Desarticulació d’una xarxa criminal dedicada a la difusió d’imatges íntimes de dones sense consentiment

La Policia Nacional ha desarticulat una xarxa criminal que s’encarregava de la difusió d’imatges íntimes de dones sense el seu consentiment, amb la detenció d’11 persones en diverses províncies espanyoles, incloent València. Aquesta operació es va iniciar després que les autoritats en reberen coneixement a través del correu redesabiertas@policia.es sobre la circulació de material audiovisual de dones que no havien donat permís per a la seua difusió. El líder de la trama, que ha estat arrestat, va aconseguir acumular contingut sensible de més d’un centenar de dones.

Les investigacions han portat a la detenció de persones a ciutats com Saragossa, Vigo, Santiago de Compostel·la, Avilés i l’Hospitalet de Llobregat, amb la identificació de 26 víctimes fins al moment. Els agents van descobrir que el cap de la xarxa obtingués el contingut privat de les víctimes mitjançant l’accés no autoritzat als seus perfils privats, vulnerant així les normes de les plataformes utilitzades.

Un cop obtingut el contingut, aquest era distribuït sense coneixement ni consentiment de les víctimes a través de canals de missatgeria instantània creats específicament per a tal fi. Durant l’operació, es va realitzar un registre a la vivenda del responsable, on els agents van confiscar un ordinador i tres terminals mòbils. En total, es van localitzar quasi 120.000 arxius distribuïts en 568 carpetes.

A més, s’ha identificat una xarxa de col·laboradors que intercanviaven material amb l’arrestat principal, així com una xarxa de «mules» que proporcionaven suport financer. Aquesta xarxa de «mules» rebia diners procedents de la difusió il·legal i els transferia al líder de l’estructura criminal.

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.