Desarticulat un grup criminal dedicat a extorquir a través de xarxes socials

La Guàrdia Civil ha desenvolupat l’operació ‘Tutku’, una investigació iniciada a la Regió de Múrcia i emmarcada en el ‘Pla de prevenció i resposta contra la ciberdelinqüència’, que ha permés desmantellar un grup delictiu dedicat a extorquir a persones a través de xarxes socials, que operava des de la localitat valenciana de Paiporta.

Les actuacions es van iniciar el mes d’abril passat, quan un home va denunciar davant la Guàrdia Civil de Cartagena que estava sent víctima d’una extorsió per part d’un grup de persones, per la qual cosa es va obrir la corresponent investigació per a verificar els fets delictius denunciats i, en el seu cas, esclarir-los.

Segons va manifestar en la seua denúncia, els fets van tindre lloc quan la víctima va accedir a un popular portal web de cites en el qual va sol·licitar els serveis de vídeo anomenada eròtica amb una xica, però aquest servei no es va realitzar.

Immediatament va començar a rebre missatges en el seu telèfon mòbil en els quals li reclamaven el pagament de diverses quantitats econòmiques. La coacció va arribar fins al punt que els extorsionadors li van enviar una foto del domicili dels pares del denunciant, a manera d’amenaça d’agressió. Pel que aquest va accedir al sol·licitat i va efectuar el pagament de més de 60.000 euros.

Especialistes de l’Equip @ de la Benemèrita es van fer càrrec de la investigació i van continuar amb les perquisicions fins que finalment van identificar a les persones que es trobaven després d’aquests missatges intimidatoris.

De manera paral·lela, els guàrdies civils també van realitzar un rastreig dels pagaments realitzats per la víctima per a obtindre la traçabilitat de l’efectiu aportat després de les coaccions, la qual cosa va permetre verificar els diferents mitjans de pagament i comptes bancaris utilitzats, així com identificar, fins al moment, a cinc persones que presumptament es trobaven després de l’autoria dels delictes investigats.

Els investigadors de l’Equip @ de Cartagena van constatar que els sospitosos tenien la seua seu en el municipi valencià de Paiporta, per la qual cosa, una vegada obtinguts tots els indicis necessaris, es van desplaçar fins a la localitat valenciana on van ser localitzats.

En la primera fase de l’operació ‘Tutku’, els guàrdies civils han detingut a quatre dels integrants del grup delictiu i investigat a un altre. A tots se’ls ha instruït diligències com a presumptes autors dels delictes d’extorsió i pertinença a grup criminal.

La Guàrdia Civil continua amb l’operació oberta per a investigar si existeixen més víctimes d’aquesta mena de delictes i esbrinar la identitat de més persones implicades en els fets.

Sextorsió

Consisteix en les amenaces o coaccions de les quals pot ser objecte un usuari de noves tecnologies després d’intercanviar o enviar a terceres persones, arxius d’índole sexual a través d’aplicacions de telefonia mòbil o altres dispositius tecnològics.

Els detinguts i investigats, juntament amb les diligències instruïdes, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Cartagena (Múrcia).

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.