre a la vivenda del responsable, on els agents van confiscar un ordinador i tres terminals mòbils. En total, es van localitzar quasi 120.000 arxius distribuïts en 568 carpetes.

A més, s’ha identificat una xarxa de col·laboradors que intercanviaven material amb l’arrestat principal, així com una xarxa de “mules” que proporcionaven suport financer. Aquesta xarxa de “mules” rebia diners procedents de la difusió il·legal i els transferia al líder de l’estructura criminal.

Últimes notícies

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.

Quatre anys de presó per vendre la casa del seu pare malalt i quedar-se amb tots els diners

L'Audiència Provincial d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home que va aprofitar la deterioració cognitiva del seu pare de 78 anys per a buidar els seus comptes i vendre la seua vivenda per 90.000 euros.

Ford Almussafes fixa deu dies d’atur al maig per l’ERTO Xarxa

Ford Almussafes detindrà la producció de vehicles huit dies i la de motors dos dies al maig dins de l'ERTO Xarxa, que afecta de manera rotativa a tota la plantilla.

Alacant reforça els controls per a adjudicar les noves vivendes públiques

L'Ajuntament d'Alacant actualitza per decret els criteris d'adjudicació i control de les vivendes de protecció pública, mentres l'oposició critica el model triat per a la promoció del carrer Ceuta.

Quasi 400.000 escolars valencians celebren el Dia de l’Esport amb jocs tradicionals

Prop de 400.000 alumnes de més de 1.100 centres de la Comunitat Valenciana van participar en el Dia de l’Esport, una jornada que recupera jocs tradicionals i fomenta l'activitat física a l'aire lliure.

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència de Castelló ha condemnat a penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una comunitat pseudoreligiosa de Vistabella del Maestrat per la seua implicació en abusos sexuals a menors comesos durant anys.