Desarticulat un grup criminal dedicat a extorquir a través de xarxes socials

La Guàrdia Civil ha desenvolupat l’operació ‘Tutku’, una investigació iniciada a la Regió de Múrcia i emmarcada en el ‘Pla de prevenció i resposta contra la ciberdelinqüència’, que ha permés desmantellar un grup delictiu dedicat a extorquir a persones a través de xarxes socials, que operava des de la localitat valenciana de Paiporta.

Les actuacions es van iniciar el mes d’abril passat, quan un home va denunciar davant la Guàrdia Civil de Cartagena que estava sent víctima d’una extorsió per part d’un grup de persones, per la qual cosa es va obrir la corresponent investigació per a verificar els fets delictius denunciats i, en el seu cas, esclarir-los.

Segons va manifestar en la seua denúncia, els fets van tindre lloc quan la víctima va accedir a un popular portal web de cites en el qual va sol·licitar els serveis de vídeo anomenada eròtica amb una xica, però aquest servei no es va realitzar.

Immediatament va començar a rebre missatges en el seu telèfon mòbil en els quals li reclamaven el pagament de diverses quantitats econòmiques. La coacció va arribar fins al punt que els extorsionadors li van enviar una foto del domicili dels pares del denunciant, a manera d’amenaça d’agressió. Pel que aquest va accedir al sol·licitat i va efectuar el pagament de més de 60.000 euros.

Especialistes de l’Equip @ de la Benemèrita es van fer càrrec de la investigació i van continuar amb les perquisicions fins que finalment van identificar a les persones que es trobaven després d’aquests missatges intimidatoris.

De manera paral·lela, els guàrdies civils també van realitzar un rastreig dels pagaments realitzats per la víctima per a obtindre la traçabilitat de l’efectiu aportat després de les coaccions, la qual cosa va permetre verificar els diferents mitjans de pagament i comptes bancaris utilitzats, així com identificar, fins al moment, a cinc persones que presumptament es trobaven després de l’autoria dels delictes investigats.

Els investigadors de l’Equip @ de Cartagena van constatar que els sospitosos tenien la seua seu en el municipi valencià de Paiporta, per la qual cosa, una vegada obtinguts tots els indicis necessaris, es van desplaçar fins a la localitat valenciana on van ser localitzats.

En la primera fase de l’operació ‘Tutku’, els guàrdies civils han detingut a quatre dels integrants del grup delictiu i investigat a un altre. A tots se’ls ha instruït diligències com a presumptes autors dels delictes d’extorsió i pertinença a grup criminal.

La Guàrdia Civil continua amb l’operació oberta per a investigar si existeixen més víctimes d’aquesta mena de delictes i esbrinar la identitat de més persones implicades en els fets.

Sextorsió

Consisteix en les amenaces o coaccions de les quals pot ser objecte un usuari de noves tecnologies després d’intercanviar o enviar a terceres persones, arxius d’índole sexual a través d’aplicacions de telefonia mòbil o altres dispositius tecnològics.

Els detinguts i investigats, juntament amb les diligències instruïdes, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Cartagena (Múrcia).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.

Dituro reclama a l’Elx màxima concentració per a rebre a l’Atlètic

Matías Dituro insistix que l'Elx ha de concentrar tota l'energia en el dol davant l'Atlètic de Madrid i valora l'impacte anímic de la recent victòria enfront del València.