Desarticulació d’una xarxa criminal dedicada a la difusió d’imatges íntimes de dones sense consentiment

La Policia Nacional ha desarticulat una xarxa criminal que s’encarregava de la difusió d’imatges íntimes de dones sense el seu consentiment, amb la detenció d’11 persones en diverses províncies espanyoles, incloent València. Aquesta operació es va iniciar després que les autoritats en reberen coneixement a través del correu redesabiertas@policia.es sobre la circulació de material audiovisual de dones que no havien donat permís per a la seua difusió. El líder de la trama, que ha estat arrestat, va aconseguir acumular contingut sensible de més d’un centenar de dones.

Les investigacions han portat a la detenció de persones a ciutats com Saragossa, Vigo, Santiago de Compostel·la, Avilés i l’Hospitalet de Llobregat, amb la identificació de 26 víctimes fins al moment. Els agents van descobrir que el cap de la xarxa obtingués el contingut privat de les víctimes mitjançant l’accés no autoritzat als seus perfils privats, vulnerant així les normes de les plataformes utilitzades.

Un cop obtingut el contingut, aquest era distribuït sense coneixement ni consentiment de les víctimes a través de canals de missatgeria instantània creats específicament per a tal fi. Durant l’operació, es va realitzar un registre a la vivenda del responsable, on els agents van confiscar un ordinador i tres terminals mòbils. En total, es van localitzar quasi 120.000 arxius distribuïts en 568 carpetes.

A més, s’ha identificat una xarxa de col·laboradors que intercanviaven material amb l’arrestat principal, així com una xarxa de «mules» que proporcionaven suport financer. Aquesta xarxa de «mules» rebia diners procedents de la difusió il·legal i els transferia al líder de l’estructura criminal.

Últimes notícies

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre cap avís previ de la DANA

María José Catalá ha assegurat davant la jutgessa que València no va rebre cap avís del desbordament del barranco del Poyo i ha justificat que la ciutat no figurava com a municipi afectat en la fitxa de conca.

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre avisos previs del desbordament en la DANA

María José Catalá ha declarat com a testimoni que l’Ajuntament de València no va rebre cap avís específic sobre el desbordament del barranc del Poyo durant la DANA i ha assegurat que només va tindre constància de la gravetat quan La Torre ja estava totalment inundada.

Temperatures de fins a 42 graus posen en avís roig el litoral de València este dimecres

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís roig al litoral de València per màximes de 42 graus al prelitoral, i manté diversos avisos taronja i grocs per calor extrema i tempestes a tota la Comunitat Valenciana.

El Valencia CF començarà la Lliga una setmana més tard per l’ajornament contra el Betis

El Valencia CF iniciarà LaLiga EA Sports 2026-27 una setmana més tard del previst per l’ajornament del partit de la primera jornada contra el Betis, que s’ha reprogramat per al 25 d’agost a Mestalla.

Compromís denuncia que el PP es doblega a Vox en el debat dels pressupostos

Carles Esteve, diputat de Compromís, acusa el PP valencià de plegar-se a Vox en el debat dels pressupostos de la Generalitat de 2026 i alerta d'una escalada contra la igualtat i els drets de part de la ciutadania.

Vox imposa la seua ‘prioritat nacional’ en vivenda i servicis socials als pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat per a 2026 incorporen per primera vegada el principi de ‘prioritat nacional’ en les polítiques de vivenda i servicis socials, gràcies a l’acord amb el PP en Les Corts.

La ‘prioritat nacional’ marcarà les ajudes d’habitatge i servicis socials en els pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat de 2026 incorporen per primera vegada el principi de prioritat nacional en les polítiques d’habitatge i servicis socials, amb el suport del PP, segons ha destacat el síndic José María Llanos.

Nova planta de vivenda industrialitzada a València amb 6.000 habitatges a l’any

Cecotec i Casas inHAUS invertixen 100 milions d’euros en una nova planta de vivenda industrialitzada, amb previsió d’alçar 6.000 habitatges a l’any i generar 4.000 llocs de treball.