Desarticulat un punt de venda de droga prop d’una guarderia de Sueca

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil de Valencia ha detingut a cinc persones després de tres registres a les localitats valencianes de Sueca i Algemesí en els quals s’ha confiscat una important quantitat de droga. El punt de venda es trobava en les proximitats d’una guarderia i d’un col·legi de Sueca, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

L’operació es va obrir davant de sospites dels agents que en un habitatge de Sueca, un home es dedicava a la venda de substàncies estupefaents, en concret cocaïna i heroïna.

Es va generar malestar entre els veïns davant de la presència de toxicòmans en la zona, ja que en les proximitats hi havia una guarderia i un col·legi.

Els agents van comprovar que, efectivament, el delicte s’estava cometent i van recopilar indicis per a poder identificar als autors de les vendes, així com al seu proveïdor.

Finalment, es va aconseguir la seua identificació en un habitatge d’Algemesí, a més de la localització en la casa en la qual guardava la droga, que era un lloc diferent al seu domicili per a evitar els suposats registres que pogueren incriminar-li.

Els agents, una vegada esbrinat el moment en el qual el proveïdor anava a realitzar un dels ports de droga, van establir un dispositiu especial en el qual van aconseguir interceptar-ho amb 810 euros en efectiu i 15,6 grams de cocaïna.

A partir d’este moment es va iniciar un operatiu especial amb tres entrades i registres simultanis en les localitats de Sueca i Algemesí on es confiscaren 93 grams d’heroïna, substàncies de tall, balances i altres utensilis.

Després dels registres, cinc persones van ser detingudes: tres homes i dues dones, tots ells de nacionalitat espanyola. Se’ls atribuïxen delictes contra la salut pública i pertinença a grup criminal.

A més, en el domicili en el qual es realitzaven les vendes convivien amb dos menors d’edat que presenciaven els fets. Les diligències han sigut lliurades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Sueca.

Últimes notícies

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.

La calor ofegant dispara la sensació tèrmica fins als 49 graus a Sumacàrcer

La Comunitat Valenciana ha patit fins primera hora de la vesprada màximes pròximes als 39 graus i sensacions tèrmiques de fins a 49 per la combinació de calor i una humitat que ha fregat el 90 % en diversos punts del territori.

El Tribunal Suprem fixa que un canvi de sexe no anul·la una condemna per violència masclista

El Tribunal Suprem ha establit que un canvi de sexe registral no pot anul·lar una condemna prèvia per violència masclista comesa quan l’autor era legalment un home. La resolució confirma una pena de presó imposada a Castelló per agressions a l’exparella i a la filla menor.

Extingit l’incendi en una empresa de palets d’Algar de Palància

El Consorci Provincial de Bombers de València ha donat per extingit este dimarts, a les 11.14 hores, l’incendi declarat dilluns en una empresa de palets d’Algar de Palància, que també va afectar una zona forestal. En l’extinció han treballat durant tota la nit bombers de València i Castelló, així com efectius de la Generalitat.

Alicant trau a concurs la rehabilitació de 192 vivendes a Verge del Remei per 5 milions

L’Ajuntament d’Alacant ha tret a licitació la rehabilitació de 192 vivendes al barri de Verge del Remei, amb una inversió de 5 milions cofinançada amb fons europeus. El projecte inclou millores energètiques, d’accessibilitat i seguretat, així com la reurbanització de l’entorn amb 3,6 milions addicionals.

Vals de 100 a 220 euros a Alacant per a comprar menjar i productes bàsics

L Ajuntament d Alacant ha habilitat més de 140.000 euros en vals de compra per a aliments i productes de primera necessitat, gestionats per Creu Roja, dirigits a persones i famílies vulnerables en situació d emergència.