Desarticulat un punt de venda de droga prop d’una guarderia de Sueca

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil de Valencia ha detingut a cinc persones després de tres registres a les localitats valencianes de Sueca i Algemesí en els quals s’ha confiscat una important quantitat de droga. El punt de venda es trobava en les proximitats d’una guarderia i d’un col·legi de Sueca, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

L’operació es va obrir davant de sospites dels agents que en un habitatge de Sueca, un home es dedicava a la venda de substàncies estupefaents, en concret cocaïna i heroïna.

Es va generar malestar entre els veïns davant de la presència de toxicòmans en la zona, ja que en les proximitats hi havia una guarderia i un col·legi.

Els agents van comprovar que, efectivament, el delicte s’estava cometent i van recopilar indicis per a poder identificar als autors de les vendes, així com al seu proveïdor.

Finalment, es va aconseguir la seua identificació en un habitatge d’Algemesí, a més de la localització en la casa en la qual guardava la droga, que era un lloc diferent al seu domicili per a evitar els suposats registres que pogueren incriminar-li.

Els agents, una vegada esbrinat el moment en el qual el proveïdor anava a realitzar un dels ports de droga, van establir un dispositiu especial en el qual van aconseguir interceptar-ho amb 810 euros en efectiu i 15,6 grams de cocaïna.

A partir d’este moment es va iniciar un operatiu especial amb tres entrades i registres simultanis en les localitats de Sueca i Algemesí on es confiscaren 93 grams d’heroïna, substàncies de tall, balances i altres utensilis.

Després dels registres, cinc persones van ser detingudes: tres homes i dues dones, tots ells de nacionalitat espanyola. Se’ls atribuïxen delictes contra la salut pública i pertinença a grup criminal.

A més, en el domicili en el qual es realitzaven les vendes convivien amb dos menors d’edat que presenciaven els fets. Les diligències han sigut lliurades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Sueca.

Últimes notícies

El repte de Venezuela segons González Urrutia: recuperar institucions i, sobretot, la confiança

Edmundo González Urrutia i María Corina Machado reben el XXXIV Premi de Convivència Manuel Broseta i advertixen que la reconstrucció de Venezuela exigix restablir institucions, confiança i llibertat. El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ressalta la defensa compartida de la democràcia i la convivència.

INECA alerta que els pressupostos de 2026 consoliden els comptes però no transformen la Comunitat

Un informe d’INECA conclou que els comptes de la Generalitat per a 2026 consoliden la situació fiscal però continuen lligats al deute, amb poc marge polític i greus problemes d’execució i transparència territorial.

González Urrutia reclama recuperar institucions i confiança per a reconstruir Veneçuela

Edmundo González Urrutia i María Corina Machado reben el XXXIV Premi de Convivència i alerten que la reconstrucció de Veneçuela passa per recuperar les institucions, la confiança i la llibertat, mentre agraïxen la solidaritat internacional després dels últims terratrémols.

INECA alerta que el pressupost de la Generalitat per a 2026 consolida els comptes però no transforma

INECA considera que el pressupost de la Generalitat per a 2026 consolida les finances gràcies a una recaptació rècord, però critica la falta de capacitat transformadora per l’escassa execució i l’opacitat territorial, especialment en perjudici d’Alacant.

La jutgessa exigix a Emergències totes les comunicacions per ràdio amb ajuntaments del 29 d’octubre

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a la Conselleria d’Emergències entregar en tres dies el registre de totes les crides per ràdio amb ajuntaments del 29 d’octubre de 2024, i ha rebutjat una nova declaració de l’alcaldessa de València, María José Catalá.

La jutgessa reclama a Emergències totes les comunicacions per ràdio amb ajuntaments el 29 d’octubre

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a la Conselleria d’Emergències entregar en tres dies el llistat complet de comunicacions per ràdio amb els ajuntaments del 29 d’octubre de 2024 i ha rebutjat una nova declaració de l’alcaldessa de València, María José Catalá.

Protecció Civil activa un pla especial pel triple eclipsi que afectarà Espanya fins a 2028

El pla específic 'Trío de Eclipses. Eclipse total 2026' coordinarà administracions davant els riscos associats als tres grans eclipsis previstos entre 2026 i 2028, amb especial impacte turístic i mediambiental a Espanya.

78 milions més per a potenciar la investigació d’excel·lència i donar-li projecció internacional

El Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats ha concedit 78 milions addicionals, un 83 % més que en 2018, per a finançar plans estratègics de 10 centres i 6 unitats d’excel·lència i formació de 142 nous investigadors.