Desarticulada una organització criminal dedicada a la falsificació de documents

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal dedicada a la falsificació de documents, amb els quals ciutadans estrangers romanien de manera irregular i inadvertida i eren donats d’alta en diferents empreses agrícoles.

L’operació policial, desenvolupada simultàniament el passat 30 de novembre en les localitats valencianes d’Algemesí i Alzira i a Nules i Almenara Platja (Castelló), ha culminat amb la detenció de 23 persones, 2 dones i 21 homes, com a presumptes autores dels delictes de falsedat documental. A sis d’ells també se’ls imputen els delictes de pertinença a organització criminal i contra els drets dels ciutadans estrangers.

Les investigacions per part de la Brigada Provincial d’Estrangeria i Fronteres de València, en col·laboració amb les Comissaries de Dénia i Benidorm, es van iniciar després de tenir coneixement els agents que des de finals de 2018 una organització podria estar dedicant-se a falsificar cartes d’identitat de ciutadans de països de la Unió Europea per a vendre-les-hi a estrangers de tercers països, amb la finalitat de documentar-los de manera fraudulenta a Espanya com a ciutadans comunitaris.

D’esta manera, els estrangers en situació irregular romanien al nostre país de manera inadvertida i a més eren donats d’alta en diferents empreses agrícoles.

Durant la investigació, els policies han detectat més de 50 estrangers amb cartes d’identitat falses de la República Txeca, Bulgària, Romania, Lituània, que aconseguien assignacions de NIE i així regularitzar-se com a europeus de manera fraudulenta en oficines de documentació de Dénia, Benidorm, Alacant, Alcoi, Hellín i Iecla.

Repartiment de funcions

Els integrants d’esta organització, a més, tenien funcions clarament diferenciades. D’una banda, uns captaven als estrangers, tant a Espanya com en altres països. Uns altres eren els encarregats de facilitar les seues regularitzacions al nostre país com a ciutadans comunitaris, preparant les seues sol·licituds de NIE, reservant les cites en les oficines i gestionant la presentació de les peticions.

En un tercer nivell es trobaven els intermediaris laborals, capatassos o caps de quadrilla, els qui incloïen en els seus equips de treball en diferents empreses agrícoles a estrangers amb documentació falsa.

Finalment, formaven també part de l’organització criminal els falsificadors, que fins al moment no han estat localitzats, per la qual cosa es continuen les gestions.

Sis dels detinguts han passat a disposició judicial i es continuen les recerques tendents al total esclariment dels fets.

Últimes notícies

Multa segura si circules amb patinet sense registrar per València a finals de juny

La Policia Local de València farà entre el 22 i el 28 de juny una campanya intensiva per a comprovar que tots els vehicles de mobilitat personal estan inscrits en el registre municipal obligatori.

La nova campanya d’estiu blinda La Devesa del Saler contra els incendis forestals

L’Ajuntament de València ha activat el dispositiu especial d’estiu a La Devesa del Saler, amb més bombers, patrulles mixtes i 11 canons SIDEINFO que es posaran en marxa en dies d’alerta màxima.

El gran somni d’un neuròleg valencià: arribar a curar l’Alzheimer

El neuròleg José Miguel Laínez, reconegut com a Membre d’Honor per la SEN, destaca els avanços que estan transformant el tractament de malalties com l’Alzheimer, el Parkinson o la migraña i alerta sobre la importància de cuidar el cervell i de la falta de neuròlegs.

Oratge estable este dissabte a la Comunitat Valenciana amb més calor i pols en suspensió

Este dissabte l oratge a la Comunitat Valenciana vindrà marcat per cels poc nuvolosos, pols en suspensió i temperatures en ascens, sobretot pel que fa a les mínimes. El vent bufarà del nord-est en la costa i fluix i variable en l interior, i la calor continuarà augmentant diumenge.

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.