9.5 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Desarticulació d’una xarxa criminal dedicada a la difusió d’imatges íntimes de dones sense consentiment

La Policia Nacional ha desarticulat una xarxa criminal que s’encarregava de la difusió d’imatges íntimes de dones sense el seu consentiment, amb la detenció d’11 persones en diverses províncies espanyoles, incloent València. Aquesta operació es va iniciar després que les autoritats en reberen coneixement a través del correu redesabiertas@policia.es sobre la circulació de material audiovisual de dones que no havien donat permís per a la seua difusió. El líder de la trama, que ha estat arrestat, va aconseguir acumular contingut sensible de més d’un centenar de dones.

Les investigacions han portat a la detenció de persones a ciutats com Saragossa, Vigo, Santiago de Compostel·la, Avilés i l’Hospitalet de Llobregat, amb la identificació de 26 víctimes fins al moment. Els agents van descobrir que el cap de la xarxa obtingués el contingut privat de les víctimes mitjançant l’accés no autoritzat als seus perfils privats, vulnerant així les normes de les plataformes utilitzades.

Un cop obtingut el contingut, aquest era distribuït sense coneixement ni consentiment de les víctimes a través de canals de missatgeria instantània creats específicament per a tal fi. Durant l’operació, es va realitzar un registre a la vivenda del responsable, on els agents van confiscar un ordinador i tres terminals mòbils. En total, es van localitzar quasi 120.000 arxius distribuïts en 568 carpetes.

A més, s’ha identificat una xarxa de col·laboradors que intercanviaven material amb l’arrestat principal, així com una xarxa de “mules” que proporcionaven suport financer. Aquesta xarxa de “mules” rebia diners procedents de la difusió il·legal i els transferia al líder de l’estructura criminal.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.