Desarticulada una organització criminal dedicada a la falsificació de documents

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal dedicada a la falsificació de documents, amb els quals ciutadans estrangers romanien de manera irregular i inadvertida i eren donats d’alta en diferents empreses agrícoles.

L’operació policial, desenvolupada simultàniament el passat 30 de novembre en les localitats valencianes d’Algemesí i Alzira i a Nules i Almenara Platja (Castelló), ha culminat amb la detenció de 23 persones, 2 dones i 21 homes, com a presumptes autores dels delictes de falsedat documental. A sis d’ells també se’ls imputen els delictes de pertinença a organització criminal i contra els drets dels ciutadans estrangers.

Les investigacions per part de la Brigada Provincial d’Estrangeria i Fronteres de València, en col·laboració amb les Comissaries de Dénia i Benidorm, es van iniciar després de tenir coneixement els agents que des de finals de 2018 una organització podria estar dedicant-se a falsificar cartes d’identitat de ciutadans de països de la Unió Europea per a vendre-les-hi a estrangers de tercers països, amb la finalitat de documentar-los de manera fraudulenta a Espanya com a ciutadans comunitaris.

D’esta manera, els estrangers en situació irregular romanien al nostre país de manera inadvertida i a més eren donats d’alta en diferents empreses agrícoles.

Durant la investigació, els policies han detectat més de 50 estrangers amb cartes d’identitat falses de la República Txeca, Bulgària, Romania, Lituània, que aconseguien assignacions de NIE i així regularitzar-se com a europeus de manera fraudulenta en oficines de documentació de Dénia, Benidorm, Alacant, Alcoi, Hellín i Iecla.

Repartiment de funcions

Els integrants d’esta organització, a més, tenien funcions clarament diferenciades. D’una banda, uns captaven als estrangers, tant a Espanya com en altres països. Uns altres eren els encarregats de facilitar les seues regularitzacions al nostre país com a ciutadans comunitaris, preparant les seues sol·licituds de NIE, reservant les cites en les oficines i gestionant la presentació de les peticions.

En un tercer nivell es trobaven els intermediaris laborals, capatassos o caps de quadrilla, els qui incloïen en els seus equips de treball en diferents empreses agrícoles a estrangers amb documentació falsa.

Finalment, formaven també part de l’organització criminal els falsificadors, que fins al moment no han estat localitzats, per la qual cosa es continuen les gestions.

Sis dels detinguts han passat a disposició judicial i es continuen les recerques tendents al total esclariment dels fets.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.